[100-2.8 AAH] Zbyt wysokie ciśnienie oleju ?
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
[100-2.8 AAH] Zbyt wysokie ciśnienie oleju ?
Wymieniłem własnie silnik.
Dzisiaj odpaliłem go pierwszy raz i... cisnienie oleju na zimnym 4,5 bara na wolnych obrotach
Normalne to czy coś nie tak ? Bo na rozgrzanym czytałem , że ma być 2-2,5 bara.
Czy na zimnym może być 4,5 ?
Dzisiaj odpaliłem go pierwszy raz i... cisnienie oleju na zimnym 4,5 bara na wolnych obrotach
Normalne to czy coś nie tak ? Bo na rozgrzanym czytałem , że ma być 2-2,5 bara.
Czy na zimnym może być 4,5 ?
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 22:50 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Ja, jak u siebie podłączyłem na chwilkę licznik z 7 zegarami też tak miałem, a nawet i wyższe...
Wskazówka zamykała licznik Co prawda nie sprawdzałem, czy jak jest po zagrzaniu ale po kilku minutach trochę spadła. Ręki w każdym razie nie dam sobie uciąć (nie wiem czy zegary były sprawne) ale gdzieś czytałem, że to normalne na zimnym silniku.
Wskazówka zamykała licznik Co prawda nie sprawdzałem, czy jak jest po zagrzaniu ale po kilku minutach trochę spadła. Ręki w każdym razie nie dam sobie uciąć (nie wiem czy zegary były sprawne) ale gdzieś czytałem, że to normalne na zimnym silniku.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
Czyli normalne powiadacie ?
Zobaczę jeszcze po rozgrzaniu.
Co ciekawe ten silnik jak był jeszcze w dawcy to mierzony manometrem miał 2,5 na zimnym i jałowych ale miał olej jak woda.
Teraz po zalaniu nowym 10W40 ma 4,5
Czyżby olej aż taką różnicę dawał ?
Zobaczę jeszcze po rozgrzaniu.
Co ciekawe ten silnik jak był jeszcze w dawcy to mierzony manometrem miał 2,5 na zimnym i jałowych ale miał olej jak woda.
Teraz po zalaniu nowym 10W40 ma 4,5
Czyżby olej aż taką różnicę dawał ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Wolne obroty:
Zimny olej - 4,5 bara i wyżej
Gorący olej - 2-2,5 bara różnie jest u mnie, po dłuższej trasie minium jakie miałem to 2,0.
Podczas jazdy:
od 1500 obrotów mam od 4,5 bara i w górę.
U mnie po zalaniu 5W30 minimalne miałem 2,3-2,4 bara przy 90*C. Teraz jestem po 1000 km na 5W40 Totala i mam podobnie jak na 10W40 Valvoline, no może zaważyłem że nie "zamyka" mi licznika jak na 10w40. Teraz na liczniku mam niby maks 5 bar, rzadko wychyla się bardziej. Najlepiej sprawdzić manometrem chyba.
A te 2,5 na zimnym silniku do deko mało.
Zimny olej - 4,5 bara i wyżej
Gorący olej - 2-2,5 bara różnie jest u mnie, po dłuższej trasie minium jakie miałem to 2,0.
Podczas jazdy:
od 1500 obrotów mam od 4,5 bara i w górę.
U mnie po zalaniu 5W30 minimalne miałem 2,3-2,4 bara przy 90*C. Teraz jestem po 1000 km na 5W40 Totala i mam podobnie jak na 10W40 Valvoline, no może zaważyłem że nie "zamyka" mi licznika jak na 10w40. Teraz na liczniku mam niby maks 5 bar, rzadko wychyla się bardziej. Najlepiej sprawdzić manometrem chyba.
A te 2,5 na zimnym silniku do deko mało.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Coś mi się zdaje że przy podstawie/okolicach chłodnicy oleju - pod kompresorem klimatyzacji.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Czy ktow wie jakie wymiary ma seryjna beczka siedzaca w glowicy? Glownie chodzi mi o długość gwintu, mama nieseryjny czujnik i dlugos gwinu w nim jesy o polowe wieksza niz na siedzacej tam wczesniej śrubie, nie chce zeby czasem wszedl za daleko i blokoal przepływ. Poza tym nie wiem czy cos jest nie tak z zegarkiem czy moim silnikiem ale, na zimnym ma 3 3,5 bara potem schodzil do 2 bar, lecz podnoszenie obr nic nie zmienia ciagle pokazuje tyle samo, a chyba cisnienie powinno rosnac z obrotami.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Key100l, dopiero po fakcie sie dowiedzialem w miche probowalem tzn w fsbryczne miejsce nad miska, klucze polecialy po calym garażu i olalem temat dostep masakra do zaslepki klucz wchodzi ale juz obrocic sie go nie da.. Jak sie juz udalo to śruba nie puscila za to sie obrobila.. Coraz bardziej mam ochote ten szrot zabic i zostawic w krzakach..
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Było oporną śrubę wd-45 potraktować wcześniej. Jak rozumiem główka zrobiła się okrągła? Jeżeli tak pozostało Ci jeszcze kilka desek ratunkowych.... ale najlepszy to byłby wg. chyba wykrętak
PS. Tylko trzeba uważać żeby go też nie połamać, bo wtedy będzie szambo
PS. Tylko trzeba uważać żeby go też nie połamać, bo wtedy będzie szambo
Ostatnio zmieniony 2014-10-22, 18:36 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'