[A6-2.5TDI AAT] Osprzęt turba k14

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

[A6-2.5TDI AAT] Osprzęt turba k14

Post autor: Scania V8 »

Za co odpowiada wkręcona w turbo mała srebrna rurka na dwie śruby z otworkami ? i co to za mały zawór za silnikiem idą do niego 3 przewody plus wtyczka
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

Nie powiem Ci do czego ta rurka ale miałem tą rurkę całą zapchaną spalonym olejem syfem , nie przepuszczała powietrza , wyczyściłe ją elegancko w różnych roztorach do mycia silnika i drutem twardym przepchałem , tylko uważaj żeby ten drut nie pękł Ci w środku. efekt ? sam nie wie bo po dostaniu się do turbo lopatki miałem pogiete wiec wymieniłem turbo, w nowym( używka) odrazu przeczyściłem tą rurkę też byla przypchana . Napewno do czegoś jest potrzebna ,a te przewody za silnikiem to pewnie chodzi Ci o N75 zawór , steruje turbiną itp . może ktoś bardziej szczegółowo napisze :P
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

i co to za mały zawór za silnikiem idą do niego 3 przewody plus wtyczka
Zawór N75- zaworek regulujący ciśnienie doładowania.
Scania V8 pisze:Za co odpowiada wkręcona w turbo mała srebrna rurka na dwie śruby z otworkami ?
Ta rurka łączy WG z muszlą zimną turbo, jeśli będzie zapchana WG nie będzie się otwierał co skutkuje przeładowywaniem, tzw Notlauf ;-)
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

a żeby sprawdzić n75 moge odpiąc na krótko przewód od turba?
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Dlaczego chcesz sprawdzać N75 ? Przeładowania masz czy co ?
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Samochód wolno przyspiesza obroty rosną a nie idzie, sprzęgło nowe, turbo nowe no to wypada na n75
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Albo podmień na inny n75 albo wężyk ten na dole n75 podłącz z tym drugim u góry zaworka wtedy doprowadzisz do przeładowania ale za to auto powinno iść.
Posiadasz katalizator?
Przepływomierz sprawny?
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Scania V8 pisze:Samochód wolno przyspiesza obroty rosną a nie idzie, sprzęgło nowe, turbo nowe no to wypada na n75
no skoro obroty rosną a nie jedzie to na bank sprzęgło
POWER MADE IN SPANKY
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

słabą reakcję na gaz ma , katalizator pusty, przepływka sprawna , z tymi obrotami to źle napisałem, przy 100 km/h jak wcisne do końca gaz na 5-tce to słabo nabiera prędkości ale w awaryjny nie wpada , może tak być że n75 przy przyspieszaniu otwiera mi zawór upustowy?
Ostatnio zmieniony 2014-10-12, 13:01 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Połącz te wezyki co ci mówiłem i wtedy zobaczysz czy lepiej jedzie czy nie.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

ten dolny czyli od ic wpiąć tam gdzie turbo ? a od turba odłączyć? nie chcem nic zepsuć
:-|
Ostatnio zmieniony 2014-10-12, 15:12 przez Scania V8, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Zaworek n75 ma trzy wyjścia na, jeden na dole i dwa na górze, jeden z górnych przewodów idzie do węża gumowego odmy i on jest nieważny ! czyli podłączasz ten drugi przewód z tym na dole i turbo ma dmuchać do odcinki, jak nic z przyśpieszeniem się nie zmieni to Vag i logi .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”