[100-2.3 AAR] Wolny przelot - kat out?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

[100-2.3 AAR] Wolny przelot - kat out?

Post autor: deep »

Witam,
Ostatnio chodzi mi po głowie zrobienie wolnego przelotu - wywalenie kata i wsadzenie tam strumienicy. Co chciałbym tym uzyskać? Odetkać silnik - wydaje mi się, że kat po 25 latach (w tym prawie 10 na lpg) jest albo zapchany albo już ze starości i tak nie spełnia swojego zadania. Myślicie, że warto? Mogę liczyć na jakąś poprawę czy raczej gra nie warta świeczki? Ile kosztuje zrobienie takiego przelotu? Głośność wydechu dużo się zmieni? Nie ukrywam, że nie chciałbym, żeby auto buczało i huczało już z daleka podczas normalnej jazdy - w końcu nie jest to golf spod remizy :lol: .

PS. Jak sprawa z sondą lambdą? Po wywaleniu kata będzie pracowała poprawnie? Nie będzie robiła silnika w .... konia :mrgreen: ? Niby jest przed katem ale warto zapytać szpeców :D
Ma ktoś zamontowany taki wydech w 2.3?
Ostatnio zmieniony 2015-01-14, 21:51 przez deep, łącznie zmieniany 7 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Katalizator masz jeden a nie "katalizatory" :roll:
Zamiast kata wstaw tlumik rozprezny nie zmieni sie dzwiek silnika wtedy, na rurze bedzie dzwonilo podobnie jak i na strumiennicy.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W Quattro nie ma dwóch? Chodź w sumie to AAR :-P
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Tak, tak jest jeden kat wiem o tym... jakoś tak mi się napisało (chwilowe zaćmienie umysłu - w tytule też wcześniej tak napisałem ale od razu poprawiłem) :lol: Ale czy jest sens w ogóle to robić? Będą jakieś pozytywne skutki tej operacji ew. negatywne? Jaki koszt takiej roboty? No i za ile można sprzedać kata?
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Jesli kat jest dobry to nic raczej to nie da, wycinanie go.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

Ja miałem w poprzedniej kat wycięty i w tej też mam, i jeśli chodzi o dźwięk to nie zmienił się wcale. Tylko że mi się nie chciało bawić z tym więc po prostu wyprułem wnętrzności z katalizatora a puszka została :)
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Byłem wczoraj na podnośniku i na 99% u mnie kat też wycięty - widać spawy na około puszki. Pewnie poprzedni właściciel rozcinał. Nic tam nie brzęczy, silnik brzmi fajnie więc zostawiam jak jest ;)
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”