JAKĄ KUPIC??? 100kę,A6-C4 czy może już c5

czeslaw milosz
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznan

Post autor: czeslaw milosz »

panowie a jest coś złego(wadliwego) w tych autach??? chodzi mi generalnie o taki jaki chcę kopic.na co narzekacie??? coś się często psuję????jest coś?czy to auto bez skazy
czyżby niemieccy technolodzy zaprojektowali ''wehikuł czasu'' :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Z tyłu w Q będziesz miał zapewne z miejsca wymianę wahaczy górnych, samych końcówek tylko prawdopodobnie.
Co więcej? klimatronic lubi silniczki sobie blokować, nagrzewnica cieknąć, olej z pod dekla zaworów i simmeringa wałka rzygną, wtryski lać, napinacz paska wielorowkowego, takie tam normalne wady ;-)

Największą wadą jest koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych, jest drogie i lubi się rozlecieć a nieuwaga i niekompetencja mechaników przy zmianie rozrządu, spowodowana nie dokręconą śrubą koła pasowego tak jak trzeba, powodować może spore spustoszenie w silniku...

Jak znajdziesz mocno używany egz to będzie sporo do wymiany po prostu, zawias i tym podobne sprawy ale nie żeby się miało sypać w silniku, skrzyni czy całym napędzie, spokojnie :ok: To już dość stare auto i z innej epoki :cwaniak:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

czeslaw milosz pisze:czyżby niemieccy technolodzy zaprojektowali ''wehikuł czasu'' :ok:
według mnie trochę tak, 2.5TDI R5 jest uznawany za jeden z najlepszych diesli w historii motoryzacji. Co do cen eksploatacji, to mogę powiedzieć, że gdy odbieram samochód od mechanika, czuję się jakbym uczestniczył w promocji :)
Dodam jeszcze, że trochę drożej będzie jak skończy się turbina lub dwumas.

[ Dodano: 2012-11-17, 13:05 ]
Mam jeszcze mały oftopic do autka z linka http://otomoto.pl/audi-a6-2-5-tdi-quatt ... 16498.html

Mianowicie, chodzi o pakiet chrom. Czy występował taki w oryginale(wstawki na oknach chromowane, relingi czarne)?
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

dechpo pisze:[ Dodano: 2012-11-17, 13:05 ]
Mam jeszcze mały oftopic do autka z linka http://otomoto.pl/audi-a6-2-5-tdi-quatt ... 16498.html

Mianowicie, chodzi o pakiet chrom. Czy występował taki w oryginale(wstawki na oknach chromowane, relingi czarne)?
Występował ;-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
czeslaw milosz
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznan

Post autor: czeslaw milosz »

kontynuując temat to co do ceny eksploatacji mojej przyszłej A6 to nie martwię się bo generalnie to wszystko robię sam przy autach,znaczy się przy pomocy kolegów,części do wszystkich samochodów też mam 30% taniej więc spoko, byle tylko znalazł dobry nie walony mocno egzemplarz
Awatar użytkownika
pawelec
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2012-10-01, 18:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Egling/Łódź

Post autor: pawelec »

czeslaw milosz jak znajdziesz coś w okolicach Łodzi(lub samej Łodzi) to mogę ci obejrzeć... bo sam chciałbym w przyszłym roku zakupić takie cudo

P.S. a może tobie sie nie spodoba :-P
mutan
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-02-29, 03:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: mutan »

Ogłoszenia "sprzedam auto" proszę wystawiać w odpowiednim ku temu dziale. Mod
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mutan, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

czeslaw milosz, generalnie c4 to super mocne auta- tzn wszystko jest bdb zaprojektowane i dotego jest solidne.
Niektóre cześci są przewymiarowane - ale to jest plus bo sie nie psują.
Ogolnie c5 przy c4 to rzęch .

Duzo rzeczy naprawisz sam.

Przy dieslu patrz na kolo pasowe tak jak mówi J.A.G- jak bije przy pracującym silniku to lipa ,
reszta jest raczej nie do zajechania - jak mi powiedział gosć remontujący turbiny - turbo od 2,5 sie nie psuje - bo jest zaprojektowane do pracy przy małym obciązeniu to raz- a 2 jest to konstrukcja silnika- "jak od cieżarówki"
Kolo 2 masowe tez jest bardzo wytrzymałe - ono wytrzymuje bardzo duzo - znam kolesia co ma 2,5 tdi w transporterze t4 - po tuningu z 102km (oryginalnie) na 170km - i ma nalotu 800kkm - z czego on sam zrobil 300kkm

To jest silnik starej daty - jesli sie nawet zepsuje to sie go naprawi w miare łatwo i mozna dalej jeździć.
Ja na twoim miejscu nie przejmowałbym sie czy było malowane czy nie - ale czy wyłazi gdzies rdza czy nie no i czy nie mialo jakiegos mega dzwona.
Posprawac trzeba klime czy wsio chodzi , no i ew silnik - vagcomem - np mozna wypatrzeć czy pompa paliwa juz nie zdycha.

Reszta czyli czy jeździ prosto czy hamuje - to jak w kazdym aucie.
Ostatnio zmieniony 2012-12-03, 16:51 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
czeslaw milosz
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznan

Post autor: czeslaw milosz »

Dodek, -jak bije przy pracującym silniku to lipa- czyli co do wymiany koło tak????? czy coś z ślinikiem????

Dodek,
no i ew silnik - vagcomem - np można wypatrzeć czy pompa paliwa już nie zdycha.
czyli podpiąć lapka z programem albo małego VAG i tam pokaże czy pompa jest ok tak??? przy okazji zczytac błędy,czy ma jakieś.

a co do budy to wiadomo byle nie był z trzech złożony i żeby nie był walony mocno,a poprawki blacharskie czy lakiernicze to już tam pikuś,choć jak przeglądam interesujące mnie oferty to ludzie często piszą ze BEZWYPADKOWE,a jak tak będzie powiedziane lub napisane tam po którego będę jechał to czujnik grubości wezmę:) skoro tak piszą czy mówią :ok:
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

z tym kołem pasowym bywa różnie - w mojej poprzedniej 100 c4 aat biło przez 3 lata i u obecnego właściciela nadal sobie bije :)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Na temat koła pasowego nie chce się wypowiadać :lol: Dla mnie to jest jedyna rzecz nieudana w tym silniku... a raczej nieudane są teraz te koła które można kupić, bo wieczne problemy z nimi są, nawet kupione w serwisie jest innej budowy niżeli oryginalne co szło na pierwszy montaż.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

u mnie też koło lata na boki odkąd kupiłem auto tj 4 lata, jak latało tak lata, i latać będzie dalej :mrgreen:
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Pawłowi sie nowe koło rozsypało - przez głupote mechaników bo nei dość dobrze przykrecili ( kleju do gweintów pewnie tez nie dali ), a stare kolo miał bijące - i chodziło.

Tak sobie mysle - jakby tam na dole zastosować kawałek balchy - przykrecony do osłony paska rozrządu- tak aby kiedy kolo juz bedzie sie rozwalać na kawałki - waliło najpierw w ta blache - aby mozna było uslyszeć ze sie juz kończy.

Koło pasowe to nie jest niedorobka - to niwelator drgań z wału. Mozliwe ze sami inzynierownie nie przewymiarowali tego elementu - aby podczas serwisowania zarabiac nie tylko na wymianie oleju i rozrządu :lol:

czeslaw milosz, pamietaj że tylko a a6 sprawdzisz wiecej danych z ecu komputera silnika - bo np w setce tego nie ma

Z 15 bloków pomiarowych z kompa a6 , w setce jest tylko 1 blok pomiarowy


Co do silnika sprawdz tez jak zapala - na tzw letnim silniku- tzn wtedy kiedy swiece nie grzeją , a temp otoczenia jest ok 8stopni i silnik jest zimny.
Albo silnik był zimny ( na dworze jest mróz) - 1 raz podgrzał swiece - zapalił - potem pochodził moze z 15 sekund ,- zgasiłes go , a nast chcesz go jeszcze raz odpalic- - i właczasz stacyjke - swiece juz nie grzeją - a silnik jest dalej zimny .
czasami można odczekać z 1minute np.

i zapalasz -JAk kreci bardzo długo - tak ze 20, 30 albo wiecej sekund to juz jest wyznacznik ze cos jest nie tak. jak kreci z 5 - 8 sekund i zapali to ok.
Ostatnio zmieniony 2012-12-07, 12:13 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Dodek pisze:i zapalasz -JAk kreci bardzo długo - tak ze 20, 30 albo wiecej sekund to juz jest wyznacznik ze cos jest nie tak. jak kreci z 5 - 8 sekund i zapali to ok.
Coś Cię chyba poniosło :-)
Silnik po przekręceniu wałem raz, góra dwa, ma odpalić, nie ważne czy jest +20 czy -20 na zewnątrz :-P
Jak musisz kręcić z 8s, to jest coś nie tak, przy kręceniu 20s i wyżej = szrot 8-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

lucas3512, czytaj ze zrozumieniem - wtedy nie grzeje swiec a silnik jest dalej zimny wiec i trudno zapala i tak jest w kazdym 2.5
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”