[100-2.6 ABC] zagadka z nagrzewnica

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
filo_xp
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2013-06-30, 15:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wieluń

[100-2.6 ABC] zagadka z nagrzewnica

Post autor: filo_xp »

Witam...

ostatnio miałem wyciek płynu chłodniczego...bo oddaniu auta na warsztat okazało się że padła nagrzewnica. Została wymieniona. Mimo to stale obserwowałem auto czy wyciek dalej występuje. ktoregos dnia wybrałem się w krótka trase, i zauwazylem że po ok 20km.... ogrzewanie jest mizerne...powietrze leciało letnie..a temperature pokazywało ok 70 stopni..moze troche mniej. stwierdzilem ze prawdopodobnie uklad jest zapowietrzony...pewnie w warsztacie albo tego nie zrbili....albo nie przylozyli sie do tego wcale....( w rachunku nie bylo mowy o doplaceniu z plyn)
w kazdym badz razie...odpowietrzylem uklad....i w tym dokladnie dniu grzala jak powinna...nawet na postoju.... pisze nawet, bo teraz grzeje tylko kiedy jade...w momencie gdy staje na swiatlach ciepło przestaje leciec... i teraz oco tu chdozi? włożyli złą czesc? przeciez na starej wszystko bylo cacy...grzala jak wsciekla....ze trzeba bylo wylaczac...

kiedy wrocilem na warsztat, powiedzieli ze jest nie sprawny termostat....potem cos tam o cisnieniu i uszczelce pod glowica.... wydaje mi sie ze ktos tu robi ze mnie wariata...poziom oleju kontroluje dosc czesto i nigdy nie zauwazylem na bagnecie sladow wody.....inaczej z woda....tam juz zadziej zagladałem...

moze macie jakies sugestie?


( i jeszcze male pytanko...jak zrobic forum c4 na taptalku?.... chchialem to uruchomic, ale nie widzialem tego nigdzie na liscie gdy ustawialem program)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

filo_xp pisze:( i jeszcze male pytanko...jak zrobic forum c4 na taptalku?.... chchialem to uruchomic, ale nie widzialem tego nigdzie na liscie gdy ustawialem program)
Niedługo (pod koniec lutego) będzie dopiero dostępna taka opcja bo forum będzie przechodzić gruntowną zmiane :ok:
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

płyn Ci ubywa??
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
filo_xp
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2013-06-30, 15:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wieluń

Post autor: filo_xp »

bo odpowietrzeniu narazie nic nie zauwazylem....
czytalem w istrukcji audi ze przy niskich temparaturach plyn moze zejsc troche ponizej maximum i tak tez jest...
Awatar użytkownika
mopikx
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2014-10-05, 15:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Strzegom / Wrocław

Post autor: mopikx »

Sam wymieniałem nagrzewnicę i tam nie sądzę, żeby to była jej wina, praktycznie to jest kaloryfer więc raczej nie z nią problem. A może masz coś z pompą wody i na wolnych obrotach pracuje słabo albo w ogóle... Ew. układ może się gdzieś zapowietrza, no nic innego mi na myśl nie przychodzi. Ale są tu mądrzejsi ode mnie, więc niech się wypowiedzą.

A co do uciekania płynu to u mnie po wymianie chłodnicy i nagrzewnicy dalej gdzieś na lewo ucieka, ale w ilości może litr na 2-3 miesiące...
Ostatnio zmieniony 2015-01-29, 23:57 przez mopikx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Ja kiedyś miałem tak, że wyciskało płyn z pod korka, ponieważ było za duże ciśnienie i Wtedy musiałem dolewać płyn co 2 miesiące. Ale ja miałem nad zbiorniczkiem wilgotne wygłuszenie.

A na postoju temperatura nie podwyższa się powyżej 90*C ?

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

filo_xp
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2013-06-30, 15:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wieluń

Post autor: filo_xp »

..co do pompy wody...

nie wiem z ktorej strony silnika co jest....ale gdy pracuje slychac cos wiecej...jak by bylo z prawej strony motoru...z przodu....czy to pompa....moze sie konczy...

do wymiany rozrzadu zostalo 5tys. km
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

przecież to widać po zbiorniku wyrównawczym, jak pompa pracuje.
skwaromir
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-09-07, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LLU

Post autor: skwaromir »

Znaczy co widać ??
A80 AEB sedesQ
200sx s13 sr20det
Awatar użytkownika
mopikx
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2014-10-05, 15:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Strzegom / Wrocław

Post autor: mopikx »

Powinno być widać jak płyn wlatuje do zbiorniczka. Ale u mnie nie widać, w polówce też nie widziałem jak leciał.
Ostatnio zmieniony 2015-01-30, 23:24 przez mopikx, łącznie zmieniany 2 razy.
skwaromir
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-09-07, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LLU

Post autor: skwaromir »

Aż zobaczę bo też mam nieraz problemy z ogrzewaniem i temp.
Pompę mam nową zmieniałem rozrząd to i ją postanowiłem wymienić, stara nie była taka zła jak się potem okazało.
A80 AEB sedesQ
200sx s13 sr20det
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”