Strona 1 z 2

A6 C4 Avant

: 2018-02-20, 07:33
autor: gugs1Z
Jak wiadomo czas leci nieubłaganie , tak samo jak korozja w moim obecnym aucie,a mianowicie Passat B4.Była opcja reanimacji go ,ale rozum bierze górę nad kosztami .Korozja od podłogi,progów poprzez drzwi po dach także jak dla mnie remont mija się z celem.Tak więc nadszedł czas rozglądania się za kolejnym autem,po zacieśnieniu kręgu poszukiwań wybór stanął na A6 C4 w Avant'cie.Avant z racji praktyczności i hobby , wędkarstwa.Największy dylemat mam z jednostką silnikową , na starcie zaznaczam że DIESEL odpada z racji tego że do pracy mam 11km i zanim silnik osiągnie na dobre swoją roboczą temperaturę to już muszę wysiadać.Rozglądam się za 2.6 V6 lub 2.8 V6 chętnie w quattro ,nie koniecznie w manualnej skrzyni biegów lecz z LPG.Bo niby do pracy mam tylko 11km , jednak w skali roku tych kilometrów zrobi się z +40.000.Aktualnym autem zrobiłem 140.000km w niecałe 3lata. I teraz pytanie który silnik byłby lepszy pod względem eksploatacji, kosztów utrzymania,który lepiej znosi LPG?Na znalezienie auta mam w zasadzie czas do grudnia ,bo w grudniu kończy mi się OC i BT w Passacie.

: 2018-02-20, 11:12
autor: q_dancer1
Jeżdżę AELem do pracy 15km w jedną stronę. Średnie spalanie 7,2l/100km.

: 2018-02-20, 13:01
autor: gugs1Z
Fakt z tego co piszesz spalanie mało większe niż w moim 1Z , ale jednak odłóżmy TDI na bok , chyba że w moich pieniądzach znajdzie się jakiś ciekawy egzemplarz.A tak swoją drogą utrzymanie benzyniaka będzie tańsze w porównaniu z dieslem.

: 2018-02-20, 14:51
autor: q_dancer1
Oczywiście, jeżeli auto tylko do pracy to nawet w V-kę bym się nie pchał tylko 1,8 albo 2,0 ;)

: 2018-02-20, 14:58
autor: gugs1Z
Nie no 2.0 to już przesada bo spalanie praktycznie takie samo by było jak w 2.6.Jeżeli miałbym kupować auto tylko do pracy to kupiłbym SC w gazie i jeździłbym praktycznie za darmo :)

: 2018-02-20, 16:01
autor: kornikbp
2,8 AAH są fajnymi bezproblemowymi jednostkami :ok:

: 2018-02-20, 19:03
autor: Casian
2.6 lub 2.8 tu chyba nie ma znaczenia. Ważnym elementem jest to w jakim stanie będzie auto. Co znajdziesz lepszego kupuj.

: 2018-02-21, 15:34
autor: gugs1Z
A jak wygląda sprawa tzw. "typowych bolączek".Bo podejrzewam że C4 ,tak jak każde inne auto je posiada.Mniejsze lub większe ,ale ma. Czego szukać przy oględzinach , na co zwracać szczególną uwagę?Nie ma co ukrywać że te auta nowe nie są ,ale jednak w moim przypadku 10.000-15.000 złotych piechotą nie chodzi i wywalenie takiej ilości gotówki w może nie tyle co skarbonke ,bo skarbonką jest praktycznie każde auto ,a po prostu do studni mija się z celem.

: 2018-02-26, 11:41
autor: tomek83
gugs1Z pisze:A jak wygląda sprawa tzw. "typowych bolączek"
Główna bolączka to fakt, kto tym autem wcześniej jeździł. Niestety C4 są już w dużej mierze bardzo zajeżdżone i ciężko znaleźć lepszy egzemplarz.

Niestety utarło się w środowisku, że C4 jest lepszym autem od np. C5 i ludzie mający nawet zajeżdżone C4 żądają za nie astronomicznych kwot :-/

Ja np. obejrzałem sporo egzemplarzy C4, ale do tej pory nie znalazłem ładnego - niestety. Dodam że oglądałem auta z różnych kategorii cenowych i często te tańsze były bardziej warte uwagi niż wypicowane C4 za 13-15 tyś.

: 2018-03-01, 21:10
autor: AdiGassler
Jeżeli z quattro i lpg to 2.8 lepiej. Mocniejsze od 2.6. Przy kupnie wartałoby sprawdzić jak się zachowuje na benzynie i na gazie, czy nie przecieka olej przez uszczelniacze itp. Z blacharskich największą bolączką są raczej oczywiste błotniki przednie. Gdy do swojej szukałem ori to albo były pojedyncze, albo tak zżarte że diabeł się cieszył i musiałem zamienniki kupić.
tomek83 pisze: często te tańsze były bardziej warte uwagi niż wypicowane C4 za 13-15 tyś.
Zgadzam się z tym :ok: Swoją kupiłem za 5,5tys pln, ale diesla.

: 2018-03-01, 23:45
autor: burdzio89

: 2018-03-02, 20:46
autor: marek remian
ja bym bral :ok: :mrgreen:

: 2018-03-04, 11:58
autor: gugs1Z
Wypatrzyłem tą , w miare blisko.Sprzedający wysłał mi więcej zdjęć i przez telefon mówił że malował dół tylnych drzwi i sierp nadkola bo było otarte o jakiś słupek lub coś takiego.Ze zdjęć widać że błotniki przednie mają trochę inny odcień lakieru i na zdjęciach dokładniejszych widać na nich delikatne burchle
Chyba że może ktoś z forum ją oglądał i wie coś więcej ew. ma blisko aby obejrzeć

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-q ... xtor=SEC-8

: 2018-03-04, 12:13
autor: void
gugs1Z pisze:Ze zdjęć widać że błotniki przednie mają trochę inny odcień lakieru i na zdjęciach dokładniejszych widać na nich delikatne burchle
Jeżeli ktoś nie robił ich wcześniej , to wyjdzie rdza - obecność gąbki.

gustav, kornikbp są z Białej Podlaskiej.

: 2018-03-04, 12:44
autor: kornikbp
na tych zdjęciach jakoś zielono.... :) nie wiedziałem że w Białej już wiosna :shock: