[A6 C4 AEL] Temp Silnika a spalanie (ekonomiczna jazda)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Michaelo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Michaelo »

AEL potrafi być oszczędny :-)

Dystans 366km (210km autostrada A2, reszta trasy to lokalne drogi).
Spalanie wg kompa: 4,1 L/100km
Śr. prędkość: 72km/h
Czas podróży: 5h
Zasięg na pozostałym paliwie to 1430km. Dodając do tego przebyty dystans otrzymujemy 1800km. Wiem również, że gdy licznik zasięgu pokazuje już zero to w zbiorniku jest jeszcze dostępne nieco ponad 6L. Tak więc jest możliwe przejechać AEL'em dystans 1900km na jednym zbiorniku...

Opony zimowe, fabryczny rozmiar 195/65/15.
Weryfikacja wyniku spalania - ponownie zalałem A6 do pełna, uzyskując wynik 4,27 L/100km. Jest to wartość rzeczywista.
Charakterystyka jazdy - zdecydowanie emerycka.
Autostrada - tempomat 93km/h, 6 bieg.
Ciężko tak się podróżuje...

Obrazek
I V-ce Mister zlotu '12
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

spalanie rewelacyjne :) moj jak narazie pali pomiedzy 7-8 ale to miasto na trasie 5,5-6 l
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Michaelo Na co moje oczy pacza !!! xD
4,1 ? masakra...
Co prawda ja u siebie mam quattro. I u mnie dojazd do pracy okolo 6km i powrot. Srednie spalanie miedzy 8.5 a 9 litrow.
Na trasie na odcinku 1000km przy predkosciach 120 km/h - okolo 6,5 do 7 litrow.
Przy predkosci 160 - powyzej 8 litrow (z tym ze srednia predkosc na pewno bedzie nizsza - trzeba zwalniac)

Osobiscie wszyscy mi mowia ze to dobre spalanie przy tym napedzie. Ja uwazam ze i tak jest za duzo. Przy 120 wg mnie powinno palic o pol litra do litra mniej. Auto ma jakis program od To_Ja.
Obstawiam ze cos u mnie jest nie tak i mysle ze moze jakis wtrysk lac.
Ostatnio zmieniony 2014-10-25, 10:43 przez frost12q, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

U mnie spalanie do 120km/h 5.2L z tym że mam q :)

(nowe wtryski + program To_ja nastawiony na ekonomie do 3100rpm.)
Ostatnio zmieniony 2014-10-25, 11:11 przez gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Czyli programy mamy podobne. Od 3 tysiecy u mnie jest tak jakby dodatkowe "jeb" ale i tak wydaje mi sie ze jest za slabe. I przy spokojnej jezdzie z niskich obrotow dymi.

Dlatego tez obstawiam wtryski (czasami sie sprezyna zawiesza i stuka ale bardzo rzadko)
Gustav u ciebie 216 zgadza sie ? Trzeba wymienic same koncowki na standardowych wtyrskiwaczach i to wszystko + regulacja ? Potem korekta programu obowiazkowa ?

Troszke odbieglismy od tematu :P
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Do autora tematu, jesli pompa wtryskowa nie ma problemow z uzyskaniem zadanego kata wtrysku, i wtryskiwacze sa w nalezytym stanie, to po za wyciekami, nie ma wplywu na spalanie, nalezy zaczac przegladac uklad od termostatu, nie sugerujac sie wcale tym ze rok temu znieniales, poczatek jego uchylania to 87stC, jesli zasloniecie chlodnicy powoduje szybsze rozgrzewanie sie plynu chlodniczego to znaczy ze wlasnie termostat daje ciala, i puszcza plyn na chlodnice, sam AAT na sterydach, :mrgreen: : wtryski 260-tki, k24-7000, fmic, program, i u mnie zaslanianie chodnicy nic nie daje tym bardz7ej ze u mnie choldnica jest schowana w glebi komory silnika, jesli chcesz zeby szybko lapal temp to uruchom EGR lub zrob zaluzje na IC i w tym wypadku zasloniecie ic daje efekt w postaci szybkiego rozgrzewania sie silnika.
Z doswiadczenia wiem ze zla geometria i trzymajace hamulce sa najczestsza przyczyna zwiekszonego spalania, zaraz po nietrzymajacym termostacie.
Po drugie jesli pokazuje ci spore spalania, proponuje sie zainteresowac tym czy jak jedziesz nie dotykajac hamulca powiedzmy 10km to czy zadna tarcza nie robi sie ciepla, stawiam ze jesli masz geometri w porzadku to wlasnie tutaj bedzie problem,
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”