[100 C4] Czujnik temperatury wariuje.

Jacynty
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-28, 20:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódż

[100 C4] Czujnik temperatury wariuje.

Post autor: Jacynty »

Witam kolegow. Wiem, ze temat byl juz na forum,ale nie dostalem jednoznacznej odpowiedzi. Pisalem juz , ze temperatura nie dochodzi mi do 90 c .Termostat prawdopodobnie winien. Dzis jadac 15 km z roboty silniczek ladnie pluje cieplem a wskaznik ani drgnal. Pozostal na wyjsciu. Juz nie wiem , czy wrzucic termostat czy czuje.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Jacynty, ten czujnik czesto sie sypie, dolny, 3/4 piny. Termostat też warto wymienić.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Możesz też sprawdzić organoleptyczne - po odpaleniu zimnego silnika dolny wąż przez parę minut powinien być zupełnie zimny. W przeciwnym razie masz non stop duży obieg co uniemożliwia zagrzanie silnika. Stojąc w miejscu/korkach wskaźnik się nie rusza? Jeżeli nie to faktycznie może być to winna czujnika 3/4 pinowego albo awarii samego wskaźnika. Można sprawdzić oba - poszukaj w internecie. W każdym razie w czujniku możesz sprawdzić rezystencję w zależności od temperatury, a wskaźnik można sprawdzić zwierając któreś z pinów w kostce.
Ostatnio zmieniony 2014-10-28, 19:36 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

deep, górny wąż powinien być zimny, tamtędy woda leci do chłodnicy, odpływ jest dołem. Jak góra szybko jest ciepła to termostat uwalony.

Jacynty, wariuje temp. na liczniku czasem ? tzn. raz 90 raz 0, a czasem nawet 120 ? :D
Awatar użytkownika
lippek2505
Adept
Adept
Posty: 43
Rejestracja: 2013-11-01, 21:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brzeg

Post autor: lippek2505 »

gdzies pisało jak sprawdzić czy czujnik poprzez zmostkowanie przewodów we wtyczce ale nie pamietam jak , wpisz sprwdzenie czujnika temp. w gogle to napewno znajdziesz
termostat jest walniety przeważnie wtedy jak na postoju temp. rośnie a jak jedziesz spada
zamiennik chyba dawałem około 50 zł tylko , że palanty w sklepach w jednym w ogóle nie wiedział jak go znaleźć w innym tez zakręcony gość mówi tylko serwis albo szrot aż trafiłem na sklepik gdzie mają pojęcie i na nastepny dzień był...
i zamiennik jak najbardziej smiga aż miło

http://audi-c4.pl/files/wartociczujnika ... e0_718.jpg tu masz jak zmierzyć
Ostatnio zmieniony 2014-10-28, 22:43 przez lippek2505, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacynty
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-28, 20:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódż

Post autor: Jacynty »

Dzieki chkopaki, w sobote sie biore za czujke. Various a co do tych skokow temperatury to nigdy nie dobilem do 90 c . Zawsze daje przed 90 albo wisi na zerze.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

various pisze:deep, górny wąż powinien być zimny, tamtędy woda leci do chłodnicy, odpływ jest dołem. Jak góra szybko jest ciepła to termostat uwalony.
Cosz Ty gadasz, odwrotnie właśnie :-) Górny wąż to zasilanie z głowicy, ma być szybko się robić ciepły, dolny ma być totalnie zimny do czasu aż termostat puści duży obieg.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Czujnik 4 pin jest "elektroniczny" - jego trzeba (chyba) mierzyć jak jest podłączony pod +12V. U mnie czujnik raz na miesiąc chodził, po czym po kilku km padał na ryj. Kupiłem na forum używany 4 pin i jest ok. Czujnik 3 pin (taki teraz tylko nowy kupisz) jest "mechaniczny" i brak mu pina +12V. U mnie podejrzewam że coś z elektroniki się urypało, bo jak się postukało to łączył, a zaraz nic.

Do wymiany najlepiej mieć klucz rurkowy 32 mm (taki jak do reduktora butli z gazem od kuchenki) lub długą nasadkę. Ja musiałem się męczyć kluczem płaskim 32 mm, ale jedynie go popuściłem a resztę delikatnie odkręcałem nasadką założoną na prostokątny plastik czujnika. Trochę płynu poleciało, ale robiłem na zimnym żeby za dużo nie wywaliło.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

various, No to widocznie w moich obu autach jest coś nie tak, bo góry wąż robi się gorący, a dolny jest kompletnie zimny póki nie dobije do 90*C i nie otworzy się termostat :roll:

Jacynty, Miałem kiedyś bardzo podobne objawy w mojej hondzie - zaraz po kupnie myślałem, że to wskaźnik fiksuje ale sprawdziłem właśnie węże i faktycznie, dolny po chwili był już ciepły, mimo że auto się jeszcze nie nagrzało. Z odczytami podobnie, w mieście czy korkach potrafiło dobić do 90*C ale po chwili gdzie trochę szybciej pojechałem (trasa) spadało do zera. Termostat wymieniony i problem jak ręką odjął. Ale sprawdzić pozostałe warianty nie zaszkodzi i będziesz wiedzieć wszystko :ok:

przemoprzem Nie, nie trzeba go sprawdzać jak jest podpięty... w końcu sprawdzasz oporność między pinami a nie napięcie. Podobnie zresztą można sprawdzić czujnik dwu pinowy. Wydaje mi się że w obu przypadkach powinno być około 300Omów (a przynajmniej na 100% w przypadku tego drugiego) - ale najlepiej poszukaj w googlu.
Co do wycieku płynu to można trochę spuścić płynu z układu przed wymianą. Po lewej stronie u dołu w chłodnicy jest kranik albo ewentualnie zdjąć wąż ze zbiorniczka wyrównawczego ;)
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 17:43 przez deep, łącznie zmieniany 6 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Tak, sprawdzasz oporność ale ten czujnik ma "elektronikę". Nie powiem ci dokładnie, bo elektronikiem nie jestem, ale po coś ten +12V jest :-D
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Co by nie było to wciąż jest to tylko czujnik, a dokładniej termistor. Jego rezystencja spada wraz ze wzrostem temperatury i napięcie do sprawdzenia go nie jest potrzebne. Dopiero komputer na postawie spadku napięcia tak właśnie sobie odczytuje jego wskazania :ok:

PS. Nowe czujniki są już tylko 3 pinowe i nie mają już pina z napięciem 12v.

lippek2505 Tak jak pisałem... przez zwarcie pinów w kostce nie sprawdzisz czujnika, a wskaźnik.
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 19:12 przez deep, łącznie zmieniany 4 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
labus771
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2014-09-21, 15:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Norwegia

Post autor: labus771 »

a ja mam taki problem: :roll:
kontrolka od wody zapala sie po okło 10 sek
i se miga, wskażnik pokazuje 50 stopni i czasem sie lekko podniesie.
wymieniłęm termostat ,wymieniłem wąż do chłodnicy bo był reperowany,no i sprawdziłem ten czujnik w zbiorniczku tak jak ktoś tu opisywał odłączyłem go a kontrolka dalej mruga czyli wnioskuje ze ten czujnik jest dobry.
zauwazyłem że ktoś wczesniej wymieniał czujnik 3 pinowy ten przy bloku kolory kabelków się różnią na wiązce są inne a na czujniku tez inne .i jeszcze pytanie czy na jakimkolwiek z tych 3 przewodów powinno być napięcie ? :roll:
były maluchy 126p
polonez truck 1995,ford escort 1.31996 ,audi 80 1,8s 1990 ,saab 900s 2.0,
Audi a6 c5 avant 1.9 tdi 2001,SAAB 9-5 2001 kombi,
Jest AUDi a6 c6 2.0 tdi 2007 Avant , Audi a6 c4 2,5 tdi 1994 ,Ford Mondeo mk3 2004 kombi
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Panowie nie chciałem zakładać nowego tematu, więc piszę tutaj to który ten czujnik jest od wskażnika temperatury wody w 2,5tdi ?
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 11:02 przez Nieju231, łącznie zmieniany 1 raz.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Jak stoisz na przeciwko silnika to po prawej jest trójnik, czujnik jest wkręcony pod trójnikiem, brązowa kostka
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 11:40 przez kEru, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

No rzeczywiście U mnie on jest w jakimś gumowym kieliszku, takiej nasadce czy coś takiego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”