[A6-2.5TDI AEL] Nieszczelny dolot - syczenie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[A6-2.5TDI AEL] Nieszczelny dolot - syczenie

Post autor: Glac »

Cześć.

Prośba o poradę - może ktoś się spotkał z objawami.

Przy pełnym bucie na wyższych biegach od 2,5 tys zaczyna być słyszalne w środku auta syczenie. Dźwięk jakby ktoś suszarkę włączył - źródło dźwięku tak w okolicy konsoli środkowej i nogach pasażera. w okolicy 3 tys i więcej już bardzo wyraźnie słychać syczenie.
Jest spadek mocy jest, ale nie duży. Przykładowo jak miałem dziurę w rurze od intercolera do doloru to spadek mocy był wyraźny i kopcił - i nie było słychać syczenia.
Posprawdzałem dziś węże na z grubsza i nie widać dziury. Poza tym jak auto stoi i na biegu jałowym daję gazu to nie słychać tego syczenia. Tylko pod obciążeniem słychać.
Ostatnio zmieniony 2014-11-22, 19:31 przez Glac, łącznie zmieniany 1 raz.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Glac, możliwe że sam intercooler ma jakąś dziurę. Węże najlepiej sprawdzić po zdemontowaniu...
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

mati_A6, wąż IC dolot jest nowy. Które węże jeszcze sprawdzić?
IC nieszczelny? w sumie nie myślałem o tym, ale tak sam by się rozszczelnił? Żadnego tam puknięcia w niego nie było.
Ostatnio zmieniony 2014-11-22, 20:44 przez Glac, łącznie zmieniany 2 razy.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Glac, może kamień jakiś go uszkodził. Jeśli wąż na odcinku IC -> kolektor jest nowy to sprawdź wąż na odcinku Turbo -> IC. Oczywiście nie szkodzi sprawdzić też tego nowego węża może się gdzieś przetarł w okolicach reflektora.
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

Sprawdzę, dzięki
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Glac, warto też sprawdzić czy opaski zaciskowe dobrze skręcone.
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

mati_A6, opaski sprawdziłem dziś na wężu ic -> dolot - są ok. Ten wąż turbo -> ic muszę zobaczyć. Chyba ciężki do niego dostęp bo go nie widać z góry.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Glac, no to czeka Cię wizyta pod autem ;-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

sprawdź jeszcze wężyk który wychodzi z kolektora ssącego od tyłu ;) Mi się zdarzyło, że ze starości była w nim dziurka :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

wolfik0, dzięki za wskazówki - wężyk sprawdzony, jest cały.
Jeszcze nie sprawdziłem tego węża turbo ic.
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

Miało prawo syczeć
Dolny wąż turbo -> IC.

Obrazek

Wymieniony - moc jest z nami :hurra:
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Glac, :acdc: niech moc będzie z Tobą pomimo, że to off top :-P
yaho1983
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2011-11-30, 12:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oława/Kluczbork

Post autor: yaho1983 »

Glac pisze:Miało prawo syczeć
Dolny wąż turbo -> IC.

[url=http://images67.fotosik.pl/408/fe3250b47563c159med.jpg]Obrazek[/URL]

Wymieniony - moc jest z nami :hurra:


-koledzy ma ktos moze numer tego węża?
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Dolny wąż - 4A0145746E
Górny wąż - 4A0145746C

Jeżeli chodzi o wymianę, polecam niebieski silikonowy wąż zbrojony do turbiny. Można kupić na metry i dociąć. Układa się bardzo dobrze i spełnia swoją funkcję. Koszt różny, ale niewielki w porównaniu do oryginału - docięty na długość do naszego auta to poniżej 150 zł. Można kupić nawet na Allegro.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”