[100 C4] Brak nawiewu po wymianie termostatu i włącznika wen
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
[100 C4] Brak nawiewu po wymianie termostatu i włącznika wen
Witam!
Po przeszukaniu internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie "Co do ch...?" proszę o pomoc doświadczonych posiadaczy Audi 100 C4 2.3 AAR.
Mianowicie, do dnia dzisiejszego w moim audi nawiew działał idealnie, tj. działał zarówno nawiew na nogi, na szybę, środkowy, na różnych poziomach mocy dmuchawy.
Jedynym problemem był brak ciepłego powietrza, nawet na poziomie HI z nawiewów wiało co najwyżej letnie powietrze.
Dlatego dziś oddałem audi do serwisu celem wymiany termostatu i włącznika wentylatora chłodnicy, drobiazgi.
Po wyjeździe z serwisu z nawiewów leci cieplejsze powietrze, nadal działa regulacja nogi/szyba/środek a wskaźnik temperatury silnika wreszcie pokazuje powyżej 60'C.
Ale... nie działa regulacja siły nawiewu tj. mogę klikać od minimum do maximum a nawiew ledwie wyczuwalny.
Efekt? Zaparowane szyby i słabe nagrzanie kabiny czyli coś co czego miało nie być po wizycie w serwisie.
W serwisie nie wiedzą o co chodzi, ich praca nie miała wpływu na dmuchawę i nagrzewnicę.
Po przeszukaniu internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie "Co do ch...?" proszę o pomoc doświadczonych posiadaczy Audi 100 C4 2.3 AAR.
Mianowicie, do dnia dzisiejszego w moim audi nawiew działał idealnie, tj. działał zarówno nawiew na nogi, na szybę, środkowy, na różnych poziomach mocy dmuchawy.
Jedynym problemem był brak ciepłego powietrza, nawet na poziomie HI z nawiewów wiało co najwyżej letnie powietrze.
Dlatego dziś oddałem audi do serwisu celem wymiany termostatu i włącznika wentylatora chłodnicy, drobiazgi.
Po wyjeździe z serwisu z nawiewów leci cieplejsze powietrze, nadal działa regulacja nogi/szyba/środek a wskaźnik temperatury silnika wreszcie pokazuje powyżej 60'C.
Ale... nie działa regulacja siły nawiewu tj. mogę klikać od minimum do maximum a nawiew ledwie wyczuwalny.
Efekt? Zaparowane szyby i słabe nagrzanie kabiny czyli coś co czego miało nie być po wizycie w serwisie.
W serwisie nie wiedzą o co chodzi, ich praca nie miała wpływu na dmuchawę i nagrzewnicę.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
audi100C4wawa, z opisu wnioskuję, że masz klimatronik. Przez panel można zczytać różne parametry, w tym błędy, tu masz opis: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1241
Ostatnio zmieniony 2014-11-25, 22:31 przez dechpo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
Dziękuję za link, wydrukowałem całą listę.
Po sprawdzeniu klimatronika wg instrukcji wyświetliło następujące błędy:
06.1 ; 07.3 ; 08.7 ; 13.7 ; 15.7 ; 18.3
Opisy błędów mam, będę w piątek sprawdzał po kolei.
Natomiast nie rozumiem jak wymiana termostatu i włącznika wentylatora chłodnicy mogła wpłynąć na klimatronik całkowicie rozstrajając/uszkadzając nawiewy.
Zamiast przyjemnego ciepła jest zimniej a szyby parują nieustannie.
Po sprawdzeniu klimatronika wg instrukcji wyświetliło następujące błędy:
06.1 ; 07.3 ; 08.7 ; 13.7 ; 15.7 ; 18.3
Opisy błędów mam, będę w piątek sprawdzał po kolei.
Natomiast nie rozumiem jak wymiana termostatu i włącznika wentylatora chłodnicy mogła wpłynąć na klimatronik całkowicie rozstrajając/uszkadzając nawiewy.
Zamiast przyjemnego ciepła jest zimniej a szyby parują nieustannie.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
A nie jest problem ta klapka która reguluje temperaturę nawiewu
Ja miałem na odwrót, tylko ciepłe powietrze. Elektryk wyczyścił i przesmarował (i teraz problem nie wiem co, czy jakiś mechanizm, czy klapke sterującą) i wszystko zaczeło działać normalnie.
Bo z opisu nie bardzo wiem czy masz problem z nawiewem w kabinie czy z układem chłodzenia silnika bo wymieniałeś termostat... czyli co
Ja miałem na odwrót, tylko ciepłe powietrze. Elektryk wyczyścił i przesmarował (i teraz problem nie wiem co, czy jakiś mechanizm, czy klapke sterującą) i wszystko zaczeło działać normalnie.
Bo z opisu nie bardzo wiem czy masz problem z nawiewem w kabinie czy z układem chłodzenia silnika bo wymieniałeś termostat... czyli co
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
mechanizm silniczka, w klapce nie ma co się zepsućTomas pisze:a miałem na odwrót, tylko ciepłe powietrze. Elektryk wyczyścił i przesmarował (i teraz problem nie wiem co, czy jakiś mechanizm, czy klapke sterującą) i wszystko zaczeło działać normalnie.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
Płynu chłodniczego nie ubywa.
Przed serwisem wyglądało to następująco:
- działała regulacja siły nawiewu,
- działała regulacja kierunku nawiewu (na nogi, na szybę itp),
- nie działał wskaźnik temperatury silnika,
- nie było ciepłego powietrza z nawiewu.
Po serwisie wygląda tak:
- nie działa regulacja siły nawiewu (nie wieje nic lub ledwo wieje),
- działa regulacja kierunku nawiewu,
- wskaźnik temperatury silnika po rozgrzaniu pokazuje 90'C,
- ciepłe powietrze o minimalnej sile leci z nawiewów tylko przy szybszej jeździe.
Klapki i silniczki powinny być OK, bo dziwne by z dnia na dzień przestały działać.
Może to kwestia czujnika temperatury (tego 2 pinowego oraz 4 pinowego)?
Przed serwisem wyglądało to następująco:
- działała regulacja siły nawiewu,
- działała regulacja kierunku nawiewu (na nogi, na szybę itp),
- nie działał wskaźnik temperatury silnika,
- nie było ciepłego powietrza z nawiewu.
Po serwisie wygląda tak:
- nie działa regulacja siły nawiewu (nie wieje nic lub ledwo wieje),
- działa regulacja kierunku nawiewu,
- wskaźnik temperatury silnika po rozgrzaniu pokazuje 90'C,
- ciepłe powietrze o minimalnej sile leci z nawiewów tylko przy szybszej jeździe.
Klapki i silniczki powinny być OK, bo dziwne by z dnia na dzień przestały działać.
Może to kwestia czujnika temperatury (tego 2 pinowego oraz 4 pinowego)?
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
może masz zapowietrzoną nagrzewnicę po wymianie termostatu. Spróbuj odpowietrzyć i zobacz czy leci spieniony płyn z odpowietrznika.
druga kwestia brak regulacji siły nawiewu
wg mnie albo panel klimatronika świruje albo czujnik "jeżyk"
a do serwisu gdzie wymieniali termostat nie zaglądałeś po wymianie? Może oni coś wiedzą o tym..
druga kwestia brak regulacji siły nawiewu
wg mnie albo panel klimatronika świruje albo czujnik "jeżyk"
a do serwisu gdzie wymieniali termostat nie zaglądałeś po wymianie? Może oni coś wiedzą o tym..
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi.
Problem nie działającej dmuchawy rozwiązałem siłowo - pięścią w obudowę. Dmuchawa ruszyła, wieje ale proces trzeba powtarzać praktycznie po każdym uruchomieniu samochodu ponieważ sama nie ruszy.
Natomiast nawet na ustawieniu maksymalnej temperatury (HI w klimatroniku) powietrze choć wieje to wieje letnie, pomimo rozgrzanego już silnika.
Biorę pod uwagę trzy przyczyny:
- nie działająca lub działająca słabo klapka regulacji ciepło/zimno w nagrzewnicy (może podciśnienie słabe, silniczki lub przewody gumowe zagięte),
- nagrzewnica kaput (może odkamienić żelem do rur, kiedyś taki pomysł pomógł w starej C3),
- czujnik temperatury do wymiany (może wpływa jakoś na klimatronik...).
W środę postaram się rozebrać trochę tematu i sprawdzę tyle ile będę potrafił na tym mrozie.
W starym audi 100 C3 2.3 ogrzewanie miałem takie, że można było opiekać kurczaka przy nawiewach.
Problem nie działającej dmuchawy rozwiązałem siłowo - pięścią w obudowę. Dmuchawa ruszyła, wieje ale proces trzeba powtarzać praktycznie po każdym uruchomieniu samochodu ponieważ sama nie ruszy.
Natomiast nawet na ustawieniu maksymalnej temperatury (HI w klimatroniku) powietrze choć wieje to wieje letnie, pomimo rozgrzanego już silnika.
Biorę pod uwagę trzy przyczyny:
- nie działająca lub działająca słabo klapka regulacji ciepło/zimno w nagrzewnicy (może podciśnienie słabe, silniczki lub przewody gumowe zagięte),
- nagrzewnica kaput (może odkamienić żelem do rur, kiedyś taki pomysł pomógł w starej C3),
- czujnik temperatury do wymiany (może wpływa jakoś na klimatronik...).
W środę postaram się rozebrać trochę tematu i sprawdzę tyle ile będę potrafił na tym mrozie.
W starym audi 100 C3 2.3 ogrzewanie miałem takie, że można było opiekać kurczaka przy nawiewach.
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Masz wentylator kabiny do wymiany i zapowietrzoną nagrzewnicę. Przy okazji wymień nagrzewnicę za jednym zamachem bo koszt nieduży a roboty kilka godzin jest.
W dziale download jest instrukcja
W dziale download jest instrukcja
Ostatnio zmieniony 2014-12-01, 00:28 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
Tak, wczoraj cały dzień w deszczu walczyłem z dmuchawą.
Wyjęcie silniczka dmuchawy bez wyjmowania obudowy nagrzewnicy - niemożliwe (zwłaszcza mając obok klimatyzację.
Skończyło się na docięciu części rury plastikowej od klimy, aby swobodnie wyjąć silniczek dmuchawy z obudowy nagrzewnicy bez wyjmowania jej jako całości.
Udało się.
Silniczek - wymieniłem szczotki i zadziałał, choć nie wybitnie (zużyty) ale dmucha.
Dziękuję za pomoc, ogrzewanie znów działa.
Wyjęcie silniczka dmuchawy bez wyjmowania obudowy nagrzewnicy - niemożliwe (zwłaszcza mając obok klimatyzację.
Skończyło się na docięciu części rury plastikowej od klimy, aby swobodnie wyjąć silniczek dmuchawy z obudowy nagrzewnicy bez wyjmowania jej jako całości.
Udało się.
Silniczek - wymieniłem szczotki i zadziałał, choć nie wybitnie (zużyty) ale dmucha.
Dziękuję za pomoc, ogrzewanie znów działa.
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska