Pomoc w ocenie i ewentualnie kilka rad

Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ja jeździłem 4,2 z manualem i moment jest cały czas, ale nie ma tego kopa jak w turbo jednak gdybym kupil manual to tylko 2,2t
4,2 to tylko z automatem
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wnęka czyli od niedawna przyjęta nazwa "miska" ew "wanna" jest większa, tak wynika z tematu w dziale kupię :-P i z Etki bo są inne nr.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Piana_sta pisze: Kolejne pytania:
Zmieniał ktoś w AEC przewody Wn i świece ewentualnie cewki zapłonowe???
Jeśli się zdecyduje na S6 AEC to będzie LPG pod machą więc chyba przed instalacją LPG w/w rzeczy muszą wpaść nowe???
Kwestia rozrządu ile do takiej bestii komplet z termostatem i pompoą wody (jeśli się ktoś orientuje)

Teraz biznes do Markaa mianowicie potrzebuje info czy S6 C4 ma większą wnękę na zapas niż jest w A6 C4???
ad1. Przewody to dosyć droga impreza ale nie warto kupować najtańszych orientacyjnie licz na kable jakieś 700-1000zeta plus pare złoty na świece
ad2. części to 900-1200zeta plus robota zależy u kogo i jak, ale liczmy te 500-600zeta plus jakaś rezerwa na to co będzie warto zrobić przy okazji zdjętego przedniego pasa (na początek warto zajrzeć do paska w jakim jest stanie, bo nie zawsze trzeba to robić już natychmiast)
ad3. wnęka na zapas jeśli się różni to w niewielkim stopniu. Ostatnio był temat miski, wanny, chyba nie dało się go przeoczyć.

Nie zakładałbym gazu na sam początek, zobacz najpierw ile pali wachy przy waszym użytkowaniu (na początek będzie trudno jeździć oszczędnie) a dopiero potem ewentualna decyzja o gazie.

[ Dodano: 2012-12-15, 23:02 ]
No i jeszcze jedno.. bież pod uwagę kilka sztuk, tak byś miał porównanie :-)

Termostat można (o ile mechanik jest sprytny) zmienić bez zwalania przodu. Koszt samego termostatu to coś koło 50zeta wahlera. Do tego koniecznie filtry paliwa, oleju i kabinowy koło 200zł za komplet. Olej x 7.5L pełen syntetyk, np mobil one ok 300zł
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Maszyna z Radomia o której mowa jest z książką tylko pytanie jak po SWISS-owskiemu znaleźć w niej zapis o zmianie rozrządu.

Kwestia gazu jest taka pierwsze serwis (rozrząd jeśli konieczny, przewody, świece, oleje, filtry, uszczelki jeśli będzie potrzeba) i dopiero LPG.

Moja jazda to średnio 500-600 kilometrów miesięcznie z czego tydzień w miesiącu do pracy 360km (czterech typa, cztery samochody, jeden tydzień w miesiącu, bez gotówki) plus podróże żony do przedszkola z bratanicą jakieś 7 km dziennie 5 dni w tygodniu też jeden tydzień resztę miesiąca śmiga szwagra C Piątką. Reszta to jakieś takie jeżdżenie tu i tam.

Sztuka z Radomia jest obłędna jeśli C4 po raz kolejny to tylko TA :!:

P.S. Nie spotkałem się z tematem "wanny" ale zara poszperam :oops: :oops: :oops: :!: :!:
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Piana_sta pisze:tylko pytanie jak po SWISS-owskiemu znaleźć w niej zapis o zmianie rozrządu.
nawet jeśli byłby tam taki zapis, to bez faktury z gratami do tej czynności serwisowej bym jakoś nie miał wystarczająco przekonania i nie zostawiał rozrządu przypadkowi. Nalepka na rozrządzie by coś mogła też podpowiedzieć.

Tak czy inaczej, można podjechać do kumatego mechanika, zdjąć część obudowy rozrządu i wtedy się dowiesz czy pasek jest jeszcze przyzwoity czy już nie ma z czym zwlekać.

[ Dodano: 2012-12-16, 19:33 ]
Na te przebiegi bym się nie bawił w gaz. U mnie po dwóch latach i ok 13-14kkm bym jeszcze nic na tym nie zaoszczędził, a raczej dołożył.
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Mareek, dzisiaj miałem poważną rozmowę z kolegą od LPG i powiedział że 5200 PLN instalacja do takiego zwierza V8 więc sobie raczej na pewno daruję....

Za taką kasę mam cysterne wahy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Piana_sta pisze:Mareek, dzisiaj miałem poważną rozmowę z kolegą od LPG i powiedział że 5200 PLN instalacja do takiego zwierza V8 więc sobie raczej na pewno daruję....

Za taką kasę mam cysterne wahy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
To wszystko zależy ile się jeździ.. :) U mnie taka kwota to w 2-3 m-ce i jest wypalona w powietrze.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Piana_sta, myślę że to dobra decyzja. Nie ma się co od razu nastawiać na gaz. Poznaj auto, jak trochę pojeździsz i już spalanie się unormuje, to sam ocenisz czy będzie to miało jakiś sens. Zakładając gaz, trzeba też wziąć pod uwagę przyszłe naprawy, gdzie mało kto się zna na v8, remonty są drogie i mało kto się podejmie rzetelnie jak auto z gazem by miało jakieś problemy, falowania itd, a wtedy oszczędności idą w las. Poza tym miałeś v6 2.6 to raczej poza jazdą w mieście nie będzie takiej przepaści :)

Casian kolega wyżej napisał, jakie to będą przebiegi. W Twoim wypadku warto by kupić auto z gazownią lub zagazować jeśli robisz takie przebiegi, ale sam koszt kabli ok 1000zł które z gazem trzeba częściej wymieniać już pochłania część oszczędności.
Ostatnio zmieniony 2012-12-17, 19:41 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Zwłaszcza gdy rocznie robi się niecałe 20tysi ;-)
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Lubie klekot :) A przy V8 apetyt rośnie w miarę jeżdżenia :ok:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Weryfikujmy fakty mianowicie mam 25 tysi na zakup samochodu, wstępny serwis, i jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli ewentualny montaż LPG.
Przypominam że zmiana na teoretycznie ten sam model tylko w wersji Avant wynika z faktu iż C4 to unikalny sprzęt zwłaszcza w wersji eSkowej i po drugie w wyniku takiego zakupu wiążę się z tym samochodem na minimum 4 latka.

Zakładając ze maszyna z Radomia będzie ok mały kosztorys
Sztuka z Radomia 15 tysi
Pierwsze kroki przy wymianach (rozrząd, komplet filtrów, olej silnik, olej skrzynia, olej tylny most, kable WN, świece, ewentualnie jakieś uszczelki itp.) myślę że w 5 tysiach się zamknę. Chyba że się mylę więc proszę mnie oświećcie please :ok:

Teraz temat drugi znalazłem na necie taki oto artykuł i zaintrygował mnie dość poważnie ponieważ tego szukałem i oczekiwałem proszę link:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... feccf313f9

Z tego oto fotostory wynika że do "wanny" S6 Plus Avant można wpakować 82 litry butlę do LPG co było by bardzo pomocną opcją przy eksploatacji 4.2 na LPG.

Teraz MEGASTYCZNA prośba do Marka (kolejna z serii "pomóż kolego") mianowicie jesteś w stanie zmierzyć "wanne" w Twoim Avancie wzdłuż i wszerz aby zweryfikować czy zmieści się tam troida o rozmiarach 650x300 mm?
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
zietek
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-10-21, 23:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom

Post autor: zietek »

teraz dopiero znalazlem ten temat, bo rzadko mam czas by wejsc na net:) to Ty kolego kupiles ta moja eske?? :-)
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

zietek, no niestety nie ja i krew mnie zalewa :!: :!: :!: :!:

Nie zdążyłem urlopu załatwić żeby do Radomia objechać i po samochodzie ani śladu.

Ale poszukiwania trwają nadal....
W przyszłym tygodniu na Dojcze chyba uderzam...
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Piana_sta pisze:Teraz temat drugi znalazłem na necie taki oto artykuł i zaintrygował mnie dość poważnie ponieważ tego szukałem i oczekiwałem proszę link:
http://www.audiklub.org/f...04120feccf313f9
Kupowanie plusa by go zagazować i pojeździć tylko rok to jednak dla mnie nigdy nie będzie zrozumiałe.
Piana_sta pisze:Nie zdążyłem urlopu załatwić żeby do Radomia objechać i po samochodzie ani śladu.
Po ładne esy trzeba jechać od razu ;) Zobaczymy czy coś z DE przytargasz. Powodzenia :-)
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Mareek pisze:
Piana_sta pisze:Teraz temat drugi znalazłem na necie taki oto artykuł i zaintrygował mnie dość poważnie ponieważ tego szukałem i oczekiwałem proszę link:
http://www.audiklub.org/f...04120feccf313f9
Kupowanie plusa by go zagazować i pojeździć tylko rok to jednak dla mnie nigdy nie będzie zrozumiałe.
Nie znasz do końca sytuacji ;-)
Właściciel posiadałby auto może i do tej pory, jednak miał po trasie spotkanie z dzikiem i auto "troszkę" ucierpiało, nie widział sensu w dalszym posiadaniu auta po przejściach i go sprzedał, tyle...

Od siebie dorzucę, ze miałem okazję niedługo po zakupie przejechać się autkiem razem z właścicielem i 265km/h nie robiło na aucie wrażenia :-P
Do tego słynny test dwuzłotówki: na odpalonym silniku, postawiona na sztorc na pokrywie silnika, ani drgnęła 8-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”