[100 C4] światła drogowe 100 c4
-
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
[100 C4] światła drogowe 100 c4
Przestało mi świecić prawe światło drogowe.
Podmieniałem żarówki i dalej to samo.
Czy jest jakiś przekaźnik świateł, który może być za to odpowiedzialny? Jeśli tak, to jak wygląda, pewnie znajduje się pod kierownicą? A może coś jeszcze sprawdzić?
Z góry dzięki.
Podmieniałem żarówki i dalej to samo.
Czy jest jakiś przekaźnik świateł, który może być za to odpowiedzialny? Jeśli tak, to jak wygląda, pewnie znajduje się pod kierownicą? A może coś jeszcze sprawdzić?
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 2013-10-31, 16:05 przez Plieter, łącznie zmieniany 1 raz.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Ja bym tu raczej postawił na bezpiecznik, ponieważ jak pająk by nie stykał to by nie świeciły oba światła drogowe, a z tego co ja wnioskuję z opisu to lewe świeci a prawe nie. Do sprawdzenia bezpiecznik, a schemat bezpieczników znajdziesz na forum w download pod banerem
Ostatnio zmieniony 2012-11-03, 17:59 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Michaus
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-09-03, 20:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Pabianice
Mnie nie świeci dla odmiany lewe drogowe.
Nie podejrzewając niespodzianek ze strony elektryki auta, kupiłem nowe żarówki... problem jednak pozostał.
Sprawdziłem bezpieczniki. Są sprawne - to bardzo dobre bezpieczniki!
Pomyślałem, że może wypaliły się styki przekaźnika. Najprościej było sprawdzić napięcia na zaciskach bezpieczników... i wszystko OK. Napięcia jak trzeba.
W związku z powyższym "pająk" jest poza podejrzeniami.
Brak mi pomysłów. Nie wiem, co tam jeszcze mogło ulec awarii.
Edit (2014.09.05): Sprawdziłem napięcia na kostce nakładanej na styki znajdujące się w cokole żarówki... Napięcie jest, ale do czasu podłączenia żarówki.
Muszę sprawdzić przekaźnik. Wie ktoś który to?
Edit (2014.09.05... trochę później) Doszła dodatkowa atrakcja - pojawiło się migotanie kontrolki od świec żarowych. Czasem pomruga i przestanie, czasem migocze od odpalenia do zgaszenia, bywa, że problem zupełnie nie występuje. Wg mnie gdzieś przyśniedziała jakaś masa i obwód zamyka się "od tyłu". Sprawdzę oczywiście świece żarowe, ale nie spodziewam się, by były przyczyną problemu.
"Ginąca masa" pasuje mi najbardziej, bo byłaby wytłumaczeniem obu defektów.
Nie podejrzewając niespodzianek ze strony elektryki auta, kupiłem nowe żarówki... problem jednak pozostał.
Sprawdziłem bezpieczniki. Są sprawne - to bardzo dobre bezpieczniki!
Pomyślałem, że może wypaliły się styki przekaźnika. Najprościej było sprawdzić napięcia na zaciskach bezpieczników... i wszystko OK. Napięcia jak trzeba.
W związku z powyższym "pająk" jest poza podejrzeniami.
Brak mi pomysłów. Nie wiem, co tam jeszcze mogło ulec awarii.
Edit (2014.09.05): Sprawdziłem napięcia na kostce nakładanej na styki znajdujące się w cokole żarówki... Napięcie jest, ale do czasu podłączenia żarówki.
Muszę sprawdzić przekaźnik. Wie ktoś który to?
Edit (2014.09.05... trochę później) Doszła dodatkowa atrakcja - pojawiło się migotanie kontrolki od świec żarowych. Czasem pomruga i przestanie, czasem migocze od odpalenia do zgaszenia, bywa, że problem zupełnie nie występuje. Wg mnie gdzieś przyśniedziała jakaś masa i obwód zamyka się "od tyłu". Sprawdzę oczywiście świece żarowe, ale nie spodziewam się, by były przyczyną problemu.
"Ginąca masa" pasuje mi najbardziej, bo byłaby wytłumaczeniem obu defektów.
Ostatnio zmieniony 2014-09-05, 20:53 przez Michaus, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wawa
Witam,
przestały mi działać światła dzienne tak o po prostu z dnia na dzien po obu stronach.
wcześniej wszystko było ok, kolega zmierzył napięcie przy przed wejściem na przetwornice xenon no i tam brak 12v.
bezpieczniki sprawdzone, lecz nie mogłem znaleść przekażnik, nie wiem gdzie jest.
sprawdzałem wtyczkę od wajchy włączania świateł, jest ok, czysto a na dodatek popryskałem kontaktorem.
zapalają siętylko światła postojowe i przeciwgielne i kierunkowskazy.
prośba o pomoc.
dzięki
przestały mi działać światła dzienne tak o po prostu z dnia na dzien po obu stronach.
wcześniej wszystko było ok, kolega zmierzył napięcie przy przed wejściem na przetwornice xenon no i tam brak 12v.
bezpieczniki sprawdzone, lecz nie mogłem znaleść przekażnik, nie wiem gdzie jest.
sprawdzałem wtyczkę od wajchy włączania świateł, jest ok, czysto a na dodatek popryskałem kontaktorem.
zapalają siętylko światła postojowe i przeciwgielne i kierunkowskazy.
prośba o pomoc.
dzięki
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Przekźnik, przekaźnik, każdy go szuka nikt nie znajdzie bo go nie ma W C4 nie ma czegoś takiego jak przekaźnik od świateł Więc nie macie co szukać
Ostatnio zmieniony 2014-11-16, 21:12 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wawa
Witam,Tomas pisze:Przekźnik, przekaźnik, każdy go szuka nikt nie znajdzie bo go nie ma W C4 nie ma czegoś takiego jak przekaźnik od świateł Więc nie macie co szukać
Czyli co steruje światłami? Bezpośrednio z wajchy, czy sygnał idzie z wajchy do sterownika i potem do świateł? Wytłumacz mi to proszę.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Tutaj już taki pewny nie jestem ale raczej od razu z wajchy-pająka na światła. Bo właśnie od zbyt dużego prądu w przełączniku nadpalają się styki i przestaje łączyć. Tyle że jak mówisz że przestały świecić z dnia na dzień to prawdopodobniejsze jest że jakaś kostka po drodze się odłączyła. szukaj saleem73, ale nie przekaźnika bo go nie ma.
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wawa
Dzieki Tomas,Tomas pisze:Tutaj już taki pewny nie jestem ale raczej od razu z wajchy-pająka na światła. Bo właśnie od zbyt dużego prądu w przełączniku nadpalają się styki i przestaje łączyć. Tyle że jak mówisz że przestały świecić z dnia na dzień to prawdopodobniejsze jest że jakaś kostka po drodze się odłączyła. szukaj saleem73, ale nie przekaźnika bo go nie ma.
to ja swoją drogą zamontuje przekażnik, bo u mnie są dorobione Xenony, więc i duże obciązenie jest, widzę to na wskażniku ładowaia na zagarach, jak włączam światła to wskazuwka delikatnie opada i po około 10-15 sekundach wraca na swoje miejsce.
ciekaw jestem czy nic się nie stanie gdybym rozebrał ten pająk, chodzi mi o to czy da się ponownie bez problemowo w warunkach domowych ją złożyć, bo słyszałem że nie da się, że wszystko wylatuje z niej itp.
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
saleem73, masz xenon na długich? czy ori?
Bo xenony mają po 35W/szt, a zwykłe żarówki 55W/szt... więc zasadniczo xenon mniej prądu zjada/daje mniejsze obciążenie na instalację.
btw myślę że to trochę rozjaśni?
Sterowanie świateł:
Od przekaźnika redukującego obciążenie (np. światła przygasają jak odpalasz), idzie bezpośrednio plus na manetkę (E4) i stamtąd do bezpieczników i bezpośrednio na światła mijania/długie etc itd.
Jeśli masz AC to masz moduł J124. Jeśli nie masz AC, to po prostu można przeciągnąć kreski przez ten moduł na schemacie
Pozostają 2 opcje:
1- pająk, wygląda dobrze, ale nie styka
2- coś z modułem do świateł jeśli go masz (jeśli to światła mijania, drogowych ten moduł nie obsługuje)
Bo xenony mają po 35W/szt, a zwykłe żarówki 55W/szt... więc zasadniczo xenon mniej prądu zjada/daje mniejsze obciążenie na instalację.
btw myślę że to trochę rozjaśni?
Sterowanie świateł:
Od przekaźnika redukującego obciążenie (np. światła przygasają jak odpalasz), idzie bezpośrednio plus na manetkę (E4) i stamtąd do bezpieczników i bezpośrednio na światła mijania/długie etc itd.
Jeśli masz AC to masz moduł J124. Jeśli nie masz AC, to po prostu można przeciągnąć kreski przez ten moduł na schemacie
Pozostają 2 opcje:
1- pająk, wygląda dobrze, ale nie styka
2- coś z modułem do świateł jeśli go masz (jeśli to światła mijania, drogowych ten moduł nie obsługuje)
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 23:40 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danieles
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
- Imię: Daniel
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Malbork / Macroom
Pająk do rozebrania na 99 %
Potwierdzam da się ,rozebrałem wyczyściłem i złozyłem ,tylko faktycznie jak rozbierasz wyprysną na pokój sprężynki i kuleczki ale ostrożnie to robiąc dasz radęCasian pisze:wszystko da się naprawić.. jak masz troszkę chęci to podobno można go rozłożyć w drobny mak i złożyć
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wawa
witaj, dzięki za pomoc, właśnie idę do garażu rozebrać kierownicę, zobaczyć co z tą wajcha nie tak.msk pisze:saleem73, masz xenon na długich? czy ori?
Bo xenony mają po 35W/szt, a zwykłe żarówki 55W/szt... więc zasadniczo xenon mniej prądu zjada/daje mniejsze obciążenie na instalację.
btw myślę że to trochę rozjaśni?
Obrazek
Sterowanie świateł:
Od przekaźnika redukującego obciążenie (np. światła przygasają jak odpalasz), idzie bezpośrednio plus na manetkę (E4) i stamtąd do bezpieczników i bezpośrednio na światła mijania/długie etc itd.
Jeśli masz AC to masz moduł J124. Jeśli nie masz AC, to po prostu można przeciągnąć kreski przez ten moduł na schemacie
Pozostają 2 opcje:
1- pająk, wygląda dobrze, ale nie styka
2- coś z modułem do świateł jeśli go masz (jeśli to światła mijania, drogowych ten moduł nie obsługuje)
Xenon są dołożene na ori jako dzienne (d2s/d2r 35w), nie mam AC. To jest c4 ael bez komputera.
No i druga sprawa, czy może mi ktoś podesłać rozpiskę pinów od wajchy (chyba że opis jest na wtyczce, chce zmierzyć czy wogule tam dochodzi 12v i czy jest dalej przekazywana.
Dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 2014-11-18, 13:08 ]
a więc zdjąłem kierownice, okazało się że już wcześniej ktoś grzebał, delikatnie roztopiony przełącznik jak na zdjęciu widać.
Ten ślizgacz miedziany po prostu zakleszczył się między ściankami obudowy, jeden ślizgacz nie stykał z jednej strony, nie było przejścia.
albo to już wcześniej był nadtopiony i akurat teraz się ślizgacz zakleszczył, albo po prostu się roztopił w nocy u mnie w garażu a tak serio to smrodku nie czułem w trakcie jazdy.
doradźcie mi proszę, przekaźnik zakładać czy zostawić tak jak jest. teraz dobrze działa, a na tej instalacji przejechałem już rok i nie było problemu.
Wszystkim wam dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 2014-11-18, 10:34 przez saleem73, łącznie zmieniany 2 razy.