[FWD] Maglownica-nowa podróbka czy uzywana
- bobeck
- Mechanik
- Posty: 120
- Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zabrze
[FWD] Maglownica-nowa podróbka czy uzywana
Powoli przymierzam się do wymiany maglownicy. Straszne luzy, stuki, raz ściaga podczas jazdy na lewo, raz na prawo. Wątpie żeby dało się to naprawić magiczną, zieloną śrubką
Mam pytanie odnośnie kupna maglownicy. Czy opłaca się kupować używkę? Czy lepiej nowy zamiennik? Na allegro ceny są apetyczne, ale na odległośc nie wymacam jej stanu. Czy te nowe zamienniki za ~500zł są dobrej jakości, warto je brać?
Mam pytanie odnośnie kupna maglownicy. Czy opłaca się kupować używkę? Czy lepiej nowy zamiennik? Na allegro ceny są apetyczne, ale na odległośc nie wymacam jej stanu. Czy te nowe zamienniki za ~500zł są dobrej jakości, warto je brać?
Ostatnio zmieniony 2014-02-17, 10:41 przez bobeck, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 112
- Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków/Zamość
a nie lepiej zregenerować? na śląsku masz firmę, bodajże w Sosnowcu, która robi takie cuda
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
To zleży kolego, jak listwa zębata jest znacznie skorodowana lub zęby bardzo wypracowanie to żaden dobry warsztat się nie podejmie regeneracji tego, będzie to na zasadzie, że swojej starej nie zostawisz w rozliczeniu a dopłacisz i dadzą ci inny magiel zregenerowany który się do tego nadawał.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 112
- Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków/Zamość
to chyba i tak lepiej,niz kupowac ze szrotu nie wiadomo co. przy regenerowanej masz gwarancje,a poza tym regeneruja je tak aby wyeliminowac bledy konstrukcyjne. ja ostatnio regenerowalem w Krakowie na ul.Heltmana magiel z C2 i zaplacilem za wszystko 500 zl. Gosc przerobil dodatkowo maglownice tak zeby byla mocniejsza. dodam ze ceny uzywanych maglownic to ok.300 zl. jesli wymoeniasz sam to ok,ale koszt wymontowania i zamontowania to ok. 200 zl.J.A.G pisze:To zleży kolego, jak listwa zębata jest znacznie skorodowana lub zęby bardzo wypracowanie to żaden dobry warsztat się nie podejmie regeneracji tego, będzie to na zasadzie, że swojej starej nie zostawisz w rozliczeniu a dopłacisz i dadzą ci inny magiel zregenerowany który się do tego nadawał.
czyli wyszlo mi to samo a mam 12 miesiecy gwarancji i pewnosc ze mi nic nie strzeli. napisalem tu ocena magla z C2 w przypadku magla z audi C4 moze byc drozej ze wzgledu na drozsze czesci. Pan z Heltnana pokazal mi 2 typy maglownic z C4. ta jedna z takimi charakterystycznymi grubymi przewodami jest podobno drozsza w naprawie.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Z tego co mi wiadomo były tylko z servotronikiem i bez, starsze miały żeliwną głowicę rozdzielacza a nowsze aluminiowe, nic więcej, może coś pomieszał z C3. Masz gdzieś fotki tych magli?zrywka pisze:Pan z Heltnana pokazal mi 2 typy maglownic z C4. ta jedna z takimi charakterystycznymi grubymi przewodami jest podobno drozsza w naprawie.
Co do gwarancji... nie był bym taki pewny, zapytaj kk84 to ci odpowie jak regenerował magiel w pewnym warsztacie
Usługi regeneracji są wysoce ryzykowne, niemniej niż zakup używki... musi to być dobry, chwalony zakład z polecenia najlepiej i nie łudź się, że za 500zł zrobi ci ktoś rozbity magiel do C4 porządnie. Z tego co się orientowałem za dobrą usługę w dobrym warsztacie wychodzi zależnie od tego co trzeba zrobić ok 800zł.
Kiedyś dałem do regeneracji dwumas i powiem ci, że gwarancją sobie tyłek można podetrzeć, warunki są pisane pod usługodawcę, by wszystko co nastąpi było z przyczyny użytkownika. Nie jestem z usługi zadowolony a wyciągać znowu silnik i dwumas odsyłać średnio już mi się chciało przy niemal 100% założeniu, że odeślą mi nieruszony z notką "sprawny" i czepiam się niepotrzebnie. Przykre ale tak się robi pieniądze w tej branży...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 112
- Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków/Zamość
ja robiłem C2 na ul. Heltmana w Krakowie, i powiem ci że jestem zadowolony i z tego co widzę, ile Pan ma pracy i jak do tego podchodzi, to raczej parciażem to on nie jest. Powiedział mi że do audi 100 szły 2 rodzaje, może mu chodziło o C3 i C4, i tak jak ci napisałem, powiedział że ta z grubymi przewodami jest droższa w naprawie.J.A.G pisze:Z tego co mi wiadomo były tylko z servotronikiem i bez, starsze miały żeliwną głowicę rozdzielacza a nowsze aluminiowe, nic więcej, może coś pomieszał z C3. Masz gdzieś fotki tych magli?zrywka pisze:Pan z Heltnana pokazal mi 2 typy maglownic z C4. ta jedna z takimi charakterystycznymi grubymi przewodami jest podobno drozsza w naprawie.
Co do gwarancji... nie był bym taki pewny, zapytaj kk84 to ci odpowie jak regenerował magiel w pewnym warsztacie
Usługi regeneracji są wysoce ryzykowne, niemniej niż zakup używki... musi to być dobry, chwalony zakład z polecenia najlepiej i nie łudź się, że za 500zł zrobi ci ktoś rozbity magiel do C4 porządnie. Z tego co się orientowałem za dobrą usługę w dobrym warsztacie wychodzi zależnie od tego co trzeba zrobić ok 800zł.
Kiedyś dałem do regeneracji dwumas i powiem ci, że gwarancją sobie tyłek można podetrzeć, warunki są pisane pod usługodawcę, by wszystko co nastąpi było z przyczyny użytkownika. Nie jestem z usługi zadowolony a wyciągać znowu silnik i dwumas odsyłać średnio już mi się chciało przy niemal 100% założeniu, że odeślą mi nieruszony z notką "sprawny" i czepiam się niepotrzebnie. Przykre ale tak się robi pieniądze w tej branży...
Jeśli chodzi o używki, to sam napisałeś, że niektórych nie da się zregenrować, równie dobrze możesz kupić taką używkę. Póki jej nie rozbierzesz to skąd masz pewność że będzie działała dobrze.
Używaną maglownicę do C2 miałem do kupienia za 350 zł, a chodzą i po 600 zł. Jak doliczysz wymianę to wyszło mi tyle co za regenerację (z demontażem i montażem). a Pan z Heltmana, dodatkowo je wzmiacnia i używa lepszych materiałów niż oryginał. fakt zgadzam się, należy to robić u polecanych fachowców, ale nadal nie przekonuje mnie twój argument, że lepiej kupić używkę niż regenracja.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Czy ja stawiam jakieś argumenty za używką? W ogóle gdzieś przekonuję do używki? Pisze tylko, że jak nie zna się zakładu, to jedno i drugie jest tak samo ryzykowne. Ty skoro znasz zakład i jesteś zadowolony z wcześniejszej usługi w nim, to jak najbardziej jestem za regenerowaniem w takim zakładzie.
Poprawia fabrykę Nie przesadzaj, może do C2 tak ale w 1994 roku były już konkretne materiały na listwy, wałki, uszczelnienia czy ślizgi prowadzące. Nie wierz w każde słowo które ci powiedziałzrywka pisze:używa lepszych materiałów niż oryginał
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13