[A6 C4] Centralny nie zamyka wszystkich drzwi-WYMIANA ori ST
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
[A6 C4] Centralny nie zamyka wszystkich drzwi-WYMIANA ori ST
Od dawna już w Avancie mam problem z zamykaniem drzwi. Pewnego razu przekręciłem zamek klapy bagażnika na uruchomionym silniku i alarm uzbroił się i od tej pory zwariował. Od tamtego czasu nie zamykał wszystkich drzwi, choć nieraz zamknie, ale zazwyczaj nie zamyka prawych drzwi - ani z pilota, ani z kluczyka po przekręceniu w zamku.
Próbowałem już resetować sterownik, adaptować na nowo klucze, ale nic z tego.
Chciałbym w końcu dojść do ładu z tym problemem. Zamontowany jest ori alarm z ori pilotami w kluczykach i wszystko chciałbym zostawić oryginalnie bez zmieniania na nie ori sterowniki/ podzespoły.
A więc jak rozwiązać ten problem? Mam taki plan żeby podmienić sterownik cent. zamka/ alarmu na sprawny i oryginalny.
Czy kluczyki są przypisane właśnie w tym sterowniku? Jeżeli podmienię sterownik na sprawny to wystarczy zaadoptować do niego kluczyki-piloty? Jaki jest kanał w vag-com do adaptacji kluczyków?
Czy mogą wystąpić jakieś problemu po zamianie sterownika cent. zamka? Otóż czy w nim jest zapisana informacja o immobilizerze i wtedy moje piloty trzeba bd przeprogramować?
Posiadam sterownik o numerach 4A0 951 173 i w dolnej lini "IND 2.0", natomiast na allegro więcej wersji jest "IND 1.5". W czym tkwi różnica? Będzie u mnie działał "IND 1.5"?
Próbowałem już resetować sterownik, adaptować na nowo klucze, ale nic z tego.
Chciałbym w końcu dojść do ładu z tym problemem. Zamontowany jest ori alarm z ori pilotami w kluczykach i wszystko chciałbym zostawić oryginalnie bez zmieniania na nie ori sterowniki/ podzespoły.
A więc jak rozwiązać ten problem? Mam taki plan żeby podmienić sterownik cent. zamka/ alarmu na sprawny i oryginalny.
Czy kluczyki są przypisane właśnie w tym sterowniku? Jeżeli podmienię sterownik na sprawny to wystarczy zaadoptować do niego kluczyki-piloty? Jaki jest kanał w vag-com do adaptacji kluczyków?
Czy mogą wystąpić jakieś problemu po zamianie sterownika cent. zamka? Otóż czy w nim jest zapisana informacja o immobilizerze i wtedy moje piloty trzeba bd przeprogramować?
Posiadam sterownik o numerach 4A0 951 173 i w dolnej lini "IND 2.0", natomiast na allegro więcej wersji jest "IND 1.5". W czym tkwi różnica? Będzie u mnie działał "IND 1.5"?
--> POWER!!!
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
powoli..przeciez w c4 jest system wylacznie pneumatyczny..wiec albo dziala wsio albo nic.
nie ma opcji zeby zamknal tylko prawa strone.nie da sie tego wykonac bo z pompki wychodzi jeden przewod pneumatyczny i jest rozdizlany na poszczegolne drzwi i klapy..
kodowania itp itd nic nie dadza.gdzies musi byc mechaniczna usterka na rurkach.jesli zamknales zamkiem klapy to mzoe gdzies spowodowales wzrost cisnienia i wypchenlo jakis przewod.chociaz to malo prawdopodobne.sprobuj odlaczyc pod kanapa poszczegolne silowniki czyli zamki.odnajdziesz ten ktory sie zacial lub powoduje ze ucieka cisnienie.cos mi mowi ze bedzie to silownik w klapie..w sumie on jest tez pod prawa strone tej instalacji powietrznej podpiety..
nie ma opcji zeby zamknal tylko prawa strone.nie da sie tego wykonac bo z pompki wychodzi jeden przewod pneumatyczny i jest rozdizlany na poszczegolne drzwi i klapy..
kodowania itp itd nic nie dadza.gdzies musi byc mechaniczna usterka na rurkach.jesli zamknales zamkiem klapy to mzoe gdzies spowodowales wzrost cisnienia i wypchenlo jakis przewod.chociaz to malo prawdopodobne.sprobuj odlaczyc pod kanapa poszczegolne silowniki czyli zamki.odnajdziesz ten ktory sie zacial lub powoduje ze ucieka cisnienie.cos mi mowi ze bedzie to silownik w klapie..w sumie on jest tez pod prawa strone tej instalacji powietrznej podpiety..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Dlatego przypadek jest co najmniej dziwny, nie ma reguły, których drzwi nie zamknie, zaraz po tym zdarzeniu zamykał losowo, lewe czy prawe - przednie czy tylne, później trochę się "unormowało" i nie zamyka co jakiś czas tylko prawych drzwi, ale znowu przez jakiś czas zamyka wszystko prawidłowo więc już nie wiedziałem czy problem w pompce czy w sterowniku alarmu. Z otwieraniem drzwi przed i po tym zdarzeniu zawsze było OK i otwiera wsio bez problemu, dodam jeszcze, że jest moduł komfortu i też nadal pracuje poprawnie (otwiera i domyka szyby).Butterbean pisze:przeciez w c4 jest system wylacznie pneumatyczny..wiec albo dziala wsio albo nic.
Dzisiaj odłączyłem sterownik alarmu pod kanapą obok sterownika ABS i ku mojemu zdziwieniu zamykanie z pilota nadal działa, a myślałem, że to on odbiera sygnał z pilota i zamyka/ otwiera. Co w takim razie steruje otwieraniem/ zamykaniem?
w wolnym czasie spróbuję i pobawię się pompkąButterbean pisze:sprobuj odlaczyc pod kanapa poszczegolne silowniki czyli zamki.odnajdziesz ten ktory sie zacial lub powoduje ze ucieka cisnienie.cos mi mowi ze bedzie to silownik w klapie..w sumie on jest tez pod prawa strone tej instalacji powietrznej podpiety..
Ostatnio zmieniony 2014-04-17, 21:06 przez quattrdomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
--> POWER!!!
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
pompka odpowiada za otwieranie zamykanie z pilota.
censtralka alarmu odpowiada ze wzbudzenie alarmu blokade zaplonu itp.
censtralka alarmu odpowiada ze wzbudzenie alarmu blokade zaplonu itp.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Angelowski
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-05-15, 20:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubin
Dołączam się do pytania, odłączałem i podłączałem siłowniki ale nic to nie dało. U mnie nie otwierają się drzwi od pasażera z przodu i od strony kierowcy z tyłu.
Dodam ciekawostkę, że jeżeli przed otworzeniem drzwi kluczem, próbuje otworzyć te drzwi na sucho, tzn. kiedy auto jest zamknięte to wtedy drzwi się otworzą, a jeśli nie złapie za klamkę to klucz tych drzwi nie otworzy.
Dodam ciekawostkę, że jeżeli przed otworzeniem drzwi kluczem, próbuje otworzyć te drzwi na sucho, tzn. kiedy auto jest zamknięte to wtedy drzwi się otworzą, a jeśli nie złapie za klamkę to klucz tych drzwi nie otworzy.
-
- Mechanik
- Posty: 112
- Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków/Zamość
u mnie było tak, że nie otwierało mi prawych przednich i prawych tylnich drzwi. Okazało się, że gumka z siłownika otwierania klapy jest nieszczelna-pęknięta. Po wymianie gumki, wszystko działa.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
- pav9
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-05-23, 22:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: skierniewice
Do Zrywka. Gdzie można kupić tą gumkę bo ni cholery samej gumki nie mogę nigdzie znaleźć?
ps. Siłownik tylnej klapy, chodzi oczywiście o tą czarną gumkę
ps. Siłownik tylnej klapy, chodzi oczywiście o tą czarną gumkę
Ostatnio zmieniony 2014-08-31, 09:34 przez pav9, łącznie zmieniany 1 raz.
- pav9
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-05-23, 22:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: skierniewice
lento pisze:na szrocie dobierzesz cos napewno, ja kupywałem podobną i przekładałem jedna połówke, albo samą gumkę. Koszt ok. 10-15zł.
Gdzieś widziałem że najlepsza byłaby gumka od siłownika klapki wlewu paliwa, rozmiar ten sam i lepszy materiał bo silikonowa czy coś.W Audi 80 b4 są takie same,tak? Dobrze kojarzę? Ewentualnie od jakich aut szukać? Może jakieś golfy czy passaty? W mojej okolicy brak C4 na szrotach ))
- lento
- Mechanik
- Posty: 161
- Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Potoki/zadupie/
najlepiej podjedz na szrot ze swoja starym silowniczkiem, pokaż to gosciowi, a on napewno cos znajdzie.
Patrz uważnie przy kupnie na swoja i ta kupywaną, maja miec z tej samej strony wejscie na przewód od powietrza. Jesli kupisz z wejsciem z drugiej strony to nie nada ci sie do niczego.
Jak nie znajdziesz to kup podobna i zciagniesz samą gumke, ale ostrożnie bo może peknąc.
Patrz uważnie przy kupnie na swoja i ta kupywaną, maja miec z tej samej strony wejscie na przewód od powietrza. Jesli kupisz z wejsciem z drugiej strony to nie nada ci sie do niczego.
Jak nie znajdziesz to kup podobna i zciagniesz samą gumke, ale ostrożnie bo może peknąc.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
jakiś czas temu rozwiązałem problem, wchodzę w swój temat, a tu problem również rozwiązany
otóż tak - vcds wywalał takie błędy:
3 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-00 - -
Pierwszy błąd wskazuje na zbyt niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym centralnego zamka, a pozostałe dwa błędy były przyczyną rozbrojenia alarmu.
Po przeanalizowaniu błędów zacząłem słuchać gdzie ucieka ciśnienie i tym sposobem doszedłem do tylnej klapy, w której przy siłowniku wyrobiła się gumka uszczelniająca i stąd uciekało ciśnienie z układu.
Kupowanie używanych siłowników to loteria, zapewne też będą już zużyte, a w najlepszym przypadku posłużą "chwilę".
znalazłem temat na naszym forum z tym samym problemem --> http://www.audi-c4.pl/printview.php?t=4 ... 8ad369d9f0
i również wykorzystałem mocną rękawice gumową;)
otóż tak - vcds wywalał takie błędy:
3 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
35-00 - -
Pierwszy błąd wskazuje na zbyt niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym centralnego zamka, a pozostałe dwa błędy były przyczyną rozbrojenia alarmu.
Po przeanalizowaniu błędów zacząłem słuchać gdzie ucieka ciśnienie i tym sposobem doszedłem do tylnej klapy, w której przy siłowniku wyrobiła się gumka uszczelniająca i stąd uciekało ciśnienie z układu.
u mnie dokładnie ta sama przyczynazrywka pisze:u mnie było tak, że nie otwierało mi prawych przednich i prawych tylnich drzwi. Okazało się, że gumka z siłownika otwierania klapy jest nieszczelna-pęknięta. Po wymianie gumki, wszystko działa.
Kupowanie używanych siłowników to loteria, zapewne też będą już zużyte, a w najlepszym przypadku posłużą "chwilę".
znalazłem temat na naszym forum z tym samym problemem --> http://www.audi-c4.pl/printview.php?t=4 ... 8ad369d9f0
i również wykorzystałem mocną rękawice gumową;)
--> POWER!!!
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
- lippek2505
- Adept
- Posty: 43
- Rejestracja: 2013-11-01, 21:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brzeg
witam panowie... napisze tak i może to komuś sie przyda i zamiast szukać godz szybciej sie znajdzie usterke... a wiec czytałem temat i podobno jakas gumka w klapie .... przedewszystkim a znalazłem to ostatnio n forum pięknie opisane i mi pomogło odrazu znalazłem przyczyne, jesli pompka wył. sie po czasie dłuższym niz 3-4 sekundy to 99% nieszczelny układ i nie trzeba szukać jakiegos kodowania tylko odrazy odpiąć cisnienie przewody od pompki są 2 a nie jak ktoś wyżej napisał 1 i sprawdzić samemu działanie zamka na ciśnienie i pod cisnienie i wyjdzie
- pav9
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-05-23, 22:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: skierniewice
A ja po kilku poprawianiach znalazłem sposób na nieszczelną gumkę siłownika tylnej klapy. W sklepie z gumowymi częściami zakupiłem za 1,5zl (słownie półtorej złotówki)
gumkę (jakaś osłonka do czegoś). Zerwałem ze starej gumki tę węższą część, zalutowałem ten rowek na metalowym drucie (miejsce gdzie znajdował się węższy koniec gumki) , wygładziłem drobnym papierem. Drut suwa się w otworze kapturka który kupiłem. Na razie działa. Przetestowane na mrozie około -10st.C.
Zdjęcie gumowego kapturka
gumkę (jakaś osłonka do czegoś). Zerwałem ze starej gumki tę węższą część, zalutowałem ten rowek na metalowym drucie (miejsce gdzie znajdował się węższy koniec gumki) , wygładziłem drobnym papierem. Drut suwa się w otworze kapturka który kupiłem. Na razie działa. Przetestowane na mrozie około -10st.C.
Zdjęcie gumowego kapturka