C4 - Rozeznanie w temacie, kilka pytań
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2012-12-15, 09:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: tsk
C4 - Rozeznanie w temacie, kilka pytań
Hej
Szukam auta, które będzie używane jako drugie w rodzinie, głównie na długie trasy.
W związku z tym mam kilka pytań odnośnie C4(wypiszę w punktach żeby było czytelniej):
1. Jakie zawieszenie (przód i tył) jest w C4 Quattro?
2. Jaki silnik spełnia takie kryteria:
- części ogólnodostępne, w przyzwoitych cenach
- prosta budowa, mała awaryjność
- dobrze znosi gaz
- pozwala na dynamiczną jazdę pomimo napędu Q
Moje typy to 2.6 150km lub 2.8 SOHC 174km (niestety nie znam kodów), co o tym myślicie?
3. W związku z tym, że auto będzie używane głównie w trasy to czy jest możliwość montażu skrzyni 6gang do wyżej wymienionych silników?
4. Mam 192cm wzrostu, czy za mną na tylnej kanapie ktoś się jeszcze zmieści?
5. Zawsze wydawało mi się, że te starsze modele Audi są pancerne, ale czy występują jakieś typowe usterki lub niedogodności w tym modelu? (jak np. w A4B5 sypiące się zawieszenie, zimne luty w sterowniku ABS, nieszczelne, przewiewne drzwi)
6. Czy części do Q są dużo droższe? I czy wiele z nich jest inna niż w FWD? Np. piasty, hamulce, zawieszenie?
7. Jakie są różnice między 100 a A6?
To chyba tyle Jeśli komuś będzie się chciało odpowiedzieć na te pytania to serdecznie dziękuje
Szukam auta, które będzie używane jako drugie w rodzinie, głównie na długie trasy.
W związku z tym mam kilka pytań odnośnie C4(wypiszę w punktach żeby było czytelniej):
1. Jakie zawieszenie (przód i tył) jest w C4 Quattro?
2. Jaki silnik spełnia takie kryteria:
- części ogólnodostępne, w przyzwoitych cenach
- prosta budowa, mała awaryjność
- dobrze znosi gaz
- pozwala na dynamiczną jazdę pomimo napędu Q
Moje typy to 2.6 150km lub 2.8 SOHC 174km (niestety nie znam kodów), co o tym myślicie?
3. W związku z tym, że auto będzie używane głównie w trasy to czy jest możliwość montażu skrzyni 6gang do wyżej wymienionych silników?
4. Mam 192cm wzrostu, czy za mną na tylnej kanapie ktoś się jeszcze zmieści?
5. Zawsze wydawało mi się, że te starsze modele Audi są pancerne, ale czy występują jakieś typowe usterki lub niedogodności w tym modelu? (jak np. w A4B5 sypiące się zawieszenie, zimne luty w sterowniku ABS, nieszczelne, przewiewne drzwi)
6. Czy części do Q są dużo droższe? I czy wiele z nich jest inna niż w FWD? Np. piasty, hamulce, zawieszenie?
7. Jakie są różnice między 100 a A6?
To chyba tyle Jeśli komuś będzie się chciało odpowiedzieć na te pytania to serdecznie dziękuje
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 11:40 przez iceman, łącznie zmieniany 1 raz.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Standard, przód na macpersonie, wahacz spinany z drążkiem reakcyjnym, tył też coś w stylu macpersona, jeden dolny wahacz przykręcany do sanek, i do tego górny wahaczyk ze śrubą rzymska służący do regulacji pochylenia koła który lubi sie sypnąć jak sie lata z przyczepą szczególnie, chociaż w moim dopiero teraz wymieniłem a jeżdzi od 95r1. Jakie zawieszenie (przód i tył) jest w C4 Quattro?
Do tej budy i jeszcze przy quattro 2,6 to minimum, jednak buda swoje waży,a quattro też troche obciążą. Pod gaz oba sie nadają, 2,6 prostsze w budowie bo nie ma ani przepływki ani aktywnego dolotu co w 2,8 jest, za to 2,8 ma aluminiowy kolektor a 2,6 plastik. Mieliśmy kilka c4, a jeszcze więcej sie obejżało i jak dla mnie najlepszą opcja jest 2,8, spalanie podobne do 2,6 a jedzie lepiej. Najlepiej szukac ACK czyli nowszego 2,8 30v, jest mocniejszy i mniej pali od AAH(174km) tylko droższy w naprawie i bardziej skomplikowany.2. Jaki silnik spełnia takie kryteria:
6tka chodziła tylko w dieslach i s6.3. W związku z tym, że auto będzie używane głównie w trasy to czy jest możliwość montażu skrzyni 6gang do wyżej wymienionych silników?
Spokojnie, ja mam 189 i z tyłu jest sporo luzu, ba ja sie spokonie mieszcze i mam miejsce na nogi4. Mam 192cm wzrostu, czy za mną na tylnej kanapie ktoś się jeszcze zmieści?
Drobne ma jak każde inne, lubią rdzewieć ranty, odłazić listwy na drzwaich dolne tak jak w b5, i pare innych sie znajdzie ale to pierdółki które sporadycznie sie pojawiają, c4 jest toporne na psucie jak sie o nie dba to jeżdzi sie długo i bezproblemowo5. Zawsze wydawało mi się, że te starsze modele Audi są pancerne, ale czy występują jakieś typowe usterki lub niedogodności w tym modelu? (jak np. w A4B5 sypiące się zawieszenie, zimne luty w sterowniku ABS, nieszczelne, przewiewne drzwi)
Tył jest zupełnie inny, przód to samo czy to FWD czy AWD. W osce z tyłu masz belke, w quattro niezależne zawieszenie. Częsci są troche droższe do quattro ale to robi sie raz na wiele lat, jak wsadzisz dobre częsci to masz długo spokój, moja od 94 w oryginale jezdziła, dopiero w wakacje wywaliłem przednie wahacze, i tyle górne, reszta nadal dobra bez luzów. Pozatym z tyłu przy quattro wymienia sie jedynie gumy, a w górnych wahaczykach zazwyczaj padaja końcówki same, ja kupiłem meyle za tam 90zł chyba za sztuke więc nie jest żle6. Czy części do Q są dużo droższe? I czy wiele z nich jest inna niż w FWD? Np. piasty, hamulce, zawieszenie?
Wizualne i wyposażeniowe. Róznia sie zderzakami, listwami bocznymi, lampami,lusterkami prostu a6 to lift 100. Wnętrze też ma pare róznic, w a6 pełne zagłówki, regulowana kierownica, długie zegary, i ogólnie większy wypas standardowy. I quattro troche sie rózni, 100 miała ręczną blokade mostu i słynny przycisk DIFF, a6 już tego nie ma, system oparty jest na elektronice, blokada jest elektroniczna, oparta na systemie ABS, a zwie sie to EDS czyli elektroniczna blokada mechanizmu róznicowego7. Jakie są różnice między 100 a A6?
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Fakt jak trasa to nie lepiej Diesla?
Skrzynia 6 przy prędkościach 130 wywołuje spalanie w okolicy 6, poważnie.
Z mojej strony odpowiem na pytania:
2,8 AHH czyli 174 Km był w 100 a ACK był montowany w A6
Skrzynia 6 przy prędkościach 130 wywołuje spalanie w okolicy 6, poważnie.
Z mojej strony odpowiem na pytania:
Ja mam 205 i spokojnie za mną siada kobieta4. Mam 192cm wzrostu, czy za mną na tylnej kanapie ktoś się jeszcze zmieści?
Różnic sporo ale moim zdaniem jeżeli znajdziesz zadbany egzemplaż nie patrz na to że jest rok starszy7. Jakie są różnice między 100 a A6?
2,8 AHH czyli 174 Km był w 100 a ACK był montowany w A6
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Przy obecnych cenach ON nie opyla się żaden nowy diesel, jednak przy tym modelu jeszcze tak, 2.5TDI R5 jest prosty i dość tani w eksploatacji jak na diesla, więc śmiało możesz szukać, miejsce na koło zapasowe zostaje
Mimo wszystko ja bym szukał benzynę 2.8 AAH ew jak się trafi a trafia się rzadko to ACK.
Na Gazolinie wyjdzie to samo lub taniej niż diesel, no i zima ci nie napędza jakiś dziwnym myśli o stanie aku, świec żarowych, filtra czy jakości paliwa w zbiorniku. Za to przy zagazowanym silniku przewody, świece zapłonowe czy cewka muszą być 100% sprawne, to też kosztuje.
Mimo wszystko ja bym szukał benzynę 2.8 AAH ew jak się trafi a trafia się rzadko to ACK.
Na Gazolinie wyjdzie to samo lub taniej niż diesel, no i zima ci nie napędza jakiś dziwnym myśli o stanie aku, świec żarowych, filtra czy jakości paliwa w zbiorniku. Za to przy zagazowanym silniku przewody, świece zapłonowe czy cewka muszą być 100% sprawne, to też kosztuje.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
jak 2.8 to jednak jak kolega wyżej pisał lepiej AAH, ACK niby wiele się nie różni ale potrafi być upierdliwy, trzęsiawki na wolnych, deczko gorszy do zagazowania a jak przyjdzie Ci zmieniać cewkę to jest dostępna tylko w AS0 1400zł więc warto wszystko przekalkulować, na pewno na dzień dobry do wymiany ezektor i uszczelnienie silnika, przewody i świece to następne 800zł
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
AAH też był w A6trooky pisze:2,8 AHH czyli 174 Km był w 100 a ACK był montowany w A6
A co do AEL'a, to fakt, przy skrzyni 6gang i prędkości ok.120/h masz około 2tyś obr./min, to lekkoatletyka dla tego silnika , można zejść spokojnie poniżej 6L/100.
Po drogach Szwecji na pełnym zbiorniku, komputer pokazywał dystans do końca baku 1500km, spalanie spadło do 5.2L/100km
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
AAH też sie potrafi trzęść jak każdy inny, dlaczego niby gorszy do gazowania? Te same graty pasują i do tego i do tego. A z cewkami w ogóle bzdura bo podobne są co do ABC/AAH kupuje sie całość czyli wszystkie 6 i za 400zł można zamiennik znaleść, może z AAN Ci sie pomyliło? Przewody są w podobnych cenach jak do AAH, ja za BREMI płaciłem 370zl,a NGK taniej znaleść można A pocić sie lubią oba silniki jak to v6wiele się nie różni ale potrafi być upierdliwy, trzęsiawki na wolnych, deczko gorszy do zagazowania a jak przyjdzie Ci zmieniać cewkę to jest dostępna tylko w AS0 1400zł więc warto wszystko przekalkulować, na pewno na dzień dobry do wymiany ezektor i uszczelnienie silnika, przewody i świece to następne 800zł
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Haha, z tym trzęsieniem/wibracjami sam obecnie walcze. Dziś byłem u mechanika, on ma ABC i też ma delikatne wibracje. Oczywiście nie mówię o rozjazdach parametrów, ale takiej kulturze pracy. Jak kompresja wyjdzie ok to trzeba to olać, są ważniejsze rzeczy w życiu
Generalnie aah nie ma tego napinacza łańcuszka zmiennych faz rozrządu, ma mniej zaworów. Ale przy takich starych autach to albo kupisz i będzie git, albo wtopisz - niestety, niby audi, ale przy autach 15-21 lat skisić się może wsystko.
Jedynie w przypadku aah z początków produkcji są problemy z diagnostyką za pomocą kabli vag z allegro. Jedynie błędy i bloki 000 - czyli ubogo. Chyba od 93 roku już jest lepiej, ale pewien nie jestem.
Generalnie aah nie ma tego napinacza łańcuszka zmiennych faz rozrządu, ma mniej zaworów. Ale przy takich starych autach to albo kupisz i będzie git, albo wtopisz - niestety, niby audi, ale przy autach 15-21 lat skisić się może wsystko.
Jedynie w przypadku aah z początków produkcji są problemy z diagnostyką za pomocą kabli vag z allegro. Jedynie błędy i bloki 000 - czyli ubogo. Chyba od 93 roku już jest lepiej, ale pewien nie jestem.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
cewka występuje jako całość i jest problem z dotępność nawet w IC już nie można kupić a odnośnie przewodów to zobacz, że BERU ma inne przewody do AAH i inne do ACK może fizycznie pasują ale po coś zrobili dwa rodzaje jedne są 2xdroższeadriang92 pisze:AAH też sie potrafi trzęść jak każdy inny, dlaczego niby gorszy do gazowania? Te same graty pasują i do tego i do tego. A z cewkami w ogóle bzdura bo podobne są co do ABC/AAH kupuje sie całość czyli wszystkie 6 i za 400zł można zamiennik znaleść, może z AAN Ci sie pomyliło? Przewody są w podobnych cenach jak do AAH, ja za BREMI płaciłem 370zl,a NGK taniej znaleść można A pocić sie lubią oba silniki jak to v6wiele się nie różni ale potrafi być upierdliwy, trzęsiawki na wolnych, deczko gorszy do zagazowania a jak przyjdzie Ci zmieniać cewkę to jest dostępna tylko w AS0 1400zł więc warto wszystko przekalkulować, na pewno na dzień dobry do wymiany ezektor i uszczelnienie silnika, przewody i świece to następne 800zł
z NGK dla AAH i ACK też sa różne nr przewodów i inne ceny
Ostatnio zmieniony 2013-01-11, 23:59 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT