[ALL] dalsz dywagacja o hamulcach
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
[ALL] dalsz dywagacja o hamulcach
Cześć
Przez ostatni czas trochę modernizowałem układ hamulcowy u siebie w aucie z ori na ori, tylko graty z nowszych aut, najpierw przednie wentylowane, później tylne zaciski aluminiowe i serwo z pompą z B6, hamowanie poprawiło się diametralnie ale jest pewien niedosyt. Chodzi mi o to, że pedał mógłby brać jeszcze wyżej. Wczoraj na próbę zacisnąłem przewód elastyczny w tylnym lewym kole i hamulec zrobił się bardzo wysoki i trochę twardszy ale hamował rewelacyjnie a przewód nie był zaciśnięty na 100% bo lekko hamował. Czy to jest normalne zjawisko bo wzrosło ciśnienia czy jednak coś jest nie tak? Dzisiaj przełożyłem ścisk na prawe koło i też była spora różnica. W tygodniu wywalam korektor siły hamowania jeszcze i będę zakładał nowe jarzma bo prowadnice mają zbyt duży luz a sama zmiana prowadnic nie pomaga. Jeśli miałbym taki hamulec jak z zaciśniętym przewodem byłbym usatysfakcjonowany w 101%. Teraz do głowy przychodzi mi tylko jeszcze większa pompa ale boję się, że skok pedału zrobi się zbyt mały i hamulec będzie bardziej 0-1 bo już na tej 25,4 jest mniejszy i mocniejsze depnięcie powoduje, że koła piszczą na asfalcie. Pompa 26,99 jest np. w T5 gdzie tłoczki z przodu mają 60mm a z tyłu 41 u mnie są 57 i 38
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia a mianowicie jak się ma do tego wszystkiego średnica przewodów od pompy do ABSu. W 100/C4 sa normalne 4,8mm, w A6/C4 są grubsze a w nowszych są jeszcze grubsze, nawet średnica przewodu jest znacznie większa niż otworki w pompie.
Przez ostatni czas trochę modernizowałem układ hamulcowy u siebie w aucie z ori na ori, tylko graty z nowszych aut, najpierw przednie wentylowane, później tylne zaciski aluminiowe i serwo z pompą z B6, hamowanie poprawiło się diametralnie ale jest pewien niedosyt. Chodzi mi o to, że pedał mógłby brać jeszcze wyżej. Wczoraj na próbę zacisnąłem przewód elastyczny w tylnym lewym kole i hamulec zrobił się bardzo wysoki i trochę twardszy ale hamował rewelacyjnie a przewód nie był zaciśnięty na 100% bo lekko hamował. Czy to jest normalne zjawisko bo wzrosło ciśnienia czy jednak coś jest nie tak? Dzisiaj przełożyłem ścisk na prawe koło i też była spora różnica. W tygodniu wywalam korektor siły hamowania jeszcze i będę zakładał nowe jarzma bo prowadnice mają zbyt duży luz a sama zmiana prowadnic nie pomaga. Jeśli miałbym taki hamulec jak z zaciśniętym przewodem byłbym usatysfakcjonowany w 101%. Teraz do głowy przychodzi mi tylko jeszcze większa pompa ale boję się, że skok pedału zrobi się zbyt mały i hamulec będzie bardziej 0-1 bo już na tej 25,4 jest mniejszy i mocniejsze depnięcie powoduje, że koła piszczą na asfalcie. Pompa 26,99 jest np. w T5 gdzie tłoczki z przodu mają 60mm a z tyłu 41 u mnie są 57 i 38
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia a mianowicie jak się ma do tego wszystkiego średnica przewodów od pompy do ABSu. W 100/C4 sa normalne 4,8mm, w A6/C4 są grubsze a w nowszych są jeszcze grubsze, nawet średnica przewodu jest znacznie większa niż otworki w pompie.
Ostatnio zmieniony 2014-08-31, 19:38 przez hubos21, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A ja jestem ciekaw jakie są wartości z przeglądu 100 C4 - chodzi mi o pomiar hamulców na rolkach. Mam podobne wrażenie co hubos21 - z przodu tarcze klocki może 15 000 km, z tyłu wszystko nowe, płyn hamulcowy nowy. Hamulce fakt hamują, ale trzeba deptać. W 307 jakbym tak cisnął to chyba bym przez szybę przednią wyleciał.
Ma ktoś wartości siły hamowania swojego auta - wydruk ze stacji?
Ma ktoś wartości siły hamowania swojego auta - wydruk ze stacji?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Na danych fabrycznych bazować nie chcę bo aktualnie hamulce u mnie są od nich dużo dużo lepsze! Ja idę za ciosem i wywalam korektor siły hamowania, zmieniam jarzma tylne bo mam za duży luz na prowadniczkach, sama zmiana prowadniczek nie wystarcza, później założę na próbę pompę hamulcową z C5 3.0 z tłoczkiem 26,99mm i przy okazji grube przewody pompa -> ABS, nowe przednie wężyki ATE oraz spróbuję dołożyć zbiornik podciśnienia, szwagier ma pełno gratów to można pokombinować, jeśli nadal będzie bez zmian zostają 2 rzeczy pompa ABSu (jej konstrukcja) albo sama budowa pedału hamulca jest długi ma długi skok, długi trzpień do serwa doszukuję się już wszelkich różnic bo praktycznie mam cały układ hamulcowy z A4/B6 jedyna różnica to ABS,
Ostatnio zmieniony 2014-09-01, 10:49 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
obawiam się, że tak może być bo tylko ona została, w końcu w A6/C4 zmienili ją na inną i też się zastanawiam czy da radę zmienić pompe ABS i sterownik od A6/C4 p&p. Jedyna rzecz jaka mnie zastanawia to dlaczego po zaciśnięciu przewodu hamulec jest twardszy i praktycznie łapie od razu wtedy pompa chyba nie ma nic do rzeczy, będę cudował dalej a jak wyczerpię wszystkie możliwości nauczę się z tym żyć bo hamulec jest bdb ale chciałbym żeby łapał jeszcze wyżejkk84 pisze:hubos21, pompa ABS'u może stanowić "wąskie" gardło.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Hej
Wałkuje dalej temat hamulców w sumie dla własnego doświadczenie i satysfakcji a dzisiaj z ciekawości sprawdziłem w ETCE jakie pompy dają do zacisków wielotłoczkowych i lekko mnie zamurowało jak zobaczyłem, że w Porsche Boxters i 911 jest pompa 23,81mm z A4/B5 i pojedyncze cienkie serwo Panamera ma inną pompę ale też z tłoczkiem 23,81mm z każdym dniem wiem coraz mniej hehe Dochodzę chyba do wniosku, że tego czego szukam to mocne serwo i pompa ze standardowym tłoczkiem 23,81mm, pompy 26,99mm powodują, że hamulec łapie wyżej ale spada siła hamowania dlatego stosowane są przy dużych tarczach
Wałkuje dalej temat hamulców w sumie dla własnego doświadczenie i satysfakcji a dzisiaj z ciekawości sprawdziłem w ETCE jakie pompy dają do zacisków wielotłoczkowych i lekko mnie zamurowało jak zobaczyłem, że w Porsche Boxters i 911 jest pompa 23,81mm z A4/B5 i pojedyncze cienkie serwo Panamera ma inną pompę ale też z tłoczkiem 23,81mm z każdym dniem wiem coraz mniej hehe Dochodzę chyba do wniosku, że tego czego szukam to mocne serwo i pompa ze standardowym tłoczkiem 23,81mm, pompy 26,99mm powodują, że hamulec łapie wyżej ale spada siła hamowania dlatego stosowane są przy dużych tarczach
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
pierwszy wkładałem serwo z B6 i wiem jak to hamuje, miesiąc temu założyłem nawet nową pompe, nowe przewody ATE, też mogę hamować z piskiem ale nie chodzi tylko o to tylko żeby coś poprawiać, zmieniać ale żeby znaleźć pewne zależności na przyszłość, jak wspomniałem wyżej dzisiaj wszystkie auta z grupy VAG poza Audi wychodzą na mniejszych zaciskach (54mm) i mniejszych pompach (22,2mm), serwo jest zwykłe prawie jak w C4, ale za to mają większe tarcze bo Passat czy Superb w standardzie ma 312, w A4/A6 masz pompę 23,81, w A3/Golf IV też ma taką pompę ale mają zaciski z tłoczkiem 54mm i każdy się zachwyca jak Golf dobrze hamuje, dla mnie cały czas punktem odniesienia jest A4/B6 bo takich hamulców nie widziałem w żadnym aucie ale tam była elektroniczna pompa vacum i chyba to robiło taką różnicędariodario pisze:jaki wniosek?
serwo/pompa a4 b6/7 sprawna reszta +dobre opony i nic więcej nie trzeba
po co super heble?
no chyba ze jeździ się na kolach "18 to co innego bo np ja mam gumy michelin "16 na lato i bardzo szybko abs zaczyna prace jak sie zapomne
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
dzięki tobie mam heble na miare hebli
chętnie bym ci flaszke potawił nie jedną za to
co do tematu
a4 b6 np diesel awx vacum ma typu tandem zadnej tam elektroniki w vacum nie ma
nie wiem jak benzyny mają ale wiem ze np moja byla a4 b5 ajm ma prawie taki sam motor co a4 b6 awx a napevno vavum tandem ten sam
i powiem ci ze heble w b5 byly lepsze mimo tarcz zjechanych
powód jasny
a4 b5 jest poprostu lzejsze od b6 i dlatego hamuje lepiej
w a6 c4 masa robi swoje,brak wielowachacza,noi źle podzielona siła hamowania tyłu względem przodu.
w a4 b5 nie zauwazyem efektu nurkowania a w c4 na nowych amorkach,przednie springi 1be i tak nurkuje
ale jak pomagasz ręcznym ten efekt nurkowania znika prawie do zera
ku ścislosci tylnie zaciski ok i dzialają perfekt
chętnie bym ci flaszke potawił nie jedną za to
co do tematu
a4 b6 np diesel awx vacum ma typu tandem zadnej tam elektroniki w vacum nie ma
nie wiem jak benzyny mają ale wiem ze np moja byla a4 b5 ajm ma prawie taki sam motor co a4 b6 awx a napevno vavum tandem ten sam
i powiem ci ze heble w b5 byly lepsze mimo tarcz zjechanych
powód jasny
a4 b5 jest poprostu lzejsze od b6 i dlatego hamuje lepiej
w a6 c4 masa robi swoje,brak wielowachacza,noi źle podzielona siła hamowania tyłu względem przodu.
w a4 b5 nie zauwazyem efektu nurkowania a w c4 na nowych amorkach,przednie springi 1be i tak nurkuje
ale jak pomagasz ręcznym ten efekt nurkowania znika prawie do zera
ku ścislosci tylnie zaciski ok i dzialają perfekt
POWER MADE IN SPANKY
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
elektroniczne pompy podciśnienia są w B6 w automatach, dzisiaj jeździłem A4/B5 automat i tam hebel jest właśnie bdb a B5 od B6 różni właśnie średnica pompy, B6-25,40, B5-23,81, chyba, że masz polifta i podwójne serwo to może mieć 25,4. Automaty dodatkowo mają zbiorniki podciśnienia.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-10-11, 20:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Paździęczewo
masz zapowietrzone tylne zaciski, zaciskając przewód blokujesz przepływ płynu do zacisku w kórym jest poduszka powietrzahubos21 pisze:Cześć
Przez ostatni czas trochę modernizowałem układ hamulcowy u siebie w aucie z ori na ori, tylko graty z nowszych aut, najpierw przednie wentylowane, później tylne zaciski aluminiowe i serwo z pompą z B6, hamowanie poprawiło się diametralnie ale jest pewien niedosyt. Chodzi mi o to, że pedał mógłby brać jeszcze wyżej. Wczoraj na próbę zacisnąłem przewód elastyczny w tylnym lewym kole i hamulec zrobił się bardzo wysoki i trochę twardszy ale hamował rewelacyjnie a przewód nie był zaciśnięty na 100% bo lekko hamował. Czy to jest normalne zjawisko bo wzrosło ciśnienia czy jednak coś jest nie tak? Dzisiaj przełożyłem ścisk na prawe koło i też była spora różnica. W tygodniu wywalam korektor siły hamowania jeszcze i będę zakładał nowe jarzma bo prowadnice mają zbyt duży luz a sama zmiana prowadnic nie pomaga. Jeśli miałbym taki hamulec jak z zaciśniętym przewodem byłbym usatysfakcjonowany w 101%. Teraz do głowy przychodzi mi tylko jeszcze większa pompa ale boję się, że skok pedału zrobi się zbyt mały i hamulec będzie bardziej 0-1 bo już na tej 25,4 jest mniejszy i mocniejsze depnięcie powoduje, że koła piszczą na asfalcie. Pompa 26,99 jest np. w T5 gdzie tłoczki z przodu mają 60mm a z tyłu 41 u mnie są 57 i 38
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia a mianowicie jak się ma do tego wszystkiego średnica przewodów od pompy do ABSu. W 100/C4 sa normalne 4,8mm, w A6/C4 są grubsze a w nowszych są jeszcze grubsze, nawet średnica przewodu jest znacznie większa niż otworki w pompie.
tak samo w jednym jak i w drugim
w takim przypadku zacisków nie odpowietrza sie na jarzmie tylko w rekach przy zblokowanym i delikatnie wysunietym tłoczku
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Stoje przed pytaniem co robic ze swoimi customowymi hamulcami...
Wymieniac pompe i serwo czy nie ? bo teraz juz tez zglupialem. Roboty chyba przy tym malo nie ma a nie wiem czy sie fatygowac i wydawac siano... tez uwazam ze ori pedal chodzi zbyt miekko i trzeba uzywac sporej sily do hamowania. Szczegolnie przy niskiej predkosci (np paking) gdzie auto przy nacisnieciu pedalu powinien deba stawac. A tutaj delikatne zwalnianie.....Irytuje mnie to czasem...
Wymieniac pompe i serwo czy nie ? bo teraz juz tez zglupialem. Roboty chyba przy tym malo nie ma a nie wiem czy sie fatygowac i wydawac siano... tez uwazam ze ori pedal chodzi zbyt miekko i trzeba uzywac sporej sily do hamowania. Szczegolnie przy niskiej predkosci (np paking) gdzie auto przy nacisnieciu pedalu powinien deba stawac. A tutaj delikatne zwalnianie.....Irytuje mnie to czasem...
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
wymiana pompy i serwa porpawia hamulce znacząco ale różnicą tak naprawdę odczujesz bardziej na drodze niż na parkingu jednak przy tej zabawie kluczowe jest idealne ustawienie skoku jałowego pedału hamulca bo nawet min obrót regulacją daje ogromną różnicę, jako, ze masz AELa to może problem jest u Ciebie z podciśnieniem
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT