[100-2.3-AAR] Wysokie spalanie, falujące obroty

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Marcin59
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2020-12-01, 22:41
Imię: Marcin
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Łódź

[100-2.3-AAR] Wysokie spalanie, falujące obroty

Post autor: Marcin59 »

Witam wszystkich,
Posiadam problem z moim samochodem tak, że spala mi w mieście 17l Pb, 19l LPG. Na benzynie auto dobrze jeździ a na gazie falują obroty na luzie. A przy dodawaniu gazu samochód jakby się dusi i czasami gasnie. Wcześniej miałem problem z odpalaniem, więc ostatnio miałem wymienianie wtryski i też rozdzielacz z gazu. Wcześniej były też wymieniane świece, przewody oraz pompa paliwa. Naprawy robiłem na Śląsku lecz teraz przeprowadziłem się do Łodzi i nie potrafię znaleźć mechanika który się zajmuje mechanicznymi wtryskami oraz pierwsza generacją gazu bez sekwencji. Nie wiem już kompletnie co z moim samochodem jest nie tak. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 61
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Zasadniczo to na temat łączenia silników z mechanicznym wtryskiem np 2.3 AAR, NF czy np NG (ten ostatni to akurat w 80tkach) z instalacjami LPG i problemami z tym związanymi to można by epopeje większą o trylogii Sienkiewicza napisać.
Zasadniczo dział w którym napisałeś odpowiada Ci na pytanie.
Te silniki po prostu nie działają poprawnie z LPG poza 2 przypadkami:
- zrobisz instalację gazową na BLOSie i totalnie wykastrujesz układ paliwowy (czyli likwidujesz mechaniczny wtrysk i tą przepływkę na wahadełku i auto będzie pracować tylko i wyłącznie na gazie.) - uwaga nie wiem jak będzie na przeglądzie a może być różnie w przypadku takiej instalacji LPG.
- zrobisz zmianę wtrysku na elektroniczny EFI (również jak wyżej wywalając wtrysk mechaniczny z tym że przepływka zostaje) - oferty takiej konwersji z robocizną lub zestawy do samodzielnej konwersji dostępne są po grupach, forach czy nawet ALLEGRO czy OLX. Czy ktoś na forum by ci to zrobił lub sprzedał nie odpowiem bo nie wiem - może ktoś tym u nas handluje.
W przypadku konwersji na EFI możesz sobie nawet i sekwencję założyć.
Marcin59
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2020-12-01, 22:41
Imię: Marcin
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Łódź

Post autor: Marcin59 »

Rozważam też to aby zdemontować instalacje LPG ponieważ od 4 lat mam instalacje i od 4 lat non stop cyrki z moim samochodem. Tylko nie wiem jak to się będzie miało z teraźniejszym problemem z spalaniem Pb.
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 61
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

No i kwestia w jakim stanie masz przepływkę (i gumę dolotu z przepływki) po gazie. Nie było strzała? Bo niestety ale w LPG to jest norma że jest kichnięcie i krzywi talerzyk i dziurawi gumę przepływomierza i pomimo późniejszego demontażu gazu i tak pływa na obrotach i nieprawidłowo dawkuje powietrze i tym samym paliwo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”