[A6 C4] Tempomat w dieslu

Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[A6 C4] Tempomat w dieslu

Post autor: mas0n »

Witam.
Od kiedy zakupiłem auto tempomat nie działał. W końcu chciałem się tym zająć. Bezpieczniki sprawdzone - tyle o nich wiem.
Co sprawdzać i co robić z tym?
Ostatnio zmieniony 2014-11-28, 10:15 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Czy tempomat jest aktywny w vagu sprawdzić trzeba. I styki w manetce poprawić.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

various, wykrywa i komputer widzi jak przyciski działają (grupa 006). Jest też reakcja na hamulec. Co dalej sprawdzić. nic nie mam pod grupami 22 oraz 66
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Bo pod tymi grupami nic nie ma, trzeba aktywować tempomat VAGiem.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

various, ale jak to się robi? I skoro wszystko było oryginalne, czemu muszę to robić?
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Jeżeli tempomat jest aktywowany, czujniki przy pedałach zwierają to sprawdziłbym same styki w manetce, piny w ECU oraz przy kostce od manetki czy nie ma jakiegoś przełamania przewodu. Jeszcze profilaktycznie sprawdź jadąc autem, włączyć tempomat i mocno nacisnąć przycisk SET.

Odpalasz vaga, następnie grupa 01-silnik, 11-Login, wpisujemy kod 11463

Wystarczy, że ECU było zmienione na takie, gdzie nie był aktywowany tempomat i banglać nie będzie dopóki się go nie aktywuje.
Ostatnio zmieniony 2014-12-04, 23:54 przez kEru, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Z BB3
Wpisałem ten kod i nic. A jaki chodzi o styki, przecież komputer wykrywa ich działanie

Jeżeli by wykrywał to by tempomat sie załączył. Sprawdź czy są przejścia miedzy kablami czyli przelacznik-ecu, z tego co pamietam 5 kabli jest.

A czy możliwe że tempomat wyłączył się przez błąd 00741 Brake Pedal Monitoring?
jeśli tak, gdzie ten czujnik, jak się nazywa?

Nad pedalem sprzęgła i hamulca masz po czujniku, wystarczy ze jeden z nich robi zworke i tempomat nie zadziała, je sie reguluje. Blad ktory wymieniles to nic innego jak czujnik pedalu hamulca. Na vagu mozna sprawdzic czy wszystkie 3 czujniki sa sprawne czyli od gazu, sprzegla i hamulca.
Tempomat ktory juz jest aktywowany w ecu nie ma prawa samo z siebie sie zdezaktywowac, tak jak pisalem gdzies masz problem w osprzecie samym.

kEru, a masz instrukcję jak się reguluje? Myślałem że błąd brems light to pierdoła, ponieważ po lekkim naciśnięciu hamulca znikał. Rozumiem że wysoce prawdopodobne jest że zamyka cały czas obwód?

Komunikat bremslicht jest to test swiatel stopu, po nacisnieciu hamulca weryfikuje, czy jest ok z tylnymi swiatlami stopu. Jak sie schylisz pod kolumnę kierownicy nad pedalami sprzegla i hamulca zobaczysz po czujniku. Gdy pedal nie jest wcisniety, czujnik powinien byc schowany, jak pedal wcisniesz w podloge czujnik powinien sie wysunac. Reguluje sie to tak jak śrube, krecisz do momentu az czujnik zostanie maksymalnie wcisniety gdy pedal nie jest wcisniety do podlogi.

Wystaczy ze 1 czujnik nie jest sprawny i caly uklad sie nie zalczy, ja tak mialem jak dokladalem do passat b4 tempomat, czujnik od hamulca nie byl dobrze wyregulowany.

to co znalazlem:
Aktywacja tempomatu - 11463 
Dezaktywacja - 16167 

Sprawdzenie tempomatu w Vag: 

Sprawdzanie tempomatu 
?ączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE 
Sprawdzamy błędy 
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu. 
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000 
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011 
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010 
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011 
Wciśnięty przycisk FIX 000111 
Naciskamy pedał hamulca 010011 
Naciskamy pedał sprzęgła 100011 
Wydaje mi się, że na pedale hamulca są dwa "czujniki". Biały, do sterowania światłami stopu, i czarny z informacją dla ECU.

Biały ma wiele kabli, czarny tylko dwa. I to czarny jest do ecu?

U mnie:
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 110011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 110000
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 111011
Wciśnięty przycisk FIX 110111
Naciskamy pedał hamulca 110011 czy wciśnięty czy nie ten sam kod. przy czym pedal monitor reaguje na hamulec i zmienia się z 110 na 111
Naciskamy pedał sprzęgła 110011 - to samo.
Czujniki i hamulca i sprzęgła do wymiany?

Pomiary kompletnie sie nie zgadzaja z tym co podałem. Przy przełączaniu przyciskow i naciskaniu pedałów cyfry sie zmieniaja? Bym zapomnial tempomat posiada bezpiecznik przy ECU tylko troche wyzej na takiej półce, sprawdz go.

No widzę się nie zgadzają. Występuje w nich na początku te 11. Tak, zmieniają się, i w sumie gdyby nie te 11 to byłoby to samo. I brak reakcji na pedały, po mimo że wykrywa zmianę hamulca. I nie wykrywa zmian na sprzęgle, chociaż jeśli tempomat pójdzie bez wykrywania sprzęgła to mi rybka

Czujnik sprzegla musi byc sprawny. Wymontuj go i recznie go wcisnij i zobacz czy na vagu bedzie sprawny.
kEru, A wracając do tematu, może i sprawny ale komp i tak reaguje jak by był i sprzęgło i hamulec wciśnięty.
oby w ten weekend czas dopisał to jeszcze powalczę z tym
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

czujniki czarne sa od ecu
sprobuj podejrzec z manuala u kk co ma tam byc.
bo o ile pamietam to tam szedl plus.wchodzil w jeden czujnik.przechodzil do drugiego czujnika i szedl po czujniku dalej.u nas szedl do sterownika tempomatu.u was pojdzie do ecu.
moze jest tak ze nie masz tego plusa podawanego na poczatek.a uklad dziala na zasadzie przerwania obwodu na krtorej kolwiek czujce.czyli naciskajac pedal sprzegla rozwierasz obwod.i wyskakuje zmiana dla ecu.
moozesz nie ruszac sprzegla a nacisniesz hamulec i tez spowodujesz przerwe w obwodzie.i sygnal do ecu.
tak jak mowie rozumuje to na podstawie instalacji i zasadzie dzialania tempomatu w benzynie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”