[A6 C4] nadmuch, regulacja temp.

kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

[A6 C4] nadmuch, regulacja temp.

Post autor: kEru »

Witam
Kolejny problem mam do rozwiązania, mam problem z klapami.
Obrazek

Błąd 1271: mniej więcej wiem jak to naprawić, mam jakieś informację na ten temat.

Nie działa mi poprawnie sterowanie klapami (w sumie wszystko stoi). Nie dmucha na podszybie, nogi, za to na kratki ciągle wieje, przyciskami mogę sobie przyciskać i tak nic się nie przełączy. Czy jest możliwość dojścia do tych wszystkich silniczków po zdemontowaniu samego tunela środkowego? Niektórzy straszą demontażem całej deski rozdzielczej, co bardzo mnie nie cieszy.

Mam jeszcze pytanie co do błędu 1274, zbytnio nie wiem o co chodzi, google średnio pomaga.

Jak by mi ktoś pomógł to byłbym bardzo wdzięczny. :-)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ten silniczek od ciepło-zimno masz dojscie po demontażu podszybia i mechanizmu wycieraczek. Na spokojnie godzina pracy. Silniczek do wyczyszczenia, ja poszedłem na łatwiznę i podmieniłem z tym bliżej klimatyzacji.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

kEru, możesz zrobić diagnozę klimayronika specjalnymi kodami do wklepania na panelu. Jest jeszcze możliwość, że panel nie działa dobrze, trzeba poprawić luty.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

przemoprzem pisze:Ten silniczek od ciepło-zimno masz dojscie po demontażu podszybia i mechanizmu wycieraczek. Na spokojnie godzina pracy. Silniczek do wyczyszczenia, ja poszedłem na łatwiznę i podmieniłem z tym bliżej klimatyzacji.
z tym problemu nie będę miał. Gorzej już z klapami, bo będę to robić pierwszy raz.
dechpo pisze:kEru, możesz zrobić diagnozę klimayronika specjalnymi kodami do wklepania na panelu. Jest jeszcze możliwość, że panel nie działa dobrze, trzeba poprawić luty.
właśnie wiem, że klimatronik ma ukryte funkcję, ale jak do nich się dostać? Tzn na panelu jak przyciskam kierunek dmuchawy(podszybie, kratki, dół) to kontrolka się pali, ale żadnej reakcji ze zmianą kierunku dmuchawy, ciągle stoi na pozycji kratek.
Zimne luty swoją drogą, ostatnio mi panel się zawiesił i nic nie mogłem przestawić, ale po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu zapłonu powróciło do normy - z tym też sobie poradzę.

Najgorzej będzie ruszyć te klapy. Bo nie wiem czy to silniczek padł, czy się zacięła klapa, a wiem, że wszystkie klapy muszę zrobić, nawet nie wiem czy poprawnie obieg zamknięty działa.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kEru pisze:właśnie wiem, że klimatronik ma ukryte funkcję, ale jak do nich się dostać?
Temat podwieszony w tym dziale, na samej górze.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Okey dobrałem się do ukrytych funkcji klimatronika, kody jakie się wyświetliły to: 11.5 ; 13.5 ; 15.7 ; 08.5, a więc z tego co się dowiedziałem po tych kodach błędów:

08.5 Klapa regulacji temperatury, ciagla blokada, *08.5 (zobacz ponizej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie

11.5 Klapa centralna, ciagla blokada, *11.5 (zobacz ponizej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie

13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciagla blokada, *13.5 (zobacz ponizej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Czyli czeka mnie rozbieranie chyba. :-/
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Nie koniec moich problemów.

Rozebrałem silniczki sterowania, niespecjalnie były brudne. Podłączając na krótko silniczek czerwony chodzi dobrze za to niebieski nie bardzo, więc silniczek niebieski do wymiany według mnie.

Ale mam jeszcze 1 zmartwienie. Chciałem sprawdzić czy jest napięcie podawane, gdy naciskam na panelu klimy kierunek góra kratki dół i nic. Żadnej reakcji (napięcia). Już kończą mi się pomysły. Czy jest taka możliwość, że sam panel klimy zawodzi? Ręce już mi opadają.
Ostatnio zmieniony 2014-05-20, 18:58 przez kEru, łącznie zmieniany 1 raz.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

kEru, silniczek gdy się słabo kręci, to trzeba wyczyścić te 3 rowki na komutatorze, są zawalone pyłem ze szczotek. Gdzie mierzysz napięcie, przed potencjometrem czy za? Masz błędy wskazujące na uszkodzony potencjometr, więc gdy zmierzysz napięcie za potencjometrem przy silniczku to przy uszkodzonym potencjometrze nic nie pokaże.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Czyszcząc oba silniczki rozebrałem ze szczotek i dokładnie wyczyściłem. Jakoś ten niebieski dziwnie pracuje, bardzo słabo, dziwnie buczy.

Na początku sprawdzałem napięcie na samych silniczkach, a to był mój błąd, bo przecież coś tym musi sterować.
Sprawdziłem napięcie przed potencjometrem, jednak jest, ale także sprawdziłem oporność samego potencjometru i na to wychodzi, że oba są uszkodzone, dlatego nie może sterować samym silniczkiem.

Rozmawiałem z kolegą i stwierdziliśmy, jeżeli potencjometr jest uszkodzony to i sygnału na sam silniczek nie będzie. Jutro mi kolega jeszcze dokładnie sprawdzi oba sterowniki regulacji klap.
Ostatnio zmieniony 2014-05-21, 22:08 przez kEru, łącznie zmieniany 1 raz.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Kolejny dzień nie był owocny.
Rozebrałem silniczki jeszcze raz, tym razem do części pierwszych. Wyczyściłem dokładnie komutatory, złożyłem i teraz pracują jak szalone. Sprawdziłem oporność potencjometrów, wydaje się, że działają jak należy.
Rozebrałem panel klimatronika w celu sprawdzenia, czy coś jest przypalone i niestety, nic sensownego nie znalazłem.
Jak nie działało, tak do teraz nie działa. Na dodatek kablem obd nie mogę się połączyć w celu skasowania błędu, a na koniec panel klimy zawiesił się.

Z kumplem stwierdziliśmy, że może rzeczywiście panel klimy jest uszkodzony, tylko czy nie trzeba usunąć błędów, bo może to blokuje właśnie silniczki? Nie mam pomysłu. :-?
Ostatnio zmieniony 2014-05-22, 19:00 przez kEru, łącznie zmieniany 2 razy.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Problem znaleziony- padł sterownik regulacji klap w panelu klimy.
Arturo
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2013-05-29, 13:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

Post autor: Arturo »

Odgrzeje. Możesz kolego dokładniej napisać gdzie to jest i jak naprawić? mam ten sam problem.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Naprawić sam nie naprawilem, ale zdiagnozowalem usterkę.Jest człowiek, który naprawia panele, ogłasza się na allegro i tablicy. Wysłałem mu panel, a 3 dni później juz był u mnie, cena za naprawę po bozemu.
Awatar użytkownika
marcino8
Mechanik
Mechanik
Posty: 117
Rejestracja: 2012-03-08, 18:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lubelskie..LKS

Post autor: marcino8 »

kEru pisze:Problem znaleziony- padł sterownik regulacji klap w panelu klimy.
Potwierdzam...miałem podobnie...
Rozebrałem pół wnętrza,żeby zmienić serwo-mechanizmy i jakie było zdziwienie że dalej jest to samo :-/
Wystarczyło sprawdzić panel...miałem 2 na podmianę i tez było to samo :shock:
Dopiero 3 rozwiązał problem....wiec jesli macie podobne objawy nie demolujcie wnętrz tylko skontrolujcie sterownik..i jeśli zamierzacie kupić 2 nie warto,lepiej zrobić swój i cieszyć się chłodem z nawiewu :ok:
aah A6 manual ragussa green avant...
Obrazek
Bartek85
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2014-03-08, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: J-w

Post autor: Bartek85 »

odgrzeje kotleta :)
mam nastepujaćy problem, otóż, wsytuacji gdy mam wlączoną klimatyzacje lub nie, na "LO" na klimatroniku, jak depnę mocniej i chwilkę pojeżdzę na większym gazie z kratek leci ciepłe powietrze na 18, 19 i w zwyż jest tak samo, kody nie pokazują żadnego błędu, gdzie szukać przyczyny?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”