C4 - Rozeznanie w temacie, kilka pytań

iceman
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2012-12-15, 09:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: tsk

C4 - Rozeznanie w temacie, kilka pytań

Post autor: iceman »

Hej

Szukam auta, które będzie używane jako drugie w rodzinie, głównie na długie trasy.
W związku z tym mam kilka pytań odnośnie C4(wypiszę w punktach żeby było czytelniej):

1. Jakie zawieszenie (przód i tył) jest w C4 Quattro?
2. Jaki silnik spełnia takie kryteria:
- części ogólnodostępne, w przyzwoitych cenach
- prosta budowa, mała awaryjność
- dobrze znosi gaz
- pozwala na dynamiczną jazdę pomimo napędu Q
Moje typy to 2.6 150km lub 2.8 SOHC 174km (niestety nie znam kodów), co o tym myślicie?
3. W związku z tym, że auto będzie używane głównie w trasy to czy jest możliwość montażu skrzyni 6gang do wyżej wymienionych silników?
4. Mam 192cm wzrostu, czy za mną na tylnej kanapie ktoś się jeszcze zmieści?
5. Zawsze wydawało mi się, że te starsze modele Audi są pancerne, ale czy występują jakieś typowe usterki lub niedogodności w tym modelu? (jak np. w A4B5 sypiące się zawieszenie, zimne luty w sterowniku ABS, nieszczelne, przewiewne drzwi)
6. Czy części do Q są dużo droższe? I czy wiele z nich jest inna niż w FWD? Np. piasty, hamulce, zawieszenie?
7. Jakie są różnice między 100 a A6?

To chyba tyle ;) Jeśli komuś będzie się chciało odpowiedzieć na te pytania to serdecznie dziękuje :ok:
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 11:40 przez iceman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

1. Jakie zawieszenie (przód i tył) jest w C4 Quattro?
Standard, przód na macpersonie, wahacz spinany z drążkiem reakcyjnym, tył też coś w stylu macpersona, jeden dolny wahacz przykręcany do sanek, i do tego górny wahaczyk ze śrubą rzymska służący do regulacji pochylenia koła który lubi sie sypnąć jak sie lata z przyczepą szczególnie, chociaż w moim dopiero teraz wymieniłem a jeżdzi od 95r :-P
2. Jaki silnik spełnia takie kryteria:
Do tej budy i jeszcze przy quattro 2,6 to minimum, jednak buda swoje waży,a quattro też troche obciążą. Pod gaz oba sie nadają, 2,6 prostsze w budowie bo nie ma ani przepływki ani aktywnego dolotu co w 2,8 jest, za to 2,8 ma aluminiowy kolektor a 2,6 plastik. Mieliśmy kilka c4, a jeszcze więcej sie obejżało i jak dla mnie najlepszą opcja jest 2,8, spalanie podobne do 2,6 a jedzie lepiej. Najlepiej szukac ACK czyli nowszego 2,8 30v, jest mocniejszy i mniej pali od AAH(174km) tylko droższy w naprawie i bardziej skomplikowany.
3. W związku z tym, że auto będzie używane głównie w trasy to czy jest możliwość montażu skrzyni 6gang do wyżej wymienionych silników?
6tka chodziła tylko w dieslach i s6.
4. Mam 192cm wzrostu, czy za mną na tylnej kanapie ktoś się jeszcze zmieści?
Spokojnie, ja mam 189 i z tyłu jest sporo luzu, ba ja sie spokonie mieszcze i mam miejsce na nogi :lol:
5. Zawsze wydawało mi się, że te starsze modele Audi są pancerne, ale czy występują jakieś typowe usterki lub niedogodności w tym modelu? (jak np. w A4B5 sypiące się zawieszenie, zimne luty w sterowniku ABS, nieszczelne, przewiewne drzwi)
Drobne ma jak każde inne, lubią rdzewieć ranty, odłazić listwy na drzwaich dolne tak jak w b5, i pare innych sie znajdzie ale to pierdółki które sporadycznie sie pojawiają, c4 jest toporne na psucie jak sie o nie dba to jeżdzi sie długo i bezproblemowo :ok:
6. Czy części do Q są dużo droższe? I czy wiele z nich jest inna niż w FWD? Np. piasty, hamulce, zawieszenie?
Tył jest zupełnie inny, przód to samo czy to FWD czy AWD. W osce z tyłu masz belke, w quattro niezależne zawieszenie. Częsci są troche droższe do quattro ale to robi sie raz na wiele lat, jak wsadzisz dobre częsci to masz długo spokój, moja od 94 w oryginale jezdziła, dopiero w wakacje wywaliłem przednie wahacze, i tyle górne, reszta nadal dobra bez luzów. Pozatym z tyłu przy quattro wymienia sie jedynie gumy, a w górnych wahaczykach zazwyczaj padaja końcówki same, ja kupiłem meyle za tam 90zł chyba za sztuke więc nie jest żle :ok:
7. Jakie są różnice między 100 a A6?
Wizualne i wyposażeniowe. Róznia sie zderzakami, listwami bocznymi, lampami,lusterkami prostu a6 to lift 100. Wnętrze też ma pare róznic, w a6 pełne zagłówki, regulowana kierownica, długie zegary, i ogólnie większy wypas standardowy. I quattro troche sie rózni, 100 miała ręczną blokade mostu i słynny przycisk DIFF, a6 już tego nie ma, system oparty jest na elektronice, blokada jest elektroniczna, oparta na systemie ABS, a zwie sie to EDS czyli elektroniczna blokada mechanizmu róznicowego ;-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Na trasy to nie lepszy diesel ? :-) w C4 diesle to pancerne jednostki, a mocniejsza wersja 2,5 ma dość mocy do quattro i żwawego wyprzedzania :-) a po chipie uzyskuje się moc +- 170km :-)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

wolfik0, I zapomniałeś dodać jaki to fajny dzwięk ma, normalnie nie przepadam za dieslami, ale 2,5 sie fajnie jezdziło, aż sie kopara cieszyła jak sie 3tys mijało i zaczynał sie ryk :mrgreen:
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Dźwięk też prawie jak benzyna ma ale tak jak mówisz dopiero na wyższych obrotach :mrgreen: Chociaż na postoju kultura pracy w porównaniu do 4 cylindrowców jest o wiele lepsza :-D
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Na trasy może i lepszy Diesel, ale znaleźć takiego zadbanego i to w Q, to jest loteria :-P
Ja bym się nastawiał na poszukiwanie 2.8 z Q, dobrze zagazować i cieszyć się jazdą. Częściej można trafić też coś sprowadzonego...
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Fakt jak trasa to nie lepiej Diesla?

Skrzynia 6 przy prędkościach 130 wywołuje spalanie w okolicy 6, poważnie.

Z mojej strony odpowiem na pytania:
4. Mam 192cm wzrostu, czy za mną na tylnej kanapie ktoś się jeszcze zmieści?
Ja mam 205 i spokojnie za mną siada kobieta :)
7. Jakie są różnice między 100 a A6?
Różnic sporo ale moim zdaniem jeżeli znajdziesz zadbany egzemplaż nie patrz na to że jest rok starszy

2,8 AHH czyli 174 Km był w 100 a ACK był montowany w A6
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Przy obecnych cenach ON nie opyla się żaden nowy diesel, jednak przy tym modelu jeszcze tak, 2.5TDI R5 jest prosty i dość tani w eksploatacji jak na diesla, więc śmiało możesz szukać, miejsce na koło zapasowe zostaje :)
Mimo wszystko ja bym szukał benzynę 2.8 AAH ew jak się trafi a trafia się rzadko to ACK.
Na Gazolinie wyjdzie to samo lub taniej niż diesel, no i zima ci nie napędza jakiś dziwnym myśli o stanie aku, świec żarowych, filtra czy jakości paliwa w zbiorniku. Za to przy zagazowanym silniku przewody, świece zapłonowe czy cewka muszą być 100% sprawne, to też kosztuje.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

jak 2.8 to jednak jak kolega wyżej pisał lepiej AAH, ACK niby wiele się nie różni ale potrafi być upierdliwy, trzęsiawki na wolnych, deczko gorszy do zagazowania a jak przyjdzie Ci zmieniać cewkę to jest dostępna tylko w AS0 1400zł więc warto wszystko przekalkulować, na pewno na dzień dobry do wymiany ezektor i uszczelnienie silnika, przewody i świece to następne 800zł
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

trooky pisze:2,8 AHH czyli 174 Km był w 100 a ACK był montowany w A6
AAH też był w A6 ;-)

A co do AEL'a, to fakt, przy skrzyni 6gang i prędkości ok.120/h masz około 2tyś obr./min, to lekkoatletyka dla tego silnika 8-) , można zejść spokojnie poniżej 6L/100.

Po drogach Szwecji na pełnym zbiorniku, komputer pokazywał dystans do końca baku 1500km, spalanie spadło do 5.2L/100km :-P
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

wiele się nie różni ale potrafi być upierdliwy, trzęsiawki na wolnych, deczko gorszy do zagazowania a jak przyjdzie Ci zmieniać cewkę to jest dostępna tylko w AS0 1400zł więc warto wszystko przekalkulować, na pewno na dzień dobry do wymiany ezektor i uszczelnienie silnika, przewody i świece to następne 800zł
AAH też sie potrafi trzęść jak każdy inny, dlaczego niby gorszy do gazowania? Te same graty pasują i do tego i do tego. A z cewkami w ogóle bzdura bo podobne są co do ABC/AAH kupuje sie całość czyli wszystkie 6 i za 400zł można zamiennik znaleść, może z AAN Ci sie pomyliło? Przewody są w podobnych cenach jak do AAH, ja za BREMI płaciłem 370zl,a NGK taniej znaleść można :ok: A pocić sie lubią oba silniki jak to v6 :-P
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Haha, z tym trzęsieniem/wibracjami sam obecnie walcze. Dziś byłem u mechanika, on ma ABC i też ma delikatne wibracje. Oczywiście nie mówię o rozjazdach parametrów, ale takiej kulturze pracy. Jak kompresja wyjdzie ok to trzeba to olać, są ważniejsze rzeczy w życiu :mrgreen:

Generalnie aah nie ma tego napinacza łańcuszka zmiennych faz rozrządu, ma mniej zaworów. Ale przy takich starych autach to albo kupisz i będzie git, albo wtopisz - niestety, niby audi, ale przy autach 15-21 lat skisić się może wsystko.

Jedynie w przypadku aah z początków produkcji są problemy z diagnostyką za pomocą kabli vag z allegro. Jedynie błędy i bloki 000 - czyli ubogo. Chyba od 93 roku już jest lepiej, ale pewien nie jestem.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

adriang92 pisze:
wiele się nie różni ale potrafi być upierdliwy, trzęsiawki na wolnych, deczko gorszy do zagazowania a jak przyjdzie Ci zmieniać cewkę to jest dostępna tylko w AS0 1400zł więc warto wszystko przekalkulować, na pewno na dzień dobry do wymiany ezektor i uszczelnienie silnika, przewody i świece to następne 800zł
AAH też sie potrafi trzęść jak każdy inny, dlaczego niby gorszy do gazowania? Te same graty pasują i do tego i do tego. A z cewkami w ogóle bzdura bo podobne są co do ABC/AAH kupuje sie całość czyli wszystkie 6 i za 400zł można zamiennik znaleść, może z AAN Ci sie pomyliło? Przewody są w podobnych cenach jak do AAH, ja za BREMI płaciłem 370zl,a NGK taniej znaleść można :ok: A pocić sie lubią oba silniki jak to v6 :-P
cewka występuje jako całość i jest problem z dotępność nawet w IC już nie można kupić a odnośnie przewodów to zobacz, że BERU ma inne przewody do AAH i inne do ACK może fizycznie pasują ale po coś zrobili dwa rodzaje jedne są 2xdroższe

z NGK dla AAH i ACK też sa różne nr przewodów i inne ceny
Ostatnio zmieniony 2013-01-11, 23:59 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”