[A6-2.5TDI AEL] Po wymianie rozrządu głośno
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
[A6-2.5TDI AEL] Po wymianie rozrządu głośno
Cześć.
Sprawa nie jest jednoznaczna ponieważ przed wymianą rozrżądu miałem te same objawy, ale mniejsze - podejrzewałem coś z tłumikami - może tłumik rozprężny wstawony w miejce kata mi buczy.. nie wiem.
Po wymienie rozrządu na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku buda wpada w delikatny rezonans. Jest to mocno nieprzyjemne dla ucha.
Drugi objaw to to, że w zakresie obrotów (przy pełnym gazie )2 do 3 tys słychać buczenie - w sensie to jest coś takiego jakby tłumik dotykał do budy (po odjęciu gazu jest cisza) - znów mało przyjemne dla ucha i łeb boli po trasie dłuższej.
Po wymianie rozrządu zmieniło się też odpalenie auta. Nigdy długo nie musiałem kręcić, żeby zapalił - może z sekundę, dwie, ale teraz zapala momentalnie co akurat mi się podoba, ale może to naprowawadzi na ewentualne przyczyny tego wszystkiego.
Czy to może być kąt wtrysku?
Sprawa nie jest jednoznaczna ponieważ przed wymianą rozrżądu miałem te same objawy, ale mniejsze - podejrzewałem coś z tłumikami - może tłumik rozprężny wstawony w miejce kata mi buczy.. nie wiem.
Po wymienie rozrządu na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku buda wpada w delikatny rezonans. Jest to mocno nieprzyjemne dla ucha.
Drugi objaw to to, że w zakresie obrotów (przy pełnym gazie )2 do 3 tys słychać buczenie - w sensie to jest coś takiego jakby tłumik dotykał do budy (po odjęciu gazu jest cisza) - znów mało przyjemne dla ucha i łeb boli po trasie dłuższej.
Po wymianie rozrządu zmieniło się też odpalenie auta. Nigdy długo nie musiałem kręcić, żeby zapalił - może z sekundę, dwie, ale teraz zapala momentalnie co akurat mi się podoba, ale może to naprowawadzi na ewentualne przyczyny tego wszystkiego.
Czy to może być kąt wtrysku?
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Glac, Jeśli lepiej odpala to znaczy że mechanicy poprawnie rozrząd zrobili. a buczenie? zależy jak to brzmi. miałem zerwane przednie mocowanie tłumika
chyba poz. 8
to cholernie wszystko skrzypiało, w szczególności jak auto zimne
chyba poz. 8
to cholernie wszystko skrzypiało, w szczególności jak auto zimne
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 11:31 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
various, sprawdzę jaki mam.
mas0n, ale to aż dziwne, że tak zapala - nigdy tak nie miałem - dosłownie nie zdążę kluczyka dobrze przekręcić i już pracuje. Ja się cieszę i skoro mówisz że dobrze to
Podjadę to tłumikarzy zatem.
Dzięki chłopaki za odpowiedzi.
Pozdro
mas0n, ale to aż dziwne, że tak zapala - nigdy tak nie miałem - dosłownie nie zdążę kluczyka dobrze przekręcić i już pracuje. Ja się cieszę i skoro mówisz że dobrze to
Podjadę to tłumikarzy zatem.
Dzięki chłopaki za odpowiedzi.
Pozdro
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
mas0n, miałeś rację z układem wydechowym - tylne mocowanie tłumika dotykało budy i cały rezonans mi szedł do środka.
Dodatkowo tłumik rozprężny, który wstawiłem w miejsce kata był pęknięty przy spawie (pękł już 3 raz od założenia) więc został wycięty i zastąpiony rurą.
Jest teraz poezja - cicho i przyjemnie - pewnie jak w każdej C4, ale nie byłem do tego przyzwyczajony.
Zmierzyłem z ciekawości kąt wtrysku - na rozgrzanym silniku pokazuje od 55 do 60. Nie wiem czy powinno tak się wahać? Filmik obrazuje sytuację.
Dodatkowo tłumik rozprężny, który wstawiłem w miejsce kata był pęknięty przy spawie (pękł już 3 raz od założenia) więc został wycięty i zastąpiony rurą.
Jest teraz poezja - cicho i przyjemnie - pewnie jak w każdej C4, ale nie byłem do tego przyzwyczajony.
Zmierzyłem z ciekawości kąt wtrysku - na rozgrzanym silniku pokazuje od 55 do 60. Nie wiem czy powinno tak się wahać? Filmik obrazuje sytuację.
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Czyli parametr kąta wtrysku powinien być stały bez jakichkolwiek wahań?
Podjadę do mechanika, który kilka dni temu rozrząd robił, żeby sprawdził śruby.
Podjadę do mechanika, który kilka dni temu rozrząd robił, żeby sprawdził śruby.
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967