[A6-2.5TDI AEL] Kilka pytań o A6 C4 2.5 AEL...:)
-
- Adept
- Posty: 1
- Rejestracja: 2012-09-15, 14:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: siemiatycze
[A6-2.5TDI AEL] Kilka pytań o A6 C4 2.5 AEL...:)
Witam serdecznie jestem Świeżakiem na Forum.. Przymierzam sie do zakupu C4 w ( ( sedanie ) z konkretnym silnikiem.. Moje pytania są nastepjące;
1. Jakie jest realne spalanie c4 2.5 AEL w ośce i Quattro???
2. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie ??
3. Jakie sa ceny utrzymania samochodu, częsci..??
4. Czy występują wersje z ESP, ASR czy innym antypoślizgiem???
Prosiłbym o odp posiadaczy tego silnika.. w kolejności jak powyżej, z góry Dzięki za Odp. Pozdrawiam...
1. Jakie jest realne spalanie c4 2.5 AEL w ośce i Quattro???
2. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie ??
3. Jakie sa ceny utrzymania samochodu, częsci..??
4. Czy występują wersje z ESP, ASR czy innym antypoślizgiem???
Prosiłbym o odp posiadaczy tego silnika.. w kolejności jak powyżej, z góry Dzięki za Odp. Pozdrawiam...
- Michaelo
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Cześć, na moim przykładzie wygląda to następująco:
(Avant FWD AEL+virus =170KM)
1. 6.65 L/100km dla dystansu 40 000km. 60% trasa / 40% miasto.
2. Jeśli chodzi o AEL'a to przede wszystkim pompa paliwa wraz z nastawnikiem - drobne wycieki mogą świadczyć o niemałym wkładzie finansowym w niedalekiej przyszłości po zakupie. (np. falowanie obrotów biegu jałowego)
Dynamika silnika - zdrowy AEL bez modów ma dobre kopyto powyżej 3000 obr/min.
Nadmierny 'Batory' w trakcie przyspieszania może wskazywać o błędnych ustawieniach parametrów lub też awarii, typu nieszczelności..
3. Nie potrafię odpowiedzieć jednoznacznie. Dla mnie optymalne..
4. ASR spotkałem. ESP nie.
(Avant FWD AEL+virus =170KM)
1. 6.65 L/100km dla dystansu 40 000km. 60% trasa / 40% miasto.
2. Jeśli chodzi o AEL'a to przede wszystkim pompa paliwa wraz z nastawnikiem - drobne wycieki mogą świadczyć o niemałym wkładzie finansowym w niedalekiej przyszłości po zakupie. (np. falowanie obrotów biegu jałowego)
Dynamika silnika - zdrowy AEL bez modów ma dobre kopyto powyżej 3000 obr/min.
Nadmierny 'Batory' w trakcie przyspieszania może wskazywać o błędnych ustawieniach parametrów lub też awarii, typu nieszczelności..
3. Nie potrafię odpowiedzieć jednoznacznie. Dla mnie optymalne..
4. ASR spotkałem. ESP nie.
I V-ce Mister zlotu '12
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Co do 1 to też zależy od ciężaru nogi u mnie w lecie z klimą to 8
a co do 2 - to dwumas sprawdź (przy bardzo dużych przebiegach padają), koło pasowe zobacz czy prosto się kręci i czy napinacz nie skacze i jak odpala na ciepłym
a co do 2 - to dwumas sprawdź (przy bardzo dużych przebiegach padają), koło pasowe zobacz czy prosto się kręci i czy napinacz nie skacze i jak odpala na ciepłym
Ostatnio zmieniony 2012-09-15, 22:39 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Jeśli chodzi o pompę paliwą to uszczelnienie całej pompy to koszt ~200 PLN, więc nie jest to drogi interes.Michaelo pisze:2. Jeśli chodzi o AEL'a to przede wszystkim pompa paliwa wraz z nastawnikiem - drobne wycieki mogą świadczyć o niemałym wkładzie finansowym w niedalekiej przyszłości po zakupie.
Nie zgadzam się. Zdrowy AEL ma kopyto ~ 2000 rpm, jeżeli kopie przy 3000 to już taki zdrowy nie jest.Michaelo pisze:Dynamika silnika - zdrowy AEL bez modów ma dobre kopyto powyżej 3000 obr/min.
- anton
- Czeladnik
- Posty: 85
- Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: włodawa
drobny wyciek z pompy nic strasznego zestaw uszczelek do pompy 40 zł najwazniejsze oby obroty nie falowały zeby była pewnosc ze pompa zdrowa i nastawnik
mój zielony autobus
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2472& ... sc&start=0
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2472& ... sc&start=0
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Nie będzie Ci łatwo znaleść zdrowego AEL-a Quattro w rozsądnych pieniądzach, ja szukałem około roku i stanęło w końcu na 100 AAT. Przy zakupie zwróć uwagę na blachę, to auta prawie 20-letnie i jeśli był walony to będzie gnił. Standardowo rdzewieją przednie błotniki, są wymienne więc nie ma problemu. Jeśli chodzi o części to rynek używek jest dosyć dobrze rozwinięty, z zamiennikami również nie ma problemu.
- Michaelo
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Masz prawo się nie zgadzać. Ja natomiast nadal pozostaje przy swoim zdaniu, szczególnie posiłkując się oryginalną (fabryczną) mapą sterowania parametrami pracy silnika.Lechu pisze:Michaelo napisał/a:
Dynamika silnika - zdrowy AEL bez modów ma dobre kopyto powyżej 3000 obr/min.
Nie zgadzam się. Zdrowy AEL ma kopyto ~ 2000 rpm, jeżeli kopie przy 3000 to już taki zdrowy nie jest.
I V-ce Mister zlotu '12
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Michaelo, to widać na wykresach mocy oraz momentu.
Angiel_11, Zadbane A6 C4 Ael quattro jak w tym linku (pełny serwis i bezwypadek)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1460
szykuj ~ 16 tys .
Jeśli chcesz ściagnąć z niemiec szykuj ~20 tys (nie zapomnij o akcyzie ) .
Po tyle chodzą te auta.
Możesz trafić na kogoś kto nie wie co sprzedaje, ale są nikłe szanse bądź jest coś do ukrycia.
rdza na przednich błotnikach nie wiem od czego zależy, gdyż jak w swoich C4 tego nie doświadczyłem.
Mój ojciec w 100 już tak.
I jeszcze taka informacja dopełniająca AEL + Quattro + Sedan jak znajdziesz zadbany i zasuwaj kreślić w totka bo szczęście będziesz miał niesamowite
Jak już są to tylko Avant,
Angiel_11, Zadbane A6 C4 Ael quattro jak w tym linku (pełny serwis i bezwypadek)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1460
szykuj ~ 16 tys .
Jeśli chcesz ściagnąć z niemiec szykuj ~20 tys (nie zapomnij o akcyzie ) .
Po tyle chodzą te auta.
Możesz trafić na kogoś kto nie wie co sprzedaje, ale są nikłe szanse bądź jest coś do ukrycia.
rdza na przednich błotnikach nie wiem od czego zależy, gdyż jak w swoich C4 tego nie doświadczyłem.
Mój ojciec w 100 już tak.
I jeszcze taka informacja dopełniająca AEL + Quattro + Sedan jak znajdziesz zadbany i zasuwaj kreślić w totka bo szczęście będziesz miał niesamowite
Jak już są to tylko Avant,
Ostatnio zmieniony 2012-09-18, 00:44 przez Lechu, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Wróżby mówią, że w quattro litr więcej na sto km, ale to naprawdę bardzo względna rzecz, zależy od stylu jazdy, pory roku, trasa czy miasto, włączona klima, stan mechaniczny auta, rodzaj skrzyni itp.
aaa... mi AAT manual 6 biegowy pali 6-9L
aaa... mi AAT manual 6 biegowy pali 6-9L
Ostatnio zmieniony 2012-09-18, 18:58 przez dechpo, łącznie zmieniany 2 razy.
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
1) Mój AEL spala od 6 do 7L/100km, znajomy miał kiedyś w Quattro i mówił, że od 8 do 10L z naciskiem na tę górną granicę...
2) Blacha ma się trzymać kupy, nie bierz auta, które było uderzone przodem, mniej problemów Silnik ma być żwawy, bez specjalnego kopcenia, ma równo pracować i wciskać w fotel )
3) Koszty utrzymania są banalnie niskie w porównaniu z tym, co auto oferuje: bezawaryjność, dużo miejsca wewnątrz, relatywnie niskie spalanie (ośka), pancerne zawieszenie itp.
4) z systemów bezpieczeństwa to ABS i EDS - ten występował w A6/S6 Quattro i niektórych wersjach ośki. Pozwalał np. Ośką ruszyć z miejsca, gdy jedno koło stoi na lodzie a drugie ma przyczepność, blokuje koło, które ma poślizg i moment przekazuje na drugie. W wersjach Quattro, to taka elektroniczna blokada, ta sama zasada, tylko dla czterech kółek
2) Blacha ma się trzymać kupy, nie bierz auta, które było uderzone przodem, mniej problemów Silnik ma być żwawy, bez specjalnego kopcenia, ma równo pracować i wciskać w fotel )
3) Koszty utrzymania są banalnie niskie w porównaniu z tym, co auto oferuje: bezawaryjność, dużo miejsca wewnątrz, relatywnie niskie spalanie (ośka), pancerne zawieszenie itp.
4) z systemów bezpieczeństwa to ABS i EDS - ten występował w A6/S6 Quattro i niektórych wersjach ośki. Pozwalał np. Ośką ruszyć z miejsca, gdy jedno koło stoi na lodzie a drugie ma przyczepność, blokuje koło, które ma poślizg i moment przekazuje na drugie. W wersjach Quattro, to taka elektroniczna blokada, ta sama zasada, tylko dla czterech kółek
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Mi pali tyle samo co dechpo, dlatego też cięzko podać spalanie. Jak szukałem auta dla siebie celowałem w quattro i AELa ale jak historia pokazuje mama Ośke i do tego AAT. W zamian za to kupiłem auto idealnie utrzymane, od września zaszłego roku zapłaciłem tylko za rozrząd i to dopiero teraz. Nawet głupiej wycieraczki nie zmieniałem. Oglądaj rynek i szukaj, jeżeli mialeś juz wcześniej jakieś auto to wiesz że nie da się nie wydawać.
Dbasz=masz, Niedbasz=narzekasz... Prosta zasada
To co lucas3512 mówił odnośnie systemów to nie spotkałem w całej drodze poszukiwań ośki z EDS. Mam pojedyńczą tarcze i heble się potrafią zmęczyć na trasie ale uważam to auto za bezpieczne i precyzyjne w prowadzeniu. (Niższe zaiweszenie)
Dbasz=masz, Niedbasz=narzekasz... Prosta zasada
To co lucas3512 mówił odnośnie systemów to nie spotkałem w całej drodze poszukiwań ośki z EDS. Mam pojedyńczą tarcze i heble się potrafią zmęczyć na trasie ale uważam to auto za bezpieczne i precyzyjne w prowadzeniu. (Niższe zaiweszenie)
-
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żary
Angiel_11, tak jak koledzy piszą tego litra na pewno trzeba dołożyć. Jeżdżę w większości po niedużym mieście reszta to poza miastem ale niedługie odcinki. Spalanie u mnie wynosi średnio 8,5 litra czasem nawet 9 ale nie jeżdżąc jak emeryt tylko poruszając się sprawnie i dynamicznie Porą zimową gdy jeżdżę tyko do pracy jest to nawet 12 litrów albo i więcej a to wszystko przez to, że bardzo powoli łapie temp.
Wybierając napęd quattro musisz pamiętać o większych kosztach utrzymania. Tylne zawieszenie jest zupełnie inne jak w ośce i kosztuje odpowiednio więcej. Do tego inne pierdoły jak np pilnować stan oleju w przekładniach czy podpora wału... Na pewno cena amortyzatorów do quattro zwala z nóg Ogólnie sam napęd jest uznawany za bardzo wytrzymały i bez obsługowy. Powinieneś też zwrócić uwagę na zbiornik paliwa który w Q jest metalowy i lubi korodować...
Od siebie mogę dodać, że jazda zimą (i nie tylko) sprawia wielką frajdę pomimo że ośka sprawia wrażenie auta bardziej dynamicznego.
Wybierając napęd quattro musisz pamiętać o większych kosztach utrzymania. Tylne zawieszenie jest zupełnie inne jak w ośce i kosztuje odpowiednio więcej. Do tego inne pierdoły jak np pilnować stan oleju w przekładniach czy podpora wału... Na pewno cena amortyzatorów do quattro zwala z nóg Ogólnie sam napęd jest uznawany za bardzo wytrzymały i bez obsługowy. Powinieneś też zwrócić uwagę na zbiornik paliwa który w Q jest metalowy i lubi korodować...
Od siebie mogę dodać, że jazda zimą (i nie tylko) sprawia wielką frajdę pomimo że ośka sprawia wrażenie auta bardziej dynamicznego.