[Q-AUT.] Zmiana obrotów przy zmianie z 3 na 4
-
- Czeladnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Susz
[Q-AUT.] Zmiana obrotów przy zmianie z 3 na 4
Witam serdecznie
Mam takie pytanie odnośnie automatu quattro w Audi A6 C4, silnik 2.8 AAH.
Ostatnio zauważyłem, że po rozgrzaniu i na wolnych obrotach (do 3 tyś.) przy zmianie z 3 na 4, obroty na sekundę wzrosną. Czym to może być spowodowane?
Pozdrawiam
Sławomir
Mam takie pytanie odnośnie automatu quattro w Audi A6 C4, silnik 2.8 AAH.
Ostatnio zauważyłem, że po rozgrzaniu i na wolnych obrotach (do 3 tyś.) przy zmianie z 3 na 4, obroty na sekundę wzrosną. Czym to może być spowodowane?
Pozdrawiam
Sławomir
A Ona tam była i czekała na mnie
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Do ilu wzrastają? Kurde, mam nagrany filmik z przyspieszeniem 0-100 ale nie widać obrotomierza. Generalnie - tak jak u mnie - zmiana 3 na 4 jest w okolicach 80 km/h i czuć jakby półbieg jeśli się przyspiesza delikatnie i osiągnie okolice 80 km/h. Dziś jak będę wracał z pracy to zwrócę uwagę dokładnie, ale chyba też mam takie delikatne o ok 200-300 obrotów wahnięcie w górę właśnie w momencie przejścia 3 na 4.
1>2>3 - zmiana biegów mięciutka i mało wyczuwalna, ale między 3>4 to czuć - nie to że szarpie, ale jednak. Podejrzewam że 4 to już jakby nadbieg i wtedy idą spore momenty na skrzyni i dlatego od razu nie zapina tylko z takim "okresem przejściowym". Ile bym dał za 5 bieg
1>2>3 - zmiana biegów mięciutka i mało wyczuwalna, ale między 3>4 to czuć - nie to że szarpie, ale jednak. Podejrzewam że 4 to już jakby nadbieg i wtedy idą spore momenty na skrzyni i dlatego od razu nie zapina tylko z takim "okresem przejściowym". Ile bym dał za 5 bieg
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Czeladnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Susz
Opowiem to trochę dokładniej. Na "zimnym" silniku, wszystkie biegi wchodzą płynnie, obroty między biegami nie wzrastają itp. czy to przy przyspieszaniu czy jeździe ze stałą prędkością obrotowa. Sytuacja zmienia się gdy tylko samochód nabierze temperatury. Do trzeciego biegu wszystko jest super. Gdy rozpędzam samochód, wybija bieg trzeci, mija ułamek sekundy zanim wrzuci 4, wydaje mi się, że dlatego te obroty rosną, bo długo zmienia z tej trójki na tą czwórkę. Nie czuć tego gdy jedzie się ze stałą prędkością obrotową, ani gdy jedzie się szybciej niż 80km/h. Dodatkowo naprawdę rzadko zdarza się (ale zdarza się), że automat wybije trójkę, ja dodaję gazu, obroty rosną, samochód nie przyspiesza (jakby był na luzie) i dopiero po sekundzie wbija czwórkę i jedzie dobrze. Myślę, że to przez płyn w skrzyni. Gdy zimny, jedzie oki, gdy się rozgrzeje i zrobi rzadki zaczynają się problemiki.
A Ona tam była i czekała na mnie
-
- Czeladnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Susz
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Hmm, mam filmik, ale nie mam kabla do tel - w pracy został.
W 100 mamy bagnet, nie wiem czy u ciebie czasem bagnetu nie zlikwidowali. Jak nie masz to musisz śrubę od nalewania odkręcić chyba i olej powinien być na styk z otworem. Ale sprawdzanie musi być chyba przy ok 70-80*C temperatura oleju w skrzyni... Musisz doczytać
U mnie 3 na 4 przy 80 km/h przeżuca w ciągu 2-3 sekund, bez "uczucia jazdy na luzie" ale z wyczuciem jakby półbiegu.
W 100 mamy bagnet, nie wiem czy u ciebie czasem bagnetu nie zlikwidowali. Jak nie masz to musisz śrubę od nalewania odkręcić chyba i olej powinien być na styk z otworem. Ale sprawdzanie musi być chyba przy ok 70-80*C temperatura oleju w skrzyni... Musisz doczytać
U mnie 3 na 4 przy 80 km/h przeżuca w ciągu 2-3 sekund, bez "uczucia jazdy na luzie" ale z wyczuciem jakby półbiegu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Czeladnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Susz
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Sorki, że dopiero teraz ale zostawiłem kabel w pracy. Jakość podła, audio najlepiej wyciszyć - dodałem napisy kiedy na którym jadę. Ta zmiana 3 na 4 to jest przy ok 90 km/h, przy 80 minimalnie dłużej jest ten półbieg.
<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/54OjPwyxlyE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/54OjPwyxlyE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Siemianowice
Spadek cisnienia oleju i tasma hamujaca nie trzyma. Pierwsze co to zmiana całego oleju z filtrem
Ostatnio zmieniony 2015-04-25, 09:32 przez bobasspr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 332
- Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
koledzy mam identyczny problem. Jak się dobrze rozgrzeje to właśnie czasami choć nie zawsze tak przełącza z 3 na 4 jak u kolegi. czyli tak jak by na sekunde był luz.
Jakie widzicie rozwiązania?
Olej zmieniałem zaraz po zakupie. Przed wymianą tego nie zauważyłem i w sumie zrobiłem kilkadziesiąt km. Nie wiem czy było to przed czy nie.
Co teraz zrobić?
Kiedyś rozmawiałem z gościem co robi skrzynie automatyczne i mówił że trzeba wyciągnąć jakąś kasetę i wyczyścić kanaliki czyli namoczyć np. w ropie czy rozpuszczalniku i potem wypłukać.
Ale sam tego nie zrobię a gość co w moich regionach robi skrzynie chce wymieniać tą kasetę na regenerowaną (jak przypuszczam wyszyszczoną)
sam nie wiem co z tym zrobić.
Jakie widzicie rozwiązania?
Olej zmieniałem zaraz po zakupie. Przed wymianą tego nie zauważyłem i w sumie zrobiłem kilkadziesiąt km. Nie wiem czy było to przed czy nie.
Co teraz zrobić?
Kiedyś rozmawiałem z gościem co robi skrzynie automatyczne i mówił że trzeba wyciągnąć jakąś kasetę i wyczyścić kanaliki czyli namoczyć np. w ropie czy rozpuszczalniku i potem wypłukać.
Ale sam tego nie zrobię a gość co w moich regionach robi skrzynie chce wymieniać tą kasetę na regenerowaną (jak przypuszczam wyszyszczoną)
sam nie wiem co z tym zrobić.
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO