[Q] Cofnięte prawe koło

Kanzer
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-06-17, 19:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śrem

[Q] Cofnięte prawe koło

Post autor: Kanzer »

Witam.
Niedawno zauważyłem, że prawe koło uciekło nieco do tyłu. Z lewej strony swobodnie włożę pięść pomiędzy oponę a błotnik (patrząc w tył auta), a z prawej strony nie jestem w stanie tego zrobić :/ Myślałem, że to moze wahacz, bo wpadłem w dziurę kiedyś. Wymieniłem wahacz i koło nadal pozostało w tej pozycji. Czy jest możliwe, że wygiął sie stabilizator? Bo gdy go odkręciłem od wahacza to koło powróciło do dobrej pozycji. Jak mogę go sprawdzić, i czy nie zależnie od silników jest zawsze tak samo wyprofilowany, w razie czego jakbym musiał kupić nowy? Dodam, że auto było 4 lata temu bite z lewej strony, ale dopiero teraz koło stoi w takiej pozycji :( I od pewnego czasu właśnie z prawej strony słyszę podczas skręcania mocno w lewo takie jakby stuknięcie i lekkie przeskoczenie jakiejś części. Wahacze i końcówki drążków nie mają luzów. bo sprawdzałem. Myśle jeszcze czy moze łożysko pod kielichem nie uległo zniszczeniu.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Łożysko nie zmieniłoby tak geometrii. Stabilizator jest sprężysty więc ciężko go wygiąć.
Mocowanie do budy?
Kanzer
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-06-17, 19:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śrem

Post autor: Kanzer »

Mówisz o 3 śrubach na kielichu i mocowaniu sanek do podwozia?? Ide zobaczyć czy tam nie ma luzów jak jest jeszcze jasno, bo szczerze nie patrzyłem w te miejsca^^
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Całe sanki są przesunięte , prawdopodobnie tuleje do wymiany.

Miałem identycznie ,również z tym stuknieciem -przeskakiwaniem czegoś w czasie skrętu z tym ze bez różnicy czy w lewo czy w prawo.
Ostatnio zmieniony 2015-01-17, 13:54 przez Danieles, łącznie zmieniany 1 raz.
Kanzer
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-06-17, 19:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śrem

Post autor: Kanzer »

Sprawdziłem wszystkie śruby na zawieszeniu. I jedna śruba (13) mocująca amor do kielicha jest przekręcona. Tuleje sanek wymieniłem jak wymieniałem silnik, być może słabo dokręciłem i jakieś luzy są, ale nie miałem tych nasadek w domu to nie próbowałem ich dokręcić. Poza tą jedną śrubą wszystko jest dobrze dokręcone. tylko o ile pamiętam tuleje na sankach miały otwory do śrub typu fasolki. Muszę sprawdzić, ale to w przyszłym tygodniu dopiero, bo nie ma mnie na miejscu gdzie mam te wszystkie klucze i narzędzia :D A prowizorycznymi co sie wozi przy sobie za dużo nie zrobię :D

Dziękuję za udzielanie się i pomoc :P W przyszłym tygodniu jak zobaczę wszystko dokładnie na kanale się odezwę ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”