Audi 100 C4 S4 2,2t Potrzebna pomoc
-
- Adept
- Posty: 12
- Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Audi 100 C4 S4 2,2t Potrzebna pomoc
Cześć wszystkim .
Wybieram się oblukać eske w awancie, może ktoś z eskowiczów pomoże.
Jakie ciśnienie doładowania i jakie ciśnienie na cylindrach co by truchła nie kupić.
Auto ma służyć na codzień. Cena ok 15 pln. Na co szczególnie zwrócić uwagę.
Acha eska w gazowni BRC.
Wybieram się oblukać eske w awancie, może ktoś z eskowiczów pomoże.
Jakie ciśnienie doładowania i jakie ciśnienie na cylindrach co by truchła nie kupić.
Auto ma służyć na codzień. Cena ok 15 pln. Na co szczególnie zwrócić uwagę.
Acha eska w gazowni BRC.
Ostatnio zmieniony 2014-02-04, 16:58 przez Maciek F., łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Maciek F.,
Tytułem wstępu :
_tag_brak
Dalej : w zdrowym AAN ciśnienie doładowania w overbooscie to wg. serwisówki 1.15Bara czyli 2.1 - 2.2 na BC (zależnie czy na zgaszonym pokazuje 1.0 czy 1.1 - ciśnienie atmosferyczne, zależny overboost od temp również). Ciśnienie cylindrów mierzone na rozgrzanym do conajmniej 80 stopni oleju i otwartej na max. przepustnicy powinno zawierać się w przedziale 9.0 - 13.0 Bara. Dopuszczalna różnica między cylindrami 2.0 Bara, pomiar kwalifikujący motor do remontu 7.0Bara.
Podpinać VAGiem szukać błędów, obejrzeć silnik czy wycieków nie ma, obejrzeć gumy dolotu, posłuchać czy turbo nie gwiżdże mocno, sprawdzić luz wirnika wzdłużny/poprzeczny, sprawdzić obecność oleju w dolocie. Sprawdzić czy dymi na zimnym, rozgrzanym. Generalnie co do silnika to runda kilka km z gazem w podłodze pozwoli wstępnie coś o nim powiedzieć.
Tytułem wstępu :
_tag_brak
Dalej : w zdrowym AAN ciśnienie doładowania w overbooscie to wg. serwisówki 1.15Bara czyli 2.1 - 2.2 na BC (zależnie czy na zgaszonym pokazuje 1.0 czy 1.1 - ciśnienie atmosferyczne, zależny overboost od temp również). Ciśnienie cylindrów mierzone na rozgrzanym do conajmniej 80 stopni oleju i otwartej na max. przepustnicy powinno zawierać się w przedziale 9.0 - 13.0 Bara. Dopuszczalna różnica między cylindrami 2.0 Bara, pomiar kwalifikujący motor do remontu 7.0Bara.
Podpinać VAGiem szukać błędów, obejrzeć silnik czy wycieków nie ma, obejrzeć gumy dolotu, posłuchać czy turbo nie gwiżdże mocno, sprawdzić luz wirnika wzdłużny/poprzeczny, sprawdzić obecność oleju w dolocie. Sprawdzić czy dymi na zimnym, rozgrzanym. Generalnie co do silnika to runda kilka km z gazem w podłodze pozwoli wstępnie coś o nim powiedzieć.
-
- Adept
- Posty: 12
- Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
To ta pani
http://allegro.pl/audi-100-c4-s4-2-2-qu ... 02380.html
Mam Vin - WAUZZZ4AZPN021377- gdzie lub u kogo to rozszyfrować?
http://allegro.pl/audi-100-c4-s4-2-2-qu ... 02380.html
Mam Vin - WAUZZZ4AZPN021377- gdzie lub u kogo to rozszyfrować?
Ostatnio zmieniony 2014-02-04, 19:03 przez Maciek F., łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Wujcio Maciej ma chyba ByRyCy, może sprzedaje
Do listy w/w osobnika dodałbym wsłuchanie się czy DV jest uszkodzone, słychać to przy depnięciu i nagłym odpuszczeniu jako parskanie/chichot turbiny. Chyba, że jakieś wydumki jak blow są zamontowane, to może tylko częściowo parskać.
Co do błędów w ECU, nie liczyłbym na nie jak koleś sprzedający auto jest w temacie, przed twoim przyjazdem wykasuje i błędu np adaptacji, regulacji mieszanki nie zobaczysz w tak krótkim czasie przejazdu a to świadczyć będzie jak ustawiony i wyregulowany jest LPG lub jakiś problem z zasilaniem PB.
Zawieszenie zbadaj czy jest ori a jak nie to co to jest. Nie kupuj taczki na zawiasie np -60 jak ma być na co dzień.
Jeśli manual, sprawdź jak wchodzą biegi 1,2 i 3 jak 2 bardzo ciężko, to synchronizator do wymiany, to też kosztuje. Wał i podpora jak każde AWD czy nie łomocze i na koniec dwumas czy nie wybity.
Do listy w/w osobnika dodałbym wsłuchanie się czy DV jest uszkodzone, słychać to przy depnięciu i nagłym odpuszczeniu jako parskanie/chichot turbiny. Chyba, że jakieś wydumki jak blow są zamontowane, to może tylko częściowo parskać.
Co do błędów w ECU, nie liczyłbym na nie jak koleś sprzedający auto jest w temacie, przed twoim przyjazdem wykasuje i błędu np adaptacji, regulacji mieszanki nie zobaczysz w tak krótkim czasie przejazdu a to świadczyć będzie jak ustawiony i wyregulowany jest LPG lub jakiś problem z zasilaniem PB.
Zawieszenie zbadaj czy jest ori a jak nie to co to jest. Nie kupuj taczki na zawiasie np -60 jak ma być na co dzień.
Jeśli manual, sprawdź jak wchodzą biegi 1,2 i 3 jak 2 bardzo ciężko, to synchronizator do wymiany, to też kosztuje. Wał i podpora jak każde AWD czy nie łomocze i na koniec dwumas czy nie wybity.
W/g producenta tak ale 10 i mniej to już cienka lipa.kk84 pisze:Ciśnienie cylindrów mierzone na rozgrzanym do co najmniej 80 stopni oleju i otwartej na max. przepustnicy powinno zawierać się w przedziale 9.0 - 13.0 Bara.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
J.A.G, DV zgoda, zapomniałem .
Warto wspomnieć o N75, sprężynie WG, membranie WG. Jeżeli nie będzie doładowania to któreś daje ciała. Jeżeli okażą się sprawne ale boostu nie ma nadal - podciśnienia gdzieś dziurawe. What ? still no boost ? Knock knock sensor .
Poza tym Wujek Maciej ma ciemnego sedana i nie sądzę żeby chciał opylić .
BTW. J.A.G, piny doszły ?. Sorry za mały OT.
Warto wspomnieć o N75, sprężynie WG, membranie WG. Jeżeli nie będzie doładowania to któreś daje ciała. Jeżeli okażą się sprawne ale boostu nie ma nadal - podciśnienia gdzieś dziurawe. What ? still no boost ? Knock knock sensor .
Poza tym Wujek Maciej ma ciemnego sedana i nie sądzę żeby chciał opylić .
BTW. J.A.G, piny doszły ?. Sorry za mały OT.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Fakt, skojarzyłem że Wujcio ma sedana ale po fakcie
Pipy doszły, tylko jedna bardzo obrośnięta Nawet wiem jak ci się oddźwięczę ale to już musisz przyjechać, bo ja do centrali nie pojadę albo za jakiś czas w olo
Jak jest LPG to dobrze byłoby skiknąć do jakiegoś ogarniętego LPGmontera, żeby sprawdził AFR na tej instalce.
Pipy doszły, tylko jedna bardzo obrośnięta Nawet wiem jak ci się oddźwięczę ale to już musisz przyjechać, bo ja do centrali nie pojadę albo za jakiś czas w olo
Jak jest LPG to dobrze byłoby skiknąć do jakiegoś ogarniętego LPGmontera, żeby sprawdził AFR na tej instalce.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Dodam i coś od siebie:
Koniecznie sprawdź czy się magiel nie poci, jak serwotronic działa (kiera na postoju powinna dać się kręcić 1 palcem). Co do czujników "puk puk" to jeśli będzie stuk, to przy mocniejszej jeździe powinno wywalić błąd na kompie, a więc diagnoza nie przed a po jeździe.
Zapytaj czy nie miał gonga (wymieniona chłodnica i urwane mocowanie lampy prawej i po uj pomalował listwy w kolor?
Ogólnie auto wydaje się sensowne, a jeśli gość dbał należycie to większość kosztów będziesz miał za sobą.
Koniecznie sprawdź czy się magiel nie poci, jak serwotronic działa (kiera na postoju powinna dać się kręcić 1 palcem). Co do czujników "puk puk" to jeśli będzie stuk, to przy mocniejszej jeździe powinno wywalić błąd na kompie, a więc diagnoza nie przed a po jeździe.
Zapytaj czy nie miał gonga (wymieniona chłodnica i urwane mocowanie lampy prawej i po uj pomalował listwy w kolor?
Ogólnie auto wydaje się sensowne, a jeśli gość dbał należycie to większość kosztów będziesz miał za sobą.
-
- Adept
- Posty: 12
- Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Dziękuję za dobre chęci
Byłem , widziałem . Właśnie wróciłem do domku
Nie polecam szkoda zdrowia, czasu i kasy na drogę. Gość spoko ale moim zdaniem wie co próbuje sprzedać i dlatego się nie ciska.( ma jeszcze S2 i gatki typu "ja tam lakiernikiem nie jestem " dziwnie się słucha.
Tak z pamięci minusy:
- auto walone w kufer i to zdrowo ( mowa była o lekkim stuknięciu)
prostowane obydwie podłużnice, z tym że prawa jakby podcinana i spawana.
- prawe tylne drzwi na wysokości zamka i w pobliżu, prawie brak przerwy między nimi
a błotnikiem ( coś jakby błotnik podjechał do przodu) bo pomiędzy drzwiami OK.
- prawdopodobnie wymieniony błotnik prawy przód,kolor nie tegez, jego lampa kierunku nie pasuje
i jest inna niż prawa , urwany jeden uchwyt reflektora.
- reflektory kombinowane kabelki izolacja i jakieś duperelki.
- po sprawdzeniu miernikiem dla zasady - nie malowany tylko dach, maska nie
wszędzie i chyba góry drzwi . Już się nad tym nie produkowałem . Jeszcze tylna klapa nie trzyma linii.
Ogólnie wygląd zewnętrzny gdyby nie te nieszczęsne tylne prawe drzwi do przęłknięcia. Przecież to nie nówka
Wnętrze:
- wrażenie dobre,żadnych dziur,przetarć foteli itp. Do dopieszczenia.
- nie sprawdzałem działania przełączników,włączników itp.
Motornia:
- odpał na zimnym (+3C) lekki,słaby dymek który zniknął po rozgrzaniu OK.
-praca na PB równa,lekkie zafalowanie obrotów przy zejściu ssania.
- po przejściu na gazownię ciągłe falowanie.Krótko-kiszka,
-na zimnym ciśnienie oleju ponad 5 BAR , po rozgrzaniu ok. 80C 2BAR
I przy okazji pytanie- Czy po leciutkim tyknięciu gazu na rozgrzanym oleju może błyskawicznie ładować na ponad 5?
- turbawka cicha bez gwizdania
- i jeszcze zagwozdka z ciśnieniem na BC- wskazanie atmosf. 1,0 po odpaleniu 0,6
po dodaniu gazu do 2000 obr dojazd do 0,9 i zejście na 0,7-0,8
Co by darmo nie dymać 500 klm przewózka droga ale była:
- auto odjazd ma niezły i rwie do przodu ale na podobno 280KM zachwytu nie było
- ciśnienie doładowania przy 2000 do 3000 obr chwilowo dochodziło do 1,3 dopiero
koło 4000 łapało max 2,2Bara i spadało do 1,2- 1,3 wszystko na PB bo po szybszym przyciśnięciu gazu zwalało gazownie i jazda na PB.
- i jeszcze jedno felgi 16" do renowacji , poobijane i podrapane a opony to totalny szrot.
Skrzynia biegów i sprzęgło OK.
Podsumowując nie to auto za tą kasę . Wiedziałem że nie kupię ( już się kiedyś męczyłem z walonym w kufer autem) W tym widziałem podobne oznaki .
Auto ma sporo do zaoferowania ale nie w tym przedziale cenowym.
Generalnie odradzam
Byłem , widziałem . Właśnie wróciłem do domku
Nie polecam szkoda zdrowia, czasu i kasy na drogę. Gość spoko ale moim zdaniem wie co próbuje sprzedać i dlatego się nie ciska.( ma jeszcze S2 i gatki typu "ja tam lakiernikiem nie jestem " dziwnie się słucha.
Tak z pamięci minusy:
- auto walone w kufer i to zdrowo ( mowa była o lekkim stuknięciu)
prostowane obydwie podłużnice, z tym że prawa jakby podcinana i spawana.
- prawe tylne drzwi na wysokości zamka i w pobliżu, prawie brak przerwy między nimi
a błotnikiem ( coś jakby błotnik podjechał do przodu) bo pomiędzy drzwiami OK.
- prawdopodobnie wymieniony błotnik prawy przód,kolor nie tegez, jego lampa kierunku nie pasuje
i jest inna niż prawa , urwany jeden uchwyt reflektora.
- reflektory kombinowane kabelki izolacja i jakieś duperelki.
- po sprawdzeniu miernikiem dla zasady - nie malowany tylko dach, maska nie
wszędzie i chyba góry drzwi . Już się nad tym nie produkowałem . Jeszcze tylna klapa nie trzyma linii.
Ogólnie wygląd zewnętrzny gdyby nie te nieszczęsne tylne prawe drzwi do przęłknięcia. Przecież to nie nówka
Wnętrze:
- wrażenie dobre,żadnych dziur,przetarć foteli itp. Do dopieszczenia.
- nie sprawdzałem działania przełączników,włączników itp.
Motornia:
- odpał na zimnym (+3C) lekki,słaby dymek który zniknął po rozgrzaniu OK.
-praca na PB równa,lekkie zafalowanie obrotów przy zejściu ssania.
- po przejściu na gazownię ciągłe falowanie.Krótko-kiszka,
-na zimnym ciśnienie oleju ponad 5 BAR , po rozgrzaniu ok. 80C 2BAR
I przy okazji pytanie- Czy po leciutkim tyknięciu gazu na rozgrzanym oleju może błyskawicznie ładować na ponad 5?
- turbawka cicha bez gwizdania
- i jeszcze zagwozdka z ciśnieniem na BC- wskazanie atmosf. 1,0 po odpaleniu 0,6
po dodaniu gazu do 2000 obr dojazd do 0,9 i zejście na 0,7-0,8
Co by darmo nie dymać 500 klm przewózka droga ale była:
- auto odjazd ma niezły i rwie do przodu ale na podobno 280KM zachwytu nie było
- ciśnienie doładowania przy 2000 do 3000 obr chwilowo dochodziło do 1,3 dopiero
koło 4000 łapało max 2,2Bara i spadało do 1,2- 1,3 wszystko na PB bo po szybszym przyciśnięciu gazu zwalało gazownie i jazda na PB.
- i jeszcze jedno felgi 16" do renowacji , poobijane i podrapane a opony to totalny szrot.
Skrzynia biegów i sprzęgło OK.
Podsumowując nie to auto za tą kasę . Wiedziałem że nie kupię ( już się kiedyś męczyłem z walonym w kufer autem) W tym widziałem podobne oznaki .
Auto ma sporo do zaoferowania ale nie w tym przedziale cenowym.
Generalnie odradzam
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
AUDI C4 S4 2,2 T - jest