[A6 C4] Zwiększenie mocy silnika AHK 4.2 V8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
batmans8
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

[A6 C4] Zwiększenie mocy silnika AHK 4.2 V8

Post autor: batmans8 »

Od długiego czasu zastanawiam się nad możliwościami zwiększenia mocy Elektronicznie lub Mechanicznie w silniku AHK 4.2. Postanowiłem sięgnąć do korzeni i o to jestem na tym forum :-)

Jeżeli chodzi o elektronikę to czy istnieją możliwości :
-zmiany wtryskiwaczy
-zmiany mapy w sterowniku
-zestrojeniu sprzętu na innym niż fabryczny osprzęt elektroniczny.

Jeżeli chodzi o mechanikę to czy możliwa jest :
-zmiana kolektora dolotowego na tzw rurowy ,lub z Audi B6 4.2 ?
-ostre wałki rozrządu
-gięte kolektory wydechowe

Oczywiście nie oczekuję odpowiedzi typu - Eeee wszystko jest do zrobienia....
Chodzi mi o jakieś optymalne, realne możliwie do wykonania przeróbki, i ich efekty. Za wszelkie rady i wskazówki z góry dziękuję.
Jeżeli ktoś posiada jakieś gadżety w/w i chce się ich pozbyć zapraszam na PW

Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

batmans8, jak masz budżet na zabawe to uturbiaj lub dorzuć kompresor. Inne zabawy nie mają ekonomicznego uzasadnienia w dużym wolnossaku.
batmans8
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: batmans8 »

Budżet to jedno ,możliwości uturbienia / kompresowania są trudne w Polsce ,temat podkręcenia 4.2 V8 to trochę tabu, a jak się pojawia to szybko zostaje wyjaśniony i gaszony na samym początku.
Opłacalność takiego przedsięwzięcia też chyba bezsensowna patrząc np na możliwość kupienia RS4 2.7.

Kupiłem kiedyś silnik do BMW E30 z dołożoną Turbiną w Japan Sport Serwis w Warszawie ,operacja dodania sztucznego oddychania wykonana na poziomie BDB+ ,opisana w czasopiśmie GT . Po rozmowie z ludźmi którzy zbudowali ten silnik powiedzieli ,że zanim doszli do właściwej konfiguracji ,do miski spłynęło kilka kompletów tłoków :shock: , myśląc o V8 4.2 zgrzytam w tym momencie trochę zębami :-P

Czy naprawdę nie istnieje możliwość zrobienia bardzo mocnego 4.2 V8 który byłby utrzymany w klimacie wolnossącej jednostki ?
A firma MTM ? Chyba skutecznie podkręcała takie motorownie ..
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Niestety ale wolnossący silnik nie jest zbyt podatny na mody, jak już powiedział Mareek, albo kompresor albo uturbienie jednostki.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

gdzieś po necie krażą kolektory rurowe budowane do silnika z S8 ale nawet nie stroili na nich tylko wyleciały i zmontowali kompresor...
ogólnie wałki też wykonasz na zamówienie chyba okolo 1,5tys zł u swiątka jak nie poszło wiecej a liczyć ich 4ry potem wydech od chłowic a nawet i obróbka głowic nitros i ktoś kto to zestroi i może być z 40koni wiecej bez NOS-a albo odzyskanie seri jka to V-ki nie trzymaja ,mocy jak wiadomo
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
batmans8
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: batmans8 »

GTR34 pisze:Niestety ale wolnossący silnik nie jest zbyt podatny na mody, jak już powiedział Mareek, albo kompresor albo uturbienie jednostki.
No dobra Panowie ,w turbo nie wierze a co jeżeli chodzi o kompresor 10k starczy ? I jak już kto miał by założyć coś takiego w Polsce ??
Nadal wydaje mi się ,że można coś namodzić w wolnossącej Vce :evil:
Kolektora szukam ,ale słuch o nim zaginął w 2012r na streeet racing forum :-P
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

do v8 najlepiej kompresor, w angli i stanach sa nawet gotowe zestawy z całym osprzętem do montażu, jest też w polsce pare firm które to ogarną. Jeżeli się boisz o tłoki to najlepiej kompresor bo nie zmienia az tak bardzo krzywej mocy. Sam sie zastanawiam nad zmianą silnika na 4.2 v8 i zabawą z kompresorem. A w sumie najszybszym spodobem jest znalazienie rozbitej s8 lub s6 c5, przkładka silnika i juz jest +40 lub +60 km :D
Ostatnio zmieniony 2014-08-14, 19:14 przez Eminencja, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest 2.2, jest zabawa :D
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

nieprwda były w tym roku wystawiane kolektory i zawsze ta sama cena :P tylko jakos szybko chca zmienic wlasciciela co troche dziwi
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
batmans8
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: batmans8 »

Nieju231 pisze:
Bałbym się o żywotność silnika i do tego potrzeba naprawdę kogoś kto zna się na rzeczy żeby to wystroić

Tak jak kolega Eminencja mówi kompresor to w miarę prosty wynalazek i dający już 100% ze startu w dodatku dość statyczny.
Tylko gdzie szukać takich gotowych zestawów ?? Przeszukiwałem strony angielskie i niestety echo ,owszem są ale do silników FSI.



Wiadomo motorownia z S8 taka jak AHC albo AKH to już coś, bo jest całkowicie inna niż np zwykły silnik np ABZ 4.2 z A8.

Naprawdę nie ma żadnego Harpagana w Polsce który zaaplikował kompresor do 4.2 V8 ? :evil:

Wydaje się ,że 340km w np S8 to dużo ,ale przez pierwsze 2000km i chyba prędzej czy później pojawia się niedosyt...
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 0326&st=40 tutaj się troche bawili ale ostatecznie auto poszło na żyletki
Jest 2.2, jest zabawa :D
batmans8
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: batmans8 »

:shock: Trochę bawili ? Dość konkretnie , chyba tym linkiem dostałem odpowiedź na podkręcenie wolnossącej V8 albo doładowanie jej kompresorem.
Fajnie było by przechwycić taki gotowy zestawik z kompresorem :roll:
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

http://olx.pl/oferta/audi-s4-quattro-xe ... 5a6dcdd858 co do gotowego zestawu z kompresorem, warto zadzwonić zapytać
Jest 2.2, jest zabawa :D
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

Moim zdaniem modzenie v8 n/a nie ma uzasadnienia ekonomicznego i przyrost nie jest warty tych pieniedzy, czytając racing forum bardzo ogarniętym człowiekiem od vw/audi jest Guzior na forum jest dostepny numer do niego pewnie odpowie na większość twich pytan lub podpowie gdzie sie udać. Zeby nie było nie znam go ale same dobre opinie o nim sie czyta

885 60 50 40
Ostatnio zmieniony 2014-08-21, 08:22 przez f_michal, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Czerwona Strzała
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Eminencja pisze:http://olx.pl/oferta/audi-s4-quattro-xe ... 5a6dcdd858 co do gotowego zestawu z kompresorem, warto zadzwonić zapytać
dokładnie to jest to auto z linka powyżej
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”