JAKĄ KUPIC??? 100kę,A6-C4 czy może już c5
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznan
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Z tyłu w Q będziesz miał zapewne z miejsca wymianę wahaczy górnych, samych końcówek tylko prawdopodobnie.
Co więcej? klimatronic lubi silniczki sobie blokować, nagrzewnica cieknąć, olej z pod dekla zaworów i simmeringa wałka rzygną, wtryski lać, napinacz paska wielorowkowego, takie tam normalne wady
Największą wadą jest koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych, jest drogie i lubi się rozlecieć a nieuwaga i niekompetencja mechaników przy zmianie rozrządu, spowodowana nie dokręconą śrubą koła pasowego tak jak trzeba, powodować może spore spustoszenie w silniku...
Jak znajdziesz mocno używany egz to będzie sporo do wymiany po prostu, zawias i tym podobne sprawy ale nie żeby się miało sypać w silniku, skrzyni czy całym napędzie, spokojnie To już dość stare auto i z innej epoki
Co więcej? klimatronic lubi silniczki sobie blokować, nagrzewnica cieknąć, olej z pod dekla zaworów i simmeringa wałka rzygną, wtryski lać, napinacz paska wielorowkowego, takie tam normalne wady
Największą wadą jest koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych, jest drogie i lubi się rozlecieć a nieuwaga i niekompetencja mechaników przy zmianie rozrządu, spowodowana nie dokręconą śrubą koła pasowego tak jak trzeba, powodować może spore spustoszenie w silniku...
Jak znajdziesz mocno używany egz to będzie sporo do wymiany po prostu, zawias i tym podobne sprawy ale nie żeby się miało sypać w silniku, skrzyni czy całym napędzie, spokojnie To już dość stare auto i z innej epoki
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
według mnie trochę tak, 2.5TDI R5 jest uznawany za jeden z najlepszych diesli w historii motoryzacji. Co do cen eksploatacji, to mogę powiedzieć, że gdy odbieram samochód od mechanika, czuję się jakbym uczestniczył w promocjiczeslaw milosz pisze:czyżby niemieccy technolodzy zaprojektowali ''wehikuł czasu''
Dodam jeszcze, że trochę drożej będzie jak skończy się turbina lub dwumas.
[ Dodano: 2012-11-17, 13:05 ]
Mam jeszcze mały oftopic do autka z linka http://otomoto.pl/audi-a6-2-5-tdi-quatt ... 16498.html
Mianowicie, chodzi o pakiet chrom. Czy występował taki w oryginale(wstawki na oknach chromowane, relingi czarne)?
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Występowałdechpo pisze:[ Dodano: 2012-11-17, 13:05 ]
Mam jeszcze mały oftopic do autka z linka http://otomoto.pl/audi-a6-2-5-tdi-quatt ... 16498.html
Mianowicie, chodzi o pakiet chrom. Czy występował taki w oryginale(wstawki na oknach chromowane, relingi czarne)?
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznan
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
czeslaw milosz, generalnie c4 to super mocne auta- tzn wszystko jest bdb zaprojektowane i dotego jest solidne.
Niektóre cześci są przewymiarowane - ale to jest plus bo sie nie psują.
Ogolnie c5 przy c4 to rzęch .
Duzo rzeczy naprawisz sam.
Przy dieslu patrz na kolo pasowe tak jak mówi J.A.G- jak bije przy pracującym silniku to lipa ,
reszta jest raczej nie do zajechania - jak mi powiedział gosć remontujący turbiny - turbo od 2,5 sie nie psuje - bo jest zaprojektowane do pracy przy małym obciązeniu to raz- a 2 jest to konstrukcja silnika- "jak od cieżarówki"
Kolo 2 masowe tez jest bardzo wytrzymałe - ono wytrzymuje bardzo duzo - znam kolesia co ma 2,5 tdi w transporterze t4 - po tuningu z 102km (oryginalnie) na 170km - i ma nalotu 800kkm - z czego on sam zrobil 300kkm
To jest silnik starej daty - jesli sie nawet zepsuje to sie go naprawi w miare łatwo i mozna dalej jeździć.
Ja na twoim miejscu nie przejmowałbym sie czy było malowane czy nie - ale czy wyłazi gdzies rdza czy nie no i czy nie mialo jakiegos mega dzwona.
Posprawac trzeba klime czy wsio chodzi , no i ew silnik - vagcomem - np mozna wypatrzeć czy pompa paliwa juz nie zdycha.
Reszta czyli czy jeździ prosto czy hamuje - to jak w kazdym aucie.
Niektóre cześci są przewymiarowane - ale to jest plus bo sie nie psują.
Ogolnie c5 przy c4 to rzęch .
Duzo rzeczy naprawisz sam.
Przy dieslu patrz na kolo pasowe tak jak mówi J.A.G- jak bije przy pracującym silniku to lipa ,
reszta jest raczej nie do zajechania - jak mi powiedział gosć remontujący turbiny - turbo od 2,5 sie nie psuje - bo jest zaprojektowane do pracy przy małym obciązeniu to raz- a 2 jest to konstrukcja silnika- "jak od cieżarówki"
Kolo 2 masowe tez jest bardzo wytrzymałe - ono wytrzymuje bardzo duzo - znam kolesia co ma 2,5 tdi w transporterze t4 - po tuningu z 102km (oryginalnie) na 170km - i ma nalotu 800kkm - z czego on sam zrobil 300kkm
To jest silnik starej daty - jesli sie nawet zepsuje to sie go naprawi w miare łatwo i mozna dalej jeździć.
Ja na twoim miejscu nie przejmowałbym sie czy było malowane czy nie - ale czy wyłazi gdzies rdza czy nie no i czy nie mialo jakiegos mega dzwona.
Posprawac trzeba klime czy wsio chodzi , no i ew silnik - vagcomem - np mozna wypatrzeć czy pompa paliwa juz nie zdycha.
Reszta czyli czy jeździ prosto czy hamuje - to jak w kazdym aucie.
Ostatnio zmieniony 2012-12-03, 16:51 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Poznan
Dodek, -jak bije przy pracującym silniku to lipa- czyli co do wymiany koło tak????? czy coś z ślinikiem????
Dodek,
no i ew silnik - vagcomem - np można wypatrzeć czy pompa paliwa już nie zdycha.
czyli podpiąć lapka z programem albo małego VAG i tam pokaże czy pompa jest ok tak??? przy okazji zczytac błędy,czy ma jakieś.
a co do budy to wiadomo byle nie był z trzech złożony i żeby nie był walony mocno,a poprawki blacharskie czy lakiernicze to już tam pikuś,choć jak przeglądam interesujące mnie oferty to ludzie często piszą ze BEZWYPADKOWE,a jak tak będzie powiedziane lub napisane tam po którego będę jechał to czujnik grubości wezmę:) skoro tak piszą czy mówią
Dodek,
no i ew silnik - vagcomem - np można wypatrzeć czy pompa paliwa już nie zdycha.
czyli podpiąć lapka z programem albo małego VAG i tam pokaże czy pompa jest ok tak??? przy okazji zczytac błędy,czy ma jakieś.
a co do budy to wiadomo byle nie był z trzech złożony i żeby nie był walony mocno,a poprawki blacharskie czy lakiernicze to już tam pikuś,choć jak przeglądam interesujące mnie oferty to ludzie często piszą ze BEZWYPADKOWE,a jak tak będzie powiedziane lub napisane tam po którego będę jechał to czujnik grubości wezmę:) skoro tak piszą czy mówią
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Na temat koła pasowego nie chce się wypowiadać Dla mnie to jest jedyna rzecz nieudana w tym silniku... a raczej nieudane są teraz te koła które można kupić, bo wieczne problemy z nimi są, nawet kupione w serwisie jest innej budowy niżeli oryginalne co szło na pierwszy montaż.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Pawłowi sie nowe koło rozsypało - przez głupote mechaników bo nei dość dobrze przykrecili ( kleju do gweintów pewnie tez nie dali ), a stare kolo miał bijące - i chodziło.
Tak sobie mysle - jakby tam na dole zastosować kawałek balchy - przykrecony do osłony paska rozrządu- tak aby kiedy kolo juz bedzie sie rozwalać na kawałki - waliło najpierw w ta blache - aby mozna było uslyszeć ze sie juz kończy.
Koło pasowe to nie jest niedorobka - to niwelator drgań z wału. Mozliwe ze sami inzynierownie nie przewymiarowali tego elementu - aby podczas serwisowania zarabiac nie tylko na wymianie oleju i rozrządu
czeslaw milosz, pamietaj że tylko a a6 sprawdzisz wiecej danych z ecu komputera silnika - bo np w setce tego nie ma
Z 15 bloków pomiarowych z kompa a6 , w setce jest tylko 1 blok pomiarowy
Co do silnika sprawdz tez jak zapala - na tzw letnim silniku- tzn wtedy kiedy swiece nie grzeją , a temp otoczenia jest ok 8stopni i silnik jest zimny.
Albo silnik był zimny ( na dworze jest mróz) - 1 raz podgrzał swiece - zapalił - potem pochodził moze z 15 sekund ,- zgasiłes go , a nast chcesz go jeszcze raz odpalic- - i właczasz stacyjke - swiece juz nie grzeją - a silnik jest dalej zimny .
czasami można odczekać z 1minute np.
i zapalasz -JAk kreci bardzo długo - tak ze 20, 30 albo wiecej sekund to juz jest wyznacznik ze cos jest nie tak. jak kreci z 5 - 8 sekund i zapali to ok.
Tak sobie mysle - jakby tam na dole zastosować kawałek balchy - przykrecony do osłony paska rozrządu- tak aby kiedy kolo juz bedzie sie rozwalać na kawałki - waliło najpierw w ta blache - aby mozna było uslyszeć ze sie juz kończy.
Koło pasowe to nie jest niedorobka - to niwelator drgań z wału. Mozliwe ze sami inzynierownie nie przewymiarowali tego elementu - aby podczas serwisowania zarabiac nie tylko na wymianie oleju i rozrządu
czeslaw milosz, pamietaj że tylko a a6 sprawdzisz wiecej danych z ecu komputera silnika - bo np w setce tego nie ma
Z 15 bloków pomiarowych z kompa a6 , w setce jest tylko 1 blok pomiarowy
Co do silnika sprawdz tez jak zapala - na tzw letnim silniku- tzn wtedy kiedy swiece nie grzeją , a temp otoczenia jest ok 8stopni i silnik jest zimny.
Albo silnik był zimny ( na dworze jest mróz) - 1 raz podgrzał swiece - zapalił - potem pochodził moze z 15 sekund ,- zgasiłes go , a nast chcesz go jeszcze raz odpalic- - i właczasz stacyjke - swiece juz nie grzeją - a silnik jest dalej zimny .
czasami można odczekać z 1minute np.
i zapalasz -JAk kreci bardzo długo - tak ze 20, 30 albo wiecej sekund to juz jest wyznacznik ze cos jest nie tak. jak kreci z 5 - 8 sekund i zapali to ok.
Ostatnio zmieniony 2012-12-07, 12:13 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Coś Cię chyba poniosłoDodek pisze:i zapalasz -JAk kreci bardzo długo - tak ze 20, 30 albo wiecej sekund to juz jest wyznacznik ze cos jest nie tak. jak kreci z 5 - 8 sekund i zapali to ok.
Silnik po przekręceniu wałem raz, góra dwa, ma odpalić, nie ważne czy jest +20 czy -20 na zewnątrz
Jak musisz kręcić z 8s, to jest coś nie tak, przy kręceniu 20s i wyżej = szrot
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo