[A6-2.5TDI AEL] jaka turbina do ael 140KM

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
winko86
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2013-05-13, 21:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

[A6-2.5TDI AEL] jaka turbina do ael 140KM

Post autor: winko86 »

witam.
dziś wyprułem katalizator w swojej audi a6 c4 2,5tdi 140KM. po odpaleniu auta zaczęla mocno dymic na czarno. chcialem przedmuchac wydech, wiec postanowiłem ze sie przejade i wkrece ja na wysokie obroty, nagle był wystrzał i pekla turbina.
Albo to po prostu zbieg okolicznosci, albo nie wiem. w turbinie oderwała sie ta cześć aluminiowa od rzeliwnej i do tego pękła na pól. czeka mnie zakup jakiejs urzywanej. Dlatego mam pytanie jaka jest tam seryjna turbina?
czy jest tak K14, czy K16. Znalazlem na aukcji turbine K16 a pochodzi niby od A6 C4 116KM.
Dodam jeszcze że moje auto jest podkręcone do 170KM.
Czy przyczyna pekniecia mogł być zatkany interkuler? podejrzewam ze raczej by wąż strzelił
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

_przywitajsie
i po co aż 3 razy ten sam temat?
winko86
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2013-05-13, 21:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: winko86 »

Przez przypadek wcisnelem 3 razy wyślij, bo nic sie nie dzialo
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

wporzo :ok: Zapraszamy za tem do działu powitań :ok:
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

winko86, a z pisownią widoczną w pierwszym poście tego tematu to da radę coś zrobić?
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Dobra pany, wracając do tematu.. :P
winko86, pasują K14 (seryjna) i K16 bez większych kombinacji.
Wybadaj temat gustava,
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4886& ... &start=105
Tu kolega
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426 wsadził ze zmienną geometrią
Czemu tak się stało? Licho wie. Ty najlepiej znasz stan swojego auta. Starość, zmęczenie, a może wysiłek związany z podkręceniem i butowaniem
Ostatnio zmieniony 2014-07-10, 17:08 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

pasuje jeszcze i K24-7000 z odpowiednią muszlą gorącą :)
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

arwam, Ale chyba jest rzeźba żeby zmieścić?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

mas0n, jak zmienisz muszlę na odpowiednią to niemal żadnej rzeźby, jedynie przewody olejowe, górny trzeba skręcić o 90* a dolny przeciąć i przedłużyć.
jak zrobisz odpowiednio WG to podpinasz tak jak ori turbo i spokojnie możesz regulować ciśnienie jak Ci się żywnie podoba.


jeśli chcesz więcej niż 200-220Km to musisz się rozejrzeć za innym turbem, ale wtedy już totalny custom.

a tak masz niemal P&P, jedyna rzeżba to konieczność dodatkowego wkłucia się w dolot żeby pobrać ciśnienie z dolotu dla WG,
ja nie chciałem dotykać zimnej muszli i wziąłem sobie z dodatkowego króćca.
można też jak ktoś chce tak jak w ori K14/K16 wziąć ciśnienie z zimnej muszli.
zobacz w temacie o mojej coupe, jak mam , gdybym chciał wrócić do K14 lub K16, to wyjmuję tylko K24, wraz z przewodami olejowymi i zakładam ori turbo, wyjąć K24 mogę ale na pewno nic mniejszego tam nie trafi :)

K24, ma jeszcze jedną zaletę że jest je banalnie prosto wysterować
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

arwam, To już wiem czego szukać :D
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

czeeeggggooo ???? :lol: :lol: :lol: :lol:
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

arwam, K24. Brzmi fajnie :)
Ale jak się zastanowić, to może lepiej coś ze zmienną geometrią...
a w sumie. nie mam na razie co się głowić, obecna turbina jest w dobrym stanie i jeśli zmieniać, to dopiero jak ta się zacznie sypać
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

no ja właśnie intensynie myślę jak wysterować VNT za pomocą ori ECU
wiem że zaraz się odezwą głosy że się nie da, spokojnie, jak robiłem mechaniczne sterowanie do golfa też się miało nie dać.
myślę że jak przebrnę przez obsługę działającego winolsa, i uda mie się go postawić tak aby działał jak należy to powinno sie udać,
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

arwam, Też nad tym myślałem, i myślałem aby zastosować gruchę i zaworek od 1Z.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

afro89, ten myk nie przejdzie jeśli ma być dobrze a auto ma być również używane do jazdy na codzień.
za duża wartość progowa przy której gruszka zacznie uchylać kierownice, pamiętaj że na dźwignię kierownic przy turbo VNt nie działająsiły od spalin, jak na klapkę zaworu WG.
za to jak dasz gruszkę która zacznie wypychać wodzidło poniżej ciśnienia 0,2 bara, to ma prawo zadziałać lepszy paten będzie jeśli zrobisz gruszkę nadciśnieniowo-podciśnieniową, wtedy max ciśnienie będzie redulowane za pomocą nadciśnienia, za to sttany pośrednie przy pomocy podciśnienia, dzięki temu nie powinno być żadnych zawachań ciśnienia jak będzie dobrze program zrealizowany
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”