Witam.
W tym tygodniu wypłata więc czas coś zrobić w setce
Na pierwszy rzut idzie instalacja lpg, która jest trochę zapuszczona. Jest to moje pierwsze auto z sekwencją więc będę potrzebował waszej pomocy
Instalacja jak to się mówi "wrzucona"
1. Reduktor.
Jest to bodajże zavoli zeta n i pytanko czy nie jest on ciut mało wydajny do AAH
2. Gaśnie na zimnym
Problem jest taki, że trzeba zakręcić dwa-trzy razy zanim wstanie. Po ok 3-5 sec. przełącza się na gaz i lubi zgasnąć jeżeli nie trzyma się większej ilości obrotów (1,5- 2 tys).
Na ciepłym silniku ten problem nie występuje.
3. Wtryski
Wtryski posiadam valteka
Niestety nie wiem ile mają najechane ani nie wiem jak mogę sprawdzić w jakiej są kondycji.
4.Wskaźnik stanu lpg
Rzadko kiedy diody pokazują coś sensownego. Wymiana tego elementu ze wskazaniem przy butli coś pomoże
5. Wlew gazu
Mam zamiar przenieść wlew gazu pod klapke. I moje pytanie jest takie, czy umiejscowienie go tak jak na zdjęciu jest prawidłowe?
6.Lambda
Jeszcze jedna sprawa: jak sprawdzić poprawne działanie sondy?
Ogólnie rzecz biorąc setka jest mocna na gazie i nie czuć dużej różnicy w porównaniu z PB bądz jej prawie nie ma. Jak się wciska mocniej pedał gazu to lubi zaśmierdzieć w środku.
Więc myślałem o wymianie wszystkich Faro w komorze silnika i odpowiednim ich uszczelnieniu.
Sterownik ponoć Stag. nie wiem jaki jest to model.
[ Dodano: |8 Wrz 2015|, o 21:18 ]
Pogrzebałem troche na forum, pomyślałem i mam chyba rozwiązanie problemu nr 2:
przyczyną cieżkiego rozruchu może być czujnik temperatury do ECU.
Jak już odpale to szarpie przy zmianie biegow (za bogato) i lubi zgasnąć. Jednak gdy auto się trochę rozgrzeje dostaje wiadomości ze sond lambda ( więc sondy są jeszcze w jako takiej kondycji) i jest już o niebo lepiej.
Na razie to sucha teoria na podstawie forum. Rano pójdę do samochodu i sprawdzę w praktyce.
[ Dodano: |8 Wrz 2015|, o 21:21 ]
Nie mam mozliwosci podłączenia zlącza diagnostycznego ani umiejetności jego obslugi,
po prostu odepnę ten czujnik 2 pin i sprawdze jak to hula.
[100-2.8 AAH] Ogarnięcie instalacji
- matster95
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
[100-2.8 AAH] Ogarnięcie instalacji
Ostatnio zmieniony 2016-04-17, 21:36 przez matster95, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
jak lubi zasmierdziec to tak jakby zalewało go
jesli gasnie opcji moze byc kilka silnik krokowy czujniki temperatury,sonda lamda,przepływomierz nie faluja CI obroty na jałowym ?
sonde mozna sprawdzic jaka wartosc ma napiecie juz nie pamietam jaka powinna byc wartosc
tam gdzie masz wlew jest ok wielu autach tak robią
z wtryskami do podjedz na przeglad do gaziarza moze cos CI wiecej powie
4. do wymiany jesli stare wariuje i pokazuje jak chce
jesli gasnie opcji moze byc kilka silnik krokowy czujniki temperatury,sonda lamda,przepływomierz nie faluja CI obroty na jałowym ?
sonde mozna sprawdzic jaka wartosc ma napiecie juz nie pamietam jaka powinna byc wartosc
tam gdzie masz wlew jest ok wielu autach tak robią
z wtryskami do podjedz na przeglad do gaziarza moze cos CI wiecej powie
4. do wymiany jesli stare wariuje i pokazuje jak chce
Ostatnio zmieniony 2015-09-08, 21:24 przez dawid89, łącznie zmieniany 1 raz.
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
matster95, Kto Ci tak ustawił żeby przestawiał się na gaz zaraz po odpaleniu? Jak płyn chłodniczy jest zimny to nie da rade ci odparować gazu. Minimu minimum to jest ponad 30 st. płynu chłodniczego, a najlepiej jak ok 60.
- matster95
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Autko mam od niedawna więc jeszcze nie byłem na strojeniu. Też mi się wydawało, że coś za szybko przerzuca, więc narazie przed zgaszeniem wrzucam na PB. A po odpaleniu czekam aż sie troche nagrzeje i wrzucam lpg.
Co do ciężkiego rozruchu na benzynie winny jest czujnik temp. W najbliższym czasie postaram się go wymienić.
Co do parownika: bezpiecznie jest na nim jeździć? Gdzieś mi sie o uszy obiło że można go troche podrasować, by był bardziej wydajny. Ktos to przerabiał już?
Co do ciężkiego rozruchu na benzynie winny jest czujnik temp. W najbliższym czasie postaram się go wymienić.
Co do parownika: bezpiecznie jest na nim jeździć? Gdzieś mi sie o uszy obiło że można go troche podrasować, by był bardziej wydajny. Ktos to przerabiał już?
Ostatnio zmieniony 2015-09-10, 20:14 przez matster95, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
Całą zabawę trzeba raczej zacząć od podpięcia interfejsu do STAG-a i zobaczenia co w trawie piszczy , inaczej to nie ma sensu wymieniać w ciemno podzespołów.
Zacznij od popryskania połączeń pianą, znalezienia nieszczelności i ewentualnego dokręcenia opasek (jeśli śmierdzi). Jak popękane wężyki to wymień.
Faro to masz od butli do parownika ewentualnie (albo miedź). Pod maską to masz gumowe wężyki ciśnieniowe a nie Faro.matster95 pisze:Więc myślałem o wymianie wszystkich Faro w komorze silnika i odpowiednim ich uszczelnieniu.
Zacznij od popryskania połączeń pianą, znalezienia nieszczelności i ewentualnego dokręcenia opasek (jeśli śmierdzi). Jak popękane wężyki to wymień.
Ostatnio zmieniony 2015-09-10, 22:43 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
- matster95
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Parownik zavoli zeta n chyba kończy swój żywot.
Mam pytanie czy po kupnie zestawu naprawczego od zeta S poprawi się jego wydajność?
I czy wszystkie potrzebne części, by przerobić moją N na S, będą w zestawie?Może już ktoś się z tym bawił.
Bo obecny jest za słaby do 150 KM a V-ka trochę tego gazu potrzebuje przy pełnej mocy.
Jeżeli nic nie wymyśle z nim to wleci nowy odpowiednio dobrany.
Tak więc co polecacie?
Jeszcze jedna sprawa co do kompensacji wtryskiwaczy:
Obecnie mam czujnik ciśnienia założony na końcu prawej listwy wtryskiwacza.
Należałoby połączyć obie listwy od tyłu i na środku tego węża dać ten czujnik ciśnienia?
Mam pytanie czy po kupnie zestawu naprawczego od zeta S poprawi się jego wydajność?
I czy wszystkie potrzebne części, by przerobić moją N na S, będą w zestawie?Może już ktoś się z tym bawił.
Bo obecny jest za słaby do 150 KM a V-ka trochę tego gazu potrzebuje przy pełnej mocy.
Jeżeli nic nie wymyśle z nim to wleci nowy odpowiednio dobrany.
Tak więc co polecacie?
Jeszcze jedna sprawa co do kompensacji wtryskiwaczy:
Obecnie mam czujnik ciśnienia założony na końcu prawej listwy wtryskiwacza.
Należałoby połączyć obie listwy od tyłu i na środku tego węża dać ten czujnik ciśnienia?
Ostatnio zmieniony 2016-04-17, 21:39 przez matster95, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Zrób rekompensacje ciśnienia listw. Poszukaj na lpg-forum co do zavolaków bo chyba jednak da się przerobić Ske ( do 250hp ) na Nke a nie na odwrót. Chociaż możliwe że wystarczy wywalić pare sprężynek i będzie git. Jak masz zamiar zmieniać reduktor to zavoli zeta s będzie p&p bo ma takie same wyjścia, ewentualnie AC r01 też jest git.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest