Audi 100 C4 S4 2,2t Potrzebna pomoc

Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Audi 100 C4 S4 2,2t Potrzebna pomoc

Post autor: Maciek F. »

Cześć wszystkim .
Wybieram się oblukać eske w awancie, może ktoś z eskowiczów pomoże.
Jakie ciśnienie doładowania i jakie ciśnienie na cylindrach co by truchła nie kupić.
Auto ma służyć na codzień. Cena ok 15 pln. Na co szczególnie zwrócić uwagę.
Acha eska w gazowni BRC. ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-02-04, 16:58 przez Maciek F., łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Maciek F.,

Tytułem wstępu :

_tag_brak

Dalej : w zdrowym AAN ciśnienie doładowania w overbooscie to wg. serwisówki 1.15Bara czyli 2.1 - 2.2 na BC (zależnie czy na zgaszonym pokazuje 1.0 czy 1.1 - ciśnienie atmosferyczne, zależny overboost od temp również). Ciśnienie cylindrów mierzone na rozgrzanym do conajmniej 80 stopni oleju i otwartej na max. przepustnicy powinno zawierać się w przedziale 9.0 - 13.0 Bara. Dopuszczalna różnica między cylindrami 2.0 Bara, pomiar kwalifikujący motor do remontu 7.0Bara.
Podpinać VAGiem szukać błędów, obejrzeć silnik czy wycieków nie ma, obejrzeć gumy dolotu, posłuchać czy turbo nie gwiżdże mocno, sprawdzić luz wirnika wzdłużny/poprzeczny, sprawdzić obecność oleju w dolocie. Sprawdzić czy dymi na zimnym, rozgrzanym. Generalnie co do silnika to runda kilka km z gazem w podłodze pozwoli wstępnie coś o nim powiedzieć.
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

Tytuł zmieniony,przepraszam za wpadkę :oops:
Dzięki za pomoc.
Dam znać co i jak po obejrzeniu eski :ok:
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Maciek F., ;).

Jak stoi gdzieś w sieci jej ogłoszenie to pokaż co to za sztuka :mrgreen:
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

To ta pani ;-)
http://allegro.pl/audi-100-c4-s4-2-2-qu ... 02380.html
Mam Vin - WAUZZZ4AZPN021377- gdzie lub u kogo to rozszyfrować? :mur:
Ostatnio zmieniony 2014-02-04, 19:03 przez Maciek F., łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wujcio Maciej ma chyba ByRyCy, może sprzedaje :-P
Do listy w/w osobnika dodałbym wsłuchanie się czy DV jest uszkodzone, słychać to przy depnięciu i nagłym odpuszczeniu jako parskanie/chichot turbiny. Chyba, że jakieś wydumki jak blow są zamontowane, to może tylko częściowo parskać.
Co do błędów w ECU, nie liczyłbym na nie jak koleś sprzedający auto jest w temacie, przed twoim przyjazdem wykasuje i błędu np adaptacji, regulacji mieszanki nie zobaczysz w tak krótkim czasie przejazdu a to świadczyć będzie jak ustawiony i wyregulowany jest LPG lub jakiś problem z zasilaniem PB.
Zawieszenie zbadaj czy jest ori a jak nie to co to jest. Nie kupuj taczki na zawiasie np -60 jak ma być na co dzień.
Jeśli manual, sprawdź jak wchodzą biegi 1,2 i 3 jak 2 bardzo ciężko, to synchronizator do wymiany, to też kosztuje. Wał i podpora jak każde AWD czy nie łomocze i na koniec dwumas czy nie wybity.
kk84 pisze:Ciśnienie cylindrów mierzone na rozgrzanym do co najmniej 80 stopni oleju i otwartej na max. przepustnicy powinno zawierać się w przedziale 9.0 - 13.0 Bara.
W/g producenta tak ale 10 i mniej to już cienka lipa.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, DV zgoda, zapomniałem :-P.

Warto wspomnieć o N75, sprężynie WG, membranie WG. Jeżeli nie będzie doładowania to któreś daje ciała. Jeżeli okażą się sprawne ale boostu nie ma nadal - podciśnienia gdzieś dziurawe. What ? still no boost ? Knock knock sensor :).

Poza tym Wujek Maciej ma ciemnego sedana i nie sądzę żeby chciał opylić :-P.

BTW. J.A.G, piny doszły ?. Sorry za mały OT.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Fakt, skojarzyłem że Wujcio ma sedana ale po fakcie :-P
Pipy doszły, tylko jedna bardzo obrośnięta :] Nawet wiem jak ci się oddźwięczę ale to już musisz przyjechać, bo ja do centrali nie pojadę albo za jakiś czas w olo :-)

Jak jest LPG to dobrze byłoby skiknąć do jakiegoś ogarniętego LPGmontera, żeby sprawdził AFR na tej instalce.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

Jutro tyrknę do gostka i jeszcze popytam,na razie dzięki za pomoc . :lol:
Lecę do roboty. :cry:
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

No a linkę do ogłoszenia jak jest panda? :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

Jasne-ot linka :lol:
http://allegro.pl/audi-100-c4-s4-2-2-qu ... 02380.html
Była ciut wyżej, ale co tam :ok:
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Dodam i coś od siebie:
Koniecznie sprawdź czy się magiel nie poci, jak serwotronic działa (kiera na postoju powinna dać się kręcić 1 palcem). Co do czujników "puk puk" to jeśli będzie stuk, to przy mocniejszej jeździe powinno wywalić błąd na kompie, a więc diagnoza nie przed a po jeździe.
Zapytaj czy nie miał gonga (wymieniona chłodnica i urwane mocowanie lampy prawej i po uj pomalował listwy w kolor?

Ogólnie auto wydaje się sensowne, a jeśli gość dbał należycie to większość kosztów będziesz miał za sobą.
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

A widzę kolega z niedaleka , podziękował.
Mam Vin - WAUZZZ4AZPN021377- gdzie lub u kogo to rozszyfrować żeby po serwisach
nie wydzwaniać. :roll:
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jak na moje to koleś nie wie o czym pisze, założę się, że tam nie ma Bixenonu, to nie wychodziło ori. Źle nie wygląda ale wydaję mi się, że typ pojęcia za wiele nie ma. Chcesz to mogę to obejrzeć, mam nie daleko. Jak coś to PW
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

Dziękuję za dobre chęci :ok:
Byłem , widziałem . Właśnie wróciłem do domku :-(
Nie polecam szkoda zdrowia, czasu i kasy na drogę. Gość spoko ale moim zdaniem wie co próbuje sprzedać i dlatego się nie ciska.( ma jeszcze S2 i gatki typu "ja tam lakiernikiem nie jestem " dziwnie się słucha.
Tak z pamięci minusy:
- auto walone w kufer i to zdrowo ( mowa była o lekkim stuknięciu)
prostowane obydwie podłużnice, z tym że prawa jakby podcinana i spawana.
- prawe tylne drzwi na wysokości zamka i w pobliżu, prawie brak przerwy między nimi
a błotnikiem ( coś jakby błotnik podjechał do przodu) bo pomiędzy drzwiami OK.
- prawdopodobnie wymieniony błotnik prawy przód,kolor nie tegez, jego lampa kierunku nie pasuje
i jest inna niż prawa , urwany jeden uchwyt reflektora.
- reflektory kombinowane kabelki izolacja i jakieś duperelki.
- po sprawdzeniu miernikiem dla zasady - nie malowany tylko dach, maska nie
wszędzie i chyba góry drzwi . Już się nad tym nie produkowałem . Jeszcze tylna klapa nie trzyma linii.
Ogólnie wygląd zewnętrzny gdyby nie te nieszczęsne tylne prawe drzwi do przęłknięcia. Przecież to nie nówka :roll:
Wnętrze:
- wrażenie dobre,żadnych dziur,przetarć foteli itp. Do dopieszczenia.
- nie sprawdzałem działania przełączników,włączników itp.
Motornia:
- odpał na zimnym (+3C) lekki,słaby dymek który zniknął po rozgrzaniu OK.
-praca na PB równa,lekkie zafalowanie obrotów przy zejściu ssania.
- po przejściu na gazownię ciągłe falowanie.Krótko-kiszka,
-na zimnym ciśnienie oleju ponad 5 BAR , po rozgrzaniu ok. 80C 2BAR
I przy okazji pytanie- Czy po leciutkim tyknięciu gazu na rozgrzanym oleju może błyskawicznie ładować na ponad 5?
- turbawka cicha bez gwizdania
- i jeszcze zagwozdka z ciśnieniem na BC- wskazanie atmosf. 1,0 po odpaleniu 0,6
po dodaniu gazu do 2000 obr dojazd do 0,9 i zejście na 0,7-0,8 :?:
Co by darmo nie dymać 500 klm przewózka droga ale była:
- auto odjazd ma niezły i rwie do przodu ale na podobno 280KM zachwytu nie było
- ciśnienie doładowania przy 2000 do 3000 obr chwilowo dochodziło do 1,3 dopiero
koło 4000 łapało max 2,2Bara i spadało do 1,2- 1,3 wszystko na PB bo po szybszym przyciśnięciu gazu zwalało gazownie i jazda na PB.
- i jeszcze jedno felgi 16" do renowacji , poobijane i podrapane a opony to totalny szrot.
Skrzynia biegów i sprzęgło OK.
Podsumowując nie to auto za tą kasę . Wiedziałem że nie kupię ( już się kiedyś męczyłem z walonym w kufer autem) W tym widziałem podobne oznaki .
Auto ma sporo do zaoferowania ale nie w tym przedziale cenowym.
Generalnie odradzam :oops:
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 100 C4”