[A6 C4] Zwiększenie mocy silnika AHK 4.2 V8
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznań
[A6 C4] Zwiększenie mocy silnika AHK 4.2 V8
Od długiego czasu zastanawiam się nad możliwościami zwiększenia mocy Elektronicznie lub Mechanicznie w silniku AHK 4.2. Postanowiłem sięgnąć do korzeni i o to jestem na tym forum
Jeżeli chodzi o elektronikę to czy istnieją możliwości :
-zmiany wtryskiwaczy
-zmiany mapy w sterowniku
-zestrojeniu sprzętu na innym niż fabryczny osprzęt elektroniczny.
Jeżeli chodzi o mechanikę to czy możliwa jest :
-zmiana kolektora dolotowego na tzw rurowy ,lub z Audi B6 4.2 ?
-ostre wałki rozrządu
-gięte kolektory wydechowe
Oczywiście nie oczekuję odpowiedzi typu - Eeee wszystko jest do zrobienia....
Chodzi mi o jakieś optymalne, realne możliwie do wykonania przeróbki, i ich efekty. Za wszelkie rady i wskazówki z góry dziękuję.
Jeżeli ktoś posiada jakieś gadżety w/w i chce się ich pozbyć zapraszam na PW
Pozdrawiam
Piotr
Jeżeli chodzi o elektronikę to czy istnieją możliwości :
-zmiany wtryskiwaczy
-zmiany mapy w sterowniku
-zestrojeniu sprzętu na innym niż fabryczny osprzęt elektroniczny.
Jeżeli chodzi o mechanikę to czy możliwa jest :
-zmiana kolektora dolotowego na tzw rurowy ,lub z Audi B6 4.2 ?
-ostre wałki rozrządu
-gięte kolektory wydechowe
Oczywiście nie oczekuję odpowiedzi typu - Eeee wszystko jest do zrobienia....
Chodzi mi o jakieś optymalne, realne możliwie do wykonania przeróbki, i ich efekty. Za wszelkie rady i wskazówki z góry dziękuję.
Jeżeli ktoś posiada jakieś gadżety w/w i chce się ich pozbyć zapraszam na PW
Pozdrawiam
Piotr
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznań
Budżet to jedno ,możliwości uturbienia / kompresowania są trudne w Polsce ,temat podkręcenia 4.2 V8 to trochę tabu, a jak się pojawia to szybko zostaje wyjaśniony i gaszony na samym początku.
Opłacalność takiego przedsięwzięcia też chyba bezsensowna patrząc np na możliwość kupienia RS4 2.7.
Kupiłem kiedyś silnik do BMW E30 z dołożoną Turbiną w Japan Sport Serwis w Warszawie ,operacja dodania sztucznego oddychania wykonana na poziomie BDB+ ,opisana w czasopiśmie GT . Po rozmowie z ludźmi którzy zbudowali ten silnik powiedzieli ,że zanim doszli do właściwej konfiguracji ,do miski spłynęło kilka kompletów tłoków , myśląc o V8 4.2 zgrzytam w tym momencie trochę zębami
Czy naprawdę nie istnieje możliwość zrobienia bardzo mocnego 4.2 V8 który byłby utrzymany w klimacie wolnossącej jednostki ?
A firma MTM ? Chyba skutecznie podkręcała takie motorownie ..
Opłacalność takiego przedsięwzięcia też chyba bezsensowna patrząc np na możliwość kupienia RS4 2.7.
Kupiłem kiedyś silnik do BMW E30 z dołożoną Turbiną w Japan Sport Serwis w Warszawie ,operacja dodania sztucznego oddychania wykonana na poziomie BDB+ ,opisana w czasopiśmie GT . Po rozmowie z ludźmi którzy zbudowali ten silnik powiedzieli ,że zanim doszli do właściwej konfiguracji ,do miski spłynęło kilka kompletów tłoków , myśląc o V8 4.2 zgrzytam w tym momencie trochę zębami
Czy naprawdę nie istnieje możliwość zrobienia bardzo mocnego 4.2 V8 który byłby utrzymany w klimacie wolnossącej jednostki ?
A firma MTM ? Chyba skutecznie podkręcała takie motorownie ..
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
gdzieś po necie krażą kolektory rurowe budowane do silnika z S8 ale nawet nie stroili na nich tylko wyleciały i zmontowali kompresor...
ogólnie wałki też wykonasz na zamówienie chyba okolo 1,5tys zł u swiątka jak nie poszło wiecej a liczyć ich 4ry potem wydech od chłowic a nawet i obróbka głowic nitros i ktoś kto to zestroi i może być z 40koni wiecej bez NOS-a albo odzyskanie seri jka to V-ki nie trzymaja ,mocy jak wiadomo
ogólnie wałki też wykonasz na zamówienie chyba okolo 1,5tys zł u swiątka jak nie poszło wiecej a liczyć ich 4ry potem wydech od chłowic a nawet i obróbka głowic nitros i ktoś kto to zestroi i może być z 40koni wiecej bez NOS-a albo odzyskanie seri jka to V-ki nie trzymaja ,mocy jak wiadomo
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznań
No dobra Panowie ,w turbo nie wierze a co jeżeli chodzi o kompresor 10k starczy ? I jak już kto miał by założyć coś takiego w Polsce ??GTR34 pisze:Niestety ale wolnossący silnik nie jest zbyt podatny na mody, jak już powiedział Mareek, albo kompresor albo uturbienie jednostki.
Nadal wydaje mi się ,że można coś namodzić w wolnossącej Vce
Kolektora szukam ,ale słuch o nim zaginął w 2012r na streeet racing forum
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
do v8 najlepiej kompresor, w angli i stanach sa nawet gotowe zestawy z całym osprzętem do montażu, jest też w polsce pare firm które to ogarną. Jeżeli się boisz o tłoki to najlepiej kompresor bo nie zmienia az tak bardzo krzywej mocy. Sam sie zastanawiam nad zmianą silnika na 4.2 v8 i zabawą z kompresorem. A w sumie najszybszym spodobem jest znalazienie rozbitej s8 lub s6 c5, przkładka silnika i juz jest +40 lub +60 km
Ostatnio zmieniony 2014-08-14, 19:14 przez Eminencja, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest 2.2, jest zabawa
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
nieprwda były w tym roku wystawiane kolektory i zawsze ta sama cena tylko jakos szybko chca zmienic wlasciciela co troche dziwi
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-08-13, 11:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznań
Bałbym się o żywotność silnika i do tego potrzeba naprawdę kogoś kto zna się na rzeczy żeby to wystroićNieju231 pisze:
Tak jak kolega Eminencja mówi kompresor to w miarę prosty wynalazek i dający już 100% ze startu w dodatku dość statyczny.
Tylko gdzie szukać takich gotowych zestawów ?? Przeszukiwałem strony angielskie i niestety echo ,owszem są ale do silników FSI.
Wiadomo motorownia z S8 taka jak AHC albo AKH to już coś, bo jest całkowicie inna niż np zwykły silnik np ABZ 4.2 z A8.
Naprawdę nie ma żadnego Harpagana w Polsce który zaaplikował kompresor do 4.2 V8 ?
Wydaje się ,że 340km w np S8 to dużo ,ale przez pierwsze 2000km i chyba prędzej czy później pojawia się niedosyt...
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 0326&st=40 tutaj się troche bawili ale ostatecznie auto poszło na żyletki
Jest 2.2, jest zabawa
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
http://olx.pl/oferta/audi-s4-quattro-xe ... 5a6dcdd858 co do gotowego zestawu z kompresorem, warto zadzwonić zapytać
Jest 2.2, jest zabawa
- f_michal
- Czeladnik
- Posty: 95
- Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: PIŁA
Moim zdaniem modzenie v8 n/a nie ma uzasadnienia ekonomicznego i przyrost nie jest warty tych pieniedzy, czytając racing forum bardzo ogarniętym człowiekiem od vw/audi jest Guzior na forum jest dostepny numer do niego pewnie odpowie na większość twich pytan lub podpowie gdzie sie udać. Zeby nie było nie znam go ale same dobre opinie o nim sie czyta
885 60 50 40
885 60 50 40
Ostatnio zmieniony 2014-08-21, 08:22 przez f_michal, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Czerwona Strzała
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
dokładnie to jest to auto z linka powyżejEminencja pisze:http://olx.pl/oferta/audi-s4-quattro-xe ... 5a6dcdd858 co do gotowego zestawu z kompresorem, warto zadzwonić zapytać
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT