[Q-AUT.] Zmiana obrotów przy zmianie z 3 na 4

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

[Q-AUT.] Zmiana obrotów przy zmianie z 3 na 4

Post autor: sgrodnicki »

Witam serdecznie

Mam takie pytanie odnośnie automatu quattro w Audi A6 C4, silnik 2.8 AAH.

Ostatnio zauważyłem, że po rozgrzaniu i na wolnych obrotach (do 3 tyś.) przy zmianie z 3 na 4, obroty na sekundę wzrosną. Czym to może być spowodowane?

Pozdrawiam

Sławomir
A Ona tam była i czekała na mnie
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Do ilu wzrastają? Kurde, mam nagrany filmik z przyspieszeniem 0-100 ale nie widać obrotomierza. Generalnie - tak jak u mnie - zmiana 3 na 4 jest w okolicach 80 km/h i czuć jakby półbieg jeśli się przyspiesza delikatnie i osiągnie okolice 80 km/h. Dziś jak będę wracał z pracy to zwrócę uwagę dokładnie, ale chyba też mam takie delikatne o ok 200-300 obrotów wahnięcie w górę właśnie w momencie przejścia 3 na 4.

1>2>3 - zmiana biegów mięciutka i mało wyczuwalna, ale między 3>4 to czuć - nie to że szarpie, ale jednak. Podejrzewam że 4 to już jakby nadbieg i wtedy idą spore momenty na skrzyni i dlatego od razu nie zapina tylko z takim "okresem przejściowym". Ile bym dał za 5 bieg :zalamany:
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

Post autor: sgrodnicki »

Opowiem to trochę dokładniej. Na "zimnym" silniku, wszystkie biegi wchodzą płynnie, obroty między biegami nie wzrastają itp. czy to przy przyspieszaniu czy jeździe ze stałą prędkością obrotowa. Sytuacja zmienia się gdy tylko samochód nabierze temperatury. Do trzeciego biegu wszystko jest super. Gdy rozpędzam samochód, wybija bieg trzeci, mija ułamek sekundy zanim wrzuci 4, wydaje mi się, że dlatego te obroty rosną, bo długo zmienia z tej trójki na tą czwórkę. Nie czuć tego gdy jedzie się ze stałą prędkością obrotową, ani gdy jedzie się szybciej niż 80km/h. Dodatkowo naprawdę rzadko zdarza się (ale zdarza się), że automat wybije trójkę, ja dodaję gazu, obroty rosną, samochód nie przyspiesza (jakby był na luzie) i dopiero po sekundzie wbija czwórkę i jedzie dobrze. Myślę, że to przez płyn w skrzyni. Gdy zimny, jedzie oki, gdy się rozgrzeje i zrobi rzadki zaczynają się problemiki.
A Ona tam była i czekała na mnie
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

sgrodnicki pisze: Myślę, że to przez płyn w skrzyni. Gdy zimny, jedzie oki, gdy się rozgrzeje i zrobi rzadki zaczynają się problemiki.
A sprawdzałeś poziom i wygląd oleju ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

Post autor: sgrodnicki »

Kurcze, robiąc remont, całkowicie wyleciała mi z głowy skrzynia. Dodatkowo nie sprawiała żadnych problemów. I tak pojechałem do Holandii i tu jeżdżę. A jak można sprawdzić poziom oleju? I czy da rade to zrobić bez kanału?
A Ona tam była i czekała na mnie
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Hmm, mam filmik, ale nie mam kabla do tel - w pracy został.

W 100 mamy bagnet, nie wiem czy u ciebie czasem bagnetu nie zlikwidowali. Jak nie masz to musisz śrubę od nalewania odkręcić chyba i olej powinien być na styk z otworem. Ale sprawdzanie musi być chyba przy ok 70-80*C temperatura oleju w skrzyni... Musisz doczytać :mrgreen:

U mnie 3 na 4 przy 80 km/h przeżuca w ciągu 2-3 sekund, bez "uczucia jazdy na luzie" ale z wyczuciem jakby półbiegu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

Post autor: sgrodnicki »

Wrzuć ten filmik, bo sam jestem ciekawy jak to jest u Ciebie.
A Ona tam była i czekała na mnie
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Sorki, że dopiero teraz ale zostawiłem kabel w pracy. Jakość podła, audio najlepiej wyciszyć - dodałem napisy kiedy na którym jadę. Ta zmiana 3 na 4 to jest przy ok 90 km/h, przy 80 minimalnie dłużej jest ten półbieg.

<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/54OjPwyxlyE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Spadek cisnienia oleju i tasma hamujaca nie trzyma. Pierwsze co to zmiana całego oleju z filtrem
Ostatnio zmieniony 2015-04-25, 09:32 przez bobasspr, łącznie zmieniany 1 raz.
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

koledzy mam identyczny problem. Jak się dobrze rozgrzeje to właśnie czasami choć nie zawsze tak przełącza z 3 na 4 jak u kolegi. czyli tak jak by na sekunde był luz.

Jakie widzicie rozwiązania?
Olej zmieniałem zaraz po zakupie. Przed wymianą tego nie zauważyłem i w sumie zrobiłem kilkadziesiąt km. Nie wiem czy było to przed czy nie.

Co teraz zrobić?
Kiedyś rozmawiałem z gościem co robi skrzynie automatyczne i mówił że trzeba wyciągnąć jakąś kasetę i wyczyścić kanaliki czyli namoczyć np. w ropie czy rozpuszczalniku i potem wypłukać.

Ale sam tego nie zrobię a gość co w moich regionach robi skrzynie chce wymieniać tą kasetę na regenerowaną (jak przypuszczam wyszyszczoną)

sam nie wiem co z tym zrobić.
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Wymienić cały olej czyli CA' 7 litrów. Da sie to zrobić. Uwaga tylko na wąż MUSI być OLEJO I PALIWO ODPORNY. Ja kupiłem węża w sklepie z tailami do Samochodów ciężarowych. tu przykład
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”