[A6-2.0 16V ACE] Długo odpala, na gazie czesto gasnie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zimszon
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-23, 00:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Trzebiatów

[A6-2.0 16V ACE] Długo odpala, na gazie czesto gasnie.

Post autor: zimszon »

:kwasny: Witam. Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
Mam duży problem, mianowicie audiczka długo odpala. Na gazie często gaśnie jak jest na luzie nie trzyma obrotów lub bardzo nisko. Na benie dobrze działa, aczkolwiek Jak już odpali to trzeba pogazować parę razy. Proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc. Jest to piękne auto i marzę doprowadzić je do ideału.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2014-10-23, 01:13 przez zimszon, łącznie zmieniany 1 raz.
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

silnik krokowy do sprawdzenia. dolot czy jest szczelny czy nie lapie lewego powietrza, sonda lambda

generalnie mechaniczne wtryski nie lubia gazu w sumie to loteria jeden klnie a drugi jezdzi kilka lat ...

a z tym odpalaniem to moze byc przewody swiece

no i pytanie czy nie czuc paliwa jesli tak to prawdopodobnie go zalewa
Ostatnio zmieniony 2014-10-23, 12:11 przez dawid89, łącznie zmieniany 1 raz.
zimszon
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-23, 00:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Trzebiatów

Post autor: zimszon »

Dzięki dawid89 za info :-)

-Paliwem nie śmierdzi. gaz był założony w 2005roku.
-Świece nowe, może przewody.
czy z odpalaniem też może być przyczyna pompa paliwa ?
potem umieszczę filmik.
Jeszcze mam pytanie czy ktoś ma do tego silnika instrukcje napraw, lub jakieś zdjęcia co gdzie jest i jak wyglądać powinno.
Pozdro.
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

ale mi sie wydaje ze masz silnik krokowy walniety bo tez mialem takie objawy z mechanicznym wtryskiem ciezej palił z obrotami wariował tyle ze gazu nie miałem mozesz ew silnik krokowy wyciagnac popsikac wd 40 i zostawic w benzynie ektracyjnej na cały dzien moze pomoze mi pomogło i do dzis buja

no albo sonda lambda

pompa paliwa tez ma wpływ
Ostatnio zmieniony 2014-10-23, 14:44 przez dawid89, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Co do odpalenia to sprawdź czujnik temp cieczy 2 pinowy... Musisz sprawdzić oporność na obu pinach względem masy. Przy 90*C powinno być około 300Ω.
Jeżeli masz lpg to sprawdź też stan klapy w przepływce - jej wysokość czy jest poprawna oraz czy nie jest krzywa. Gaz Ci czasem nie strzelił? Sprawdź też koniecznie, jak tu już kolega wspominał szczelność w dolocie. Przydatny do tego może być samostart.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

i jak tam kolego sytacja wyglada?
zimszon
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-23, 00:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Trzebiatów

Post autor: zimszon »

Witam ponownie.
Sytuacja jest katastrofalna, spalanie wzrosło do 18-20l, lpg, na benzynie cały czas tak długo odpala, obroty skaczą, lecz delikatnie.
natomiast ganiecie samochodu znikło.
Co zrobiłem: wyczyscilem silniczek krokowy, reszty podzespołów nie znalazłem.
pomocy, mechanik od gazu zawołał ponad 3 tys zł i nie daje gwarancji, że nowy gaz pomoże.
Jak macie jakieś zdjecia, informacje na ten temat to prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam.
Pedro669
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-12-19, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pruszków

Post autor: Pedro669 »

Na razie nie zmieniaj gazu,najpierw ogarnij na benzynie potem będziesz ustawiać gaz.Filtr powietrza kiedy zmieniałeś?Jak brudny,to może chlać gazu ile wlezie.
zimszon
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-23, 00:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Trzebiatów

Post autor: zimszon »

Filtr powietrza bardzo dawno był wymieniany. Nawet stary właściciel nie wymieniał wgl. A gdzie on się znajduje? Bo nie mam nawet ksiazki napraw i nie wiem gdzie on jest. Jestem wychowany na maluchach i poldkach. Tam to wiem XD.
Pedro669
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-12-19, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pruszków

Post autor: Pedro669 »

:shock: Czarna puszka po lewej stronie silnika stojąc z przodu auta,zaraz za lampą.Dochodzi do niej taka gruba czarna rura :-P
zimszon
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-23, 00:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Trzebiatów

Post autor: zimszon »

Niestety nie pomogło... :( . Na dniach pokaże filmik jak odpala itd. Może wtedy jakaś inteligetna osoba wpadnie na pomysł. Pozdrawiam.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Odepnij przewód od czujnika temperatury (biały-do ECU) albo on albo wtryskiwacz rozruchowy.Filtr jakby był zapchany to byś go nie odpalił co nie znaczy że nie trzeba go wymieniać :) Pompa też ma duży wpływ spróbuj przekrecić 3-4razy stacyjke na zapłon i zostaw na 3 sekundy za każdym razem, a nastepnie odpal.Jeszcze zostaje zawór zwrotny może nie fungować i paliwo się cofać, a jak ci zapala na ciepłym zimnym.
Silnik krokowy nie ma nic do odpalania!
Ostatnio zmieniony 2014-11-08, 13:12 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

w mechanicznym zawór zwrotny jest mało istotny bo za pompą jest akumulator ciśnienia paliwa, który utrzymuje ciśnienie w układzie i on jest ważny
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Pedro669
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-12-19, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pruszków

Post autor: Pedro669 »

Z filtrem powietrza to miałem na myśli duże spalanie gazu,do odpalania nie ma znaczenia
zimszon
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-10-23, 00:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Trzebiatów

Post autor: zimszon »

oldkloss pisze:Odepnij przewód od czujnika temperatury (biały-do ECU) albo on albo wtryskiwacz rozruchowy.Filtr jakby był zapchany to byś go nie odpalił co nie znaczy że nie trzeba go wymieniać :) Pompa też ma duży wpływ spróbuj przekrecić 3-4razy stacyjke na zapłon i zostaw na 3 sekundy za każdym razem, a nastepnie odpal.Jeszcze zostaje zawór zwrotny może nie fungować i paliwo się cofać, a jak ci zapala na ciepłym zimnym.
Silnik krokowy nie ma nic do odpalania!
A możesz napisać, gdzie to sie wszystko znajduje.? Bo nikt nie ma książki napraw w pdfie po polsku lub angielsku.
Ps. Kolega powiedzial, że paliwo sie cofa.
Ostatnio zmieniony 2014-11-09, 22:23 przez zimszon, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”