[100-2.8 AAH] Rozrząd - znaki się nie zgadzają.
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
[100-2.8 AAH] Rozrząd - znaki się nie zgadzają.
Kupiłem silnik AAH na wymianę .
Zabrałem się za wymianę/ sprawdzenie rozrządu w nim.
Założyłem blokady i co ?
Otóż o ile znaki kółkach rozrządu są OK to znak na kole pasowym wału nie pokrywa się ze strzałką na plastikowej obudowie
Zaznaczam, że :
-plastik jest Ok
-w wał jest wkręcona blokada więc ustawienie wału też musi być Ok.
Rozjazd jest jakieś 30 stopni.
Ma ktoś pomysł na przyczynę takiego stanu rzeczy ?
Zabrałem się za wymianę/ sprawdzenie rozrządu w nim.
Założyłem blokady i co ?
Otóż o ile znaki kółkach rozrządu są OK to znak na kole pasowym wału nie pokrywa się ze strzałką na plastikowej obudowie
Zaznaczam, że :
-plastik jest Ok
-w wał jest wkręcona blokada więc ustawienie wału też musi być Ok.
Rozjazd jest jakieś 30 stopni.
Ma ktoś pomysł na przyczynę takiego stanu rzeczy ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2014-09-07, 21:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: LLU
Jak wrócę też będę wymieniał u siebie. Blokady już zamówiłem i czytam opisy.
Znam chyba odp.
Tylko ty wkręciłeś blokadę po czujniku i trafiłeś w jakąś dziurę ?
Jak tak to wykręć blokadę, zgraj znaki i zobacz czy 3 tłok jest w TDC, wtedy zablokuj.
Info znalazłem na a80.pl
Znam chyba odp.
Tylko ty wkręciłeś blokadę po czujniku i trafiłeś w jakąś dziurę ?
Jak tak to wykręć blokadę, zgraj znaki i zobacz czy 3 tłok jest w TDC, wtedy zablokuj.
Info znalazłem na a80.pl
A80 AEB sedesQ
200sx s13 sr20det
200sx s13 sr20det
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
Zapomniałem napisać: 3 tłok jest w TDC (czy tam GMP) , blokada w dziurze, druga blokada na wałkach a znaki na kole pasowym się nie zgadzają.skwaromir pisze: Jak tak to wykręć blokadę, zgraj znaki i zobacz czy 3 tłok jest w TDC, wtedy zablokuj.
Ostatnio zmieniony 2014-09-13, 19:00 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
- audicygaroavant
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2014-07-24, 21:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: LKS
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-10-18, 21:56
- Imię: Przemek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dolnosląskie
- Płeć:
Miałem to samo w 80 B4 AAH. Okazało się że zerwany był klin na kole zębatym wchodzącym na wał korbowy.Ten napędzający pasek rozrządu.Dość niebezpieczna sprawa.
Witam Wszystkich posiadaczy czterech pierścieni.
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2014-03-01, 15:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kampinos
Te strzałkę na plastiku i kole prasowym które znajduje sie na wale korbowym sluza do ustawiania zaplonu.
Odnośnie ustawiania rozrzadu. W pierwszej kolejności wykreć czujnik polozenia walu ktory znajduje sie od spodu silnika nad filtrem oleju, następnie obracajac wałem korbowym znajdz punkt w ktorym zblokujesz wal. Pozniej poluzuj sruby od kol zebatych walkach rozrzadu (one są na stozku wiec trzeba je zbić) zakladasz blokadę walkow rozrzadu(ja sam sobie dorobilem z plaskkwnika) zakladasz pasek rozrzadu, naciagasz go napinaczem , dokrecasz sruby walkow rozrzadu, zdejmujesz blokadę walkow, wykrecasz blokadę wału korbowego i gotowe. Pamietaj zeby obrocic walem zeby sprawdzic czy nic nie blokuje, popychacz czy cos. Oczywiście zakladasz wcześniej zdjęty pasek klinowy, obudowy i ogien na tłoki;) prosta sprawa;) i tam nie ma żadnego klina tylko te podkladki z dziurami maja w sobie specjalne okrale wyciecia z jedna scianka prosta. Może ktos założył ze zwyklym otworem? Zdejmij je obydwie i sprawdz i czy naprwno te podkladki masz wiekszymi otworami do środka. Bo może odwrotnie je ustawiasz na co nie powinna pozwolic blokada
Odnośnie ustawiania rozrzadu. W pierwszej kolejności wykreć czujnik polozenia walu ktory znajduje sie od spodu silnika nad filtrem oleju, następnie obracajac wałem korbowym znajdz punkt w ktorym zblokujesz wal. Pozniej poluzuj sruby od kol zebatych walkach rozrzadu (one są na stozku wiec trzeba je zbić) zakladasz blokadę walkow rozrzadu(ja sam sobie dorobilem z plaskkwnika) zakladasz pasek rozrzadu, naciagasz go napinaczem , dokrecasz sruby walkow rozrzadu, zdejmujesz blokadę walkow, wykrecasz blokadę wału korbowego i gotowe. Pamietaj zeby obrocic walem zeby sprawdzic czy nic nie blokuje, popychacz czy cos. Oczywiście zakladasz wcześniej zdjęty pasek klinowy, obudowy i ogien na tłoki;) prosta sprawa;) i tam nie ma żadnego klina tylko te podkladki z dziurami maja w sobie specjalne okrale wyciecia z jedna scianka prosta. Może ktos założył ze zwyklym otworem? Zdejmij je obydwie i sprawdz i czy naprwno te podkladki masz wiekszymi otworami do środka. Bo może odwrotnie je ustawiasz na co nie powinna pozwolic blokada
Ostatnio zmieniony 2014-11-27, 17:39 przez sawiks2, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
przemo28 jak sobie z tym poradziłeś ? Nowe koło w ASO kupowałeś ?przemo28 pisze:Miałem to samo w 80 B4 AAH. Okazało się że zerwany był klin na kole zębatym wchodzącym na wał korbowy.Ten napędzający pasek rozrządu.Dość niebezpieczna sprawa.
Cały czas tak jeżdżę ale przy okazji następnej wymiany rozrządu wolałbym to ogarnąć.
Na kole rozrządu według ETKi jest klin. A o jakich podkładkach mówisz ?sawiks2 pisze:i tam nie ma żadnego klina tylko te podkladki z dziurami maja w sobie specjalne okrale wyciecia z jedna scianka prosta.
Ostatnio zmieniony 2015-04-26, 14:22 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98