[A6-2.5TDI AEL] Zgasł i nie chce zapalić

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

[A6-2.5TDI AEL] Zgasł i nie chce zapalić

Post autor: mati_03 »

Witam, otóż mój problem zaczął się wczoraj zaraz po odpaleniu auto miało problemy z wkręceniem się na obroty. Miałem wrażenie jakby nie chodził na wszystkie cylindry, ale po chwili wszystko było ok, obroty nie falowały auto normalnie jechało, nie odczuwałem żadnego spadku mocy ani po drodze nie świeciła się żadna kontrolka. Dzisiaj rano znowu ten sam problem po odpaleniu, tyle ze po chwili zgasł i juz nie chce zapalić. Do tego po chwili kręcenia zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju.
Georgi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 78
Rejestracja: 2014-11-18, 22:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Luzino

Post autor: Georgi »

A takie podstawowe rzeczy jak filtr paliwa i świece żarowe sprawdzałeś? ;)
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

dzisiaj sprawdzałem, i po próbie odpalenia za pomocą plaka zakręcił ale wydał bardzo nie pokojący metaliczny dźwięk. Co się mogło stać?
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

sprawdz rozrząd, ale nawet jeśli znaki są dobrze to mogła pójść zębatka na wale :-/ ja bym to sprawdził, ten klin jak się zerwie to są takie same objawy.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

a może być wina wtryskiwaczy?
Georgi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 78
Rejestracja: 2014-11-18, 22:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Luzino

Post autor: Georgi »

Oczywiście że tak :)
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

no więc dzisiaj podmieniłem wtryskiwacze, ale silnik juz w ogóle nie kręci tak jakby go coś blokowało
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

No więc sprawdz ten rozrząd. Teraz to dam głowe że to zębatka na wale.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

może troche głupie pytanie, ale jak dokładnia moge to sprawdzić? Bo z rozrządem to się jeszcze nie bawiłem
bol3kkkk
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-04-09, 21:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: bol3kkkk »

Zębatke na wale ? Zrzucając kolo z tłumikiem drgań skrętnych,takie największe na dole silnika. Jak już to kółko padło to polecam zrobić od razu rozrząd cały od nowa :ok:
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

poszły zawory, prawdopodobnie po wymianie rozrządu nie ustawili mi kąta wtrysku
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

W jaki sposób poszły? Wypalone?
Czaku
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łagiewniki / Wrocław

Post autor: Czaku »

Sklepało je czy się jakiś zerwał? Nic w przyrodzie nie dzieje się bez powodu. Jakby kąt wtrysku był bardzo rozjechany to być miał problemy z odpalaniem i pracą silnika.
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

raczej pokrzywiło bo na 3 cylindrach był dosyć duży luz pomiędzy wałkiem a popychaczami największy na 1, a nie wyciągałem ich jeszcze z głowicy bo na razie nie mam czasu na taką robote
Ostatnio zmieniony 2015-05-05, 18:26 przez mati_03, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Jeśli pokrzywiło to na pewno nie od złego kąta wtrysku. Dalej nie sprawdzałeś kola na wale korbowym? Tylko ono mogło zrobić takie rzeczy.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”