[100-2.0 ABK] Problem z mechanicznym i lpg

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Iras901
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-02-23, 15:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Suwałk

[100-2.0 ABK] Problem z mechanicznym i lpg

Post autor: Iras901 »

Witam wszystkich. Mam nadzieje ze dobry dział . ;D Posiadam audi 100 c4 92 r 2.0 115 mechaniczny wtrysk + lpg . Seta przestała pracować na pb tylko wolne obroty i gaśnie lpg tez jej teraz wysiadło . Kupiłem nowy reduktor kable WN świece filtr powietrza i nowa blaszkę do mechanicznego . Auto pracuje na lpg ale nie ma wcale mocy i po wciśnięciu gazu w podłogę zaczyna delikatnie poszarpywać ale mocy nie przybywa do tego wszystkiego dochodzi bardzo duże spalanie ponad 20l/100 . Bardzo potrzebuje waszej pomocy bo już nie mam głowy do niej a za dużo już w nią wsadziłem żeby sprzedawać . Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zbyt daleko zeby dojechac i podmieniac poszczegolne czesci.mam jak cos narazie cale abk jeszcze w aucie jezdzace wiec mozna sie tak pobawic.przeplywka.lub nieszczelnosc w dolocie.aparat zaplonowy.zle ustawiony rozrzad pompka paliwa..opcji moze byc wiele..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Iras901
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-02-23, 15:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Suwałk

Post autor: Iras901 »

wiem prawie 300 km w jedna ale jeżeli nie drogo by wyszła przesyłka i części to można kurierem za moja zaplata z perfekcyjna twoja pomocą może się udać. co do dolotu to był cały i tak samo się działo aż od strzału na gorącym silniku go rozerwało i dalej tak samo chodzi na wolnych czyli ok 450 -600 obrotów tak teraz jest ;/ prawie gaśnie ale pracuje
Ostatnio zmieniony 2014-08-31, 19:36 przez Iras901, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

czym innym jest podstawic auto i podmieniac i ustalic przyczyne a czym innym wysylki itp..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Iras901
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-02-23, 15:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Suwałk

Post autor: Iras901 »

no tak ;( lipa jak ch.. niemam juz cierpliwości do tego auta wkopałem sie w ten mechaniczny i teraz musze wkładac pieniadze ehh nie mam juz pojecia co z nim robić ;/
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

Post autor: sgrodnicki »

Nie lepiej abyś przerobił swój silnik na wtrysk elektroniczny?

Zapomniałbyś o problemach, a roboty nie ma strasznie wiele, a i koszt nie jest taki kosmiczny...
Ostatnio zmieniony 2014-08-31, 21:06 przez sgrodnicki, łącznie zmieniany 1 raz.
A Ona tam była i czekała na mnie
Iras901
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-02-23, 15:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Suwałk

Post autor: Iras901 »

chętnie bym przerobił a co do tego jest potrzebne i jaki to jest koszt ?
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

Post autor: sgrodnicki »

Zależy jaką drogę wybierzesz.
Pierwsza, to kupić cały zestaw z silnika ABK, przerzucić całą wiązkę elektryczną, komputer, kolektor dolotowy wraz z wtryskami, cewkę, pompkę paliwa, puszkę filtra powietrza wraz z przepływomierzem oraz guma łącząca z przepustnicą. To ta droższa opcja, aczkolwiek jest wtedy jak w oryginale.

Druga (zrobiłem tak u swojego taty w Audi). Zakupiłem komputer z wiązką, od jakiegoś VW/Seat od sinika 2E. Oczywiście potrzebny był również kolektor dolotowy wraz z przepustnicą, puszka filtra wraz z przepławką, cewka, trochę przewodów od paliwa, dwa kolanka 130st. i 90st. i trochę opasek. Z wiązki wyciągnąłem wszystko to co nie było związane z komputerem, a zostawiłem tylko to co najważniejsze. Wyszukałem z pomocą forum, który pin od czego i tak oto za parę zł złożyłem elektroniczny wtrysk w Audi z mechanicznym, potem jedynie doprowadziłem od komputera sygnał z cewki do licznika, żeby nie wywalało błędu oleju i chodził obrotomierz. Dzięki temu rozwiązaniu odpiąłem jedynie starą elektrykę, odłożyłem na bok, założyłem nową wsadzając kompa od 2E w podszybie i voila.


Ostatecznie wygląda to tak:

Obrazek

Co prawda nie wygląda to jak profeska, ale złożyłem to za 150zł.


Jak znajdę mój temat na forum VW to tu wstawię dokładnie co i jak :)
Ostatnio zmieniony 2014-09-08, 22:32 przez sgrodnicki, łącznie zmieniany 1 raz.
A Ona tam była i czekała na mnie
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Kosmos... Dobra robota :ok: 2.3 AAR też tak idzie przerobić po kosztach?
Ostatnio zmieniony 2014-09-09, 11:48 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

Post autor: sgrodnicki »

Niestety tylko 4 cylindrówki :/

Można także w drugim sposobie użyć części od ABK, biorąc tylko elektronikę z 2E, też będzie działać a nie trzeba będzie nic przerabiać i kombinować z dolotem.
Ostatnio zmieniony 2014-09-09, 19:00 przez sgrodnicki, łącznie zmieniany 2 razy.
A Ona tam była i czekała na mnie
Iras901
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-02-23, 15:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Suwałk

Post autor: Iras901 »

no niby nie drogo ale ja nie jestem aż takim magikiem żeby z niczego zrobić coś w takich cudach to trzeba już trochę się grzebać ja mogę pierścienie zmienić czy przeguby amory wymienić ale co do elektryki to wcale się nie nadaje . A co pisałeś o liczniku ( żeby nie wywalało błędu oleju i chodził obrotomierz) to u mnie nie działa obrotomierz zegar temp. wody i cały czas świeci sie olej chociaż pozmieniałem czujniki i olej jest ;D
sgrodnicki
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-14, 23:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Susz

Post autor: sgrodnicki »

Ja też elekromagikiem nie jestem, ale przy choć odrobinie chęci można skonstruować coś praktycznego, wiedzę pobierałem na forum golfa, koledzy bardzo dokładnie pomogli mi, co i z czym połączyć.

Link do mojego tematu, który rozwiązuje wszystkie elektryczne problemy.

mechaniczny na elektroniczny

Wiem jedynie, że bez sygnału obrotomierza, nie działa obrotomierz( oczywiste), oraz świeci się kontrolka oleju, nie wiem dla czego może świecić się kontrolka cieczy.

Na dziś dzień zrobiłbym to tak:
Cały dolot z Audi na elektronicznym tylko elektryka i komp z 2E :)
Ostatnio zmieniony 2014-09-17, 21:04 przez sgrodnicki, łącznie zmieniany 1 raz.
A Ona tam była i czekała na mnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”