[A6-2.5TDI AEL] jaka turbina do ael 140KM
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2013-05-13, 21:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
[A6-2.5TDI AEL] jaka turbina do ael 140KM
witam.
dziś wyprułem katalizator w swojej audi a6 c4 2,5tdi 140KM. po odpaleniu auta zaczęla mocno dymic na czarno. chcialem przedmuchac wydech, wiec postanowiłem ze sie przejade i wkrece ja na wysokie obroty, nagle był wystrzał i pekla turbina.
Albo to po prostu zbieg okolicznosci, albo nie wiem. w turbinie oderwała sie ta cześć aluminiowa od rzeliwnej i do tego pękła na pól. czeka mnie zakup jakiejs urzywanej. Dlatego mam pytanie jaka jest tam seryjna turbina?
czy jest tak K14, czy K16. Znalazlem na aukcji turbine K16 a pochodzi niby od A6 C4 116KM.
Dodam jeszcze że moje auto jest podkręcone do 170KM.
Czy przyczyna pekniecia mogł być zatkany interkuler? podejrzewam ze raczej by wąż strzelił
pozdrawiam
dziś wyprułem katalizator w swojej audi a6 c4 2,5tdi 140KM. po odpaleniu auta zaczęla mocno dymic na czarno. chcialem przedmuchac wydech, wiec postanowiłem ze sie przejade i wkrece ja na wysokie obroty, nagle był wystrzał i pekla turbina.
Albo to po prostu zbieg okolicznosci, albo nie wiem. w turbinie oderwała sie ta cześć aluminiowa od rzeliwnej i do tego pękła na pól. czeka mnie zakup jakiejs urzywanej. Dlatego mam pytanie jaka jest tam seryjna turbina?
czy jest tak K14, czy K16. Znalazlem na aukcji turbine K16 a pochodzi niby od A6 C4 116KM.
Dodam jeszcze że moje auto jest podkręcone do 170KM.
Czy przyczyna pekniecia mogł być zatkany interkuler? podejrzewam ze raczej by wąż strzelił
pozdrawiam
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Dobra pany, wracając do tematu..
winko86, pasują K14 (seryjna) i K16 bez większych kombinacji.
Wybadaj temat gustava,
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4886& ... &start=105
Tu kolega
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426 wsadził ze zmienną geometrią
Czemu tak się stało? Licho wie. Ty najlepiej znasz stan swojego auta. Starość, zmęczenie, a może wysiłek związany z podkręceniem i butowaniem
winko86, pasują K14 (seryjna) i K16 bez większych kombinacji.
Wybadaj temat gustava,
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4886& ... &start=105
Tu kolega
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426 wsadził ze zmienną geometrią
Czemu tak się stało? Licho wie. Ty najlepiej znasz stan swojego auta. Starość, zmęczenie, a może wysiłek związany z podkręceniem i butowaniem
Ostatnio zmieniony 2014-07-10, 17:08 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
pasuje jeszcze i K24-7000 z odpowiednią muszlą gorącą
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
mas0n, jak zmienisz muszlę na odpowiednią to niemal żadnej rzeźby, jedynie przewody olejowe, górny trzeba skręcić o 90* a dolny przeciąć i przedłużyć.
jak zrobisz odpowiednio WG to podpinasz tak jak ori turbo i spokojnie możesz regulować ciśnienie jak Ci się żywnie podoba.
jeśli chcesz więcej niż 200-220Km to musisz się rozejrzeć za innym turbem, ale wtedy już totalny custom.
a tak masz niemal P&P, jedyna rzeżba to konieczność dodatkowego wkłucia się w dolot żeby pobrać ciśnienie z dolotu dla WG,
ja nie chciałem dotykać zimnej muszli i wziąłem sobie z dodatkowego króćca.
można też jak ktoś chce tak jak w ori K14/K16 wziąć ciśnienie z zimnej muszli.
zobacz w temacie o mojej coupe, jak mam , gdybym chciał wrócić do K14 lub K16, to wyjmuję tylko K24, wraz z przewodami olejowymi i zakładam ori turbo, wyjąć K24 mogę ale na pewno nic mniejszego tam nie trafi
K24, ma jeszcze jedną zaletę że jest je banalnie prosto wysterować
jak zrobisz odpowiednio WG to podpinasz tak jak ori turbo i spokojnie możesz regulować ciśnienie jak Ci się żywnie podoba.
jeśli chcesz więcej niż 200-220Km to musisz się rozejrzeć za innym turbem, ale wtedy już totalny custom.
a tak masz niemal P&P, jedyna rzeżba to konieczność dodatkowego wkłucia się w dolot żeby pobrać ciśnienie z dolotu dla WG,
ja nie chciałem dotykać zimnej muszli i wziąłem sobie z dodatkowego króćca.
można też jak ktoś chce tak jak w ori K14/K16 wziąć ciśnienie z zimnej muszli.
zobacz w temacie o mojej coupe, jak mam , gdybym chciał wrócić do K14 lub K16, to wyjmuję tylko K24, wraz z przewodami olejowymi i zakładam ori turbo, wyjąć K24 mogę ale na pewno nic mniejszego tam nie trafi
K24, ma jeszcze jedną zaletę że jest je banalnie prosto wysterować
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
czeeeggggooo ????
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
arwam, K24. Brzmi fajnie
Ale jak się zastanowić, to może lepiej coś ze zmienną geometrią...
a w sumie. nie mam na razie co się głowić, obecna turbina jest w dobrym stanie i jeśli zmieniać, to dopiero jak ta się zacznie sypać
Ale jak się zastanowić, to może lepiej coś ze zmienną geometrią...
a w sumie. nie mam na razie co się głowić, obecna turbina jest w dobrym stanie i jeśli zmieniać, to dopiero jak ta się zacznie sypać
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
no ja właśnie intensynie myślę jak wysterować VNT za pomocą ori ECU
wiem że zaraz się odezwą głosy że się nie da, spokojnie, jak robiłem mechaniczne sterowanie do golfa też się miało nie dać.
myślę że jak przebrnę przez obsługę działającego winolsa, i uda mie się go postawić tak aby działał jak należy to powinno sie udać,
wiem że zaraz się odezwą głosy że się nie da, spokojnie, jak robiłem mechaniczne sterowanie do golfa też się miało nie dać.
myślę że jak przebrnę przez obsługę działającego winolsa, i uda mie się go postawić tak aby działał jak należy to powinno sie udać,
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
arwam, Też nad tym myślałem, i myślałem aby zastosować gruchę i zaworek od 1Z.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
afro89, ten myk nie przejdzie jeśli ma być dobrze a auto ma być również używane do jazdy na codzień.
za duża wartość progowa przy której gruszka zacznie uchylać kierownice, pamiętaj że na dźwignię kierownic przy turbo VNt nie działająsiły od spalin, jak na klapkę zaworu WG.
za to jak dasz gruszkę która zacznie wypychać wodzidło poniżej ciśnienia 0,2 bara, to ma prawo zadziałać lepszy paten będzie jeśli zrobisz gruszkę nadciśnieniowo-podciśnieniową, wtedy max ciśnienie będzie redulowane za pomocą nadciśnienia, za to sttany pośrednie przy pomocy podciśnienia, dzięki temu nie powinno być żadnych zawachań ciśnienia jak będzie dobrze program zrealizowany
za duża wartość progowa przy której gruszka zacznie uchylać kierownice, pamiętaj że na dźwignię kierownic przy turbo VNt nie działająsiły od spalin, jak na klapkę zaworu WG.
za to jak dasz gruszkę która zacznie wypychać wodzidło poniżej ciśnienia 0,2 bara, to ma prawo zadziałać lepszy paten będzie jeśli zrobisz gruszkę nadciśnieniowo-podciśnieniową, wtedy max ciśnienie będzie redulowane za pomocą nadciśnienia, za to sttany pośrednie przy pomocy podciśnienia, dzięki temu nie powinno być żadnych zawachań ciśnienia jak będzie dobrze program zrealizowany
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,