[A6 C4] Audi a6 c4 2.0 16v 140 problem z praca silnika

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Spoko :) Cieszy mnie fakt,że doszłeś do ładu.Jak udało mi sie ustawić obroty poniżej 1000 to tylko na benzynie,a na gazie gasło i teraz mi to już nie przeszkadza.Szarpie bo przepustnica pewnie od razu się zamyka ten amorek musi powoli domykać pod sam koniec tak bodajrze od 2tys obrotów i nie szarpie kwestia taka żeby przepustnica się domykała i wł styk wolnych obrotów.
Jak amorek nic nie zmieni to coś z zapłonem będzie jak kolega hubos pisze.Lipa jest tego typu,że trzeba na bezynie ustawić wolne obroty poniżej 1000 obrotów.Już działa wyprzedzenie kąta zapłonu i możesz kręcić ,a na lampie za wiele się nie zmieni.Ustawiałem na profesjonalnej lampie i tak później zmieniłem.Przejedź z 200km i popatrz na świece jakie są.

Disel to niestety nie jest cały moment na górze,a waga też swoje robi.Na równej drodze rusza spoko ale pod góre niestety trzeba troche mu dać.Jak kupiłem auto to był mulas straszny i wydawało się, że nie ma nawet 100KM po nowych kablach i swiecach auto wkręca się się dobrze i nawet mnie zaskoczyło,że coś tam żyje pod maską :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2014-11-12, 19:29 przez oldkloss, łącznie zmieniany 2 razy.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Skoro wcześniejszy właściciel nie był go wstanie dobrze poskładać silnika po remoncie i zmusiło go to do sprzedania auta po niższej cenie , to wielce prawdopodobne że zapłon tez ustawił na oko .

Jutro jak będę miał czas o zerknę wcześniej nie było to wyczuwalne bo auto trzymało 2 tys obr wiec z ruszaniem nie było problemów ;)


Ja ma problem z ruszeniem na prostej trzeba naprawdę się postarać by ruszyć.
Mam jeszcze sierre 2.0 v6 to nawet na 2 biegu bez gazu da rade ruszyć a tam tylko 90 km
Świece przewody kopułka i palec raczej tez do wymiany bo wyglądają tragicznie niby przebicia nie maja ale trzeba będzie zmienić .
Ostatnio zmieniony 2014-11-12, 19:53 przez Revird, łącznie zmieniany 1 raz.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Zrobił sie zimno i dotychczasowe auto musiałem odstawić na sen zimowy .
A co za tym idzie przesiadam sie do audi przez kilka dni było ok ale ponownie zaczoł fiksowac i obroty trzyma ok 2k a czasami nagle spadna do 1000 i przez 20 min potrafi być ok .

Sprawdziłem multimetrem krokowy i czujnik wody jest ok.

1. Zacząłem sprawdzać czujnik na przepustnicy na wtyczce na 1 i 3 inie jest 11v o 1V mniej jak stan akumulatora tak powino byc?

2 A teraz jak sprawdzić czy działa sam czujnik?
Ma on mieć pewną oporność przy otwartej a inną przy zamkniętej ?

Poluzowałem go i zaczołem nim obracać ale wyczytelem że ma być przekręcony maksyalnie w lewą strone a wiec tak jka jest .
Jak zaczołem go regulować to obroty spadły ale książka mówi aby był maksmalnie w lewo .

2.1

Co do benzyny problemy są przy paleniu jak dlugo stoi obstawiam filtr paliwa albo trzeba bedzie jakiś zaworek zwrotny wstawić .
Dziwnie zachowuje się też stacyjka od gazu czasami podczas jazdy zaczyna wydawać dziwne dzwięki jakby w srdku coś nie łączylo (trzaski).


1 Na jakiej zasadzie ta stacyjka odcina paliwo ? przez komputer ? bo nie znalazłem nigdzie zaworu odcinającego .
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Zrobił sie zimno i dotychczasowe auto musiałem odstawić na sen zimowy .
A co za tym idzie przesiadam sie do audi przez kilka dni było ok ale ponownie zaczoł fiksowac i obroty trzyma ok 2k a czasami nagle spadna do 1000 i przez 20 min potrafi być ok .

Sprawdziłem multimetrem krokowy i czujnik wody jest ok.

1. Zacząłem sprawdzać czujnik na przepustnicy na wtyczce na 1 i 3 pinie jest 11v o 1V mniej jak stan akumulatora tak powino byc?

2 A teraz jak sprawdzić czy działa sam czujnik?
Ma on mieć pewną oporność przy otwartej a inną przy zamkniętej ?

Poluzowałem go i zaczołem nim obracać ale wyczytelem że ma być przekręcony maksyalnie w lewą strone a wiec tak jka jest .
Jak zaczołem go regulować to obroty spadły ale książka mówi aby był maksmalnie w lewo .

2.1

Co do benzyny problemy są przy paleniu jak dlugo stoi obstawiam filtr paliwa albo trzeba bedzie jakiś zaworek zwrotny wstawić .
Dziwnie zachowuje się też stacyjka od gazu czasami podczas jazdy zaczyna wydawać dziwne dzwięki jakby w srdku coś nie łączylo (trzaski).


1 Na jakiej zasadzie ta stacyjka odcina paliwo ? przez komputer ? bo nie znalazłem nigdzie zaworu odcinającego .
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 13:35 przez Revird, łącznie zmieniany 1 raz.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

1.To jest tylko styk.Przychodzi na jeden pin zasilanie (środkowy bgodajrze) i zamyka się z lewym i prawym pinem.Przy zamkniętej przepustnicy jest cały czas zwarty i podaje zasilanie do krokowca, a drugi sygnał to pełne otwarcie przepustnicy i wtedy ma przewodzić.

2.Samo ustawienie ma wyglądać w ten sposób,że jak przepustnica dobija śrubki to styk ma wł zasilanie krokowca i tyle.Zrób to kilka razy i sprawdzaj czy za każdym styk się zwiera.

2.1 Spróbuj przekrecić stacyjke na zapłon i zostaw 3sekundy wtedy wl. sie pompa i wracasz i zrób tak 3-4 razy i dopiero odpal (słuchaj czy za każdym razem wl pompe)
Spróbuj odpiąć czujnik temperatury przed odpaleniem

Centralka może już mieć wytarty styk i po prostu próbuje jeszcze łączyć ale jej konieć może być bliski.

Odcięcie paliwa może być zrobione na różne sposoby od urządzeń PD 35,45,KE stop,po zwykłe odcięcie zasilania pompy paliwa przekaźnikiem.Zależy co gazownikowy przyszło do głowy.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Postanowiłem zrobić porządek z przepustnicą bo ciągle się blokuje .


Obrazek




Pomijając syf obie cześci zostały złożone na sylikon .
Siłownik od przepustnicy blokował sie ok 3mm od konca .
Mniejsza przepustnica zacierała o dolną część co powodowało że się nie domykała trzeba było ją lekko przesunąć na wałku . Całość wyczyścić i przesmarować.




W jednej części przepustnicy jest rowek na gumowy oring .

1. Znacie może wymiary ? Jak nie to dobiorę coś .

2. Natomiast w drugiej części tej mniejszej ktoś ingerował w wewnętrną powierzchnię ona ma tak wyglądać ?
Obstawiam ż tam również powinno być lekkie wgłębienie .


Obrazek
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Syfu i tak nie unikniesz chyba ,że wyrzucisz gaz :( co do silikonu to pewnie nieszczelność była a każda niewielka może powodować falowanie obrotów i nierówną prace.uszczelka miedzy kolektorem ssącym, a przepustnicą jest lipna (podobna do kartonowej) i trzeba równo ją dokręcić.Ja dałem na takim preparacie który jest jak klej,a robi się z niej guma można zamiast o ringów dawać (odporna na temp i paliwa).
Siłownik pewnie już u kresu można próbować go rozruszać lub zamienić na inny.Ewentualnie zrobić patent ze śruby i sprężyny.
Źle ustawione motylki zacinają się trzeba kilkanaście razy nimi poruszać i sprawdzać czy domyka się za każdym razem.Co do samych wałków to wchodzą przez łożyska igiełkowe (góra,dól) w korpus przepustnicy i u mnie wogóle się nie kręciły.Niestety trzeba całą przepustnice rozbebeszyć żeby można coś z nimi zrobić.

1.Nie bardzo kojarze o co chodzi lecz w całej przepustnicy nie ma ani jedego o-ringa

2.Widać tylko, że jest wypolerowana od strony gumy normalnie jest matowa powierzchnia z małymi nierównościami.

Możesz zaznaczyć na zdjęciach o które wgłębienie chodzi.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Łączenie przepustnicy z kolektorem dolotowym to nie problem materiał gruby ciężko go odkształcić . Siłownik chodzi bez problemu rozruszałem i przesmarowałem . Przepustnica śmiga jak nowa nic się nie zacina .



Chodzi mi o połączenie 2 elementów ze zdjęcia przepustnica a wiec ta cześć gdzie jest wałek z łopatka itp. na końcu ma ewidentnie wytoczony rowek (widać na foto ) mi to wygląda na miejsce na oring bo niby jak inaczej uszczelnić te elementy .

Bo nie sadze by robili ten wpust dookoła tylko na 2 śrubki zabezpieczające .

Obrazek

[ Dodano: 2014-11-26, 17:56 ]
Chyba że ta 2 część oryginalnie nie jest montowana i to tylko mikser do gazu a wypust jest do gumy powietrza która ma wybrzuszenie które wchodzi w ten rowek.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Na przepustnice przychodzi prosto guma dolotowa i jak lukniesz na początek gumy to masz identyczny wzór czyli prosto,hopka, prosto :) ale masz gaz wpinany prosto za przepustnicą.Ja mam to troche inaczej zrobione ale kwestia gazu.
No to szczelnie zamontuj i gitara.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-11-26, 19:03 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Dziś zamontowałem przepustnice .
I tak jak było tak jest co prawda chodzi płynnie i się nie zacina , ale obroty 2 k.

Ponownie zacząłem sprawdzać krokowy i czujnik wody parametru w normie .

Podłączałem do nastawnika wolnych obrotów miernik do stykow 1 i 2 przy ok 40% otwarcia przepustnicy oporność ma być maksymalna i była ale za 2 razem cisz za 3 też za 4 ponownie zaskoczył .
Poluzowałem go i zacząłem nim obracać na max w prawo i później wróciłem do pozycji wyjściowej obroty spadły do 1000 a wiec dokręciłem go .
I było ok po gazowałem odrobinę i ciągle spadały do 1000.

Pomyślałem sobie odłącz krokowy zobaczę czy spadną czy wzrosną , wzrosły na 2 k i po podłączeniu krokowego już nie spadły i ciągle jest 2 k :(


Albo krokowy albo ten nastawnik jest walnięty.
Krokowy wyciągnąłem i ponownie zalałem go wd.

Tak sobie myślę że może jak pryskałem wd to odrobina dostała się do tego nastawnika i raz działa raz nie .

Wtyczka od nastawnika jest połamana a wiec można ja wkładać w obie strony wcześniej była różnica w obrotach jak zakładałem odwrotnie teraz jej brak .
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Sprawdź multimetrem czy styki zamyka,a możesz zmostkować na wtyczce dwa piny i zobaczysz czy zejdzie z obrotów.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Wczoraj miałem mieć nastawnik ale forumowicz myślał że ma okazało się że jednak nie posiada .
A zapomniał poinformować o tym fakcie że w paczce nie będzie nastawnika :(

Wiec zamówiłem z allegro całą przepustnice za 50 zł z nastawnikiem .

Poszedłem sprawdzić tak jak napisałeś zmostkowałem 2 piny i spadł z obrotów .


W ziołem multimetr nastawiłem na przejście z syg. dźwiękowym przy przepustnicy zamkniętej na pinie 1 i 2 powinien być sygnał a go brak .
Podłączyłem sie pod pin 3 i 2 po otwarciu przepustnicy na ok 40% powinien być sygnał i jest .

I teraz jasne czemu po ustawieniu nastawnika na max w prawo spadał z obr a powinny rosnąć .
Wtyczka połamana zakładając ja odwrotnie i przestawiając nastawnik dostawał fałszywy sygnał i zbijał obroty .

Tak wiec na 100% nastawnik .
Może jutro dojdzie to zdam relację .
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

50zł za cała to uczciwa cena o ile styki chodzą jeżeli byś miał z nim problemy to da się go otworzyć nacinając tak 3mm od dołu po całym obwodzie i masz dostęp do niego.Przeczyścić styki i sprawdzić czy działa nastepnie skleić szczelnie i cieszymy się darmową naprawą :)
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Zgadza się ale gdybym Ci zrobił zdjęcie jak wygląda wtyczka to byś zmienił zdanie ;)
Każdy pin lata plastiku zostało ok 20% widać gołe przewody .

Tą co zamówiłem wygląda na idealną wiec jak coś to wole tamtą rozebrać i przeczyścić .
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Przyszła przepustnica zamontowałem nastawnik i odpaliłem auto .
Obroty trzyma takie jak powinien teoretycznie :) Sprawdzając go miernikiem działa poprawnie .


Zrobiłem ok 10 km silnik złapał temp i przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskając sprzęgło obroty spadły na ok 300-600 i zgasł po odpaleniu wskoczył na 1200 zaczął falować od 900 do 1200 przy kolejnym skrzyżowaniu sytuacja podobna obroty spadają poniżej normy i falują ale nie zawsze .

Jutro podepnę pod vaga spr czy wszystko ok .
Ale obstawiam czujnik temp płynu chłodniczego .
Był padnięty zmieniłem na nowy ale że mieli na sklepie tylko taki za 18 zł to wiozłem ,obstawiam że ma inną oporność niż oryginalne albo padł .

Pytanie jaki wstawić opornik na rozgrzany silnik ? Zna ktoś oporność przy temp wody ok 90 stopni ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”