Audi 100 C4 Quattro 2.8 V6 avant 1992
- Fenek
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2014-08-25, 15:33
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Audi 100 C4 Quattro 2.8 V6 avant 1992
Witam.
Wczoraj oglądałem ten egzemplarz:
http://allegro.pl/audi-100-c4-2-8-v6-qu ... 37718.html
I chciałbym zapytać forumowych wyjadaczy co o nim myślą. Auto od 6-7 lat jest w kraju ale u obecnego właściciela jest 2 miesiące i już jest na sprzedaż. Rzekomo dlatego bo ma 6 aut i tego nie potrzebuje. Faktycznie aut ma dużo (same starsze amerykany) i zna się bardzo dobrze na wielu markach. Zalany jest 10W60...
Blacha w miarę ok jak na ten rocznik, kilka rysek i ubić od kamyków, szyby oryginały.
Ponoć bezwypadkowy ale są bardzo malutkie zacieki z malowania w kilku miejscach. Poprawki? Licznik niby 200 tys. ale mieszek skrzyni popękany, kiera pod lewą ręką się już wyciera, coś było majstrowane w desce rozdzielczej bo zegary mają białe wskazówki i są poplamione. Silnik super, cichutki, kręci się świetnie, chyba świece do wymiany bo na wolnych lekko szarpie. Prowadzenie lux tylko podpora wału do wymiany. Mina czy okazja? Aha, ten silnik miał cewki czy kopułkę?
Drogie Bravo - pomóż:)
Wczoraj oglądałem ten egzemplarz:
http://allegro.pl/audi-100-c4-2-8-v6-qu ... 37718.html
I chciałbym zapytać forumowych wyjadaczy co o nim myślą. Auto od 6-7 lat jest w kraju ale u obecnego właściciela jest 2 miesiące i już jest na sprzedaż. Rzekomo dlatego bo ma 6 aut i tego nie potrzebuje. Faktycznie aut ma dużo (same starsze amerykany) i zna się bardzo dobrze na wielu markach. Zalany jest 10W60...
Blacha w miarę ok jak na ten rocznik, kilka rysek i ubić od kamyków, szyby oryginały.
Ponoć bezwypadkowy ale są bardzo malutkie zacieki z malowania w kilku miejscach. Poprawki? Licznik niby 200 tys. ale mieszek skrzyni popękany, kiera pod lewą ręką się już wyciera, coś było majstrowane w desce rozdzielczej bo zegary mają białe wskazówki i są poplamione. Silnik super, cichutki, kręci się świetnie, chyba świece do wymiany bo na wolnych lekko szarpie. Prowadzenie lux tylko podpora wału do wymiany. Mina czy okazja? Aha, ten silnik miał cewki czy kopułkę?
Drogie Bravo - pomóż:)
Ostatnio zmieniony 2014-08-25, 17:40 przez Fenek, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- Fenek
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2014-08-25, 15:33
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Ani ja, ani przyjaciel i jego dziewczyna nie zrozumieliśmy za bardzo o co mu chodzi bo mówił dużo i szybko. Ogólnie miało być na zimę bo quattro, ale teraz potrzebuje kasy. Buduje duży garaż na auta. Ma 5-6 fur, same amerykany, zabytki lub "prawie" zabytki. Ogólnie było to trochę niejasne ale to nie znaczy że coś kręcił. Zobaczę jeszcze tego:
http://olx.pl/oferta/sprzedam-piekne-au ... 93a73d1e7c
i podejmę decyzję.
http://olx.pl/oferta/sprzedam-piekne-au ... 93a73d1e7c
i podejmę decyzję.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Wtryskiwacze LPG szału nie robią - na oko to są Valteki.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 124
- Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SK
To chyba gorzej, olej 10W60 jest dobry tylko jak naprawdę dobrze go rozgrzejemy co w naszym klimacie czasami bywa ciężkie.f_michal pisze:jeśli był lany taki olej to tylko mu podziękuj za to. nie wiem skąd twoje wątpliwości. pamiętaj czym wyższa liczba po W tym olej przy wyższej temperaturze zachowuje swoje właściwości, wiec bardziej chroni silnik przy obciążeniach
Wypowiedź kolegi z forum który bardzo dobrze siedzi w olejach
"Jak juz pisałem olej 10W60 w temp 0*C ma lepkość około 1300cSt a lepkość odpowiednia do pracy silnika po rozgrzaniu to około 15cSt - w nowszych "ciasnych" jednostkach nawet <10cSt !
Olej znacząco zbyt wysokiej lepkości niż został rekomendowany przez producenta silnika i jego układu smarowania generuje zbyt wysokie ciśnienie oleju i zbyt wczesne, częstsze otwieranie zaworu zwrotnego tzw. relief valve przy pompie oleju co sprawia, że jego część zamiast płynąć przez układ smarowania i czyścić/chłodzić panewki i łożysko turbiny - wraca z powrotem do miski olejowej.
Porównując np. 5W40 i 10W60 to przepływ tego drugiego wokół panewek w silniku gdzie rekomendowany jest olej 5W40 może być nawet kilkadziesiąt % niższy, co zdecydowanie pogarsza ich smarowanie i ochronę !
Dodatkowo, olej zbyt wysokiej lepkości powoduje szybsze i częstsze otwieranie zaworu bocznikowego w filtrze oleju na skutek ciśnienia zwrotnego - zbyt wysokiego oporu przepływu oleju przez materiał filtrujący i wtedy już przy niskich obrotach można jeździć na niefiltrowanym oleju, którego czystość jest krytyczna dla życia panewek, tłoków i łożyska turbiny.
Wiele osób lekką ręką podchodzi do zmiany oleju na 5W50 czy 10W60 "bo lubią podeptać".
Pomijając mniejszą żywotność tych oliw (obowiązkowe krótsze interwały wymiany - poniżej 10 000 km) to one po prostsu nie nadają się do całorocznego użytkowania"