[100-2.8 AAH] Rozrząd - znaki się nie zgadzają.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

[100-2.8 AAH] Rozrząd - znaki się nie zgadzają.

Post autor: Larix »

Kupiłem silnik AAH na wymianę .
Zabrałem się za wymianę/ sprawdzenie rozrządu w nim.
Założyłem blokady i co ?
Otóż o ile znaki kółkach rozrządu są OK to znak na kole pasowym wału nie pokrywa się ze strzałką na plastikowej obudowie :shock:
Zaznaczam, że :
-plastik jest Ok
-w wał jest wkręcona blokada więc ustawienie wału też musi być Ok.
Rozjazd jest jakieś 30 stopni.
Ma ktoś pomysł na przyczynę takiego stanu rzeczy ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
skwaromir
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-09-07, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LLU

Post autor: skwaromir »

Jak wrócę też będę wymieniał u siebie. Blokady już zamówiłem i czytam opisy.
Znam chyba odp.
Tylko ty wkręciłeś blokadę po czujniku i trafiłeś w jakąś dziurę ?
Jak tak to wykręć blokadę, zgraj znaki i zobacz czy 3 tłok jest w TDC, wtedy zablokuj.
Info znalazłem na a80.pl
A80 AEB sedesQ
200sx s13 sr20det
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

skwaromir pisze: Jak tak to wykręć blokadę, zgraj znaki i zobacz czy 3 tłok jest w TDC, wtedy zablokuj.
Zapomniałem napisać: 3 tłok jest w TDC (czy tam GMP) , blokada w dziurze, druga blokada na wałkach a znaki na kole pasowym się nie zgadzają.
Ostatnio zmieniony 2014-09-13, 19:00 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
skwaromir
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-09-07, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LLU

Post autor: skwaromir »

Hmm to teraz nie wiem, będę musiał sam poszukać.
A tego koła nie da się inaczej przykręcić ?
30 stopni to w pyte.
Ktoś pisał że po mimo klina na chama przykręcili :/ tylko nie pamiętam w jakim silniku.
A80 AEB sedesQ
200sx s13 sr20det
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

skwaromir pisze: A tego koła nie da się inaczej przykręcić ?
Niby nie da , chyba że ma ściety klin :-/
Dobrze gadam ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
skwaromir
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-09-07, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LLU

Post autor: skwaromir »

Kolego co zrobiłeś z tym rozrządem ???
A80 AEB sedesQ
200sx s13 sr20det
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Na razie nic :-/ Silnik hula.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Awatar użytkownika
audicygaroavant
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-07-24, 21:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LKS

Post autor: audicygaroavant »

Jakby ktoś potrzebował to zostały mi po moim AAH blokady i za dobrą flaszkę mogę pożyczyć.
Audi 100 C3 2.2T MC AVANT - NIE MA TO JAK "STARA POCZCIWA BABCIA"
Awatar użytkownika
Pstrus
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2014-05-23, 22:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: slesin

Post autor: Pstrus »

A może sprzedać chcesz?
przemo28
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-18, 21:56
Imię: Przemek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dolnosląskie
Płeć:

Post autor: przemo28 »

Miałem to samo w 80 B4 AAH. Okazało się że zerwany był klin na kole zębatym wchodzącym na wał korbowy.Ten napędzający pasek rozrządu.Dość niebezpieczna sprawa.
Witam Wszystkich posiadaczy czterech pierścieni.
sawiks2
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2014-03-01, 15:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kampinos

Post autor: sawiks2 »

Te strzałkę na plastiku i kole prasowym które znajduje sie na wale korbowym sluza do ustawiania zaplonu.
Odnośnie ustawiania rozrzadu. W pierwszej kolejności wykreć czujnik polozenia walu ktory znajduje sie od spodu silnika nad filtrem oleju, następnie obracajac wałem korbowym znajdz punkt w ktorym zblokujesz wal. Pozniej poluzuj sruby od kol zebatych walkach rozrzadu (one są na stozku wiec trzeba je zbić) zakladasz blokadę walkow rozrzadu(ja sam sobie dorobilem z plaskkwnika) zakladasz pasek rozrzadu, naciagasz go napinaczem , dokrecasz sruby walkow rozrzadu, zdejmujesz blokadę walkow, wykrecasz blokadę wału korbowego i gotowe. Pamietaj zeby obrocic walem zeby sprawdzic czy nic nie blokuje, popychacz czy cos. Oczywiście zakladasz wcześniej zdjęty pasek klinowy, obudowy i ogien na tłoki;) prosta sprawa;) i tam nie ma żadnego klina tylko te podkladki z dziurami maja w sobie specjalne okrale wyciecia z jedna scianka prosta. Może ktos założył ze zwyklym otworem? Zdejmij je obydwie i sprawdz i czy naprwno te podkladki masz wiekszymi otworami do środka. Bo może odwrotnie je ustawiasz na co nie powinna pozwolic blokada
Ostatnio zmieniony 2014-11-27, 17:39 przez sawiks2, łącznie zmieniany 2 razy.
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

przemo28 pisze:Miałem to samo w 80 B4 AAH. Okazało się że zerwany był klin na kole zębatym wchodzącym na wał korbowy.Ten napędzający pasek rozrządu.Dość niebezpieczna sprawa.
przemo28 jak sobie z tym poradziłeś ? Nowe koło w ASO kupowałeś ?
Cały czas tak jeżdżę ale przy okazji następnej wymiany rozrządu wolałbym to ogarnąć.
sawiks2 pisze:i tam nie ma żadnego klina tylko te podkladki z dziurami maja w sobie specjalne okrale wyciecia z jedna scianka prosta.
Na kole rozrządu według ETKi jest klin. A o jakich podkładkach mówisz ?
Ostatnio zmieniony 2015-04-26, 14:22 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
przemo28
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-18, 21:56
Imię: Przemek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dolnosląskie
Płeć:

Post autor: przemo28 »

sawiks2 ja piszę o kole zębatym na wale korbowym a nie o kołach wałkach rozrządu.Czytaj ze zrozumieniem.
Witam Wszystkich posiadaczy czterech pierścieni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”