[100 C4] światła drogowe 100 c4

Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[100 C4] światła drogowe 100 c4

Post autor: Plieter »

Przestało mi świecić prawe światło drogowe.
Podmieniałem żarówki i dalej to samo.
Czy jest jakiś przekaźnik świateł, który może być za to odpowiedzialny? Jeśli tak, to jak wygląda, pewnie znajduje się pod kierownicą? A może coś jeszcze sprawdzić?
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 2013-10-31, 16:05 przez Plieter, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

styki w pająku mogły się zwęglić.. podobno rozebrać papierek do reki i styki ładnie przeszlifować..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ja bym tu raczej postawił na bezpiecznik, ponieważ jak pająk by nie stykał to by nie świeciły oba światła drogowe, a z tego co ja wnioskuję z opisu to lewe świeci a prawe nie. Do sprawdzenia bezpiecznik, a schemat bezpieczników znajdziesz na forum w download pod banerem
Ostatnio zmieniony 2012-11-03, 17:59 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Plieter »

dzisiaj usterka została naprawiona, jednak to był bezpiecznik, wyglądał na sprawny, natomiast po podmianie zaświeciły oba drogowe ;)
dzięki za porady ;)
Awatar użytkownika
Michaus
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2014-09-03, 20:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pabianice

Post autor: Michaus »

Mnie nie świeci dla odmiany lewe drogowe.
Nie podejrzewając niespodzianek ze strony elektryki auta, kupiłem nowe żarówki... problem jednak pozostał. :-|
Sprawdziłem bezpieczniki. Są sprawne - to bardzo dobre bezpieczniki!
Pomyślałem, że może wypaliły się styki przekaźnika. Najprościej było sprawdzić napięcia na zaciskach bezpieczników... i wszystko OK. Napięcia jak trzeba.

W związku z powyższym "pająk" jest poza podejrzeniami.
Brak mi pomysłów. Nie wiem, co tam jeszcze mogło ulec awarii.

Edit (2014.09.05): Sprawdziłem napięcia na kostce nakładanej na styki znajdujące się w cokole żarówki... Napięcie jest, ale do czasu podłączenia żarówki. :-(
Muszę sprawdzić przekaźnik. Wie ktoś który to?

Edit (2014.09.05... trochę później) Doszła dodatkowa atrakcja - pojawiło się migotanie kontrolki od świec żarowych. Czasem pomruga i przestanie, czasem migocze od odpalenia do zgaszenia, bywa, że problem zupełnie nie występuje. Wg mnie gdzieś przyśniedziała jakaś masa i obwód zamyka się "od tyłu". Sprawdzę oczywiście świece żarowe, ale nie spodziewam się, by były przyczyną problemu.
"Ginąca masa" pasuje mi najbardziej, bo byłaby wytłumaczeniem obu defektów.
Ostatnio zmieniony 2014-09-05, 20:53 przez Michaus, łącznie zmieniany 2 razy.
saleem73
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: saleem73 »

Witam,
przestały mi działać światła dzienne tak o po prostu z dnia na dzien po obu stronach.
wcześniej wszystko było ok, kolega zmierzył napięcie przy przed wejściem na przetwornice xenon no i tam brak 12v.
bezpieczniki sprawdzone, lecz nie mogłem znaleść przekażnik, nie wiem gdzie jest.
sprawdzałem wtyczkę od wajchy włączania świateł, jest ok, czysto a na dodatek popryskałem kontaktorem.

zapalają siętylko światła postojowe i przeciwgielne i kierunkowskazy.

prośba o pomoc.

dzięki
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Przekźnik, przekaźnik, każdy go szuka nikt nie znajdzie bo go nie ma :-P W C4 nie ma czegoś takiego jak przekaźnik od świateł :-D Więc nie macie co szukać ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-11-16, 21:12 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
saleem73
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: saleem73 »

Tomas pisze:Przekźnik, przekaźnik, każdy go szuka nikt nie znajdzie bo go nie ma :-P W C4 nie ma czegoś takiego jak przekaźnik od świateł :-D Więc nie macie co szukać ;-)
Witam,
Czyli co steruje światłami? Bezpośrednio z wajchy, czy sygnał idzie z wajchy do sterownika i potem do świateł? Wytłumacz mi to proszę.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Tutaj już taki pewny nie jestem ale raczej od razu z wajchy-pająka na światła. Bo właśnie od zbyt dużego prądu w przełączniku nadpalają się styki i przestaje łączyć. Tyle że jak mówisz że przestały świecić z dnia na dzień to prawdopodobniejsze jest że jakaś kostka po drodze się odłączyła. szukaj saleem73, ale nie przekaźnika bo go nie ma.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
saleem73
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: saleem73 »

Tomas pisze:Tutaj już taki pewny nie jestem ale raczej od razu z wajchy-pająka na światła. Bo właśnie od zbyt dużego prądu w przełączniku nadpalają się styki i przestaje łączyć. Tyle że jak mówisz że przestały świecić z dnia na dzień to prawdopodobniejsze jest że jakaś kostka po drodze się odłączyła. szukaj saleem73, ale nie przekaźnika bo go nie ma.
Dzieki Tomas,
to ja swoją drogą zamontuje przekażnik, bo u mnie są dorobione Xenony, więc i duże obciązenie jest, widzę to na wskażniku ładowaia na zagarach, jak włączam światła to wskazuwka delikatnie opada i po około 10-15 sekundach wraca na swoje miejsce.

ciekaw jestem czy nic się nie stanie gdybym rozebrał ten pająk, chodzi mi o to czy da się ponownie bez problemowo w warunkach domowych ją złożyć, bo słyszałem że nie da się, że wszystko wylatuje z niej itp.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

wszystko da się naprawić.. jak masz troszkę chęci to podobno można go rozłożyć w drobny mak i złożyć :) Choć ja jeszcze nie miałem takiej przyjemności :mrgreen:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

saleem73, masz xenon na długich? czy ori?

Bo xenony mają po 35W/szt, a zwykłe żarówki 55W/szt... więc zasadniczo xenon mniej prądu zjada/daje mniejsze obciążenie na instalację.

btw myślę że to trochę rozjaśni?
Obrazek

Sterowanie świateł:

Od przekaźnika redukującego obciążenie (np. światła przygasają jak odpalasz), idzie bezpośrednio plus na manetkę (E4) i stamtąd do bezpieczników i bezpośrednio na światła mijania/długie etc itd.

Jeśli masz AC to masz moduł J124. Jeśli nie masz AC, to po prostu można przeciągnąć kreski przez ten moduł na schemacie :-)

Pozostają 2 opcje:
1- pająk, wygląda dobrze, ale nie styka
2- coś z modułem do świateł jeśli go masz (jeśli to światła mijania, drogowych ten moduł nie obsługuje)
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 23:40 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Pająk do rozebrania na 99 %
Casian pisze:wszystko da się naprawić.. jak masz troszkę chęci to podobno można go rozłożyć w drobny mak i złożyć :)
Potwierdzam da się ,rozebrałem wyczyściłem i złozyłem ,tylko faktycznie jak rozbierasz wyprysną na pokój sprężynki i kuleczki :P ale ostrożnie to robiąc dasz radę
saleem73
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-02-13, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: saleem73 »

msk pisze:saleem73, masz xenon na długich? czy ori?

Bo xenony mają po 35W/szt, a zwykłe żarówki 55W/szt... więc zasadniczo xenon mniej prądu zjada/daje mniejsze obciążenie na instalację.

btw myślę że to trochę rozjaśni?
Obrazek

Sterowanie świateł:

Od przekaźnika redukującego obciążenie (np. światła przygasają jak odpalasz), idzie bezpośrednio plus na manetkę (E4) i stamtąd do bezpieczników i bezpośrednio na światła mijania/długie etc itd.

Jeśli masz AC to masz moduł J124. Jeśli nie masz AC, to po prostu można przeciągnąć kreski przez ten moduł na schemacie :-)

Pozostają 2 opcje:
1- pająk, wygląda dobrze, ale nie styka
2- coś z modułem do świateł jeśli go masz (jeśli to światła mijania, drogowych ten moduł nie obsługuje)
witaj, dzięki za pomoc, właśnie idę do garażu rozebrać kierownicę, zobaczyć co z tą wajcha nie tak.
Xenon są dołożene na ori jako dzienne (d2s/d2r 35w), nie mam AC. To jest c4 ael bez komputera.
No i druga sprawa, czy może mi ktoś podesłać rozpiskę pinów od wajchy (chyba że opis jest na wtyczce, chce zmierzyć czy wogule tam dochodzi 12v i czy jest dalej przekazywana.
Dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: 2014-11-18, 13:08 ]
a więc zdjąłem kierownice, okazało się że już wcześniej ktoś grzebał, delikatnie roztopiony przełącznik jak na zdjęciu widać.
Ten ślizgacz miedziany po prostu zakleszczył się między ściankami obudowy, jeden ślizgacz nie stykał z jednej strony, nie było przejścia.
albo to już wcześniej był nadtopiony i akurat teraz się ślizgacz zakleszczył, albo po prostu się roztopił w nocy u mnie w garażu :-) a tak serio to smrodku nie czułem w trakcie jazdy.

doradźcie mi proszę, przekaźnik zakładać czy zostawić tak jak jest. teraz dobrze działa, a na tej instalacji przejechałem już rok i nie było problemu.

Wszystkim wam dziękuję za pomoc :ok:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-11-18, 10:34 przez saleem73, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

saleem73, rozpiskę pinów ze schematu wyżej sprawdź.

T13a/x <- to wtyczka w konwencji nazwa wtyczki/numer pinu
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”