[100 C4] Czujnik temperatury wariuje.
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-06-28, 20:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódż
[100 C4] Czujnik temperatury wariuje.
Witam kolegow. Wiem, ze temat byl juz na forum,ale nie dostalem jednoznacznej odpowiedzi. Pisalem juz , ze temperatura nie dochodzi mi do 90 c .Termostat prawdopodobnie winien. Dzis jadac 15 km z roboty silniczek ladnie pluje cieplem a wskaznik ani drgnal. Pozostal na wyjsciu. Juz nie wiem , czy wrzucic termostat czy czuje.
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Możesz też sprawdzić organoleptyczne - po odpaleniu zimnego silnika dolny wąż przez parę minut powinien być zupełnie zimny. W przeciwnym razie masz non stop duży obieg co uniemożliwia zagrzanie silnika. Stojąc w miejscu/korkach wskaźnik się nie rusza? Jeżeli nie to faktycznie może być to winna czujnika 3/4 pinowego albo awarii samego wskaźnika. Można sprawdzić oba - poszukaj w internecie. W każdym razie w czujniku możesz sprawdzić rezystencję w zależności od temperatury, a wskaźnik można sprawdzić zwierając któreś z pinów w kostce.
Ostatnio zmieniony 2014-10-28, 19:36 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
- lippek2505
- Adept
- Posty: 43
- Rejestracja: 2013-11-01, 21:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brzeg
gdzies pisało jak sprawdzić czy czujnik poprzez zmostkowanie przewodów we wtyczce ale nie pamietam jak , wpisz sprwdzenie czujnika temp. w gogle to napewno znajdziesz
termostat jest walniety przeważnie wtedy jak na postoju temp. rośnie a jak jedziesz spada
zamiennik chyba dawałem około 50 zł tylko , że palanty w sklepach w jednym w ogóle nie wiedział jak go znaleźć w innym tez zakręcony gość mówi tylko serwis albo szrot aż trafiłem na sklepik gdzie mają pojęcie i na nastepny dzień był...
i zamiennik jak najbardziej smiga aż miło
http://audi-c4.pl/files/wartociczujnika ... e0_718.jpg tu masz jak zmierzyć
termostat jest walniety przeważnie wtedy jak na postoju temp. rośnie a jak jedziesz spada
zamiennik chyba dawałem około 50 zł tylko , że palanty w sklepach w jednym w ogóle nie wiedział jak go znaleźć w innym tez zakręcony gość mówi tylko serwis albo szrot aż trafiłem na sklepik gdzie mają pojęcie i na nastepny dzień był...
i zamiennik jak najbardziej smiga aż miło
http://audi-c4.pl/files/wartociczujnika ... e0_718.jpg tu masz jak zmierzyć
Ostatnio zmieniony 2014-10-28, 22:43 przez lippek2505, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Cosz Ty gadasz, odwrotnie właśnie Górny wąż to zasilanie z głowicy, ma być szybko się robić ciepły, dolny ma być totalnie zimny do czasu aż termostat puści duży obieg.various pisze:deep, górny wąż powinien być zimny, tamtędy woda leci do chłodnicy, odpływ jest dołem. Jak góra szybko jest ciepła to termostat uwalony.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Czujnik 4 pin jest "elektroniczny" - jego trzeba (chyba) mierzyć jak jest podłączony pod +12V. U mnie czujnik raz na miesiąc chodził, po czym po kilku km padał na ryj. Kupiłem na forum używany 4 pin i jest ok. Czujnik 3 pin (taki teraz tylko nowy kupisz) jest "mechaniczny" i brak mu pina +12V. U mnie podejrzewam że coś z elektroniki się urypało, bo jak się postukało to łączył, a zaraz nic.
Do wymiany najlepiej mieć klucz rurkowy 32 mm (taki jak do reduktora butli z gazem od kuchenki) lub długą nasadkę. Ja musiałem się męczyć kluczem płaskim 32 mm, ale jedynie go popuściłem a resztę delikatnie odkręcałem nasadką założoną na prostokątny plastik czujnika. Trochę płynu poleciało, ale robiłem na zimnym żeby za dużo nie wywaliło.
Do wymiany najlepiej mieć klucz rurkowy 32 mm (taki jak do reduktora butli z gazem od kuchenki) lub długą nasadkę. Ja musiałem się męczyć kluczem płaskim 32 mm, ale jedynie go popuściłem a resztę delikatnie odkręcałem nasadką założoną na prostokątny plastik czujnika. Trochę płynu poleciało, ale robiłem na zimnym żeby za dużo nie wywaliło.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
various, No to widocznie w moich obu autach jest coś nie tak, bo góry wąż robi się gorący, a dolny jest kompletnie zimny póki nie dobije do 90*C i nie otworzy się termostat
Jacynty, Miałem kiedyś bardzo podobne objawy w mojej hondzie - zaraz po kupnie myślałem, że to wskaźnik fiksuje ale sprawdziłem właśnie węże i faktycznie, dolny po chwili był już ciepły, mimo że auto się jeszcze nie nagrzało. Z odczytami podobnie, w mieście czy korkach potrafiło dobić do 90*C ale po chwili gdzie trochę szybciej pojechałem (trasa) spadało do zera. Termostat wymieniony i problem jak ręką odjął. Ale sprawdzić pozostałe warianty nie zaszkodzi i będziesz wiedzieć wszystko
przemoprzem Nie, nie trzeba go sprawdzać jak jest podpięty... w końcu sprawdzasz oporność między pinami a nie napięcie. Podobnie zresztą można sprawdzić czujnik dwu pinowy. Wydaje mi się że w obu przypadkach powinno być około 300Omów (a przynajmniej na 100% w przypadku tego drugiego) - ale najlepiej poszukaj w googlu.
Co do wycieku płynu to można trochę spuścić płynu z układu przed wymianą. Po lewej stronie u dołu w chłodnicy jest kranik albo ewentualnie zdjąć wąż ze zbiorniczka wyrównawczego
Jacynty, Miałem kiedyś bardzo podobne objawy w mojej hondzie - zaraz po kupnie myślałem, że to wskaźnik fiksuje ale sprawdziłem właśnie węże i faktycznie, dolny po chwili był już ciepły, mimo że auto się jeszcze nie nagrzało. Z odczytami podobnie, w mieście czy korkach potrafiło dobić do 90*C ale po chwili gdzie trochę szybciej pojechałem (trasa) spadało do zera. Termostat wymieniony i problem jak ręką odjął. Ale sprawdzić pozostałe warianty nie zaszkodzi i będziesz wiedzieć wszystko
przemoprzem Nie, nie trzeba go sprawdzać jak jest podpięty... w końcu sprawdzasz oporność między pinami a nie napięcie. Podobnie zresztą można sprawdzić czujnik dwu pinowy. Wydaje mi się że w obu przypadkach powinno być około 300Omów (a przynajmniej na 100% w przypadku tego drugiego) - ale najlepiej poszukaj w googlu.
Co do wycieku płynu to można trochę spuścić płynu z układu przed wymianą. Po lewej stronie u dołu w chłodnicy jest kranik albo ewentualnie zdjąć wąż ze zbiorniczka wyrównawczego
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 17:43 przez deep, łącznie zmieniany 6 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Tak, sprawdzasz oporność ale ten czujnik ma "elektronikę". Nie powiem ci dokładnie, bo elektronikiem nie jestem, ale po coś ten +12V jest
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Co by nie było to wciąż jest to tylko czujnik, a dokładniej termistor. Jego rezystencja spada wraz ze wzrostem temperatury i napięcie do sprawdzenia go nie jest potrzebne. Dopiero komputer na postawie spadku napięcia tak właśnie sobie odczytuje jego wskazania
PS. Nowe czujniki są już tylko 3 pinowe i nie mają już pina z napięciem 12v.
lippek2505 Tak jak pisałem... przez zwarcie pinów w kostce nie sprawdzisz czujnika, a wskaźnik.
PS. Nowe czujniki są już tylko 3 pinowe i nie mają już pina z napięciem 12v.
lippek2505 Tak jak pisałem... przez zwarcie pinów w kostce nie sprawdzisz czujnika, a wskaźnik.
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 19:12 przez deep, łącznie zmieniany 4 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-09-21, 15:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Norwegia
a ja mam taki problem:
kontrolka od wody zapala sie po okło 10 sek
i se miga, wskażnik pokazuje 50 stopni i czasem sie lekko podniesie.
wymieniłęm termostat ,wymieniłem wąż do chłodnicy bo był reperowany,no i sprawdziłem ten czujnik w zbiorniczku tak jak ktoś tu opisywał odłączyłem go a kontrolka dalej mruga czyli wnioskuje ze ten czujnik jest dobry.
zauwazyłem że ktoś wczesniej wymieniał czujnik 3 pinowy ten przy bloku kolory kabelków się różnią na wiązce są inne a na czujniku tez inne .i jeszcze pytanie czy na jakimkolwiek z tych 3 przewodów powinno być napięcie ?
kontrolka od wody zapala sie po okło 10 sek
i se miga, wskażnik pokazuje 50 stopni i czasem sie lekko podniesie.
wymieniłęm termostat ,wymieniłem wąż do chłodnicy bo był reperowany,no i sprawdziłem ten czujnik w zbiorniczku tak jak ktoś tu opisywał odłączyłem go a kontrolka dalej mruga czyli wnioskuje ze ten czujnik jest dobry.
zauwazyłem że ktoś wczesniej wymieniał czujnik 3 pinowy ten przy bloku kolory kabelków się różnią na wiązce są inne a na czujniku tez inne .i jeszcze pytanie czy na jakimkolwiek z tych 3 przewodów powinno być napięcie ?
były maluchy 126p
polonez truck 1995,ford escort 1.31996 ,audi 80 1,8s 1990 ,saab 900s 2.0,
Audi a6 c5 avant 1.9 tdi 2001,SAAB 9-5 2001 kombi,
Jest AUDi a6 c6 2.0 tdi 2007 Avant , Audi a6 c4 2,5 tdi 1994 ,Ford Mondeo mk3 2004 kombi
polonez truck 1995,ford escort 1.31996 ,audi 80 1,8s 1990 ,saab 900s 2.0,
Audi a6 c5 avant 1.9 tdi 2001,SAAB 9-5 2001 kombi,
Jest AUDi a6 c6 2.0 tdi 2007 Avant , Audi a6 c4 2,5 tdi 1994 ,Ford Mondeo mk3 2004 kombi
- Nieju231
- Mechanik
- Posty: 233
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Busko-Zdrój
Panowie nie chciałem zakładać nowego tematu, więc piszę tutaj to który ten czujnik jest od wskażnika temperatury wody w 2,5tdi ?
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 11:02 przez Nieju231, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Jak stoisz na przeciwko silnika to po prawej jest trójnik, czujnik jest wkręcony pod trójnikiem, brązowa kostka
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 11:40 przez kEru, łącznie zmieniany 1 raz.