[ ALL] Jakie żarówki do naszych C4 ?

Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Michu, u nas jest H1 żarówka.
Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Mniejsza o to, zapewne są albo zaraz będą na wszystkie trzonki.

Ciekawe to faktycznie :-? Jedno mnie niepokoi, światło pada tu tylko w dwóch kierunkach, inaczej niż xenon czy halogen gdzie jest prawie 360*.
Nie ma też zdjęć jak formowana jest wiązka światła z takiego źródła przez reflektor na ścianę czy drogę... może okazać się że świeci mocno ale w nie wiadomo w jaki punkt/punkty.
Cena dość wysoka, więc na próbę ciężko się będzie komuś zdecydować, trzech kupiło poczekamy zobaczymy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ciekawe w jaką lampę to wejdzie? Bo na pewno w C4 można sobie pomarzyć, co prawda jest to H7, ale nawet w A6 C5 nie ma szans włożenia tego do lampy i zamknięcia dekielka. Zresztą jak mówi J.A.G, zaraz będzie na wszystkie trzonki dostępne. Ale za nic do lampy C4 to nie wejdzie z tym ogromnym radiatorem.
kopec
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: kopec »

odgrzeje może trochę temat,
może technika poszła do przodu, ale wciąż na rynky mamy fajne tungsramy 120% w fajnej cenie, ale natknąłem sie na Bosch silver +50%, na aukcjach pisze ze jest w środku właśnie gaz xenon. tylko teraz pytanie jak sie mają bosch i tungsramy jeśli chodzi o żywotność ?
porusze temat dla H7, bo zmienilem u siebie wlasnie jedna soczewke na taka ze skody na h7, mam tam żarówke zwykła ze stacji za jakies 12 zł, i gołym okiem widać że świeci dużo gorzej niż h1 tungsram+120%( mam w drugiej lampie)
dla porównania aukcjie
tungsram [48zł]
http://allegro.pl/zarowki-tungsram-h7-m ... 27669.html
bosch silver +50 [65zł]
http://allegro.pl/h7-bosch-xenon-silver ... 30850.html
bosch +120 [70zł]
http://allegro.pl/h7-bosch-plus-120-wie ... 69157.html
w przypadku +50 chodzi tu tylko o barwe biała ?
tungsrama sam sprawdziłem i wiem że są spoko, ale być może może być lepiej ?
zależy mi na dobrej widoczności a nie białej barwie soczewki :)
Ostatnio zmieniony 2016-02-18, 22:20 przez kopec, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariuch
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2014-08-20, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sejny

Post autor: Mariuch »

Gdyby ktoś szukał H4 do zwykłych lamp w 100 C4, od siebie polecam Bosch Gigalight +120%. Dużo lepiej świecą od zwykłych marketowych, mają przyjemną barwę, zbliżoną do białej.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Mariuch, ja u siebie w C4 miałem Żarówki Osram H4 Night Breaker Unlimited +110% bardzo sobie chwaliłem. Świeciły na biało nie na żółto jak standardowe żarówki i były bardzo żywotne. Pozdrawiam!
Mariuch
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2014-08-20, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sejny

Post autor: Mariuch »

Grzesiek_Cichy, wybierałem pomiędzy Philipsami, Osramami, a właśnie tymi Boschami, zaś ostatecznego wyboru w sumie nie podjąłem, bo Bosche znalazłem pod choinką! :> Może następne będą Osramy, póki co Bosch sprawuje się bardzo dobrze. Również pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Popieram kolegę Grzesiek_Cichy :mrgreen:

Ostatnio regenerowałem reflektory i wrzuciłem wszystkie nowe żarówki od Osramu. Na zwykłe światła dałem Cool Blue intense, jak i na pozycyjne. Drogowe Night Breaker, a halogeny to też jakieś Osram H3 (w sumie i tak nie używam).

Cały zestaw świetnie świeci. Nie jest to żółte światło, jak zdarzyło mi się z Philipsami. Nie jest też idealnie białe patrząc na żarówkę, ale prawie i ogólny widok jest bardzo przyjemny.

Kiedyś kupiłem na próbę Philips blue vision w5w i masakra, strasznie żółte światło. Wiele osób narzeka również na trwałość Philipsa. Zobaczę jak będzie z Osramem, ale zarówno w dzień, jak i w nocy świecą świetnie, widoczność super ;-)
Mariuch
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2014-08-20, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sejny

Post autor: Mariuch »

Rico77, obecnie w pozycyjnych zaszalałem i wstawiłem Osram LEDriving, wyglądają naprawdę świetnie, ładny kolor. :) Postaram się na dniach zrobić jakąś fotkę, gdyby kogoś interesowało.
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

witam Panowie

Z racji słabego wzroku i już kilku ładnych lat na plastiku prawa jazdy, a także z uwagi na czasy przejazdów w okresie nocnym oraz najgorszym dla kierowców okresie szarówki, temat oświetlenia leży mi na sercu niemal jak dobro własnych dzieci.

Troszkę poczytałem, troszkę testowałem, ciut ciut konsultowałem ze specjalistami w temacie i tyci tyci z przedstawicielami prawa wobec czego zebrałem dość pokaźny zasób wiedzy o wozikowym oświetleniu.

Zacznę od wspomnianych nie tak dawno temu żarówkach farenheit i ich błękitnej powłoce, a raczej niebieskiej. Zakładamy takie i och ach jakie mamy białe światła ale jak się przepalą na szybko zakładamy węgierskie Tungsramy za garść drobniaków i wtedy dopiero widzimy jak mało widzieliśmy w tych farenheitach. Innymi słowy wybaczcie wyrażenie ale lepsze gówno w biedronce na promocjach sprzedają. Żarówka nie trzyma żadnych norm.

Żarówki Tungsram, Narva, Bosma i inne na licencjach lepszych braci w wersjach budżetowych wszelakie normy oświetlenia spełniają na granicy i to tej dolnej. Kontrola jakości ogranicza się do sprawdzenia czy świeci a nie jak dlatego też są takie tanie.

Marki Osram, Philips czy Bosch - tylko te powinny was interesować jeżeli chcecie widzieć coś przed sobą. Bosch ma dobre parametry montażu żarnika co jest równie ważne jak jakość światła niestety z intensywnością światła już gorzej, żywotność bardzo dobra. Philips - jakoś światła bardzo dobra, precyzja montażu bardzo dobra, żywotność niestety jest mankamentem Philipsa, na plus można dodać kwarcowe szkło chroniące odblaśniki przed wypalaniem od promieni UVA/B.
Na koniec OSRAM - precyzja celująca, jakość światła wzorowa, żywotność bardzo dobra plus szkło z filtrem.

Wszelkie żarówki ultra, super, extra producentów masówek czyli gorszych braci Tubgsram, Bosma, Narva można porównać do zwykłych żarówek najlepszych producentów przy czym nie powiedziałbym jakoby były lepsze od nich. Wszystkie one świecą tak jak podstawowe żarówki tych firm powinny świecić.

Żarówki + ileś tam procent marki Bosch świecą tylko odrobinę lepiej niż podstawowe Bosche, żywotność ta sama.

Philips Power2Night i inne cztero czy pięcio gwiazdkowe. Jakość wykonania idealna, precyzja montażu bardzo dobra, żywotność masakrycznie niska, Jak przy zwykłych philipsach żywotność jest kiepska tak wraz z odchudzaniem żarnika celem osiągnięcia więcej procentów żywotność leci na łeb na szyję a cena w tych warunkach jest wprost proporcjonalnie nieadekwatna do ilości osiąganych dodatkowych procentów światła.

Jedynie Osram potrafił zachować żywotność żarnika pomimo jego odchudzenia. A ta niebieska barwa na żarówkach NB+ i NBu to specjalnie zaprojektowany filtr i to tylko na bokach a nie w głównej wiązce żarnika. Zauważcie Panowie, iż w NB+ i NBu nawet konektory są pozłacane aby broń boże nie stracić na nich kilu procent napięcia prądu.

O ile dobrze pamiętam chemię to xenon jest również gazem z grupy halogenów ale jego obecność lub jego brak kosztem innego gazu halogenowego wcale nie wpłynie na kolor świecenia żarnika. To tylko chłyt marketingowy zresztą i tak podstawowy Kowalski nie sprawdzi jakim gazem wypełniono jego egzemplarz żarówki :P Znaczenie dla barwy światła ma grubość żarnika, skład chemiczny żarnika, napięcie dostarczone do żarnika.

Innymi słowy jak chcecie porównać żarówki weźcie w nocy gościa w okularach ileś plus i pokażcie mu jak świecą dwie żarówki a on wam powie w której więcej widzi i to będzie ta lepsiejsza.

Wybaczcie zatem ale jeśli ktoś nie widzi różnicy pomiędzy Tungsramem a NB+ to bez urazy albo jest ślepy całkowicie albo porównuje z odstępem kilku dniowym bez zachowania podobnych warunków atmosferycznych - nie widzę innej możliwości.

Co możemy zrobić aby poprawić to co mamy ?Po pierwsze rozbierzmy lampy i umyjmy szkła, miękką suchą ściereczką wyczyśćmy odblaśniki - mają być jak lustro jak śliska strona filii aluminiowej, jeśli zaczynają przypominać matową stronę folii alu oddajmy je do regeneracji (zdziwicie się ile to zmienia), Jeżeli od ciepła odblaski się zniekształciły to nie naprawiamy tylko zmieniamy, tego nie da się wyprowadzić już do idealnego kąta padania.
Zmieńmy przewody w lampach na grubsze to samo dotyczy przewodów do lamp i przed przekaźnikiem a źródłem zasilania. Rozbierzmy przekaźnik i zobaczmy czy czegoś nie trzeba naprawić, dobrze jest też po tylu latach używania przelutować wszystkie luty. Jak nie możemy pozwolić sobie na żarówki za 50 parę złotych typu NB+ czy NBu to polecam Osram silver to średnia półka pomiędzy zwykłą a NB. Po tych zabiegach jedźmy na stację diagnostyczną z prośbą o regulację.

Teraz to dopiero mamy światła.

Jak ktoś chce więcej to już tylko HIDy i przyznaję z HIDami różnica jest gigantyczna
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

...Dokladnie tak!
czystość lampy+osram nb+ i hidy nie są potrzebne(czytaj ryzyko utraty dowodu rejestracyjnego +mandat)
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Auto kupiłem z wstawionymi przez poprzednika chińskimi HID-ami. Świeciły dość dobrze, dopóki nie zaczynały kończyć swego żywota. Wymieniłem, po chwili to samo. Okazało się, że wypaliły plastik osłaniający żarówkę/żarnik i wilgoć je niszczyła. Po tym nie czekałem dłużej, kupiłem lampy używki, zregenerowałem i do auta z nowymi Osramami. Teraz mam lepszą widoczność, niż z hidami na początku. A jak pięknie wygląda "szklisty" klosz w słoneczny dzień :mrgreen:
Awatar użytkownika
M@nieK
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2015-06-17, 21:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: M@nieK »

Witam. To tak odświeżę jeszcze temacik. To jakie brać na dzień dzisiejszy jak bym chciał uzyskać barwę białą żarówki ? Ma ktoś może foto jak świeci Osram NB ? Jak to wygląda w dzień.

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Daj mi tydzień ;) Wtedy będę w kraju, zrobię zdjęcia w dzień, w nocy i widok ze środka ;)
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

M@nieK pisze:Jak to wygląda w dzień
Jak normalna żarówka :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”