[ ALL] Jakie żarówki do naszych C4 ?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Mniejsza o to, zapewne są albo zaraz będą na wszystkie trzonki.
Ciekawe to faktycznie Jedno mnie niepokoi, światło pada tu tylko w dwóch kierunkach, inaczej niż xenon czy halogen gdzie jest prawie 360*.
Nie ma też zdjęć jak formowana jest wiązka światła z takiego źródła przez reflektor na ścianę czy drogę... może okazać się że świeci mocno ale w nie wiadomo w jaki punkt/punkty.
Cena dość wysoka, więc na próbę ciężko się będzie komuś zdecydować, trzech kupiło poczekamy zobaczymy.
Ciekawe to faktycznie Jedno mnie niepokoi, światło pada tu tylko w dwóch kierunkach, inaczej niż xenon czy halogen gdzie jest prawie 360*.
Nie ma też zdjęć jak formowana jest wiązka światła z takiego źródła przez reflektor na ścianę czy drogę... może okazać się że świeci mocno ale w nie wiadomo w jaki punkt/punkty.
Cena dość wysoka, więc na próbę ciężko się będzie komuś zdecydować, trzech kupiło poczekamy zobaczymy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Ciekawe w jaką lampę to wejdzie? Bo na pewno w C4 można sobie pomarzyć, co prawda jest to H7, ale nawet w A6 C5 nie ma szans włożenia tego do lampy i zamknięcia dekielka. Zresztą jak mówi J.A.G, zaraz będzie na wszystkie trzonki dostępne. Ale za nic do lampy C4 to nie wejdzie z tym ogromnym radiatorem.
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Konin
odgrzeje może trochę temat,
może technika poszła do przodu, ale wciąż na rynky mamy fajne tungsramy 120% w fajnej cenie, ale natknąłem sie na Bosch silver +50%, na aukcjach pisze ze jest w środku właśnie gaz xenon. tylko teraz pytanie jak sie mają bosch i tungsramy jeśli chodzi o żywotność ?
porusze temat dla H7, bo zmienilem u siebie wlasnie jedna soczewke na taka ze skody na h7, mam tam żarówke zwykła ze stacji za jakies 12 zł, i gołym okiem widać że świeci dużo gorzej niż h1 tungsram+120%( mam w drugiej lampie)
dla porównania aukcjie
tungsram [48zł]
http://allegro.pl/zarowki-tungsram-h7-m ... 27669.html
bosch silver +50 [65zł]
http://allegro.pl/h7-bosch-xenon-silver ... 30850.html
bosch +120 [70zł]
http://allegro.pl/h7-bosch-plus-120-wie ... 69157.html
w przypadku +50 chodzi tu tylko o barwe biała ?
tungsrama sam sprawdziłem i wiem że są spoko, ale być może może być lepiej ?
zależy mi na dobrej widoczności a nie białej barwie soczewki
może technika poszła do przodu, ale wciąż na rynky mamy fajne tungsramy 120% w fajnej cenie, ale natknąłem sie na Bosch silver +50%, na aukcjach pisze ze jest w środku właśnie gaz xenon. tylko teraz pytanie jak sie mają bosch i tungsramy jeśli chodzi o żywotność ?
porusze temat dla H7, bo zmienilem u siebie wlasnie jedna soczewke na taka ze skody na h7, mam tam żarówke zwykła ze stacji za jakies 12 zł, i gołym okiem widać że świeci dużo gorzej niż h1 tungsram+120%( mam w drugiej lampie)
dla porównania aukcjie
tungsram [48zł]
http://allegro.pl/zarowki-tungsram-h7-m ... 27669.html
bosch silver +50 [65zł]
http://allegro.pl/h7-bosch-xenon-silver ... 30850.html
bosch +120 [70zł]
http://allegro.pl/h7-bosch-plus-120-wie ... 69157.html
w przypadku +50 chodzi tu tylko o barwe biała ?
tungsrama sam sprawdziłem i wiem że są spoko, ale być może może być lepiej ?
zależy mi na dobrej widoczności a nie białej barwie soczewki
Ostatnio zmieniony 2016-02-18, 22:20 przez kopec, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Popieram kolegę Grzesiek_Cichy
Ostatnio regenerowałem reflektory i wrzuciłem wszystkie nowe żarówki od Osramu. Na zwykłe światła dałem Cool Blue intense, jak i na pozycyjne. Drogowe Night Breaker, a halogeny to też jakieś Osram H3 (w sumie i tak nie używam).
Cały zestaw świetnie świeci. Nie jest to żółte światło, jak zdarzyło mi się z Philipsami. Nie jest też idealnie białe patrząc na żarówkę, ale prawie i ogólny widok jest bardzo przyjemny.
Kiedyś kupiłem na próbę Philips blue vision w5w i masakra, strasznie żółte światło. Wiele osób narzeka również na trwałość Philipsa. Zobaczę jak będzie z Osramem, ale zarówno w dzień, jak i w nocy świecą świetnie, widoczność super
Ostatnio regenerowałem reflektory i wrzuciłem wszystkie nowe żarówki od Osramu. Na zwykłe światła dałem Cool Blue intense, jak i na pozycyjne. Drogowe Night Breaker, a halogeny to też jakieś Osram H3 (w sumie i tak nie używam).
Cały zestaw świetnie świeci. Nie jest to żółte światło, jak zdarzyło mi się z Philipsami. Nie jest też idealnie białe patrząc na żarówkę, ale prawie i ogólny widok jest bardzo przyjemny.
Kiedyś kupiłem na próbę Philips blue vision w5w i masakra, strasznie żółte światło. Wiele osób narzeka również na trwałość Philipsa. Zobaczę jak będzie z Osramem, ale zarówno w dzień, jak i w nocy świecą świetnie, widoczność super
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
witam Panowie
Z racji słabego wzroku i już kilku ładnych lat na plastiku prawa jazdy, a także z uwagi na czasy przejazdów w okresie nocnym oraz najgorszym dla kierowców okresie szarówki, temat oświetlenia leży mi na sercu niemal jak dobro własnych dzieci.
Troszkę poczytałem, troszkę testowałem, ciut ciut konsultowałem ze specjalistami w temacie i tyci tyci z przedstawicielami prawa wobec czego zebrałem dość pokaźny zasób wiedzy o wozikowym oświetleniu.
Zacznę od wspomnianych nie tak dawno temu żarówkach farenheit i ich błękitnej powłoce, a raczej niebieskiej. Zakładamy takie i och ach jakie mamy białe światła ale jak się przepalą na szybko zakładamy węgierskie Tungsramy za garść drobniaków i wtedy dopiero widzimy jak mało widzieliśmy w tych farenheitach. Innymi słowy wybaczcie wyrażenie ale lepsze gówno w biedronce na promocjach sprzedają. Żarówka nie trzyma żadnych norm.
Żarówki Tungsram, Narva, Bosma i inne na licencjach lepszych braci w wersjach budżetowych wszelakie normy oświetlenia spełniają na granicy i to tej dolnej. Kontrola jakości ogranicza się do sprawdzenia czy świeci a nie jak dlatego też są takie tanie.
Marki Osram, Philips czy Bosch - tylko te powinny was interesować jeżeli chcecie widzieć coś przed sobą. Bosch ma dobre parametry montażu żarnika co jest równie ważne jak jakość światła niestety z intensywnością światła już gorzej, żywotność bardzo dobra. Philips - jakoś światła bardzo dobra, precyzja montażu bardzo dobra, żywotność niestety jest mankamentem Philipsa, na plus można dodać kwarcowe szkło chroniące odblaśniki przed wypalaniem od promieni UVA/B.
Na koniec OSRAM - precyzja celująca, jakość światła wzorowa, żywotność bardzo dobra plus szkło z filtrem.
Wszelkie żarówki ultra, super, extra producentów masówek czyli gorszych braci Tubgsram, Bosma, Narva można porównać do zwykłych żarówek najlepszych producentów przy czym nie powiedziałbym jakoby były lepsze od nich. Wszystkie one świecą tak jak podstawowe żarówki tych firm powinny świecić.
Żarówki + ileś tam procent marki Bosch świecą tylko odrobinę lepiej niż podstawowe Bosche, żywotność ta sama.
Philips Power2Night i inne cztero czy pięcio gwiazdkowe. Jakość wykonania idealna, precyzja montażu bardzo dobra, żywotność masakrycznie niska, Jak przy zwykłych philipsach żywotność jest kiepska tak wraz z odchudzaniem żarnika celem osiągnięcia więcej procentów żywotność leci na łeb na szyję a cena w tych warunkach jest wprost proporcjonalnie nieadekwatna do ilości osiąganych dodatkowych procentów światła.
Jedynie Osram potrafił zachować żywotność żarnika pomimo jego odchudzenia. A ta niebieska barwa na żarówkach NB+ i NBu to specjalnie zaprojektowany filtr i to tylko na bokach a nie w głównej wiązce żarnika. Zauważcie Panowie, iż w NB+ i NBu nawet konektory są pozłacane aby broń boże nie stracić na nich kilu procent napięcia prądu.
O ile dobrze pamiętam chemię to xenon jest również gazem z grupy halogenów ale jego obecność lub jego brak kosztem innego gazu halogenowego wcale nie wpłynie na kolor świecenia żarnika. To tylko chłyt marketingowy zresztą i tak podstawowy Kowalski nie sprawdzi jakim gazem wypełniono jego egzemplarz żarówki Znaczenie dla barwy światła ma grubość żarnika, skład chemiczny żarnika, napięcie dostarczone do żarnika.
Innymi słowy jak chcecie porównać żarówki weźcie w nocy gościa w okularach ileś plus i pokażcie mu jak świecą dwie żarówki a on wam powie w której więcej widzi i to będzie ta lepsiejsza.
Wybaczcie zatem ale jeśli ktoś nie widzi różnicy pomiędzy Tungsramem a NB+ to bez urazy albo jest ślepy całkowicie albo porównuje z odstępem kilku dniowym bez zachowania podobnych warunków atmosferycznych - nie widzę innej możliwości.
Co możemy zrobić aby poprawić to co mamy ?Po pierwsze rozbierzmy lampy i umyjmy szkła, miękką suchą ściereczką wyczyśćmy odblaśniki - mają być jak lustro jak śliska strona filii aluminiowej, jeśli zaczynają przypominać matową stronę folii alu oddajmy je do regeneracji (zdziwicie się ile to zmienia), Jeżeli od ciepła odblaski się zniekształciły to nie naprawiamy tylko zmieniamy, tego nie da się wyprowadzić już do idealnego kąta padania.
Zmieńmy przewody w lampach na grubsze to samo dotyczy przewodów do lamp i przed przekaźnikiem a źródłem zasilania. Rozbierzmy przekaźnik i zobaczmy czy czegoś nie trzeba naprawić, dobrze jest też po tylu latach używania przelutować wszystkie luty. Jak nie możemy pozwolić sobie na żarówki za 50 parę złotych typu NB+ czy NBu to polecam Osram silver to średnia półka pomiędzy zwykłą a NB. Po tych zabiegach jedźmy na stację diagnostyczną z prośbą o regulację.
Teraz to dopiero mamy światła.
Jak ktoś chce więcej to już tylko HIDy i przyznaję z HIDami różnica jest gigantyczna
Z racji słabego wzroku i już kilku ładnych lat na plastiku prawa jazdy, a także z uwagi na czasy przejazdów w okresie nocnym oraz najgorszym dla kierowców okresie szarówki, temat oświetlenia leży mi na sercu niemal jak dobro własnych dzieci.
Troszkę poczytałem, troszkę testowałem, ciut ciut konsultowałem ze specjalistami w temacie i tyci tyci z przedstawicielami prawa wobec czego zebrałem dość pokaźny zasób wiedzy o wozikowym oświetleniu.
Zacznę od wspomnianych nie tak dawno temu żarówkach farenheit i ich błękitnej powłoce, a raczej niebieskiej. Zakładamy takie i och ach jakie mamy białe światła ale jak się przepalą na szybko zakładamy węgierskie Tungsramy za garść drobniaków i wtedy dopiero widzimy jak mało widzieliśmy w tych farenheitach. Innymi słowy wybaczcie wyrażenie ale lepsze gówno w biedronce na promocjach sprzedają. Żarówka nie trzyma żadnych norm.
Żarówki Tungsram, Narva, Bosma i inne na licencjach lepszych braci w wersjach budżetowych wszelakie normy oświetlenia spełniają na granicy i to tej dolnej. Kontrola jakości ogranicza się do sprawdzenia czy świeci a nie jak dlatego też są takie tanie.
Marki Osram, Philips czy Bosch - tylko te powinny was interesować jeżeli chcecie widzieć coś przed sobą. Bosch ma dobre parametry montażu żarnika co jest równie ważne jak jakość światła niestety z intensywnością światła już gorzej, żywotność bardzo dobra. Philips - jakoś światła bardzo dobra, precyzja montażu bardzo dobra, żywotność niestety jest mankamentem Philipsa, na plus można dodać kwarcowe szkło chroniące odblaśniki przed wypalaniem od promieni UVA/B.
Na koniec OSRAM - precyzja celująca, jakość światła wzorowa, żywotność bardzo dobra plus szkło z filtrem.
Wszelkie żarówki ultra, super, extra producentów masówek czyli gorszych braci Tubgsram, Bosma, Narva można porównać do zwykłych żarówek najlepszych producentów przy czym nie powiedziałbym jakoby były lepsze od nich. Wszystkie one świecą tak jak podstawowe żarówki tych firm powinny świecić.
Żarówki + ileś tam procent marki Bosch świecą tylko odrobinę lepiej niż podstawowe Bosche, żywotność ta sama.
Philips Power2Night i inne cztero czy pięcio gwiazdkowe. Jakość wykonania idealna, precyzja montażu bardzo dobra, żywotność masakrycznie niska, Jak przy zwykłych philipsach żywotność jest kiepska tak wraz z odchudzaniem żarnika celem osiągnięcia więcej procentów żywotność leci na łeb na szyję a cena w tych warunkach jest wprost proporcjonalnie nieadekwatna do ilości osiąganych dodatkowych procentów światła.
Jedynie Osram potrafił zachować żywotność żarnika pomimo jego odchudzenia. A ta niebieska barwa na żarówkach NB+ i NBu to specjalnie zaprojektowany filtr i to tylko na bokach a nie w głównej wiązce żarnika. Zauważcie Panowie, iż w NB+ i NBu nawet konektory są pozłacane aby broń boże nie stracić na nich kilu procent napięcia prądu.
O ile dobrze pamiętam chemię to xenon jest również gazem z grupy halogenów ale jego obecność lub jego brak kosztem innego gazu halogenowego wcale nie wpłynie na kolor świecenia żarnika. To tylko chłyt marketingowy zresztą i tak podstawowy Kowalski nie sprawdzi jakim gazem wypełniono jego egzemplarz żarówki Znaczenie dla barwy światła ma grubość żarnika, skład chemiczny żarnika, napięcie dostarczone do żarnika.
Innymi słowy jak chcecie porównać żarówki weźcie w nocy gościa w okularach ileś plus i pokażcie mu jak świecą dwie żarówki a on wam powie w której więcej widzi i to będzie ta lepsiejsza.
Wybaczcie zatem ale jeśli ktoś nie widzi różnicy pomiędzy Tungsramem a NB+ to bez urazy albo jest ślepy całkowicie albo porównuje z odstępem kilku dniowym bez zachowania podobnych warunków atmosferycznych - nie widzę innej możliwości.
Co możemy zrobić aby poprawić to co mamy ?Po pierwsze rozbierzmy lampy i umyjmy szkła, miękką suchą ściereczką wyczyśćmy odblaśniki - mają być jak lustro jak śliska strona filii aluminiowej, jeśli zaczynają przypominać matową stronę folii alu oddajmy je do regeneracji (zdziwicie się ile to zmienia), Jeżeli od ciepła odblaski się zniekształciły to nie naprawiamy tylko zmieniamy, tego nie da się wyprowadzić już do idealnego kąta padania.
Zmieńmy przewody w lampach na grubsze to samo dotyczy przewodów do lamp i przed przekaźnikiem a źródłem zasilania. Rozbierzmy przekaźnik i zobaczmy czy czegoś nie trzeba naprawić, dobrze jest też po tylu latach używania przelutować wszystkie luty. Jak nie możemy pozwolić sobie na żarówki za 50 parę złotych typu NB+ czy NBu to polecam Osram silver to średnia półka pomiędzy zwykłą a NB. Po tych zabiegach jedźmy na stację diagnostyczną z prośbą o regulację.
Teraz to dopiero mamy światła.
Jak ktoś chce więcej to już tylko HIDy i przyznaję z HIDami różnica jest gigantyczna
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Auto kupiłem z wstawionymi przez poprzednika chińskimi HID-ami. Świeciły dość dobrze, dopóki nie zaczynały kończyć swego żywota. Wymieniłem, po chwili to samo. Okazało się, że wypaliły plastik osłaniający żarówkę/żarnik i wilgoć je niszczyła. Po tym nie czekałem dłużej, kupiłem lampy używki, zregenerowałem i do auta z nowymi Osramami. Teraz mam lepszą widoczność, niż z hidami na początku. A jak pięknie wygląda "szklisty" klosz w słoneczny dzień