[A6 C4] nadmuch, regulacja temp.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
[A6 C4] nadmuch, regulacja temp.
Witam
Kolejny problem mam do rozwiązania, mam problem z klapami.
Błąd 1271: mniej więcej wiem jak to naprawić, mam jakieś informację na ten temat.
Nie działa mi poprawnie sterowanie klapami (w sumie wszystko stoi). Nie dmucha na podszybie, nogi, za to na kratki ciągle wieje, przyciskami mogę sobie przyciskać i tak nic się nie przełączy. Czy jest możliwość dojścia do tych wszystkich silniczków po zdemontowaniu samego tunela środkowego? Niektórzy straszą demontażem całej deski rozdzielczej, co bardzo mnie nie cieszy.
Mam jeszcze pytanie co do błędu 1274, zbytnio nie wiem o co chodzi, google średnio pomaga.
Jak by mi ktoś pomógł to byłbym bardzo wdzięczny.
Kolejny problem mam do rozwiązania, mam problem z klapami.
Błąd 1271: mniej więcej wiem jak to naprawić, mam jakieś informację na ten temat.
Nie działa mi poprawnie sterowanie klapami (w sumie wszystko stoi). Nie dmucha na podszybie, nogi, za to na kratki ciągle wieje, przyciskami mogę sobie przyciskać i tak nic się nie przełączy. Czy jest możliwość dojścia do tych wszystkich silniczków po zdemontowaniu samego tunela środkowego? Niektórzy straszą demontażem całej deski rozdzielczej, co bardzo mnie nie cieszy.
Mam jeszcze pytanie co do błędu 1274, zbytnio nie wiem o co chodzi, google średnio pomaga.
Jak by mi ktoś pomógł to byłbym bardzo wdzięczny.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ten silniczek od ciepło-zimno masz dojscie po demontażu podszybia i mechanizmu wycieraczek. Na spokojnie godzina pracy. Silniczek do wyczyszczenia, ja poszedłem na łatwiznę i podmieniłem z tym bliżej klimatyzacji.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
z tym problemu nie będę miał. Gorzej już z klapami, bo będę to robić pierwszy raz.przemoprzem pisze:Ten silniczek od ciepło-zimno masz dojscie po demontażu podszybia i mechanizmu wycieraczek. Na spokojnie godzina pracy. Silniczek do wyczyszczenia, ja poszedłem na łatwiznę i podmieniłem z tym bliżej klimatyzacji.
właśnie wiem, że klimatronik ma ukryte funkcję, ale jak do nich się dostać? Tzn na panelu jak przyciskam kierunek dmuchawy(podszybie, kratki, dół) to kontrolka się pali, ale żadnej reakcji ze zmianą kierunku dmuchawy, ciągle stoi na pozycji kratek.dechpo pisze:kEru, możesz zrobić diagnozę klimayronika specjalnymi kodami do wklepania na panelu. Jest jeszcze możliwość, że panel nie działa dobrze, trzeba poprawić luty.
Zimne luty swoją drogą, ostatnio mi panel się zawiesił i nic nie mogłem przestawić, ale po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu zapłonu powróciło do normy - z tym też sobie poradzę.
Najgorzej będzie ruszyć te klapy. Bo nie wiem czy to silniczek padł, czy się zacięła klapa, a wiem, że wszystkie klapy muszę zrobić, nawet nie wiem czy poprawnie obieg zamknięty działa.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Okey dobrałem się do ukrytych funkcji klimatronika, kody jakie się wyświetliły to: 11.5 ; 13.5 ; 15.7 ; 08.5, a więc z tego co się dowiedziałem po tych kodach błędów:
Czyli czeka mnie rozbieranie chyba.
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciagla blokada, *08.5 (zobacz ponizej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
11.5 Klapa centralna, ciagla blokada, *11.5 (zobacz ponizej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciagla blokada, *13.5 (zobacz ponizej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Nie koniec moich problemów.
Rozebrałem silniczki sterowania, niespecjalnie były brudne. Podłączając na krótko silniczek czerwony chodzi dobrze za to niebieski nie bardzo, więc silniczek niebieski do wymiany według mnie.
Ale mam jeszcze 1 zmartwienie. Chciałem sprawdzić czy jest napięcie podawane, gdy naciskam na panelu klimy kierunek góra kratki dół i nic. Żadnej reakcji (napięcia). Już kończą mi się pomysły. Czy jest taka możliwość, że sam panel klimy zawodzi? Ręce już mi opadają.
Rozebrałem silniczki sterowania, niespecjalnie były brudne. Podłączając na krótko silniczek czerwony chodzi dobrze za to niebieski nie bardzo, więc silniczek niebieski do wymiany według mnie.
Ale mam jeszcze 1 zmartwienie. Chciałem sprawdzić czy jest napięcie podawane, gdy naciskam na panelu klimy kierunek góra kratki dół i nic. Żadnej reakcji (napięcia). Już kończą mi się pomysły. Czy jest taka możliwość, że sam panel klimy zawodzi? Ręce już mi opadają.
Ostatnio zmieniony 2014-05-20, 18:58 przez kEru, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
kEru, silniczek gdy się słabo kręci, to trzeba wyczyścić te 3 rowki na komutatorze, są zawalone pyłem ze szczotek. Gdzie mierzysz napięcie, przed potencjometrem czy za? Masz błędy wskazujące na uszkodzony potencjometr, więc gdy zmierzysz napięcie za potencjometrem przy silniczku to przy uszkodzonym potencjometrze nic nie pokaże.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Czyszcząc oba silniczki rozebrałem ze szczotek i dokładnie wyczyściłem. Jakoś ten niebieski dziwnie pracuje, bardzo słabo, dziwnie buczy.
Na początku sprawdzałem napięcie na samych silniczkach, a to był mój błąd, bo przecież coś tym musi sterować.
Sprawdziłem napięcie przed potencjometrem, jednak jest, ale także sprawdziłem oporność samego potencjometru i na to wychodzi, że oba są uszkodzone, dlatego nie może sterować samym silniczkiem.
Rozmawiałem z kolegą i stwierdziliśmy, jeżeli potencjometr jest uszkodzony to i sygnału na sam silniczek nie będzie. Jutro mi kolega jeszcze dokładnie sprawdzi oba sterowniki regulacji klap.
Na początku sprawdzałem napięcie na samych silniczkach, a to był mój błąd, bo przecież coś tym musi sterować.
Sprawdziłem napięcie przed potencjometrem, jednak jest, ale także sprawdziłem oporność samego potencjometru i na to wychodzi, że oba są uszkodzone, dlatego nie może sterować samym silniczkiem.
Rozmawiałem z kolegą i stwierdziliśmy, jeżeli potencjometr jest uszkodzony to i sygnału na sam silniczek nie będzie. Jutro mi kolega jeszcze dokładnie sprawdzi oba sterowniki regulacji klap.
Ostatnio zmieniony 2014-05-21, 22:08 przez kEru, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Kolejny dzień nie był owocny.
Rozebrałem silniczki jeszcze raz, tym razem do części pierwszych. Wyczyściłem dokładnie komutatory, złożyłem i teraz pracują jak szalone. Sprawdziłem oporność potencjometrów, wydaje się, że działają jak należy.
Rozebrałem panel klimatronika w celu sprawdzenia, czy coś jest przypalone i niestety, nic sensownego nie znalazłem.
Jak nie działało, tak do teraz nie działa. Na dodatek kablem obd nie mogę się połączyć w celu skasowania błędu, a na koniec panel klimy zawiesił się.
Z kumplem stwierdziliśmy, że może rzeczywiście panel klimy jest uszkodzony, tylko czy nie trzeba usunąć błędów, bo może to blokuje właśnie silniczki? Nie mam pomysłu.
Rozebrałem silniczki jeszcze raz, tym razem do części pierwszych. Wyczyściłem dokładnie komutatory, złożyłem i teraz pracują jak szalone. Sprawdziłem oporność potencjometrów, wydaje się, że działają jak należy.
Rozebrałem panel klimatronika w celu sprawdzenia, czy coś jest przypalone i niestety, nic sensownego nie znalazłem.
Jak nie działało, tak do teraz nie działa. Na dodatek kablem obd nie mogę się połączyć w celu skasowania błędu, a na koniec panel klimy zawiesił się.
Z kumplem stwierdziliśmy, że może rzeczywiście panel klimy jest uszkodzony, tylko czy nie trzeba usunąć błędów, bo może to blokuje właśnie silniczki? Nie mam pomysłu.
Ostatnio zmieniony 2014-05-22, 19:00 przez kEru, łącznie zmieniany 2 razy.
- marcino8
- Mechanik
- Posty: 117
- Rejestracja: 2012-03-08, 18:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubelskie..LKS
Potwierdzam...miałem podobnie...kEru pisze:Problem znaleziony- padł sterownik regulacji klap w panelu klimy.
Rozebrałem pół wnętrza,żeby zmienić serwo-mechanizmy i jakie było zdziwienie że dalej jest to samo
Wystarczyło sprawdzić panel...miałem 2 na podmianę i tez było to samo
Dopiero 3 rozwiązał problem....wiec jesli macie podobne objawy nie demolujcie wnętrz tylko skontrolujcie sterownik..i jeśli zamierzacie kupić 2 nie warto,lepiej zrobić swój i cieszyć się chłodem z nawiewu
aah A6 manual ragussa green avant...