[100-2.6 ABC] Cisnienie oleju

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

[100-2.6 ABC] Cisnienie oleju

Post autor: malzer1 »

Mam pytanie z ciekawości jakie powinno byc cisnienie oleju w v-kach bo każdy mowi coś innego
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

zimny silnik ~5bar, po wyłączeniu ssania ~4bar, rozgrzany silnik ~2-2,5bara /to wszystko na biegu jałowym
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

Post autor: malzer1 »

A to prawda ze im mniejsze cisnienie oleju to zaczynaja szklanki grac ? bo np ja mam tak ze zaraz po odpaleniu przez chwile stukaja mi szklanki.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

To że po odpaleniu na zimnym bądź po dłuższym postoju przez dosłownie ułamek sekundy zaklekocze to nic strasznego. 2-2.5bara to książkowo chyba jak silnik jest nowy, jak będzie miał te 2 bary z jakimś tam xxxx przebiegem to jest bardzo dobry wynik na wolnych i przy temperaturze oleju ok 100stopni :mrgreen:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

Post autor: malzer1 »

A da się w jakiś sposób zwiększyć ciśnienie wymieniając coś

[ Dodano: 2014-07-24, 15:01 ]
znaczy stuka mi przez 2-3 ekundy

[ Dodano: 2014-07-24, 15:02 ]
pozniej tez pojawiaja sie stuki
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Raczej nie za bardzo ciśnienie oleju w głównej mierze zależy od stanu silnika czyli na ile wydolna jest pompa olejowa i w jakim stanie są panewki. Sporo też może pomóc dobrej jakości olej, jaki masz zalany w swoim?
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

Post autor: malzer1 »

ja mam mobil 10w 40. Wiesz ja nie wiem jakie mam cisnienie tylko mysle o tym stukaniu czy to wina popychaczy zluzytych bo raz zastukaja do 5-10s albo wcale wszystko przy odpalaniu a moze wlasnie cisnienia oleju i az boje sie go mierzyc
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

jak tylko przy odpalaniu to ja bym to zostawił, dla pewności podjechać gdzieś i sprawdzić ciśnienie oleju i tyle
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

Post autor: malzer1 »

zadnych stukow panewek nie slychac w ilniku nawet pod obciazeniem

[ Dodano: 2014-07-24, 23:20 ]
i oleju tez mi nie bierze
tylko wycieka mi z pod czujnika w mice ktory jest na niej ale to wystarczy uzczelke miedziana
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

To mowie, jesli nic sie nie dzieje wiecej jedynieprzy odpalaniu przez chwile to zostaw to bo narobisz sobie kosztow a mozesz nic nie poprawic.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

Post autor: malzer1 »

aha dziekuje zostawie to

[ Dodano: 2014-07-26, 11:32 ]
mechanik mnie postraszyl tak wlasnie ze moze ma za slabe cisnienie oleju
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

malzer1, a jakie masz cisnienie oraz wolne obroty
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

Post autor: malzer1 »

Nie mierzyłem ciśnienia oleju jeszcze. majster stwierdził to po tym jak zaczaly popychacze klepac po odpaleniu przez chwile. A pozniej lychac takie stuki w jednej glowicy ale tak ciszej. wolne obroty 800 gdzies i nie faluje ale chyba o cisnienie ci chodzilo na wolnych
malzer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 115
Rejestracja: 2014-01-05, 14:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kielce

Post autor: malzer1 »

Nie mierzyłem ciśnienia oleju jeszcze. majster stwierdził to po tym jak zaczaly popychacze klepac po odpaleniu przez chwile. A pozniej lychac takie stuki w jednej glowicy ale tak ciszej. wolne obroty 800 gdzies i nie faluje ale chyba o cisnienie ci chodzilo na wolnych
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”