[A6-2.5TDI AEL] kopcenie, stukanie, Logi do sprawdzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

[A6-2.5TDI AEL] kopcenie, stukanie, Logi do sprawdzenia

Post autor: pazdzioch123 »

Witam
Zacząłem swoją przygodę z ael-em nie dawno. Nabyłem go za bardzo małe pieniądze. Ale stan też nie był za piękny. Pierwsze co to dałem do naprawy nastawnik bo mi nieźle kulał na obrotach i kopcił nieziemsko na czarno. Dałem do pompiarza który stwierdził że pompa również do regeneracji, no to się skusiłem. Coś tam toczył czy cuś w tej pompie bo mówił że była zajechaja. (widziałem na własne oczy że ją robił). Z całą regeneracje pompy i nastawnika zapłaciłem 800zł. No faktycznie auto już się nie trzęsie, nie kuleje na jałowym. Dawke ustawił mi na 8mg bo nadal kopcił. Stwierdził że to przez lejące wtryski. Prawda?? może tak być?? No i co jeszcze zauważyłem że jak odpalę auto to pracuje jak nowe, ale jak się nagrzeje to czasem lub często słychać stuki. Po dokładniejszym przysłuchaniu wydaje mi się że to z pompy. Tym bardziej że czasem nie ma żadnych stuków.

Niżej logi. Sprawdzi mi je ktoś??
Dynamiczne:
Grupa 000, 001, 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_183105.html
Grupa 015, 016, 012: http://vaglog.rtnet.pl/log_183101.html
Grupa 005, 004, 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183102.html
Grupa 006, 007, 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_183103.html
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_183104.html


Stat.:
Grupa 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_183106.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183107.html
Grupa 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_183108.html
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_183109.html
Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_183110.html
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183111.html
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_183112.html
Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_183113.html
Grupa 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_183114.html
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_183115.html
Grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_183116.html
Grupa 009: http://vaglog.rtnet.pl/log_183117.html
Grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_183118.html
gino_gti
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: slask

Post autor: gino_gti »

pazdzioch123,

na poczatek zanim zaczniesz eksperymenty z wtryskami, w momencie gdy pojaiac bedzie sie stukanie pare razy nacisnij pedal stopu jezeli przestanie pukac to kłania sie pompa vacum regeneracja/wymina

Lejace wtryski objawiają sie kopceniem na czarno i stuaknie tez moze byc slyszalne
Ostatnio zmieniony 2014-08-19, 23:13 przez gino_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

gino_gti, stukanie nie jest winą samego VACU, poprostu kiedy już masz pełne podciśnienie, to tłok w VACU nie wykonuje pełnego ruchu i stuka popychacz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Po pierwsze fajnie by było jak byś zrobił logi dynamiczne tak jak się należy, czyli każdą grupę osobno na 3 lub 4 biegu. Po drugie jakieś dziwne masz wolne obroty, bo z tego co pamiętam AEL ma w okolicach 750-800 a u Ciebie jest w granicach 1000.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

pomijając wolne obroty, turbo słabo pompuje, i przepływka tnie, te dwa wskazania zwłaszcza że turbo kiepsko wstaje wskazuje na zapchany albo filtr powietrze albo zabity katalizator.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
gino_gti
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: slask

Post autor: gino_gti »

arwam,

Ty to chyba na każdym forum siedzisz :)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

gino_gti, to dobrze czy zle ? ;-)
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
gino_gti
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: slask

Post autor: gino_gti »

arwam,

masz za duzo czasu wolnego :) zazdroszcze!!!!
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

gino_gti, z checia oddam 50% tegp 'wolnego' czasu.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Witam
Powiem tak, mam wymienione końcówki , mam nastawnik po regeneracji tak samo pompę. Lecz dalej silnik kuleje, ciężko pali i kopci na szaro. Słyszałem że może to być wina przepływomierza. Prawda??
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

przepływka nie ma nic do palenia, jedynie do naliczania dawki w zależności od tego ile silnik pobiera powietrza.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Ciężko pali to może sprawdz kąt wtrysku może przestawiony.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

albo świece żarowe lub czujnik temp uszkodzony, ewentualnie jeszcze przekaźnik świec żarowych
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
axidix
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-06-16, 21:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń/Chełmża

Post autor: axidix »

Czy mogę się podpiąć ?
Czy jest ktoś kto by mógł zerknąć na moje logi i na wtryski ?
(wymienione na używki bo moje śmieć były )
Pompa z innego auta też był problem
I proszę o ocenę czy wszytko jest dobrze ustawione .
Chce porównać z zimnym jak go odpalę (jeżeli odpali)
Proszę naprawdę o pomoc
To są gdy silnik ma 55 stopni :
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214004.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_214005.html
a to są przy pełnej temperaturze roboczej :
BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214009.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214010.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214008.html

STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214006.html
Grupa 000, 007, 013: http://vaglog.pl/log_214007.html

Czy może ktoś potwierdzić czy wszytko jest dobrze ustawione czy może jednak nie ?

[ Dodano: |21 Kwi 2015|, o 09:42 ]
Witam
Zrobiłem dziś z rana logi zimnego silnika i nawet jakoś odpalił . Ale jak zszedł z ssania to parę razy jak by miał takie zachwiania nie równej pracy jak by na któryś gar nie palił i trochę kopcił na niebiesko
Ale jak włączyłem tryb BASIC SETTINGS to za pierwszym razem zgasł :/
Za drugim razem jakoś dał rade ale chodził strasznie ciężko do określenia i kopcił jak smok jak by mu ropę z wiadra wlewać garażu nie było widać w ciągu paru sekund

STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214058.html
Grupa 000, 004, 013: http://vaglog.pl/log_214059.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214060.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214061.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214062.html
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Stary post ale odpiszę. Co się dzieje niedobrego z układem wtryskowym ...
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”