[100-2.8 AAH] Zbyt wysokie ciśnienie oleju ?

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

[100-2.8 AAH] Zbyt wysokie ciśnienie oleju ?

Post autor: Larix »

Wymieniłem własnie silnik.
Dzisiaj odpaliłem go pierwszy raz i... cisnienie oleju na zimnym 4,5 bara na wolnych obrotach :-?
Normalne to czy coś nie tak ? Bo na rozgrzanym czytałem , że ma być 2-2,5 bara.
Czy na zimnym może być 4,5 ?
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 22:50 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Ja, jak u siebie podłączyłem na chwilkę licznik z 7 zegarami też tak miałem, a nawet i wyższe...
Wskazówka zamykała licznik :D Co prawda nie sprawdzałem, czy jak jest po zagrzaniu ale po kilku minutach trochę spadła. Ręki w każdym razie nie dam sobie uciąć (nie wiem czy zegary były sprawne) ale gdzieś czytałem, że to normalne na zimnym silniku.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Larix, na zimnym i obr jałowych bedzie wieksze. tak samo podczas jazdy.

po rozgrzaniu na biegu jałowym pownno byc 2-2,5 bara tak jak pisałeś.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Czyli normalne powiadacie ?
Zobaczę jeszcze po rozgrzaniu.
Co ciekawe ten silnik jak był jeszcze w dawcy to mierzony manometrem miał 2,5 na zimnym i jałowych ale miał olej jak woda.
Teraz po zalaniu nowym 10W40 ma 4,5 :-P
Czyżby olej aż taką różnicę dawał ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Wolne obroty:
Zimny olej - 4,5 bara i wyżej
Gorący olej - 2-2,5 bara różnie jest u mnie, po dłuższej trasie minium jakie miałem to 2,0.

Podczas jazdy:
od 1500 obrotów mam od 4,5 bara i w górę.

U mnie po zalaniu 5W30 minimalne miałem 2,3-2,4 bara przy 90*C. Teraz jestem po 1000 km na 5W40 Totala i mam podobnie jak na 10W40 Valvoline, no może zaważyłem że nie "zamyka" mi licznika jak na 10w40. Teraz na liczniku mam niby maks 5 bar, rzadko wychyla się bardziej. Najlepiej sprawdzić manometrem chyba.

A te 2,5 na zimnym silniku do deko mało.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

U mnie właśnie zamykło licznik na zimnym. Czyli czym więcej tym lepiej? Szkoda, że nie sprawdziłem na ciepłym silniku... Swoją drogą ja śmigm na Valvoline maxlife 5w40.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Na rozgrzanym spada do 2.5 czyli Ok chyba ;-)
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Gdzie w AAH montuje się czujnik ciśnienia oleju na zegary? Mam teraz dużo czasu wolnego więc wpadł pomysł dołożenia zegarka, lecz nie ori a uniwersalnego auto guage, w zestawie dostaje się czujnik i własnie gdzie go wkręcic, zamiast ori czujnika czy jest jescze inne miejsce?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Coś mi się zdaje że przy podstawie/okolicach chłodnicy oleju - pod kompresorem klimatyzacji.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

U mnie kiedyś w 100 C4 AAH z 92 roku czujnik wkręcony był w podstawę filtra oleju. Ale miałem też C4 AAH quattro 1991 i tam siedział w głowicy w strony grodzi (chyba strona kierowcy), więc to zależy od rocznika...
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

U siebie w głowicy pod hallem też dostrzegłem jak podejrzewam zaślepkę w formie śruby imbusowej, dobrze kminie że dało by się tam czujnik z zestawu wkrecić, czy nie będzie to banglać gdyż owy czujnik jest do 10bar a ori 5?
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Czy ktow wie jakie wymiary ma seryjna beczka siedzaca w glowicy? Glownie chodzi mi o długość gwintu, mama nieseryjny czujnik i dlugos gwinu w nim jesy o polowe wieksza niz na siedzacej tam wczesniej śrubie, nie chce zeby czasem wszedl za daleko i blokoal przepływ. Poza tym nie wiem czy cos jest nie tak z zegarkiem czy moim silnikiem ale, na zimnym ma 3 3,5 bara potem schodzil do 2 bar, lecz podnoszenie obr nic nie zmienia ciagle pokazuje tyle samo, a chyba cisnienie powinno rosnac z obrotami.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

jak dałeś w głowicy to tak będzie... zaworki zwrotne w głowicach nie pozwolą pokazać wyższego ciśnienia.... trzeba dać w michę.... :ok:
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Key100l, dopiero po fakcie sie dowiedzialem :D w miche probowalem tzn w fsbryczne miejsce nad miska, klucze polecialy po calym garażu i olalem temat dostep masakra do zaslepki klucz wchodzi ale juz obrocic sie go nie da.. Jak sie juz udalo to śruba nie puscila za to sie obrobila.. Coraz bardziej mam ochote ten szrot zabic i zostawic w krzakach..
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Było oporną śrubę wd-45 potraktować wcześniej. Jak rozumiem główka zrobiła się okrągła? Jeżeli tak pozostało Ci jeszcze kilka desek ratunkowych.... ale najlepszy to byłby wg. chyba wykrętak ;)

PS. Tylko trzeba uważać żeby go też nie połamać, bo wtedy będzie szambo :lol:
Ostatnio zmieniony 2014-10-22, 18:36 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”