[A6-2.5TDI AEL] Regeneracja silnika ael

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
labus771
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2014-09-21, 15:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Norwegia

[A6-2.5TDI AEL] Regeneracja silnika ael

Post autor: labus771 »

hei
zacznę może od tego że nie jestem mechanikiem samochodowym i nie mieszkam aktualnie w Polsce. zakupiłem sobie a6 ael z 94 roku i sukcesywnie ją remontuję .Powizycie w tutejszym warsztacie zrezygnowałem z usług tutejszych mechaników.Do naprawy pozostał mi silnik najgorsza sprawa . silnik głośno pracuje i kopci na czarno czasem na siwo a ostatnio ciężko pali .ma niezłe osiągi i miał w miare dobre przyśpieszenie . chciałbym się zabrać za jego remont ale nie mam pojęcia za co się zabrać . mam już turbine ,rozrząd ,wkrótce zamówie przepływomierz . dodatkowo silnik bierze sporo oleju tu mam pytanie co trzeba wymienić w środku i czy konieczna jest planowanie głowicy no i rzecz oczywista czy dam sam rade powymieniać te elementy . prosiłbym o odpowiedzi konkretne od znawców temetu.ewentualnie jakieś turtoriale ,posiadam też ksiązke hayesa .mechanicy tutejsi nie wchodzą w grę.a za cel po wizytach u nich postawiłem sobie zę sam ją wyremontuje. :)
były maluchy 126p
polonez truck 1995,ford escort 1.31996 ,audi 80 1,8s 1990 ,saab 900s 2.0,
Audi a6 c5 avant 1.9 tdi 2001,SAAB 9-5 2001 kombi,
Jest AUDi a6 c6 2.0 tdi 2007 Avant , Audi a6 c4 2,5 tdi 1994 ,Ford Mondeo mk3 2004 kombi
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Ile bierze oleju? Zacznij od diagnostyki komputerowej(kąt wtrysku, dawka, turbo). Jak zrobisz logi to będzie więcej wiadomo.
labus771
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2014-09-21, 15:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Norwegia

Post autor: labus771 »

Oleju bierze sporo jeżdżę około 400 km tygodniowo i raz na tydzień uzupełniamy około litr może więcej. Co do diagnostyki to jaki program ewentualnie od kogo zakupić. Mam polski vag ale chyba zjaralem przewód bo podłączyłem plus na minus i nie mogę się połączyć.
były maluchy 126p
polonez truck 1995,ford escort 1.31996 ,audi 80 1,8s 1990 ,saab 900s 2.0,
Audi a6 c5 avant 1.9 tdi 2001,SAAB 9-5 2001 kombi,
Jest AUDi a6 c6 2.0 tdi 2007 Avant , Audi a6 c4 2,5 tdi 1994 ,Ford Mondeo mk3 2004 kombi
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

Najpierw wyciągnij intercooler jeśli w nim jest oleju sporo to do regeneracji turbina jeśli mało to do wymiany uszczelka pod głowicą i uszczelnienia zaworowe (dodatkowo można wymienić pierścienie).
Kopcenie na czarno to kwestia regulacji dawki paliwa zapewne jest zbyt duża.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

labus771, sprawdź czy olej nigdzie nie wycieka, zanim zaczniesz poważniejsze naprawy.

[ Dodano: |22 Maj 2015|, o 17:33 ]
Vag com najlepiej lub vcds.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

GreenGreen,

co do brania oleju jeśli sie nie pojawia w układzie chłodzenia, to nie ma nic wspólnego z górą silnika, na trasie mogę Ci zdjąć całkowicie uszczelniacze zaworowe i oleju nie ma prawa wziąć, ponieważ nadciśnienie w dolocie i wydechu będzie z powrotem wpychać olej do silnika, natomiast jesli w trakcie jazdy po mieście pobiera olej to wtedy można obwiniać uszczelniacze zaworowe.
jeśli niezależnie od sposobu jazdy pobiera olej, to albo go zwyczajnie gubi, albo pobiera przez pierścienie.
opcje są dwie, albo zużyte pierścienie, albo wyklepane rowki na pierścienie w tłokach, jeśli to pierwsze to koszt pierścieni około 250-350zł w zależnosci jakie pierścienie będziesz brał.
jeśli są wyklepane rowki to czeka się wymiana tłoków
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
labus771
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2014-09-21, 15:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Norwegia

Post autor: labus771 »

Dzięki za podpowiedzi. Tymczasem oczekuje l na przepływomierz , zawor regulacji turbiny obudowe filtra i zbiornik chlodnicy
były maluchy 126p
polonez truck 1995,ford escort 1.31996 ,audi 80 1,8s 1990 ,saab 900s 2.0,
Audi a6 c5 avant 1.9 tdi 2001,SAAB 9-5 2001 kombi,
Jest AUDi a6 c6 2.0 tdi 2007 Avant , Audi a6 c4 2,5 tdi 1994 ,Ford Mondeo mk3 2004 kombi
labus771
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2014-09-21, 15:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Norwegia

Post autor: labus771 »

no i tak wymieniłem świece obudowe filtra powietrza bo była pęknięta no i przepływomierz . niestety alegrowicz przesłał mi walnięty przepływomierz a teraz sie nie odzywa no ale .
samochód troszkę lepiej pracuje i nie kopci juz tak bardzo myślę ze kopcenie to wina pękniętej obudowy filtra. musze zakupić jeszcze jeden przepływomierz .
natomiast mam pytanie silnik klepie na jałowym i głośniej jak dodaje gazu w okolicach alternatora albo pompy wspomagania . i jeszcze jedno wczoraj testowałem . fajnie startuje zbiera się ale dochodzi tylko do 140 km potem juz nie przyspiesza.
narazie dziękuję wam wszystkim za pomoc. :-)
były maluchy 126p
polonez truck 1995,ford escort 1.31996 ,audi 80 1,8s 1990 ,saab 900s 2.0,
Audi a6 c5 avant 1.9 tdi 2001,SAAB 9-5 2001 kombi,
Jest AUDi a6 c6 2.0 tdi 2007 Avant , Audi a6 c4 2,5 tdi 1994 ,Ford Mondeo mk3 2004 kombi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”