[A6-2.5TDI AEL] co dolega pompie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

[A6-2.5TDI AEL] co dolega pompie?

Post autor: kesah »

Proszę o analizę logów i sugestie co jest nie tak, bo pompa coś nie wyrabia z kątem, a mi już brak pomysłów o co kaman.
Do 3000 tyś fura się w miarę odpycha i od razu czuć jakby odcięcie, co widać w logach.

Silnik po remoncie: nowe pierścienie, wałek rozrządu, turbo, rozrząd itp.
Pompa po sprawdzeniu i uszczelnieniu, wg pompiarzy wszystko z nią ok (ale nie do końca przekonuje mnie ich gadanie i podejście).
Egr zaślepiony, wczoraj wycięte katy - w prawym przelotu to może 0,01% było i grudy sadzy.

Myślałem, że pompa nie wyrabia z ciśnieniem, bo na postoju po mocniejszym depnięciu, z filtra paliwa leciało sporo powietrza, wczoraj wymieniłem zaworek, oringi, podkładki i teoretycznie jest ok.

Nie wiem czy nastawnik świruje, czy coś grubszego.

statyczne:
Log (11 - 000)
Log (12 - 001)
Log (13 - 003)
Log (14 - 004)
Log (15 - 007)
Log (16 - 011)
Log (17 - 013)

BS:
Log (18 - 000)
Log (19 - 003)
Log (20 - 004)
Log (21 - 011)

dynamiczne: (3 bieg)
Log (30 - 000)
Log (31 - 001)
Log (32 - 003)
Log (33 - 004)
Log (35 - 008)
Log (36 - 010)
Log (37 - 011)
Ostatnio zmieniony 2014-07-26, 14:05 przez kesah, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

zdecydowanie masz coś nie tak z pompą wtryskową, kąta wtrysku w ogóle nie wyrabia.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dynamiczny kąt wtrysku i dawka paliwa na wyższych obrotach kicha. Pompa wtryskowa do remontu/regeneracji.
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

GTR34 pisze:Dynamiczny kąt wtrysku i dawka paliwa na wyższych obrotach kicha. Pompa wtryskowa do remontu/regeneracji.
Remontu się obawiałem, a pompiarze skasowali 400 netto za niby sprawdzenie i wymianę uszczelek. Po wszystkim stwierdzili, że pompa w super stanie. Zastanawiam się czy w ogóle do niej zaglądali.

Aha zapomniałem dodać, że oczywiście wyrzuca błąd 550 spowodowany końcem zakresu regulacji kąta.

Czy przy takim wysterowaniu kąta wykluczyć można wtrysk sterujący i czujnik wału, bo zostały zamierzone tylko miernikiem i opór w normie.
Ostatnio zmieniony 2014-07-26, 23:19 przez kesah, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Wygląda jak by zawór kąta w ogóle nie był podpięty albo zdechł. W output tests uruchom test tego zaworka, powinno być słychać jak praca silnika się zmienia.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

various, Z tym to masz rację, trzeba by sprawdzić działanie zaworka bo tam może być kicha.
kesah, Jeszcze jest nadzieja, że twoja pompa wtryskowa jest ok, być może tylko zawór kąta jest walnięty, bądź kable od zaworka przełamane. A teraz co do nie wyrabiającej dawki paliwa, podejrzewam, że przyczyna tkwi w lejących wtryskiwaczach, dlatego takie wskazania lipne. Popatrzcie na grupę 013 statycznie, 2 ostatnie wtryskiwacze to już poza dopuszczalną normą, bardzo możliwe, że po prostu leją i dawka pod obciążeniem będzie do luftu.
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

4 okno w statycznych 004 nie wskazuje na jego działanie? Jak ustawiałem kąt to było słychać bzyczenie N108 i dało się odczuć że podciąga kąt. Wtryski były sprawdzone na ciśnienie otwarcia i niby też ładnie pylą. Zastanawiam się czy sterujący nie świruje, przez co kąt w kosmos i korekcje nieciekawe. W tygodniu podmienię od kumpla i zobaczę czy coś się zmieni.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Sterujący nie ma nic do tego, jeśli nie wywala błędu to jest ok, jedyne co możesz zmierzyć to opór cewki w sterującym.
kesah pisze:Jak ustawiałem kąt to było słychać bzyczenie N108 i dało się odczuć że podciąga kąt.
Podczas testu wyjść w Vag'u zaworek ma maksymalnie wyprzedzić kąt wtrysku, czy tak było? Jak wyprzedzi maksymalnie praca silnika jest podobna jak w traktorze ;-)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Moim zdaniem jak by zaworek na pompie był zepsuty to wyprzedzenie kąta wtrysku było by max. Wystarczy przy sprawnej pompie odpiąc zaworek od kostki i wtedy widzisz jak kąt wtrysku idzie max do przodu. To tylko takie moje małe przypuszczenia. Ja bym szukał winy raczej w mechanicznych elementach. Co do korekt wtrysków w grupie 13 to jest to bardzo nie miarodajne, nie sugerowac się tym za bardzo bo jest to zależne od bardzo wielu czynników.
Ostatnio zmieniony 2014-07-27, 20:24 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

GTR34 pisze:Podczas testu wyjść w Vag'u zaworek ma maksymalnie wyprzedzić kąt wtrysku, czy tak było? Jak wyprzedzi maksymalnie praca silnika jest podobna jak w traktorze ;-)
afro89 pisze:Moim zdaniem jak by zaworek na pompie był zepsuty to wyprzedzenie kąta wtrysku było by max. Wystarczy przy sprawnej pompie odpiąc zaworek od kostki i wtedy widzisz jak kąt wtrysku idzie max do przodu.
- podczas testu praca silnika w ogóle się nie zmienia
- po odpięciu N108 kąt nadal w tych samych granicach, a powinien iść do 255 (tak podaje również ELSA), co lepsze nawet nie wywala błędu, że brak zaworka. opór 18ohm, napięcie na 1 pinie 12V, czyli tak jak powinno być
- samochód jedzie tak samo z podpiętym jak i odpiętym zaworem

logi na odpiętym N108
Log (38 - 000)
Log (39 - 004)
Log (40 - 000)
Log (41 - 004)

nie mam pojęcia co jest nie tak, czy uwalona pompa, ECU czy coś jeszcze
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

kesah pisze:- podczas testu praca silnika w ogóle się nie zmienia
To źle, tak jak mówiłem, co chwilę powinno wyprzedać kąt na max ( wartość kąta 255 w 000)
Szczerze mówiąc sam nie wiem co może być nie tak, powinno wywalać błąd na odpiętym zaworku to jest jasne, dlaczego tak się nie dzieje.. nie wiem. Dobrze by było podmienić N108 od kogoś, ewentualnie wyjąłbym go i sprawdził stan o-ringów na nim i czy sitko nie jest zabite syfem.

[ Dodano: 2014-07-29, 09:28 ]
Jeszcze co mi przychodzi do głowy to być może zatarty tłok przestawiacza kąta? :-?
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Ciśnienie wewnątrz pompy sprawdź. Może być za małe i n108 wali na maxa, a i tak ecu nie widzi zadanego kąta
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

ciśnienie w pompie swoją drogą, ale czy ecu nie powinno wywalać błędu po odpięciu N108?
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Teoretycznie powinno :-?
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

Temat do zamknięcia. Cały cyrk powodował odwrotnie założony, przez mega pompiarzy, tłok przestawiacza kąta wtrysku. W końcu 2 miesiące po remoncie czuję jak auto lata pełną mocą.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”