[ALL] Przednie zaciski 60mm z Touarega pod seryjne tarcze i
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
[ALL] Przednie zaciski 60mm z Touarega pod seryjne tarcze i
Jako, że nie lubię stagnacji i cieszy mnie każda nawet drobna zmiana przypadkiem zauważyłem, że zaciski w T5 i Touaregu 2.5 są trochę podobne do tych z C4 Wczoraj wracałem z Gniezna i wjechałem po drodze na stację demontażu i kupiłem taki zacisk. Seryjnie pracuje z tarczą 308/29 ma tłoczek 60mm. Zaciski mają dłuższe tulejki prowadzące i min wyższe i inaczej wyprofilowane klocki więc muszą być z Touarega. Wygląda to mniej więcej tak.
W środku zacisk jest szerszy o 0,5cm
Tak to wygląda na aucie
Aktualnie musze załatwić sobie jakieś stare locki bo na przymiarkę nie będę kupował teraz nowych bo montaż zacisków na razie będzie przełożony w czasie bo moja fabryczna 15” ma et45 i jest nie wejdzie na ten zacisk. Będę miał klocki to spasuje wszystko i napiszę jak to wygląda.
Jedyne co mnie zastanawia to czy przerwa między zaciskiem a jarzmem może być taka duża,chodzi tutaj od zewnątrz, zacisk o jarzmo się przecież i tak nie opiera.
Jak ktoś ma jakieś może stare klocki to chętnie przyjmę odkupię za parę gorszy, mogą być nawet same blachy
Czekam na jakieś sugestie, uwagi przeciwwskazania.
Pzdr
W środku zacisk jest szerszy o 0,5cm
Tak to wygląda na aucie
Aktualnie musze załatwić sobie jakieś stare locki bo na przymiarkę nie będę kupował teraz nowych bo montaż zacisków na razie będzie przełożony w czasie bo moja fabryczna 15” ma et45 i jest nie wejdzie na ten zacisk. Będę miał klocki to spasuje wszystko i napiszę jak to wygląda.
Jedyne co mnie zastanawia to czy przerwa między zaciskiem a jarzmem może być taka duża,chodzi tutaj od zewnątrz, zacisk o jarzmo się przecież i tak nie opiera.
Jak ktoś ma jakieś może stare klocki to chętnie przyjmę odkupię za parę gorszy, mogą być nawet same blachy
Czekam na jakieś sugestie, uwagi przeciwwskazania.
Pzdr
Ostatnio zmieniony 2014-09-04, 14:27 przez hubos21, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
moje w zasadzie jedno pytanie.po co?zacisk jednotloczkowy..wiec?
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Tomek to nie chodzi tylko o ilość tłoczków bo większa średnica to większe pole tłoczka a to większa sila działająca na tarcze, dzisiaj byle hyundai ma tłoczki 60mm tak jak A6 C6 czy S4 B6, nawet. Poniżej skąd to się bierze ale...
...no właśnie ale fizyka fizyką, matematyka matematyką a VW w nowych autach np. Passacie CC zamiast zacisków ATE z tłoczkiem 57mm wkłada z tłoczkiem 54mm i nawet zmniejszyli średnicę tłoczka w pompie z 25,4 do 22,2mm. I już jestem głupi do końca
...no właśnie ale fizyka fizyką, matematyka matematyką a VW w nowych autach np. Passacie CC zamiast zacisków ATE z tłoczkiem 57mm wkłada z tłoczkiem 54mm i nawet zmniejszyli średnicę tłoczka w pompie z 25,4 do 22,2mm. I już jestem głupi do końca
Ostatnio zmieniony 2014-09-05, 07:30 przez hubos21, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
moje zdanie..
zabawa w uzyskanie hebla 0-1 czyli to co gdzies tam pisales ze delikatne musniecie spowoduje ostre hamowanie jest poprostu niebezpieczne...
wg mnie wszystko zostalo jakos tam obliczone na nasze osiagi i chyba wystarczylo by ew nowa pompe niezuzyta zalozyc itp..
nie chcialbym miec cie za soba w zimie..
kolejna kwestia..dzialanie abs..mysle ze jest on przygotowany do pracy z seryjnymi zaciskami i moze powstac sytuacja ze jego odpuszczanie w czasie pracy bedzie zaklucone bo bedzie musial dluzej odpuszczac i mocniej odpuszczac...
pozostaje jeszcze jedna kwestia...
jesli kiedys ktos ci wjedzie w kuper i nie daj boze zauwazy ze masz modzone heble to juz jestes przegrany...
to tyle moich wywodow co do zasadnosci..
sprobuj to co ma mlody..
on ma gerlinga 60 z audi 200.czyli dwutloczkowe na tarczy 280..
zabawa w uzyskanie hebla 0-1 czyli to co gdzies tam pisales ze delikatne musniecie spowoduje ostre hamowanie jest poprostu niebezpieczne...
wg mnie wszystko zostalo jakos tam obliczone na nasze osiagi i chyba wystarczylo by ew nowa pompe niezuzyta zalozyc itp..
nie chcialbym miec cie za soba w zimie..
kolejna kwestia..dzialanie abs..mysle ze jest on przygotowany do pracy z seryjnymi zaciskami i moze powstac sytuacja ze jego odpuszczanie w czasie pracy bedzie zaklucone bo bedzie musial dluzej odpuszczac i mocniej odpuszczac...
pozostaje jeszcze jedna kwestia...
jesli kiedys ktos ci wjedzie w kuper i nie daj boze zauwazy ze masz modzone heble to juz jestes przegrany...
to tyle moich wywodow co do zasadnosci..
sprobuj to co ma mlody..
on ma gerlinga 60 z audi 200.czyli dwutloczkowe na tarczy 280..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości ale może trochę nie precyzyjnie się wyraziłem w tamtym wątku, mi chodzi tylko o to żeby pedał łapał szybciej/wyżej ale przecież dobrze wiemy, że muśnięcie pedału tylko lekko zwolni pojazd bo na seryjnej tarczy żeby ostro hamować to i tak trzeba mocniej deptać. Hamulca 0-1 nawet bym nie chciał, jakaś modulacja musi być, waśnie chyba dlatego zmniejszyli teraz tłoczek w pompie, żeby pedał chodził lżej bo wtedy z tym samym ruchem pedału przetłaczamy mniejszą ilość płynu ale musieli zmniejszyć tłoczki w zaciskach, żeby hamulec nie łapał za nisko, nawet serwa robię przez to jakieś mniejsze niż w ostatnich latach
EDIT:
Pobuszowałem w ETCE i teraz większość nowych aut poza Audi ma wkładane fabrycznie zaciski 54mm a nie 57mm jak wcześniej
EDIT:
Pobuszowałem w ETCE i teraz większość nowych aut poza Audi ma wkładane fabrycznie zaciski 54mm a nie 57mm jak wcześniej
Ostatnio zmieniony 2014-09-05, 13:39 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Dzisiaj przymierzyłem wszystko na sucho na stole i jest gitara, klocki luzu nie mają bo zapomniałem o sprężynie dociskowej, klocki pasują idealnie z C4.
Dam chyba ten zacisk do planowania, żeby mi od czoła zeszlifowali ten garb bo on do niczego nie jest potrzebny a przez to felga mi nie wchodzi. W ori zacisku od C4 ten kawałek od czoła jest dużo cieńszy a tutaj nie dość, że gruby to jeszcze ten garb. Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono
Dam chyba ten zacisk do planowania, żeby mi od czoła zeszlifowali ten garb bo on do niczego nie jest potrzebny a przez to felga mi nie wchodzi. W ori zacisku od C4 ten kawałek od czoła jest dużo cieńszy a tutaj nie dość, że gruby to jeszcze ten garb. Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Butterbean, Girling 60 ma dwa różne tłoczki o łącznej powierzchni takiej samej jak w zacisku jednotłoczkowym o średnicy 60mmButterbean pisze:moje w zasadzie jedno pytanie.po co?zacisk jednotloczkowy..wiec?
więc plus jest taki że pedał choć wchodzi nieco głębiej będzie lżej pracował.
spojrzyj jeszcze raz na początek swojego postu a potem policz ciśnienie dla nacisku na trzpiń pompy powiedzmy 100kg i przelicz to ciśnienie na nacisk na tłoczekhubos21 pisze:Passacie CC zamiast zacisków ATE z tłoczkiem 57mm wkłada z tłoczkiem 54mm i nawet zmniejszyli średnicę tłoczka w pompie z 25,4 do 22,2mm. I już jestem głupi do końca
liczy sie w ten sposób "przełożenie" układu hamulcowego.
niemniej jednak dobra robota z tymi zaciskami.
Orientacyjny koszt takich zacisków?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Arwam ja już to wszystko wiem bo o hamulcach szukałem dużo i gęsto często czytałem Twoje posty na innych forach, które mi rozjaśniły niektóre sprawy. Sprawdzałem też w ETCE i zawsze jak mamy z przodu zaciski 60mm wkładają pompe 26,99mm nawet w A6/C5 po lifcie jak ma hamulce 320mm.
Co do zacisków Touareg/T5 to ceny są od 40zł w górę, ja dałęm 45zł ale niestety pierwsze przymiarki były bardziej optymistyczne ale jedyną opcją jest wsadzenie go razem z jarzmem po małych przeróbkach. Ja odpuściłem bo mam teraz 15” i w tym roku nie będę już kupował innych zimówek.
Jeśli chodzi o przeróbkę jak ktoś by chciał to trzeba nawiercić nowe otwory mocujące i splanować powierzchnię alby wyfrezować miejsce na uszy gdzie przylega do zwrotnicy o jakiś 1cm. Wygląda to strasznie ale Jrzmo z Touarega ma 3cm grubości to z C4 2cm, jak nawiercimy nowe otwory to mamy dookoła śrub dużo więcej „mięsa” niż w ori jarzmach. Ja narazie zrobię sobie jedno jarzmo w celach testowych. Otwory mam nawiercone tylko muszę dać żeby mi zebrali trochę metalu. Poniżej fotki o co chodzi. Jak już będę miał takie jarzmo gotowe do montażu to założę wszystko i wtedy będzie wiadomo na 101% czy coś z tego będzie czy temat do kosza.
Co do zacisków Touareg/T5 to ceny są od 40zł w górę, ja dałęm 45zł ale niestety pierwsze przymiarki były bardziej optymistyczne ale jedyną opcją jest wsadzenie go razem z jarzmem po małych przeróbkach. Ja odpuściłem bo mam teraz 15” i w tym roku nie będę już kupował innych zimówek.
Jeśli chodzi o przeróbkę jak ktoś by chciał to trzeba nawiercić nowe otwory mocujące i splanować powierzchnię alby wyfrezować miejsce na uszy gdzie przylega do zwrotnicy o jakiś 1cm. Wygląda to strasznie ale Jrzmo z Touarega ma 3cm grubości to z C4 2cm, jak nawiercimy nowe otwory to mamy dookoła śrub dużo więcej „mięsa” niż w ori jarzmach. Ja narazie zrobię sobie jedno jarzmo w celach testowych. Otwory mam nawiercone tylko muszę dać żeby mi zebrali trochę metalu. Poniżej fotki o co chodzi. Jak już będę miał takie jarzmo gotowe do montażu to założę wszystko i wtedy będzie wiadomo na 101% czy coś z tego będzie czy temat do kosza.
Ostatnio zmieniony 2014-09-19, 10:35 przez hubos21, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
hubos21, a nie pasuje ten zacisk na jarzma z C4 ?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
pasuje ale jedyny problem jest taki, że klocek ma luz góra-dół o jakieś 4mm, możliwe, że klocki z Touarega albo jakieś inne załatwią sprawę, miałem mieć na przymiarkę ori z Touarega ale gość mi jeszcze nie dosłał a wiadomo, nie będę kupował nowych.
P.S.
Gadałem z kumple załatwi mi w tygodniu jakieś klocki z T5 a plan B jest przymiarka zacisków ATE z Volvo S80, też mają tłoki 60mm
P.S.
Gadałem z kumple załatwi mi w tygodniu jakieś klocki z T5 a plan B jest przymiarka zacisków ATE z Volvo S80, też mają tłoki 60mm
Ostatnio zmieniony 2014-09-27, 19:16 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
hubos21, chyba mnie nie zrozumialeś...
chodzi mi o to czy zacisk od T5 pasuje na jarzmo od C4.
wtedy klocki idą od C4
chodzi mi o to czy zacisk od T5 pasuje na jarzmo od C4.
wtedy klocki idą od C4
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
hubos21, jeśli jarzmo ma być od C4 to i klocki od C4, jeśli jarzmo od T5 to i klocki od T5
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,