[100 C4] Brak nawiewu po wymianie termostatu i włącznika wen

audi100C4wawa
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

[100 C4] Brak nawiewu po wymianie termostatu i włącznika wen

Post autor: audi100C4wawa »

Witam!
Po przeszukaniu internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie "Co do ch...?" proszę o pomoc doświadczonych posiadaczy Audi 100 C4 2.3 AAR.

Mianowicie, do dnia dzisiejszego w moim audi nawiew działał idealnie, tj. działał zarówno nawiew na nogi, na szybę, środkowy, na różnych poziomach mocy dmuchawy.
Jedynym problemem był brak ciepłego powietrza, nawet na poziomie HI z nawiewów wiało co najwyżej letnie powietrze.

Dlatego dziś oddałem audi do serwisu celem wymiany termostatu i włącznika wentylatora chłodnicy, drobiazgi.

Po wyjeździe z serwisu z nawiewów leci cieplejsze powietrze, nadal działa regulacja nogi/szyba/środek a wskaźnik temperatury silnika wreszcie pokazuje powyżej 60'C.
Ale... nie działa regulacja siły nawiewu tj. mogę klikać od minimum do maximum a nawiew ledwie wyczuwalny.
Efekt? Zaparowane szyby i słabe nagrzanie kabiny czyli coś co czego miało nie być po wizycie w serwisie.

W serwisie nie wiedzą o co chodzi, ich praca nie miała wpływu na dmuchawę i nagrzewnicę.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

audi100C4wawa, z opisu wnioskuję, że masz klimatronik. Przez panel można zczytać różne parametry, w tym błędy, tu masz opis: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1241
Ostatnio zmieniony 2014-11-25, 22:31 przez dechpo, łącznie zmieniany 1 raz.
audi100C4wawa
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: audi100C4wawa »

Dziękuję za link, wydrukowałem całą listę.
Po sprawdzeniu klimatronika wg instrukcji wyświetliło następujące błędy:
06.1 ; 07.3 ; 08.7 ; 13.7 ; 15.7 ; 18.3

Opisy błędów mam, będę w piątek sprawdzał po kolei.
Natomiast nie rozumiem jak wymiana termostatu i włącznika wentylatora chłodnicy mogła wpłynąć na klimatronik całkowicie rozstrajając/uszkadzając nawiewy.
Zamiast przyjemnego ciepła jest zimniej a szyby parują nieustannie.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

może zapowietrzona nagrzewnica
może silniczek klapy ciepło/zimno

płynu chłodniczego nie ubywa?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

A nie jest problem ta klapka która reguluje temperaturę nawiewu :?: :?: :?:

Ja miałem na odwrót, tylko ciepłe powietrze. Elektryk wyczyścił i przesmarował (i teraz problem nie wiem co, czy jakiś mechanizm, czy klapke sterującą) i wszystko zaczeło działać normalnie.

Bo z opisu nie bardzo wiem czy masz problem z nawiewem w kabinie :?: czy z układem chłodzenia silnika :?: bo wymieniałeś termostat... czyli co :?:
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Tomas pisze:a miałem na odwrót, tylko ciepłe powietrze. Elektryk wyczyścił i przesmarował (i teraz problem nie wiem co, czy jakiś mechanizm, czy klapke sterującą) i wszystko zaczeło działać normalnie.
mechanizm silniczka, w klapce nie ma co się zepsuć :)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
audi100C4wawa
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: audi100C4wawa »

Płynu chłodniczego nie ubywa.

Przed serwisem wyglądało to następująco:
- działała regulacja siły nawiewu,
- działała regulacja kierunku nawiewu (na nogi, na szybę itp),
- nie działał wskaźnik temperatury silnika,
- nie było ciepłego powietrza z nawiewu.

Po serwisie wygląda tak:
- nie działa regulacja siły nawiewu (nie wieje nic lub ledwo wieje),
- działa regulacja kierunku nawiewu,
- wskaźnik temperatury silnika po rozgrzaniu pokazuje 90'C,
- ciepłe powietrze o minimalnej sile leci z nawiewów tylko przy szybszej jeździe.

Klapki i silniczki powinny być OK, bo dziwne by z dnia na dzień przestały działać.
Może to kwestia czujnika temperatury (tego 2 pinowego oraz 4 pinowego)?
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

może masz zapowietrzoną nagrzewnicę po wymianie termostatu. Spróbuj odpowietrzyć i zobacz czy leci spieniony płyn z odpowietrznika.

druga kwestia brak regulacji siły nawiewu
wg mnie albo panel klimatronika świruje albo czujnik "jeżyk"

a do serwisu gdzie wymieniali termostat nie zaglądałeś po wymianie? Może oni coś wiedzą o tym..
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
audi100C4wawa
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: audi100C4wawa »

Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi.
Problem nie działającej dmuchawy rozwiązałem siłowo - pięścią w obudowę. Dmuchawa ruszyła, wieje ale proces trzeba powtarzać praktycznie po każdym uruchomieniu samochodu ponieważ sama nie ruszy.

Natomiast nawet na ustawieniu maksymalnej temperatury (HI w klimatroniku) powietrze choć wieje to wieje letnie, pomimo rozgrzanego już silnika.

Biorę pod uwagę trzy przyczyny:
- nie działająca lub działająca słabo klapka regulacji ciepło/zimno w nagrzewnicy (może podciśnienie słabe, silniczki lub przewody gumowe zagięte),
- nagrzewnica kaput (może odkamienić żelem do rur, kiedyś taki pomysł pomógł w starej C3),
- czujnik temperatury do wymiany (może wpływa jakoś na klimatronik...).

W środę postaram się rozebrać trochę tematu i sprawdzę tyle ile będę potrafił na tym mrozie.


W starym audi 100 C3 2.3 ogrzewanie miałem takie, że można było opiekać kurczaka przy nawiewach.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Masz wentylator kabiny do wymiany i zapowietrzoną nagrzewnicę. Przy okazji wymień nagrzewnicę za jednym zamachem bo koszt nieduży a roboty kilka godzin jest.

W dziale download jest instrukcja
Ostatnio zmieniony 2014-12-01, 00:28 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Jak dla mnie to zużyte szczotki w silniku dmuchawy... Czyli raczej do wymiany, chyba, że lubisz grzebać i majsterkować to możesz od czegoś innego zaadoptować szczoty ;)
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
audi100C4wawa
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: audi100C4wawa »

Tak, wczoraj cały dzień w deszczu walczyłem z dmuchawą.
Wyjęcie silniczka dmuchawy bez wyjmowania obudowy nagrzewnicy - niemożliwe (zwłaszcza mając obok klimatyzację.
Skończyło się na docięciu części rury plastikowej od klimy, aby swobodnie wyjąć silniczek dmuchawy z obudowy nagrzewnicy bez wyjmowania jej jako całości.
Udało się.
Silniczek - wymieniłem szczotki i zadziałał, choć nie wybitnie (zużyty) ale dmucha.

Dziękuję za pomoc, ogrzewanie znów działa.
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

audi100C4wawa, grubo sie mylisz, da sie wyjac silnik dmuhawy bez demontarzu całej nagrzewnicy.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
audi100C4wawa
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-25, 22:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: audi100C4wawa »

Wymagałoby to demontarzu obudowy nagrzewnicy ktora jest zespolona z obudową plastikową dmuchawy.
Do tego doszedłem metodą prób i błędow. Jest inaczej?

Silniczek z wiatraczkiem wyjąlem lewą stroną, tj otworem w dmuchawie do ktorego dochodzil waz plastikowo-gumowy od klimy.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

A wiatraczek ściągaczem zdjąć i by chyba wyszedł oddzielnie?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”