[A6 C4] 1,8 20V ADR blokowanie wałka rozrządu (strona ssąca)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

[A6 C4] 1,8 20V ADR blokowanie wałka rozrządu (strona ssąca)

Post autor: silnor3ki »

Witam,
Panowie w jaki sposób mogę zablokować wałek od zaworów ssących aby odkręcić elementy, które znajdują się za czujnikiem halla ?
Będę wymieniał simmeringi wałków i aby to zrobić trzeba zdjąć czujnik i kółko, które jest przykręcone do wałka i obraca się wewnątrz obudowy czujnika halla.
Na stronie wydechowej jest koło pasowe do rozrządu. Do jego odkręcenia mam klucz, który wchodzi do wewnątrz koła i można je odkręcić. Ale nie mogę nigdzie w sieci znaleźć jak zdjąć wszystko z wałka po stronie ssącej. No i oczywiście w odwrotną stronę też, czyli zablokowanie potrzebne mi do dokręcenia wszystkiego spowrotem po wymianie uszczelniaczy wałka. Domyślam się, że targanie tego kluczem przez zablokowanie paskiem rozrządu nie jest wskazane :)

Z góry dzięki za pomoc.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Próbowałeś nie blokować i odkręcać kluczem te kółko od halla? u mnie w V6 odkręcałem tak bez blokowania, śruba nie jest zakręcona na tyle mocno by dało rade obrócić silnik przy próbie odkręcenia jej. Tą śrubę na wałku wydechowym odkręcałem po zablokowaniu koła pasowego przedłużką akurat było miejsce u mnie.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

Nie próbowałem odkręcać bo jeszcze się za remonty nie zabrałem. Chciałem wiedzieć raczej wszystko jak i co zrobić zanim zacznę rozbierać co by później nie tracić czasu w trakcie naprawy :)
Myślałem, że jak zacznę odkręcać śrubę bez blokowania wałka to mogę go uszkodzić, albo krzywki, albo zębatki itp. itd. i ogólnie niczego nie chciałbym uszkodzić niepotrzebnie :)
Myślałem jeszcze nad odkręceniem tego już po wyjęciu wałka z głowicy. Mógłbym jakoś przytrzymać wałek i spróbować odkręcić jak już będę go miał w rękach ale przy zakładaniu spowrotem to nie przejdzie bo muszę najpierw nabić nowy simmering na wałek a później zakładać dopiero części od czujnika halla.
Tak czy inaczej dzięki za radę :)
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

wszystko już zrobione :)
Kółko halla poszło bez problemów. Klucz na śrubę i delikatnie puknąłem młotkiem. Popuściło od razu bez większych oporów.
Z odkręceniem koła na wałku wydechowym też nie miałem większych problemów na szczęście.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”