[100 C4] Wymiana gum stabilizatora w wahaczu
- Tomasek
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-09-29, 20:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rybnik
[100 C4] Wymiana gum stabilizatora w wahaczu
Witam
Mam do wymiany te gumy/tuleje od stabilizatora które wchodzą w wahacz , i nie wiem jak najlepiej do tego się zabrać dodam że chce też przy okazji wymienić te gumy które podtrzymują stabilizator
Szukałem ,ale nic na forum nie znalazłem
Bardzo Proszę o pomoc
Mam do wymiany te gumy/tuleje od stabilizatora które wchodzą w wahacz , i nie wiem jak najlepiej do tego się zabrać dodam że chce też przy okazji wymienić te gumy które podtrzymują stabilizator
Szukałem ,ale nic na forum nie znalazłem
Bardzo Proszę o pomoc
-
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włodawa
A mógłby ktoś podać chociaż kolejność montażu? Od dwóch dni walczę i nie mogę wsadzić tulejki stabilizatora od strony gwintu bo stabilizator stoi pod złym kątem w wahaczu . Teraz robiłem tak, że najpierw przykręcałem do sań wahacz, a teraz mam właśnie zakręcić stabilizator no i nie mogę
Ma być w górze jedna strona samochodu czy obie? Różnie piszą na ten temat
Ma być w górze jedna strona samochodu czy obie? Różnie piszą na ten temat
- Danieles
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
- Imię: Daniel
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Malbork / Macroom
czy tak czy odwrotnie tak samo trudnokesah pisze:Nie wiem czy nie łatwiej byłoby pierw nadziać stabi na wahacze, a później zamocować do sań.
jarus246
Jak zmieniasz gumy na przednim stabilizatorze to przód auta w górze, wtedy drążek ci mniej napręża,
też miałem z tym problem bo guma od strony gwintu nie chciała wskoczyć na swoje miejsce, spróbuj załapać nakrętkę i nakrętką ściągnąć, ja skręcałem nakrętką i pchało gumę ale i tak się zawijała i nie chciała wskoczyć to się wkurzyłem bo walczyłem 3 godziny z tym i troszkę załapałem nakrętkę ,założyłem koło i chciałem to olać do dnia następnego bo zmarzłem już, myślę ,opuszczę z lewarka na noc i jutro do tego wrócę i przy opuszczaniu coś jakby puknęło jakby strzeliło ,zaglądam pod spód i patrzę a guma na miejscu
po prostu przy opuszczaniu na koła wahacze się prostują -układają w poprzek rownolegle do podłoża i tam się robi 0,5- 1 centymetr szerzej i drążek reakcyjny centruje się w wahaczu , takie moje spostrzeżenia.
Spróbuj takim sposobem i napisz jak poszło...
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 21:36 przez Danieles, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włodawa
No właśnie, tylko że ja jak wsadzę tulejkę z obu stron to wtedy nie mogę wcale złapać śrubą bo brakuje z centymetr gwintu Próbowałem tak, że wsadzałem samą nakrętkę z podkładką, a potem skręcałem żeby się zeszło, wtedy łapałem pasem wahacz do stabilizatora żeby się nie rozjechało, wtedy odkręcałem śrube i próbowałem włożyć tuleje ale nie mogłem bo właśnie stabilizator stoi pod skosem a nie centralnie w wahaczu.
- Danieles
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
- Imię: Daniel
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Malbork / Macroom
To jeszcze jeden mój sposób Ci podpowiem , zamiast ściągać pasem weż taki lewarek lub podobny
Foto przykładowe
i wpasuj poziomo przy zdjętym kole miedzy nadkole od strony drzwi a wahacz albo Mcpersona i rozkręcaj wypychając wahacz w kierunku przodu auta ,w ten sposób dasz radę włożyć gumę i podkładkę i załapać śrubę TYLKO UWAŻAJ , miedzy nadkole a lewarek wciśnij grubo szmatę jakąś i upewnij się ze w tym miejscu nadkole plastikowe przylega do nadwozia żeby nadkole nie popękało i nie kręć za mocno żeby nie wepchnąć nic do środka
Tak się nie robi i za uszkodzenia ewentualne nie biorę odpowiedzialności
Foto przykładowe
i wpasuj poziomo przy zdjętym kole miedzy nadkole od strony drzwi a wahacz albo Mcpersona i rozkręcaj wypychając wahacz w kierunku przodu auta ,w ten sposób dasz radę włożyć gumę i podkładkę i załapać śrubę TYLKO UWAŻAJ , miedzy nadkole a lewarek wciśnij grubo szmatę jakąś i upewnij się ze w tym miejscu nadkole plastikowe przylega do nadwozia żeby nadkole nie popękało i nie kręć za mocno żeby nie wepchnąć nic do środka
Tak się nie robi i za uszkodzenia ewentualne nie biorę odpowiedzialności
-
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włodawa
I po sprawie Zrobiłem tak , najpierw założyłem wahacz na stabilizator i przyłapałem nakrętka na gotowo, później wsadziłem sworzeń na miejsce ( przyda się osoba do pomocy). Gdy już to mamy za sobą wrzucamy wahacz w sanki i naciągamy, jedna osoba pcha piastę a druga celuje, już jak wsadzimy tam śrubę to jedna osoba napycha piastę a druga wbija delikatnie młotkiem śrubę aż dojdzie do gwintu Reszta to już każdy wie
Po wymianie zupełnie inny samochód
Po wymianie zupełnie inny samochód