[A6-2.6 ABC] Awaryjne odcinanie LPG

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Arek1984
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2012-02-23, 18:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dobre Miasto

[A6-2.6 ABC] Awaryjne odcinanie LPG

Post autor: Arek1984 »

Dwa dni temu pojawil mi sie maly problem z LPG a mianowicie jade sobie 100km/h bez pajacowania, normalna spokojna jazda, i raptem odlacza mi awaryjnie gaz i jade na benzynie, po chwili recznie wylaczam gaz /włączam i normalnie dalej sobie jade 40 km do domu bez problemow.
Podczas ruszania dla testu krece se go do 5tys obrotów na 1-2-3-4 biegu i zero problemow, ale np zdarzylo mi sie wczoraj ze podczas mijania zredukowalem sobie z 5 na 4 i tez awaryjnie sie przełaczyl na benze z tym ze obroty po redukcji nie przekraczaly 3,5k.
To moze miec jakis wplyw z tym pykajacym wtryskiwaczem co kiedys pisałem posta?
Butla na pewno nie była pusta bo 1h przed tymi przebojami była tankowana do pelna.

W tematach technicznych stosuj tagi - Mareek
Ostatnio zmieniony 2012-12-14, 10:53 przez Arek1984, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

może są takie spadki ciśnienia na reduktorze, regenerowałeś kiedyś reduktor??
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

A napisz kolego jaka to instalacja. Obstawiam błędy ciśnienia lub jakiś czujnik na chwile traci kontakt i np. nie widzi obrotów czy temperatury reduktora i dlatego wraca na benzynę. Opisz trochę to spróbujemy pomóc :ok:
Awatar użytkownika
eikel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2012-11-24, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: eikel »

masz możliwość odczytu błędu LPG? masz adapter i oprogramowanie ?
Największym problem dzisiejszych aut to jego poprzedni właściciel. Czyli jeżeli coś robisz, to rób to porządnie!
Arek1984
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2012-02-23, 18:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dobre Miasto

Post autor: Arek1984 »

Mam mozliwosc jak pojade do gazownika tylko.

Instalacja to Stag300. Ale co do gratow to nie mam szczerze pojecia co tam siedzi bo jestem gazowym laikiem. Do tej pory posiadalem same Disle.
No nic wychodzi na to ze bede musial jutro skoczyc do typa, niech podlaczy komputer i zobaczymy co pokaze.
Awatar użytkownika
eikel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2012-11-24, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: eikel »

Arek1984 pisze:niech podlaczy komputer i zobaczymy co pokaze
to jest najszybszy i najbardziej efektywny sposób :ok:
daj znać co było.
Największym problem dzisiejszych aut to jego poprzedni właściciel. Czyli jeżeli coś robisz, to rób to porządnie!
Arek1984
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2012-02-23, 18:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dobre Miasto

Post autor: Arek1984 »

Byłem u Gazownika, powiedzial ze wszystko jest w porzadku, tylko wywalilo kilka błedow napiecia. Narazie kazal jezdzic i wrocic gdyby sie dalej cos dzialo. Mowil ze te stagi starsze czesto maja problemy ze skokami napiecia.
Tak czy siak, mam nadzieje ze bedzie ok
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

miełem kiedys instalke staga w passacie vr6 i przez 2 tala tylko wymieniałem filtry i czysciłem wtryski nic wiecej, duzo zalezy czy ktos sie przyłozył do montażu instalacji
Moja Czerwona Strzała
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Powiem ci że jeśli były to błędy ze str napięcia w inst el to też nie jest normalne ale jeśli były spadki ciśnienia to masz ustawiony w programie próg minimalnego ciśnienia zbyt bliski roboczemu, reduktor kulawy albo sam z siebie zszedł z ciśnieniem roboczym, spada ono do progu minimalnego i tak będzie się działo.
Arek1984 pisze:Mowil ze te stagi starsze czesto maja problemy ze skokami napiecia.
Terefere, napięcie dla sterownika Stag 300 w specyfikacji tech jest szerokie bo 10-16V, więc jeśli to były błędy napięcia albo masz coś skasztanione z alternatorem, baterią albo złe/słabe połączenie zasilania sterownika.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Arek1984
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2012-02-23, 18:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dobre Miasto

Post autor: Arek1984 »

Z tego co widzialem to napiecie bylo na benzynie 14,25 a na gazie 14.
Zadnych innych bledow nie wykazywalo mu, sprawdzal ustawienia, i powiedzial ze wszystko jest wpozadku.
Polatam kilka dni i zobacze co bedzie sie działo.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Arek1984 pisze:Z tego co widzialem to napiecie bylo na benzynie 14,25 a na gazie 14.
To prawidłowe. Na LPG będzie niższe pokazywał program, bo przecież 6 wtryskiwaczy zaczyna pracować, one też pobierają prąd, więc te 0,25V to żadna różnica. Co innego jeśli w trakcie jazdy masz jakieś jajko z ładowaniem i mu skacze albo to o czym pisałem, słabe połączenie zasilania sterownika i nie łączy czasami. Masz Voltomierz w zegarach, patrz jak zachowuje się napięcie gdy mu odbija i przełącza.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Arek1984 wystarczy , że masz słabszy akumulator (dłużej autko stoi) i przy odpalaniu napięcie spadnie na ułamek sekundy poniżej 9V i stag to zarejestruje. Nie ma to wpływu. Na wszelki wypadek przepatrz miejsca podłączenia do instalacji (plus po aku, plus po stacyjce i mase) czy dobrze zwierają, czy wsio dokręcone.

Błędów jest kilka rodzajów, najlepiej mieć przy sobie kompa z interfejsem do gazu przez te kilka dni i w razie wystąpienia problemu nie gasić silnika tylko się podłączyć i luknąć na bieżąco... Część błędów po ustąpieniu przyczyny jest kasowanych z automatu po ponownym rozruchu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”