[FWD-MAN.] 4 bieg nagle zaczął zgrzytać..

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

[FWD-MAN.] 4 bieg nagle zaczął zgrzytać..

Post autor: various »

Witam was..
Ręce opadają, tyle już w auto wpakowane a te dalej..
Dziś nagle, jak by ktoś przełącznik włączył, zaczął zgrzytać 4 bieg przy wrzucaniu. Po prostu nagle i już nie ustępuje. Czy to na bank synchronizator ? Opłaca się kupować nowy (gdzie?) i robić to czy szukać używki 6gang ?

Dzięki za pomoc
pzdr
Ostatnio zmieniony 2014-09-21, 00:31 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

powiem ci że może być gorzej łożyska główne wałków w skrzyni mogą zaczynać siadać w moim obecnie już dawcy zgrzytał już 3.4i5ty bieg myśle że też jednomas robi swoje... aczkolwiek rozbieranie skrzyni bez sciągaczy cieklego azotu albo w druga strone palnika to katorga 5ty i 6ty bieg mozna jeszcze robić bo są zaraz za pierwszym deklem ale do reszty biegów skrzynia musi byc rozebrana w mak....
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Kazikboy, mówisz konkretnie o skrzyniach do C4 ? taka masakra żeby coś tam zrobić ?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

various, tak konkretnie 01E skrzyni rozebrałem 2sztuki z czego jedna złożyłem i nie do końca się dopasowała odrazu i był syndrom szpery na przednim różnicowym ale po tysiacy KM się ułozyło mowa oczywiście o Q niestety zdjęć nie mam
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Namierzyłem już szóstke w okolicy. Jechać i brać ? Czy robić coś z tą ? Samemu mówisz bez szans z takim ponadpodstawowym zestawem narzedzi ?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

jesli miales 5tke na jednym precie od wybieraka to masz jeszcze wybierak do zmiany albo prościej jak masz wsteczny na miejscu 6tego biegu na wybieraku to jest on do zmiany
jesli masz torche czasu to demontuj i próbuj rozebrać i sam zdecydujesz
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Wsteczny mam "koło" jedynki, do góry z wciśniętym drążkiem. Bez kanału dam radę ? Bo najbliższy kanał gdzie mam dostęp jest 10km w zaprzyjaźnionym warsztacie ale odpada opcja żeby auto stało tam dzień kiedy ja będę próbował coś zrobić :/

[ Dodano: 2014-09-22, 00:35 ]
Wg. schematów synchronizator 4 biegu jest na samym końcu skrzyni (najbliżej sprzęgła), z tym że nie wiem jak wygląda wyciąganie tych wałków i czy można z 2 stron to robić czy trzeba zaczynać od 5 biegu (czyli rozebrać całą skrzynię)..?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

a jednak mam jedno foto
Obrazek
może być tak że po zdjęciu dzwona dostaniesz się do 4tego biegu
wybierak masz przystosowany do 6biegowej
w osi po uniesieniu bezbiecznie na jakieś 60cm do góry i zdemontowaniu ławy możliwe że dasz rade zdemontować skrzynie
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”