[A6 C4] AEL pod 200KM i 400Nm - jak zacząć

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

I teraz by pasowało żeby się wypowiedział ktoś co miał w AEL-u załorzone k24-7000 i sie wypowiedział przy ilu obrotach wstaje.

[ Dodano: 2014-02-19, 18:07 ]
Jak niema nikogo co ma turbo z2,2t w ael-u to chodziło mi o to że można porównacte silniki i mniej więcej okreslić kiedy wstanie turbo k26 w ael-u.
Ostatnio zmieniony 2014-02-19, 22:54 przez Nieju231, łącznie zmieniany 1 raz.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Nieju231 pisze:I teraz by pasowało żeby się wypowiedział ktoś co miał w AEL-u załorzone k24-7000 i sie wypowiedział przy ilu obrotach wstaje.
Ostatnio zmieniony 2014-02-19, 21:45 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »



tak wstawało.
nie wstaje bo wałek pękł
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Arwam a Q ci się nie da dołożyć do twojego coupe?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

w przypadku coupe za dużo rzeźby i kosztów.
na suchej nawierzchni czasem zdarzy mo się zerwać trrakcję, na czwartym biegu,

myślę poważnie i intensywnie nad tym aby wrzucić turbo T3 z vw LT 2.4TD
dzięki temu będzie wolniej wstawać na niższych biegach, a w górze kiedy już będzie dobrze turbo rozbujane to będzie nawet jakoś jechać :)


narazie to muszę jakieś turbo znaleźć, albo od S2, albo coś co bez wielkiej rzeźby podejdzie
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

arwam, Poważnie na 4 biegu zrywa trakcję na suchym asfalcie? :shock: Sprzęgło seria?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

GTR34, poważnie mówię, Sprzęgło ma humory, czasem klei jak wściekłe, czasem, wogóle odmawia współpracy,
pochodzi z silnika NG z Audi 80.
na dniach będę robił docisk podwójny, i kupował tarczę 240mm ale najpierw muszę sprawić żeby to padło z miejsca ruszyło...

co do zrywania na suchym na na czwórce, nie zawsze ale już klika razy mu się zdarzyło.
niestety przedwczoraj turbo pękło na pół :/
jazda 90kmh na piątym biegu i nagle było aby PYK, i doładowanie znikło...

a tak sobie jeździło:
Ostatnio zmieniony 2014-11-29, 19:24 przez arwam, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Nie wiem na jakich kołach i oponach jeździcie ale mnie na 4 jeszcze nigdy nie zerwało, na 3 na prawdę sporadycznie. Pozdrawiam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

afro89, toyo T1R 215/40 R 16
jeszcze parę dni temu było na nich całkiem sporo mięsa...
Ty masz trchę cięższe auto w którym przód jest jeszcze cięższy.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

arwam, czytałem twoje posty na racing forum -pisałeś coś o MBC - da sie to w miare bezproblemowo zostosować w 2.5? na k14
U mnie jest krucho po przekroczeniu 3,5 tys obrotów, nikich partii obrotów i wstawania tego turba nie chce ruszać bo mi odpowiada.

Apropos powiedz mi coś nt. hybrydy z k14 - z jakimś wiekszym wirnikiem ?
I prosze o wytlumaczenie jak dla debila - łopatologicznie. :mrgreen:
Pozdro.
AEL INSIDE
Grzegorz
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-17, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krakow

Post autor: Grzegorz »

Witam.
Planuje “lekki” tuning pod 180-200KM. :D
Moje autko ma za sobą pierwsze chipowanie. Jestem bardzo zadowolony z EDC tuning by spanky, mogę go polecić na oślep.
Bardzo profesjonalnie wykonana praca.
Watro było zrobić se wycieczkę na 1000Km do niego. Wyczarował ponad 20KM I ponad 50NM.

Moc przed, byla tylko
132 KM po 154 KM,
274 NM po 328 NM ogranicza dawka paliwa, bo wtryski będą zużyte.
No I tak od słowa do słowa wyszło, żeby założyć:
Wtryski 216.
Turbo K16.
I większy Intercooler.

Największy problem stwarza mi IC, przez to, że Auto zarejestrowane za Granica, I że każda pierdolę muszę dac wpisywać w papiery.
Turbo K16 się nie rzuca w oczy, wtryski 216 też nie.
Ale inny IC w nowym miejscu to już się nie da tak łatwo ukryć.

Stosował ktoś z was większy IC w miejscu seryjnym? :632:
Czy taki IC w ogóle nie zdaje egzaminu? :632:

No turbina K16 zalozona. Ale jest nieszczelna w miejscu laczenia Turbiny z Kolektorem, tam gdzie te 4 sruby.
Orginalnie nie ma tam uszczelki.
Prosze o pomoc czym to uszczelnic? Jest jakas uszczelka dostepna?
Czy musze wszystko rozberiac i dac do planowania???

No i przy okauji wyczyscilem kolektor ssacy, EGR zaslepiony.
pozdrawiam

ps: Tak przerzucilem watek z AKP.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Grzegorz, Temat IC omawiany.
Temat montażu K16 omawiany. http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4041& ... ht=k16+ael
Nie ten dział.
Stosuj tagi przy zakładaniu tematów!
Ogólny temat przeróbki pod 200 km też omawiany. Scalam

Jeśli chodzi o IC to na początek wystarczy że zwiększysz przepływ powietrza przez niego, np. ukierunkować wlot czy dodatkowy wentylator. W miejsce oryginału nie bardzo wpakujesz coś większego, może grubszego i możesz szukać w innej technologii tzn (tube and fin):
Obrazek
Możesz kupić bloczek i sam sobie wyspawać IC.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ouT60EFyNtM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ostatnio zmieniony 2015-10-29, 08:35 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzegorz
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-17, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krakow

Post autor: Grzegorz »

Witam

Dzieki za informacje.
Nigdzie nie znalazlem co robic jak "dmucha" spalinami pomiedzy Kolektorem a Turbo.
Orginalnie tam nie ma uszczelki.
Mozna cos dorobic? Czy musze wszystko rozbierac i dac "zplanowac" (tak jak sie glowice planuie) powierzchnie Kolektor-Turbo?
Tam gdzie sa te 4 szpilki/sruby.

Dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-12-05, 12:52 przez Grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.
Grzegorz
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-17, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krakow

Post autor: Grzegorz »

Witam
mas0n pisze: Jeśli chodzi o IC to na początek wystarczy że zwiększysz przepływ powietrza przez niego, np. ukierunkować wlot czy dodatkowy wentylator.
No I będzie u mnie wiatrak na org. IC. Nie mam czasu ani fachowca żeby zrobił mi FMIC.

Mam problem czym załączać wiatrak, albo lepiej,
kiedy go załączać pod jaka czujkę go pod piać????
W necie widziałem filmik z czujka w IC,(nie wiem jaka ta czujkę montować), może ma ktoś patent na to

pozdrawiam
mioso150
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-06-30, 16:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: mioso150 »

może zastosuj jakiś termowłącznik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”