Witam,
wczoraj przy ogarnianiu elektryki w moim audi (poprzedni właściciel trochę namieszał - wszędzie pododawał czerwone podświetlenie na nogi, które staram się wypruć)
zrobiłem przypadkowo ze znajomym zwarcie.
Wysiadło wtedy kilka rzeczy tj. komputer podkładowy, podświetlenia itd.
Po przewertowaniu skrzynki z bezpiecznikami przy drzwiach kierowcy wymieniliśmy 2 popalone bezpieczniki. Wydawało się, że wszystko wróciło do normy - po chwili jednak zorientowałem się, że nie działają lampki na podsufitce, a po dokładniejszym sprawdzeniu wszystkiego okazało się, że tablica również nie świeci.
Powiem dodatkowo, że po włączeniu zapłonu świeci się "Brems licht" - po dwukrotnym wciśnięciu hamulca gaśnie i pojawia się "OK". Lampki sprawne / wymienione na inne. Brak napięcia w kostkach.
Co mogło paść?
[100 C4] Po zwarciu brak podświetlenia tablic oraz ...
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
[100 C4] Po zwarciu brak podświetlenia tablic oraz ...
Ostatnio zmieniony 2014-07-20, 10:40 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
bremslicht dziala prawidlowo.musisz nacisnac pedal bo masz sprawdzanie zarówek.
sprawdz bezpieczniki pod maska.wg duzego prawdopodobienstwa nie dziala ci tez centralny zamek..jeden z dwoch ostatnich bezpiecznikow..
sprawdz bezpieczniki pod maska.wg duzego prawdopodobienstwa nie dziala ci tez centralny zamek..jeden z dwoch ostatnich bezpiecznikow..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Akurat centralny był chyba dokładany, tak więc działa bez problemów. Jak sprawdzić te bezpieczniki spod maski? Jeżeli dobrze pamiętam to tam całe kostki z mnóstwem kabli dochodzi (?).
Mam jeszcze jedną sprawę - nie działa mi blokada dyferencjału. Okazało się, że poprzedni właściciel lubił chyba pobawić się w zimie i zamontował specjalny przełącznik na kluczyk aby odpiąć czujnik prędkości (jeżeli dobrze myślę - zielony i szary kabelek). Aktualnie te kabelki są urwane i leżą sobie luzem - przez co miałem zwarcie.
W każdym razie po wciśnięciu diffa na postoju nic się nie dzieje. Zauważyłem, że podczas zmiany biegów (chyba tylko do przodu, tzn. na 1, 2 oraz 5 bieg) zapala się na moment żółta strzałeczka na tym przycisku. Chyba jakieś zwarcie ma?
Mam jeszcze jedną sprawę - nie działa mi blokada dyferencjału. Okazało się, że poprzedni właściciel lubił chyba pobawić się w zimie i zamontował specjalny przełącznik na kluczyk aby odpiąć czujnik prędkości (jeżeli dobrze myślę - zielony i szary kabelek). Aktualnie te kabelki są urwane i leżą sobie luzem - przez co miałem zwarcie.
W każdym razie po wciśnięciu diffa na postoju nic się nie dzieje. Zauważyłem, że podczas zmiany biegów (chyba tylko do przodu, tzn. na 1, 2 oraz 5 bieg) zapala się na moment żółta strzałeczka na tym przycisku. Chyba jakieś zwarcie ma?
Ostatnio zmieniony 2014-07-21, 11:31 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Co prawda problemy już dawno rozwiązane... ale pomyślałem, że napiszę w czym siedział problem gdyby ktoś miał podobne problemy. Tak, więc do rzeczy:
1. Lampki na podsufitce nie działały, bo (bardzo głupie niedopatrzenie) chwile przed zwarciem zdemontowałem panel od szyberdachu (metalowa ramka połamała się), w nim siedzi lampka do której/od której idą dwie wtyczki. Jedna z zasilaniem, drugą leci prąd dalej na resztę lampek... Wiem, wiem głupia przyczyna
2. Podświetlenie tablic - kable przetarte na przejściu do klapy
3. Blokada dyfru - przez urwany koszyk od dźwigni zmiany biegów przetarła się wiązka idąca do przycisku. Przez to miałem najwięcej problemów - najprawdopodobniej spalony potencjometr w dwóch licznikach - prawa strona zegarów przestawała świecić tak jak i pokrętła od dmuchawy (na początku przy zmianie biegów podświetlenie zegarów mrugało, po czym padło po prawej stronie) . No i oczywiście nie działała sama blokada i powodowało mi to częste wywalanie bezpieczników. Kabelki polutowane, koszyk pospawany i jest elegancko
Jak widać, nic nie było związane z tym zwarciem. Musiałem widoczniej nie wszystko zauważyć i dopiero po owym zwarciu zacząłem wszystko dokładnie sprawdzać i wyszły takie kwiatki
PS. W gwoli ścisłości to centralny był oryginalny, na pompkę Dokładany był alarm i pilot
A i temat można już zamknąć
1. Lampki na podsufitce nie działały, bo (bardzo głupie niedopatrzenie) chwile przed zwarciem zdemontowałem panel od szyberdachu (metalowa ramka połamała się), w nim siedzi lampka do której/od której idą dwie wtyczki. Jedna z zasilaniem, drugą leci prąd dalej na resztę lampek... Wiem, wiem głupia przyczyna
2. Podświetlenie tablic - kable przetarte na przejściu do klapy
3. Blokada dyfru - przez urwany koszyk od dźwigni zmiany biegów przetarła się wiązka idąca do przycisku. Przez to miałem najwięcej problemów - najprawdopodobniej spalony potencjometr w dwóch licznikach - prawa strona zegarów przestawała świecić tak jak i pokrętła od dmuchawy (na początku przy zmianie biegów podświetlenie zegarów mrugało, po czym padło po prawej stronie) . No i oczywiście nie działała sama blokada i powodowało mi to częste wywalanie bezpieczników. Kabelki polutowane, koszyk pospawany i jest elegancko
Jak widać, nic nie było związane z tym zwarciem. Musiałem widoczniej nie wszystko zauważyć i dopiero po owym zwarciu zacząłem wszystko dokładnie sprawdzać i wyszły takie kwiatki
PS. W gwoli ścisłości to centralny był oryginalny, na pompkę Dokładany był alarm i pilot
A i temat można już zamknąć
Ostatnio zmieniony 2014-12-07, 19:55 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'