[FWD-MAN.] Wymiana sprzęgła w 2.3 AAR

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

[FWD-MAN.] Wymiana sprzęgła w 2.3 AAR

Post autor: jarus246 »

Witam. Chciałbym się zwrócić do szanownych użytkowników o pomoc i poradę :)
Dzisiaj skończyło się u mnie sprzęgło i czeka mnie wymiana, będę to robił sam więc chętnie posłuchałbym porad jak się za to zabrać .Uszkodzone sprzęgło było odkąd go kupiłem czyli nie cały miesiąc i objawiało się to wyciem docisku przy wciskaniu sprzęgła, dzisiaj coś strzeliło i zaczęło głośno wyć i biegi nie wchodzą wcale. Tematu o 2.3 AAR nie znalazłem ani instrukcji :/ Najbardziej interesuje mnie co w jakiej kolejności należy rozebrać żeby wyjąć skrzynie, bo mechanicy u mnie , to każdy mówił co innego i chcieli za to 400-500 zł na co mnie obecnie nie stać. Oprócz kompletu sprzęgła czy wymieniać coś jeszcze? Np wysprzęglik czy coś? Przy okazji wymiany sprzęgła chciałbym też wymienić olej w skrzyni bo nie sądzę by był wymieniany , i tu moje pytanie jakiego oleju nalać?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

samo wyjecie jestproste.czyli:
wydech out.
skrzynie rozkrecasz -nie jest trudno i dostep w maire jest..

przy wymianie pamietaj o szczeguliku...
lozysko w wale korbowym..
warto je wymienic zeby za chwile nie rwac skrzyni ponownie..
co do oleju:warto go wymienic..szukaj mineralnego oleju do skrzyni i tyle..masz przeciez manuala..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

Po wstępnych oględzinach wychodzi że, wywalam wydech, odkręcam półosie, 2 łapy, odpinam wybierak, i można odkręcać skrzynie. Łożysko o którym mówisz to jest łożysko igiełkowe? Tylko takie znalazłem. Nie potrzeba do niego jakichś specjalnych kluczy?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

igielkowe.nie potrzena kluczy..o ile kojarze to jedyne kiepskie sruby od rozruchu..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Butterbean pisze:co do oleju:warto go wymienic..szukaj mineralnego oleju do skrzyni i tyle..masz przeciez manuala..
No no, z tym minerałem to bez takich, skrzynie w VW/Audi mają duże wymagania stawiane olejom. Minimum półsyntetyk 75W90 klasy GL-4, fabrycznie zalany jest syntetyk.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, Można wlać GL4+ lub nawet GL5 i nie ma co się sugerować, że dodatki w GL5 zeżrą korozją synchronizatory i elementy z metali kolorowych wewnątrz skrzyni. Ważne tak jak napisałeś - ma być syntetyk.
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

Skrzynia zdjęta bez większych problemów :) oprócz oporu kilku śrub ;p Do wymiany doszły poduszki skrzyni bo gwinty się pourywały :/ Reszta szybko i sprawnie :)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Syntetyk nie oznacza klasy GL-5 więc nie bardzo cię rozumiem. Moja skrzynia już powinna być jednym wielkim kawałkiem korozji a od 4lat nie jest.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”