[FWD] wymiana amortyzatorów przód w 100

dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

various pisze:Heh panowie ja rozumiem problem ale żeby cały czas cisza i nagle po wymianie amorków ? Nawet sprężyn nie ruszałem...

[ Dodano: 2014-09-21, 11:48 ]
Sprawdziłem z ojcem właśnie jeszcze raz, te stuki słychać nawet przy minimalnych ruchach. Łożyska chodzą dobrze, żadnych przeskoków, płynnie. Ten stuk czuć jak dotknie się nakrętki amora przy poduszce. Czy może to być nakrętka amora ? Albo coś z jego mocowaniem w kolumnie ? Wystarczą lekkie ruchy lewo prawo, nawet bez wspomagania żeby było to słychać..
przerabiałem i ja te sprawe
identycznie u mnie byli
po wymianie amortyzatorow na trw
pomyslalem lozyska
kupilem ruville i bez zmian
potem mysle podròba to kupilem ori w aso i znowu d..a!!!
w koncu zaryzykwalem i kupilem amorki sachsa olejowe i jak reką odją nastala cisza
dodam ze lozyska byly ori i w dobrym stanie
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

To możliwe, że niepotrzebnie wymieniałeś. Ja dokręciłem dziś jeszcze nakrętki do oporu i cisza. Możliwe, że przy 2 wymianie u Ciebie akurat nakrętki były mocniej dokręcone i dlatego cisza :ok:
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

nakretki zakrecilem taką samą sią
na dodatek dodan ze amorki trw po wymianie na sach lezaly w garazu
po tygodniu poszedl z nich olej
dokręcaem dużą żabką
trw kupilem na ebay i nakrętki zalozylem ori stare bo te w komplecie od trw nie mialy wyżłobienia na osłone gumową
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Aaaa spoko, ja kupiłem KYB na przód i MONROE na tył ;) Wymieniony komplet i spokój.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

co do tyłu
kraft olejowe i 2.5 roku i ok
POWER MADE IN SPANKY
DOMIELSON
Mechanik
Mechanik
Posty: 185
Rejestracja: 2014-04-25, 15:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce, Warszawa

Post autor: DOMIELSON »

various pisze:Aaaa spoko, ja kupiłem KYB na przód i MONROE na tył ;) Wymieniony komplet i spokój.
Mam taki sam zestaw.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

various pisze:Ja dokręciłem dziś jeszcze nakrętki do oporu i cisza.
Pisałem o tym kiedyś na forum, miałem to samo, te nakrętki na kolumnie trzeba naprawdę solidnie dokręcać. Łożyska ori wyjmuje się, myje, płuka, daje nowy samar i hula. Nowe to złom, jedynie FAG ale one dość drogie są.
dariodario pisze: kraft olejowe i 2.5 roku i ok
Znajomemu ostatnio wymieniałem Krafty w A4, rok wytrzymał jeden...
Za te kasę nie wato, dorzucasz niewiele i masz Monroe lub KYB.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Panowie dobrze zrozumialem instrukcje wymiany?
Sciagacz na spręzyny
Odkręcic górne mocowanie to na 3 śruby
Potem odkręcić amor od poduszki i poduszke wyciagnąc przez nadkole a amor przez kielich?
Jeśli coś źle myślę mówcie od razu

[ Dodano: 2015-01-02, 18:50 ]
Panowie, jak odkręcić tą nakrętke?
Obrazek
W rękach nie idzie jej w ogóle odkręcić.
Teraz nastepne pytanie, przy wymianie amortyzatorów i wyciagniu ich górą koniecznie muszę stosować ściągacz do sprężyn? Czy można się obejść bez.
Jeśli nie stosować ściągacza, to samochód normalnie podnieść i odkrecić i wyciągnąć wkład czy trzeba jakoś podłożyć cos pod wahacz itp żeby ściągnąć sprężyne :->
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

gti18, nie trzeba ściągacza, ale auto musi stać na kołach tzn, koło nie może wisieć.
Najpierw luzujesz tą nakrętkę, musisz mieć solidną żabę i między zwojami odkręcić, ja lekko ją grzałem do tego. Jak puści to już luz.
mastah22
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 68
Rejestracja: 2012-07-02, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 »

CZesto bywa to nie mozliwe bez wyjecia całej kolumny te nakretki to wymysł szatana :D
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Nakrętki mi sie osobno udało kupić, póki co te co mam na kolumnie zalalem wd-40 i płynem hamulcowym. Jak nie puści to myśle przecinakiem i spróbować ja naciąć i srubokręt i młotek i ognia.
Czyli jak ta nakrętke odkręce to założyć koło i samochód opuścić i amor górą wyciągnać? Czy zostawić auto bez koła tylko lewarkiem podnieść całą kolumne
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

gti18, ja podnosiłem kolumnę lewarkiem ale takim warsztatowym bo ja pierdyknie to Cie zabić może :mrgreen: :-/
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

to w sumie wole to chociaż trochę scisnąc tą spreżyne.
Ale póki mam ten amor u góry przykręcony to mogę bez sciskania sprężyn odkręcić tą nakrętkę ?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Podnosisz auto, żeby było koło w powietrzu i żabką odkręcasz tą nakrętkę, odkręcasz poduchę, wyciągasz amor do góry i składasz na nowym w odwrotnej kolejności :P
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

wolfik0 pisze:żeby było koło w powietrzu i żabką odkręcasz tą nakrętkę, odkręcasz poduchę
Odkręcanie amora z kołem w powietrzu i bez ściągacza jest niemożliwe. Albo ściągacz albo koło lekko na ziemi żeby coś ściskało sprężynę i zluzowało amor.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”