Witajcie,
sprawa dotyczy wprawdzie C3 z poliftową deską, ale zegary są z C4, działają i jest wszystko spoko, ale... no właśnie ale. Jest parę niedomagań, które, jak mniemam, wynikają wprost z tego, że poprzedni właściciel był druciarzem do potęgi i teraz trzeba to odgruzować. Zegary są z C4, z MFA i tym okienkiem "diagnostycznym" na górze i dodatkowymi wskaźnikami. Z tyłu zegarów są 4 wtyczki - dwie 26-pinowe, dwie mniejsze oraz jedna 4-pinowa do dodatkowych wskaźników. A więc po kolei:
1. Brak podświetlenia:
brakuje podświetlenia zegarów. Gdy włącza się światła, podświetlenie tego okienka "diagnostycznego" przygasa. Ponadto żarówki odpowiadające za kontrolki kierunkowskazów bez włączonych świateł działają normalnie, a po włączeniu świecą dużo słabiej i przy włączaniu kierunkowskazu w lewo działają jakby obydwie. Wydaje mi się, na mój chłopski rozumek, że gdzieś brak masy po prostu, ale gdzie...? Moją diagnozę popiera jeszcze fakt, że z czarnej wtyczki (znajdującej się bliżej prawej strony - w okolicach prędkościomierza) wystaje brązowy przewód, który jest obcięty i był gdzieś połączony, ale rozłączył się przy demontażu zegarów.
2. prędkościomierz dziwnie się zachowuje - drugie zegary i taka sama reakcja. Wskazówka buja się w zakresie ok. 20-30 km/h i nie zlicza przebiegu. Skoro drugie zegary działają tak samo, to obstawiam, że coś jest nie tak z impulsatorem? Słuszne to przypuszczenia, czy coś jeszcze może być zepsute?
3. Nie działa podświetlenie panelu wyświetlającego przełożenie (automat). Panel działał w poprzednich zegarach, przełożyłem go i nie świeci. Podejrzewam, że może mieć to związek z tym podświetleniem. Co sądzicie? Może wróci do żywych, jak naprawie podświetlenie...
4. Wiszą trzy nieużyte wtyczki. Poniżej załączam zdjęcie. Jedna z nich to żółta, 5-pinowa wtyczka, która wisi na wysokości dodatkowych wskaźników, druga jest z tyłu, przypięta do deski,czarna, 3-pinowa, z przewodem żółtym, brązowym i niebiesko-czarnym, a trzecia, zaraz obok pierwszej, 1-pinowa, czerwona. Z tej żółtej sterczy obcięty brązowy kabel (pewnie jakaś masa...). Gdzie powinien iść ten przewód i czy te wtyczki powinny być gdzieś podłączone?
Jako wskazówka do rozwiązania tej zagadki może przydać się fakt, że z podłączonymi starymi zegarami na stałe działało podświetlenie przycisków elektrycznych szyb.
Przy okazji pytanie - co robi ten przełącznik z ostatniego zdjęcia?
Czy ktoś podejmie się pomocy w rozwiązaniu moich problemów? Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Poniżej ilustracje:
[100 C4] Zegary C4/C3 brak podświetlenia i inne problemy
-
- Adept
- Posty: 1
- Rejestracja: 2014-06-14, 20:30
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: warszawa
[100 C4] Zegary C4/C3 brak podświetlenia i inne problemy
Ostatnio zmieniony 2014-06-14, 21:55 przez Kamil_stp, łącznie zmieniany 1 raz.