[A6-2.5TDI AEL] kopcenie, stukanie, Logi do sprawdzenia
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
[A6-2.5TDI AEL] kopcenie, stukanie, Logi do sprawdzenia
Witam
Zacząłem swoją przygodę z ael-em nie dawno. Nabyłem go za bardzo małe pieniądze. Ale stan też nie był za piękny. Pierwsze co to dałem do naprawy nastawnik bo mi nieźle kulał na obrotach i kopcił nieziemsko na czarno. Dałem do pompiarza który stwierdził że pompa również do regeneracji, no to się skusiłem. Coś tam toczył czy cuś w tej pompie bo mówił że była zajechaja. (widziałem na własne oczy że ją robił). Z całą regeneracje pompy i nastawnika zapłaciłem 800zł. No faktycznie auto już się nie trzęsie, nie kuleje na jałowym. Dawke ustawił mi na 8mg bo nadal kopcił. Stwierdził że to przez lejące wtryski. Prawda?? może tak być?? No i co jeszcze zauważyłem że jak odpalę auto to pracuje jak nowe, ale jak się nagrzeje to czasem lub często słychać stuki. Po dokładniejszym przysłuchaniu wydaje mi się że to z pompy. Tym bardziej że czasem nie ma żadnych stuków.
Niżej logi. Sprawdzi mi je ktoś??
Dynamiczne:
Grupa 000, 001, 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_183105.html
Grupa 015, 016, 012: http://vaglog.rtnet.pl/log_183101.html
Grupa 005, 004, 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183102.html
Grupa 006, 007, 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_183103.html
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_183104.html
Stat.:
Grupa 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_183106.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183107.html
Grupa 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_183108.html
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_183109.html
Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_183110.html
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183111.html
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_183112.html
Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_183113.html
Grupa 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_183114.html
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_183115.html
Grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_183116.html
Grupa 009: http://vaglog.rtnet.pl/log_183117.html
Grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_183118.html
Zacząłem swoją przygodę z ael-em nie dawno. Nabyłem go za bardzo małe pieniądze. Ale stan też nie był za piękny. Pierwsze co to dałem do naprawy nastawnik bo mi nieźle kulał na obrotach i kopcił nieziemsko na czarno. Dałem do pompiarza który stwierdził że pompa również do regeneracji, no to się skusiłem. Coś tam toczył czy cuś w tej pompie bo mówił że była zajechaja. (widziałem na własne oczy że ją robił). Z całą regeneracje pompy i nastawnika zapłaciłem 800zł. No faktycznie auto już się nie trzęsie, nie kuleje na jałowym. Dawke ustawił mi na 8mg bo nadal kopcił. Stwierdził że to przez lejące wtryski. Prawda?? może tak być?? No i co jeszcze zauważyłem że jak odpalę auto to pracuje jak nowe, ale jak się nagrzeje to czasem lub często słychać stuki. Po dokładniejszym przysłuchaniu wydaje mi się że to z pompy. Tym bardziej że czasem nie ma żadnych stuków.
Niżej logi. Sprawdzi mi je ktoś??
Dynamiczne:
Grupa 000, 001, 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_183105.html
Grupa 015, 016, 012: http://vaglog.rtnet.pl/log_183101.html
Grupa 005, 004, 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183102.html
Grupa 006, 007, 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_183103.html
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_183104.html
Stat.:
Grupa 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_183106.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_183107.html
Grupa 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_183108.html
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_183109.html
Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_183110.html
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183111.html
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_183112.html
Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_183113.html
Grupa 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_183114.html
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_183115.html
Grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_183116.html
Grupa 009: http://vaglog.rtnet.pl/log_183117.html
Grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_183118.html
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: slask
pazdzioch123,
na poczatek zanim zaczniesz eksperymenty z wtryskami, w momencie gdy pojaiac bedzie sie stukanie pare razy nacisnij pedal stopu jezeli przestanie pukac to kłania sie pompa vacum regeneracja/wymina
Lejace wtryski objawiają sie kopceniem na czarno i stuaknie tez moze byc slyszalne
na poczatek zanim zaczniesz eksperymenty z wtryskami, w momencie gdy pojaiac bedzie sie stukanie pare razy nacisnij pedal stopu jezeli przestanie pukac to kłania sie pompa vacum regeneracja/wymina
Lejace wtryski objawiają sie kopceniem na czarno i stuaknie tez moze byc slyszalne
Ostatnio zmieniony 2014-08-19, 23:13 przez gino_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
gino_gti, stukanie nie jest winą samego VACU, poprostu kiedy już masz pełne podciśnienie, to tłok w VACU nie wykonuje pełnego ruchu i stuka popychacz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Po pierwsze fajnie by było jak byś zrobił logi dynamiczne tak jak się należy, czyli każdą grupę osobno na 3 lub 4 biegu. Po drugie jakieś dziwne masz wolne obroty, bo z tego co pamiętam AEL ma w okolicach 750-800 a u Ciebie jest w granicach 1000.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
pomijając wolne obroty, turbo słabo pompuje, i przepływka tnie, te dwa wskazania zwłaszcza że turbo kiepsko wstaje wskazuje na zapchany albo filtr powietrze albo zabity katalizator.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
gino_gti, to dobrze czy zle ?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
gino_gti, z checia oddam 50% tegp 'wolnego' czasu.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
przepływka nie ma nic do palenia, jedynie do naliczania dawki w zależności od tego ile silnik pobiera powietrza.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
albo świece żarowe lub czujnik temp uszkodzony, ewentualnie jeszcze przekaźnik świec żarowych
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2011-06-16, 21:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń/Chełmża
Czy mogę się podpiąć ?
Czy jest ktoś kto by mógł zerknąć na moje logi i na wtryski ?
(wymienione na używki bo moje śmieć były )
Pompa z innego auta też był problem
I proszę o ocenę czy wszytko jest dobrze ustawione .
Chce porównać z zimnym jak go odpalę (jeżeli odpali)
Proszę naprawdę o pomoc
To są gdy silnik ma 55 stopni :
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214004.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_214005.html
a to są przy pełnej temperaturze roboczej :
BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214009.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214010.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214008.html
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214006.html
Grupa 000, 007, 013: http://vaglog.pl/log_214007.html
Czy może ktoś potwierdzić czy wszytko jest dobrze ustawione czy może jednak nie ?
[ Dodano: |21 Kwi 2015|, o 09:42 ]
Witam
Zrobiłem dziś z rana logi zimnego silnika i nawet jakoś odpalił . Ale jak zszedł z ssania to parę razy jak by miał takie zachwiania nie równej pracy jak by na któryś gar nie palił i trochę kopcił na niebiesko
Ale jak włączyłem tryb BASIC SETTINGS to za pierwszym razem zgasł
Za drugim razem jakoś dał rade ale chodził strasznie ciężko do określenia i kopcił jak smok jak by mu ropę z wiadra wlewać garażu nie było widać w ciągu paru sekund
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214058.html
Grupa 000, 004, 013: http://vaglog.pl/log_214059.html
BASIC SETTINGS:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214060.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214061.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214062.html
Czy jest ktoś kto by mógł zerknąć na moje logi i na wtryski ?
(wymienione na używki bo moje śmieć były )
Pompa z innego auta też był problem
I proszę o ocenę czy wszytko jest dobrze ustawione .
Chce porównać z zimnym jak go odpalę (jeżeli odpali)
Proszę naprawdę o pomoc
To są gdy silnik ma 55 stopni :
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214004.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_214005.html
a to są przy pełnej temperaturze roboczej :
BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214009.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214010.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214008.html
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214006.html
Grupa 000, 007, 013: http://vaglog.pl/log_214007.html
Czy może ktoś potwierdzić czy wszytko jest dobrze ustawione czy może jednak nie ?
[ Dodano: |21 Kwi 2015|, o 09:42 ]
Witam
Zrobiłem dziś z rana logi zimnego silnika i nawet jakoś odpalił . Ale jak zszedł z ssania to parę razy jak by miał takie zachwiania nie równej pracy jak by na któryś gar nie palił i trochę kopcił na niebiesko
Ale jak włączyłem tryb BASIC SETTINGS to za pierwszym razem zgasł
Za drugim razem jakoś dał rade ale chodził strasznie ciężko do określenia i kopcił jak smok jak by mu ropę z wiadra wlewać garażu nie było widać w ciągu paru sekund
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214058.html
Grupa 000, 004, 013: http://vaglog.pl/log_214059.html
BASIC SETTINGS:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214060.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214061.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214062.html